Image and video hosting by TinyPic
Image and video hosting by TinyPic
Image and video hosting by TinyPic
Image and video hosting by TinyPic

Παρασκευή, Ιουλίου 22, 2016

Τα οδικά έργα "σωσίβιο" της Ηπείρου - Με την ολοκλήρωση της Ιόνιας και του Ε-65 που συναντά την Εγνατία


Προς ολοκλήρωση οι μεγάλοι αυτοκινητόδρομοι, ελέω… ευρωπαϊκών κονδυλίων!

Θα εξασφαλίσουν ασφαλείς και γρήγορες μετακινήσεις, δίνοντας ώθηση και στον Τουρισμό…

Ελπίδα ότι πολύ σύντομα η εικόνα της Ηπείρου θ’ αλλάξει προς το καλύτερο, παρέχοντας μεγαλύτερες προοπτικές στους κατοίκους της, δίνουν τα μεγάλα οδικά έργα που βρίσκονται σε εξέλιξη στην χώρα μας και τα οποία επηρεάζουν άμεσα την περιοχή μας. 

Η οδική απομόνωση, θ’ αποτελεί σε λίγο παρελθόν για την Ήπειρο, κάτι που όλοι έχουμε διαπιστώσει με την ολοκλήρωση της Εγνατίας Οδού, η οποία δίνει την ευκαιρία της γρήγορης και ασφαλούς μετάβασης στη Βόρεια Ελλάδα. Μένει να συμπληρωθεί το οδικό… παζλ, όταν δοθούν στην κυκλοφορία όλα τα τμήματα της Ιόνιας και του Ε-65, δυο σύγχρονοι αυτοκινητόδρομοι που θα δώσουν στους Ηπειρώτες διέξοδο προς Νότια και Κεντρική Ελλάδα αντίστοιχα. 

«Σωσίβιο» τα ευρωπ. κονδύλια!
Και μπορεί άλλα μεγάλα ή μικρότερα έργα που χρηματοδοτούνται από εθνικούς πόρους να έχουν βαλτώσει ή να κινούνται με ρυθμούς… χελώνας, οι εργασίες στους μεγάλους οδικούς άξονες, που έχουν δρομολογηθεί εδώ και χρόνια,  αργά ή γρήγορα (παρά τα σκαμπανεβάσματα) θα ολοκληρωθούν, ελέω… ευρωπαϊκών κονδυλίων. Ευτυχώς δηλαδή, γιατί σε διαφορετική περίπτωση μεγάλο έργο στην Ελλάδα, δεν θα βλέπαμε ούτε με κυάλια! 

Προοπτικές για την Ήπειρο
Εκτός των θέσεων εργασίας που εξασφαλίζονται για διάφορες ειδικότητες, υπάρχει μια γενικότερη κινητικότητα στα εργοτάξια που δίνει οικονομική ανάσα σε διάφορους κλάδους. Και φυσικά το πιο σημαντικό απ’ όλα είναι η αλλαγή του οδικού χάρτη της χώρας, ο οποίος σύντομα δεν θα έχει σε τίποτα να ζηλέψει τους άλλους ευρωπαϊκούς, εξασφαλίζοντας σύγχρονες και ασφαλείς μετακινήσεις, που θα προσφέρουν πολλαπλάσια οφέλη στις περιοχές απ’ όπου διέρχονται. Μεγάλη κερδισμένη αναμφίβολα είναι η Ήπειρος, η οποία όταν ολοκληρωθούν οι μεγάλοι οδικοί άξονες (Ιόνια και Ε-65), θα δώσουν σημαντική ώθηση στον Τουρισμό, ενώ θα μετατρέψουν την περιοχή μας σε σημαντικό διαμετακομιστικό κέντρο εμπορίου και συγκοινωνιακό κόμβο.
Ήδη η Ήπειρος και παρά την οικονομική κρίση, βλέπει τα οφέλη, μετά την ολοκλήρωση της Εγνατίας Οδού. Ο Τουρισμός από την Βόρεια Ελλάδα, αλλά και τις Βαλκανικές χώρες έχει αυξηθεί κατακόρυφα, αφού η μετάβαση στο τουριστικά μέρη της περιοχή μας γίνεται πολύ πιο γρήγορα και με ασφάλεια. 

Με γοργούς ρυθμούς η Ιόνια 
Με εντατικούς ρυθμούς προχωράει η Ιόνια Οδός, ο οδικός αυτός άξονας που όταν ολοκληρωθεί θα συντομεύσει πολύ την απόσταση μέχρι το Αντίρριο. 
Πολύ σύντομα απ’ ότι όλα δείχνουν ολοκληρώνονται οι εργασίες στην γέφυρα Γυμνότοπου, μήκους 252 μ., ενώ σε πολύ καλό δρόμο βρίσκεται και το τμήμα Κουβαράς-Αμφιλοχία μήκους 26 χλμ, που αποτελεί τη φυσική συνέχεια της παράκαμψης Αγρινίου και συνολικά θα λειτουργήσει αυτοκινητόδρομος 60 χλμ. Εάν συνεχιστούν με αυτούς τους ρυθμούς οι εργασίες, τότε ο στόχος της παράδοσης όλου του έργου τον Μάρτιο του 2017 είναι εφικτός, δημιουργώντας νέες προοπτικές για τις περιοχές απ’ όπου διέρχεται!

Ο άξονα Ε-65
Στο μεταξύ, σημαντική πρόοδο καταγράφει και ο Ε-65, ο άξονας που θα συνδέει την Ήπειρο με την Θεσσαλία. Μέχρι σήμερα τα έργα έχουν φτάσει σχεδόν το 80%, οκτώ μήνες πριν την προγραμματισμένη παράδοσή τους στην κυκλοφορία.

Το ΤΑΙΠΕΔ για την Εγνατία  
Την ίδια ώρα, το ΤΑΙΠΕΔ φαίνεται πως έχει… μεγάλα σχέδια για την Εγνατία Οδό! Η αποκρατικοποίηση του μεγάλου ελληνικού δικτύου αυτοκινητόδρομων αφορά τον βασικό άξονα των 670 χλμ από την Ηγουμενίτσα μέχρι τους Κήπους Έβρου, και τρεις κάθετους άξονες. Μιλώντας στο ypodomes. com ανώτατο στέλεχος του ΤΑΙΠΕΔ είπε πως ο διαγωνισμός θα βγει στον αέρα μέχρι τον Σεπτέμβριο με στόχο να ολοκληρωθεί ίσως και μέσα στο 2016. Στα σχέδια του ΤΑΙΠΕΔ είναι ακόμα και η δυνατότητα του επενδυτή να τοποθετήσει ηλιακά πάνελ ή αιολικά, σε ένα μοντέλο που ήδη εφαρμόζεται με επιτυχία στους Ελβετικούς Αυτοκινητόδρομους.

Ο στόχος είναι η "κυκλική οικονομία" δηλαδή, ο αυτοκινητόδρομος να έχει πόρους όχι μόνο από τα διόδια αλλά και από άλλες πηγές ενώ όπως σημείωσε βρήκε θερμή υποδοχή σε αυτό το πλάνο από την Ε.Ε ενώ ταυτόχρονα θα μπορεί να γίνει ένας "περιβαλλοντικά φιλικός" δρόμος για τους χρήστες και τις περιοχές που διέρχεται.

Με μία τέτοια λειτουργία η Εγνατία Οδός θα μπορούσε να εξοικονομήσει πολλά από τα χρήματα που δαπανώνται για τον φωτισμό του άξονα ενώ θα βοηθούσε στη μείωση των εκπομπών ρύπων.  Μία άλλη ιδέα που έχει πέσει στο τραπέζι είναι η συλλογή των ομβρίων που επίσης θα λειτουργούσε στο πλαίσιο της κυκλικής οικονομίας αλλά και ως φυσικό αντιπλημμυρικό έργο. Όπως χαρακτηριστικά αναφέρουν οι ypodomes.com, είναι η πρώτη φορά που ένα τέτοιο μοντέλο προτείνεται σε αυτοκινητόδρομο της χώρας, που ξεφεύγει από τη στενή λογική της απόδοσης μόνο του διοδίου ως έσοδο. Η Εγνατία Οδός θα πρέπει να ολοκληρώσει την χωροθέτηση των σταθμών διοδίων που μαζί με τους κάθετους θα είναι 18 ή 19.

Κυκλοφοριακές ρυθμίσεις 
Από την ερχόμενη Δευτέρα 25 Ιουλίου στην Ε.Ο. Ιωαννίνων – Αντιρρίου στο ύψος της γέφυρας Αννίνου, η κυκλοφορία των οχημάτων των δύο κατευθύνσεων θα διεξάγεται από τη μια λωρίδα κυκλοφορίας πλάτους 3,25μ. 
H παραπάνω ρύθμιση είναι απαραίτητη, όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση της Δ/νσης Τεχνικών Έργων της Περιφέρειας Ηπείρου, προκειμένου να εκτελεστούν εργασίες διαπλάτυνσης της γέφυρας στο πλαίσιο του έργου «Ανακατασκευή Ε.Ο. Ιωαννίνων – Αντιρρίου στο ύψος της γέφυρας Αννίνου». Οι κυκλοφοριακές ρυθμίσεις θα διαρκέσουν μέχρι την ολοκλήρωση των εργασιών, η διάρκεια των οποίων εκτιμάται σε 6 μήνες.

Στην παράκαμψη Αγρινίου 
Εξάλλου, απόφαση περί προσωρινών κυκλοφοριακών ρυθμίσεων, στο τμήμα της ευρείας παράκαμψης Αγρινίου της Ιονίας Οδού, από 16+000 χ/θ έως 32+500 χ/θ, για την πραγματοποίηση ηλεκτρολογικών εργασιών έλαβε ο Διευθυντής της Διεύθυνσης Αστυνομίας Ακαρνανίας.

Συγκεκριμένα αποφασίστηκε ο αποκλεισμός της Λωρίδας Έκτακτης Ανάγκης (Λ.Ε.Α.) και στα δύο ρεύματα κυκλοφορίας, στο τμήμα της ευρείας παράκαμψης Αγρινίου, αυτοκινητοδρόμου Ιονίας Οδού, από την 16+000 χ/θ έως 32+500 χ/θ κατά το χρονικό διάστημα από 19/7/2016 έως και την 13.00’ ώρα της 12/8/2016 και κατά τις ώρες 07.00’ – 18.00’, για την πραγματοποίηση ηλεκτρολογικών εργασιών της οδού. Από το παραπάνω χρονικό διάστημα, εξαιρούνται οι ημερομηνίες που περιλαμβάνουν τα Σαββατοκύριακα της καλοκαιρινής περιόδου από 19/07/2016 έως 12/8/2016.



proinoslogos

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου