Image and video hosting by TinyPic
Image and video hosting by TinyPic
Image and video hosting by TinyPic
Image and video hosting by TinyPic

Δευτέρα, Δεκεμβρίου 19, 2016

«Γρίφος» η παράδοση τμήματος της Ιόνιας Οδού μέσα στις γιορτές!


Θα έχουν άραγε τη χαρά να διασχίσουν κι ένα μεγάλο κομμάτι της Ιόνιας Οδού οι ταξιδιώτες των γιορτών; 


Κανείς προς το παρόν δε μπορεί να δώσει σαφή απάντηση στο ερώτημα, αφού η αποστροφή του Υπουργού Υποδομών Χρ. Σπίρτζη για παράδοση ως τα τέλη Δεκεμβρίου του τμήματος από τη Γαβρολίμνη μέχρι την Αμφιλοχία μοιάζει μάλλον δύσκολο να υλοποιηθεί.

Κατά πάσα πιθανότητα το τοπίο θα ξεκαθαρίσει μέσα στην εβδομάδα που ήδη διανύουμε, πιθανώς την Τετάρτη, οπότε όσοι ετοιμάζονται να επισκεφθούν την Ήπειρο για τις γιορτές, ή οι Ηπειρώτες που σκοπεύουν να φύγουν προς Αθήνα και κεντρική Ελλάδα θα γνωρίζουν αν θα χρησιμοποιήσουν και πάλι την παλιά Εθνική Οδό ή θα έχουν την ευκαιρία να κάνουν ένα ταξίδι σαφώς πιο άνετο, μέσω ενός ενιαίου τμήματος της Ιόνιας μήκους 95 χιλιομέτρων περίπου, που αντιστοιχούν στον μισό αυτοκινητόδρομο.

Υπάρχουν εκκρεμότητες

Εξάλλου, ο Χρ. Σπίρτζης όταν προ ημερών επισκέφθηκε τα Γιάννενα ήταν πολύ προσεκτικός στη διατύπωσή του, κάνοντας λόγο για «μεγάλη προσπάθεια για να δοθεί στην κυκλοφορία» το τμήμα της Ιόνιας από τη Γαβρολίμνη ως την Αμφιλοχία. Και η αλήθεια είναι ότι υπάρχουν αρκετές ακόμα εκκρεμότητες, όπως επισημαίνει η ιστοσελίδα «ypodomes.com», ειδικά στο πρώτο τμήμα από τη Γαβρολίμνη μέχρι το Κεφαλόβρυσο, όπου δύο – τρία μικρά τμήματα των 200 - 300 μέτρων δείχνουν πως θέλουν αρκετή δουλειά, χρονικά περισσότερη των 12 ημερών μέχρι το τέλος του έτους. Επίσης, στο ίδιο τμήμα δεν υπάρχουν σήμανση, μπαριέρες κ.α.. Αντιθέτως, το τμήμα από τον Κουβαρά μέχρι τον Α/Κ Αμφιλοχίας είναι έτοιμο και μοιάζει λογικό να δοθεί στην κυκλοφορία, ενώ το κομμάτι από το Κεφαλόβρυσο μέχρι τον Κουβαρά μήκους 33 χλμ. λειτουργεί από το 2010.

Η Αμβρακία Οδός

Στο μεταξύ, ούτε καλά, ούτε κακά είναι τα νέα για την Αμβρακία Οδό, τον αυτοκινητόδρομο ο οποίος θα ενώσει το Άκτιο με την Ιόνια στο ύψος περίπου της Αμφιλοχίας και είναι επίσης Ηπειρωτικού ενδιαφέροντος. Από τις τέσσερις εργολαβίες του που σήμερα… λιμνάζουν, η λύση που προκρίνεται στο Υπουργείο Υποδομών  είναι να συνεχιστεί κανονικά μόνο η πρώτη, αυτή που ξεκινά από το Άκτιο και φτάνει μέχρι την Πάλαιρο! Σε αυτήν αναμένεται η έγκριση από το Ελεγκτικό Συνέδριο για να προχωρήσει η συμπληρωματική χρηματοδότηση και να «τρέξει» μέχρι το τέλος του 2017, προκειμένου να ολοκληρωθεί και να παραδοθεί ένα τμήμα περίπου 15 χλμ. Από το σύνολο του έργου, το οποίο ανήκει κατασκευαστικά στην ΑΕΓΕΚ και ξεκίνησε πριν από επτά σχεδόν χρόνια, η πρόοδος ξεπερνά ελαφρώς το 50%.

Έργο – «σκούπα»

Όλες οι υπόλοιπες εργολαβίες, συμπεριλαμβανομένης και της τέταρτης, γνωστής ως Δυτική Παράκαμψη Αμφιλοχίας θα διαλυθούν και το επόμενο διάστημα μαζί με το ορφανό τμήμα των 400 μέτρων που ενώνει την Αμβρακία με την Ιόνια Οδό, θα αποτελέσουν την λεγόμενη εργολαβία – «σκούπα» με κονδύλι που θα φτάνει τα 165 εκατ. ευρώ.

Η δημοπράτησή του εκτιμάται ότι θα γίνει στο πρώτο τρίμηνο του 2017 ενώ τα έργα θα ξεκινήσουν το φθινόπωρο του 2017 με συνολική προθεσμία περίπου τρία χρόνια. Αυτό σημαίνει ότι η ολοκλήρωση του αυτοκινητόδρομου θα έχει χρονικό ορίζοντα το 2020.


proinoslogos

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου