Image and video hosting by TinyPic
Image and video hosting by TinyPic
Image and video hosting by TinyPic
Image and video hosting by TinyPic

Τρίτη, Σεπτεμβρίου 20, 2016

Για τη δόση των 2,8 δις ευρώ θυσιάζουν την Εγνατία !!! Επιπτώσεις στον Τουρισμό της Πρέβεζας



Στο βωμό της δόσης των 2,8 δισ. θα θυσιάσει η Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ την Εγνατία Οδό, καθώς η ιδιωτικοποίηση του μεγάλου αυτοκινητόδρομου περιλαμβάνεται στα 15 προαπαιτούμενα για να πάρουμε την δόση 2,8 δισ. 

Η συγκεκριμένη ιδιωτικοποίηση, κρύβει πολλές παραμέτρους αλλά και επιπτώσεις για ολόκληρη την Ήπειρο και την Πρέβεζα, όσον αφορά κυρίως στον τομέα του Τουρισμού.

Μετά την ιδιωτικοποίηση της Εγνατίας Οδού, οι σταθμοί διοδίων πρόκειται να αυξηθούν κατά 15 τον αριθμό. Στην Ήπειρο μόνο υπάρχουν δύο Σταθμοί διοδίων και θα προστεθούν άλλοι δύο, ένας στο ύψος Δροσοχωρίου και ένας ακόμη στο Λιμάνι της Ηγουμενίτσας, ενώ υπάρχουν στην Τύρια και στο Μέτσοβο. Με λίγα λόγια τέσσερις σταθμοί διοδίων μόνο στην Ήπειρο.

Μέχρι και φέτος, η Πρέβεζα είχε θετικό πρόσημο ως προς την τουριστική κίνηση, κάτι που συνέβαλε όχι μόνο η αύξηση των αφίξεων στο αεροδρόμιο του Ακτίου αλλά και ο οδικός τουρισμός. 

Ο οδικός τουρισμός για την περιοχή μας φέτος έπαιξε ρόλο, όχι μόνο από Έλληνες της Βορείου Ελλάδος που επέλεξαν την περιοχή μας, αλλά και για βαλκάνιους που μέσω Εγνατίας έφτασαν στην περιοχή μας πιο γρήγορα και πιο φθηνά.

Πόσο όμως φθηνό θα καταστεί το ταξίδι μέσω Εγνατίας από την στιγμή που θα προστεθούν ακόμη 15 Σταθμοί διοδίων;

Αξίζει να σημειωθεί, πως άνθρωποι που ασχολούνται με τον τουρισμό, είχαν επισημάνει πως εκείνοι οι επισκέπτες που επιλέγουν να έρθουν οδικός στην Πρέβεζα από την Βουλγαρία για παράδειγμα, είναι τουρίστες οι οποίοι θα ξοδέψουν και περισσότερα χρήματα από εκείνους που μας επισκέπτονται με οργανωμένα γκρουπ. Σημειώνουν πως η αύξηση του αριθμού των διοδίων θα επηρεάσει σημαντικά τον οδικό τουρισμό με επιπτώσεις που θα γίνουν αισθητές και στην τοπική αγορά της Πρέβεζας τους καλοκαιρινούς κυρίως μήνες που υπάρχει προσέλευση επισκεπτών από τις Βαλκανικές Χώρες αλλά και τη Βόρειο Ελλάδα.

Θα πρέπει να επισημάνουμε πως την αντίθεσή τους στην ιδιωτικοποίηση της Εγνατίας εξέφρασαν και οι εργαζόμενοι στην Ομώνυμη Εταιρεία.

Όπως σημείωσαν,  αν προχωρήσει ο σχετικός σχεδιασμός του ΤΑΙΠΕΔ, αυτό θα έχει ως αποτέλεσμα «σημαντικά μικρότερα οικονομικά οφέλη για το δημόσιο, δεν αποτελεί αξιοποίηση της δημόσιας περιουσίας και θα επιβαρύνει σημαντικά τους χρήστες του αυτοκινητοδρόμου λόγω αύξησης διοδίων».

Σύμφωνα με ανακοίνωση που εξέδωσαν, με την ευκαιρία της 81ης ΔΕΘ, η «Εγνατία οδός Α.Ε.» διατηρεί κατά 50% φθηνότερη χρέωση διοδίων στην Ελλάδα. 

Διατηρώντας τη φθηνότερη χρέωση διοδίων και καλύπτοντας τις δαπάνες συντήρησης του αυτοκινητόδρομου, από το σύνολο των εσόδων διοδίων, μπορεί να συνεισφέρει άμεσα στη μείωση του δημόσιου χρέους, μέχρι και ως 60 εκατ. ευρώ κάθε χρόνο συνολικά» υπογραμμίζουν οι εργαζόμενοι.

Όπως αντιλαμβάνεσθε,  από την ιδιωτικοποίηση και ύστερα, όχι μόνο θα  εγκατασταθούν 15 νέα διόδια, αλλά θα ακολουθήσουν και αυξήσεις στις τιμές των διοδίων της Εγνατίας Οδού.

Η ιδιωτικοποίηση της Εγνατίας, μόνο ως ένα επιπλέον αρνητικό για τον τουρισμό μας θα μπορούσε να χαρακτηριστεί.

Η Κυβέρνηση τα έχει δώσει όλα στο όνομα της δόσης…

topikifoni
Άρης Τσελίκος

1 σχόλιο:

  1. ΑΥΤΟΙ ΕΙΝΑΙ ΙΚΑΝΟΙ ΝΑ ΠΟΥΛΗΣΟΥΝ ΚΑΙ ΤΗΝ ΜΑΝΑ ΠΟΥ ΤΟΥΣ ΓΕΝΝΗΣΕ ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΧΑΣΟΥΝ ΤΗΝ ΕΞΟΥΣΙΑ

    ΑπάντησηΔιαγραφή