Image and video hosting by TinyPic
Image and video hosting by TinyPic
Image and video hosting by TinyPic
Image and video hosting by TinyPic

Πέμπτη, Αυγούστου 03, 2017

Παραδόθηκε το Πέρδικα-Εγνατία, ανακοινώσεις Σπίρτζη για νέα έργα στην Ήπειρο


Παραδόθηκε στην κυκλοφορία από τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρήστο Σπίρτζη, το βόρειο τμήμα της Ιόνιας Οδού (Πέρδικα – Α/Κ Εγνατίας, Ιωάννινα).


Πρόκειται για το τελευταίο τμήμα, 14 περίπου χιλιομέτρων, με την παράδοση του οποίου η Ιόνια Οδός γίνεται, ένας ενιαίος, ολοκληρωμένος, σύγχρονος και ασφαλής αυτοκινητόδρομος 196 χλμ, που θα ενώνει Αθήνα – Ιωάννινα σε 3,5 ώρες, με τη διαδρομή Αντίρριο – Ιωάννινα να καλύπτεται πλέον σε μιάμιση ώρα με ταχύτητα και ασφάλεια για το χρήστη. 

«Σήμερα είναι ιδιαίτερη μέρα γιατί παραδίδεται σε κυκλοφορία το τελευταίο τμήμα της Ιόνιας Οδού, που ολοκληρώνει το έργο. Είναι κάτι που το χρωστάμε και στην Ήπειρο και στην ολοκλήρωση των οδικών αξόνων που επιτέλους μπορούμε να λέμε σαν χώρα ότι έχουμε ένα στοιχειώδες ικανό σε εύρος δίκτυο, για να κινούμαστε με ασφάλεια και για να αναβαθμίσουμε και τις αστικές μεταφορές και τις εμπορευματικές μεταφορές» υπογράμμισε χαρακτηριστικά στην ομιλία του ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, προσθέτοντας παράλληλα ότι η εποχή της απομόνωσης που είχε καταδικαστεί η Ήπειρος και η Δυτική Ελλάδα περνά οριστικά στο παρελθόν.

Το συγκεκριμένο τμήμα της Ιόνιας Οδού παραδόθηκε στην κυκλοφορία νωρίτερα από τις συμβατικές υποχρεώσεις, καθώς η περίοδος κατασκευής του έργου προβλέπονταν να ολοκληρωθεί στο τέλος Αυγούστου. 

Όπως τόνισε ο κ. Σπίρτζης η περίοδος λειτουργίας του, θα ξεκινήσει τις πρώτες μέρες του Σεπτέμβρη και «εκείνες τις ημέρες θα εγκαινιάσει το σύνολο του έργου ο Ηπειρώτης Πρωθυπουργός, Αλέξης Τσίπρας». 

Το τμήμα Πέρδικα – Ιωάννινα θα έχει δυο λωρίδες κυκλοφορίας και Λ.Ε.Α., όπως το σύνολο του αυτοκινητοδρόμου, τη δίδυμη σήραγγα της Αμπελιάς μήκους 900 μ, τη Γέφυρα του Κρυβοφού μήκους 280 μ., 2 Ανισόπεδους Κόμβους, τον Α/Κ Αβγού στο 192,7ο χλμ. για να συνδέει την Ιόνια Οδό με τους κύριους οικισμούς στην ευρύτερη περιοχή και τον Α/Κ Εγνατίας στο 201ο χλμ. μεταξύ των χωριών Κοσμιρά και Πεδινά, ανατολικά της σήραγγας Δωδώνης της Εγνατίας Οδού. Επίσης περιλαμβάνονται 11 άνω & κάτω διαβάσεις, καθώς και 51 οχετοί. 

Με την παράδοση του τελευταίου τμήματος στην κυκλοφορία η διάρκεια της διαδρομής από Πέρδικα Ιωαννίνων στον κόμβο της πόλης με την Εγνατία Οδό μειώνεται στο μισό και δεν θα υπερβαίνει τα 10΄. 

Αυτό που προέχει είναι η σύνδεση Ιόνιας και Εγνατίας με την Κακαβιά και την Αλβανία. “Το έργο το χρωστάμε στην Ήπειρο και με την κατασκευή του θα έχουν ολοκληρωθούν οι οδικοί άξονες” ανέφερε χαρακτηριστικά στην ομιλία του ο κ. Σπίρτζης.


Τεχνικά χαρακτηριστικά τμήματος Πέρδικα – Α/Κ Εγνατίας 

Το τμήμα ξεκινά στο 188 χλμ. του αυτοκινητοδρόμου (περιοχή Πέρδικα) και φτάνει έως το πέρας της Ιόνιας Οδού στον Ανισόπεδο Κόμβο Εγνατίας στα Ιωάννινα. (201 χλμ.) 

Το τμήμα είναι διπλής κατεύθυνσης με δύο λωρίδες κυκλοφορίας και μια λωρίδα έκτακτης ανάγκης ανά κατεύθυνση. Στην κεντρική νησίδα εφαρμόζεται αμφίπλευρο στηθαίο ασφαλείας τύπου NewJersey.

Το συνολικό πλάτος της διατομής είναι 22,00μ συμπεριλαμβανομένου του αμφίπλευρου στηθαίου ασφαλείας τύπου NewJersey: 

2 λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση, συνολικού πλάτους 14,50μ. [2x(3,50+3,75)].

1 λωρίδα έκτακτης ανάγκης (Λ.Ε.Α.) με την αντίστοιχη εξωτερική λωρίδα καθοδήγησης ανά κατεύθυνση, συνολικού πλάτους 5,00μ.[2x(2,25+0,25)].

Κεντρική νησίδα συνολικού πλάτους 2,50μ. 

Σήραγγα Αμπελιάς μήκους 900 μ

Tunnel 2 κλάδων, έκαστος πλάτους 11,00μ.Ο δεξιός κλάδος έχει μήκος 845μ. & ο αριστερός 887μ Καθαρό εσωτερικό ύψος 5.00m. Μέθοδος κατασκευής δια εκσκαφής (drillingandblasting) και προσωρινή υποστήριξη με εκτοξ.σκυρόδεμα (shotcrete). Κατασκευή τελικής επένδυση με χρήση φορείων PERI μήκους 12.00μ .Προηγήθηκε τοποθέτηση γεωυφάσματος καθώς και στεγανωτικήςμεμβράνης.Σε κάθε κλάδο κατασκευάστηκε κεντρικός αγωγός αποστράγγισης (διάτρητη σωλήνα σκυροδέματος D400) & και πλευρικά κανάλια ΗΜ. Πλευρικοί αγωγοί αποστράγγισης από διάτρητους σωλήνες HDPE D250 σε κάθε κλάδο. 

Γέφυρα Κρυφοβούμήκους 280μ.

Γέφυρα με 2 ανεξ.κλάδους μήκους L=280μ ,διαμήκης κλίση 5% και εγκάρσια κλίση 6.00% Μέθοδος κατασκευής προεντεταμένομονοκύψελο κιβώτιο ύψους Η=3,00μ.Πάχος άνω πλάκας 30εκ.στο μέσον του ανοίγματος (έγχυτο σκυρόδεμα επί τόπου) και πάχος κάτω πλάκας 25εκ στο άνοιγμα και 40εκ στις στηρίξεις.Κάθε κλάδος αποτελείται από 6 ανοίγματα (40+4Χ50+40). Σύνολο βάθρων 5 τα οποία θεμελιώνονται σε επιφανειακή θεμελίωση (πέδιλα) πάχους 2,50-3,00μ.Τα πέδιλα των βάθρων Μ4 & Μ5 κατασκευάζονται επί μικροπασσάλων Φ40 μήκους (βάθους) 7,00-12,00μ.Πλάτος κάθε κλάδου 13,61μ.

Περιγραφή του Ανισόπεδου Κόμβου Αβγού 

Ο ανισόπεδος κόμβος Αυγού βρίσκεται στη Χ.Θ. 192+700 και η μορφή του είναι αριστερή τρομπέτα σε επίχωμα. Περιγραφή του Ανισόπεδου Κόμβου Εγνατίας Ο Α/Κ Εγνατίας είναι τύπου τρομπέτας και βρίσκεται μεταξύ των χωριών Κοσμιρά και Πεδινή, ανατολικά της σήραγγας Δωδώνη της Εγνατίας Οδού.


agriniopress

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου