Image and video hosting by TinyPic
Image and video hosting by TinyPic
Image and video hosting by TinyPic
Image and video hosting by TinyPic

Πέμπτη, Φεβρουαρίου 15, 2018

Για ένα ακόμη εορταστικό τριήμερο η Ήπειρος αποτελεί τον «αγαπημένο» προορισμό για τους κατοίκους των μεγάλων πόλεων


...Όπως   επιβεβαιώνεται από τον   μεγάλο αριθμό κρατήσεων στα καταλύματα των περισσότερων περιοχών της



Σε σχέση με το παρελθόν, η άνοδος είναι εντυπωσιακή και αυτό σε μεγάλο βαθμό οφείλεται στην κατασκευή των δύο μεγάλων οδικών αξόνων: Της Εγνατίας και της Ιόνιας Οδού, χάρη στις οποίες η Ήπειρος έγινε προσιτή από παντού, ενώ ταυτόχρονα έχει καταστεί κόμβος διευρωπαϊκών δικτύων. 

 Τα θετικά αποτελέσματα από τη λειτουργία της Εγνατίας Οδού, ήταν ήδη γνωστά καθώς ο οδικός άξονας έχει παραδοθεί εδώ και αρκετά χρόνια στην κυκλοφορία. Μέχρι πρόσφατα η αύξηση των επισκεπτών προέρχονταν κυρίως από Έλληνες. Εδώ και λίγο καιρό- και ειδικά τα δύο τελευταία καλοκαίρια- διαπιστώνεται έντονη κίνηση προς την Ήπειρο τουριστών από τις Βαλκανικές χώρες. Την τάση αυτή επιβεβαίωσε και ο Πρόεδρος της Ε­ΓΝΑ­ΤΙΑ ΟΔΟΣ Α.Ε. Απόστολος Αντωνακούδης, μιλώντας στο ραδιοφωνικό σταθμό του ΑΠΕ. Ο κ. Αντωνακούδης υπογράμμισε ότι οι οδικές αφίξεις από τα Βαλκάνια (αλλά και την Ευρώπη) μέσω της Εγνατίας, στην Ελλάδα έχουν αυξηθεί σημαντικά μετά την απόδοση στην κυκλοφορία και των κάθετων αξόνων της. Ειδικά μάλιστα οι αφίξεις από την Τουρκία μεταξύ 2008 και 2015 έχουν αυξηθεί κατά 507%!

Σταθμοί ελέγχου 
Η Εγνατία Οδός βρίσκεται σήμερα σε διαδικασία ιδιωτικοποίησης, ενώ «πυρά» δέχεται η πολιτική ηγεσία για την αύξηση των σταθμών διοδίων. Η ανακοίνωση περί εφαρμογής ηλεκτρονικής αναλογικής χρέωσης, αντιμετωπίζεται μεν με θετικό «μάτι» από τους πολίτες, χωρίς ωστόσο να έχουν διαγραφεί τα ερωτηματικά που υπάρχουν. Ένα από αυτά έχει να κάνει με τους υπάρχοντες σταθμούς διοδίων, αλλά και με αυτούς που έχουν ανακοινωθεί ότι θα κατασκευαστούν. Ο Πρόεδρος της ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ Α.Ε., στην ίδια συνέντευξή του έσπευσε να καθησυχάσει κυρίως τους εργαζόμενους, λέγοντας ότι αυτοί θα παραμείνουν ως έχουν, αλλά με αλλαγή του αντικειμένου τους, καθώς θα μετατραπούν σε σταθμούς ελέγχου. Το δεύτερο και μεγάλο ερωτηματικό που αιωρείται έχει να κάνει με την αύξηση της τιμής των διοδίων που ενδεχομένως καταστήσει «απαγορευτικό» για ένα μεγάλο αριθμό πολιτών τη χρήση του οδικού άξονα. 

Επείγει η συντήρηση 
Πέραν όλων αυτών, σήμερα το υπ.  αριθμ. 1 ζήτημα που πρέπει να αντιμετωπιστεί είναι η συντήρηση του οδικού άξονα. Αν και στην Ήπειρο, τα προβλήματα είναι  λιγότερα σε σχέση με άλλα τμήματα που έχουν παραδοθεί νωρίτερα σε χρήση, δεν παύει να είναι επιτακτική ανάγκη η άμεση συντήρηση του οδικού άξονα και ειδικά σημείων που έχουν επισημανθεί ότι κρύβουν «παγίδες» για τους οδηγούς
Στη Δυτική και Κεντρική Μακεδονία σε πολλά σημεία η φθορά του ασφαλτοτάπητα είναι ορατή δια «γυμνού οφθαλμού» και την αντιλαμβάνονται και όσοι οδηγοί χρησιμοποιούν τον οδικό άξονα. Αν και η πλήρης συντήρηση θα γίνει από τον φορέα που θα αναλάβει εξ ολοκλήρου τον δρόμο, η ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ Α.Ε. για τις επείγουσες εργασίες συντήρησης έχει προκηρύξει δημόσιο διαγωνισμό με διάρκεια ισχύος των συμβάσεων τους 18 μήνες. 

«Μάχη» για τα συμβόλαια 
Στο διαγωνισμό περιλαμβάνονται δύο μεγάλα συμβόλαια συντήρησης, μαζί με τα έργα εγκατάστασης νέων σταθμών διοδίων. Τα διεκδικούν δε οι εταιρίες Ά­κτωρ, Τέρνα, J&P Άβαξ και Ιντρακάτ.  Η μια εργολαβία αφορά το δυτικό τμήμα της  Εγνατίας (από την έξοδο του Λιμένα Ηγουμενίτσας μέχρι τον Ανισόπεδο Κόμβο Κλειδίου μήκους 289 χλμ. και των κάθετων αξόνων Δυτικής Σιάτιστας – Κορομηλιά – Μεθοριακός Σταθμός Κρυσταλλοπηγής και Λαγκαδά – Μεθοριακός Σταθμός Προμαχώνα).
Ο σχεδιασμός προβλέπει επίσης την προαιρετική κατασκευή βάσει της Κοινής Υπουργικής Απόφασης (Μάιος 2017), του μετωπικού σταθμού διοδίων Σιάτιστας καθώς και των πλευρικών σταθμών Παναγιάς, Ανατολικής Σιάτιστας, Καλαμιάς, Κλειδιού , Μαλγάρων, Αξιού και Λαγκαδά-Σερρών και Πολυκάστρου. 
Στα έργα συντήρησης και λειτουργίας της Εγνατίας περιλαμβάνονται τεχνικές αστυνόμευσης οδού και επιθεώρησης ηλεκτρομηχανολογικών και σηράγγων, συντήρηση και αποκατάσταση βλαβών, λειτουργία οδού & σηράγγων, κατασκευή νέων διοδίων, αντιμετώπιση προβλημάτων χειμώνα (αποχιονισμός, παγετός), βελτίωσης-αποκατάστασης της οδού & του εξοπλισμού της, βελτίωσης της λειτουργίας της οδού (κατασκευή αποθηκών άλατος, διαμόρφωσης του περιβάλλοντος χώρου των εγκαταστάσεων συντήρησης και λειτουργίας της οδού) κ.α.

Η Ιόνια Οδός
Προβλήματα συντήρησης κλπ δεν αντιμετωπίζει η Ιόνια Οδός, η οποία άλλωστε εξ αρχής λειτουργεί με την ευθύνη του παραχωρησιούχου. Από το περασμένο καλοκαίρι που παραδόθηκε στο σύνολό της σε κυκλοφορία, έχει «δώσει» απτά δείγματα της δυναμικής που προσδίνει στην Ήπειρο,  με τη σύνδεσή της με  την Αττική και την Πελοπόννησο κι αυτό παρά το υψηλό κόστος των διοδίων. 
Μικρή «γεύση» δόθηκε τις εορτές των Χριστουγέννων, ακολουθεί το ερχόμενο τριήμερο, ενώ η κορύφωσή της κίνησης αναμένεται το Πάσχα και το καλοκαίρι. Ωστόσο κι εδώ υπάρχουν σημαντικές εκκρεμότητες που πρέπει να αντιμετωπιστούν από την Κυβέρνηση και τα αρμόδια υπουργεία. Οι βασικότερες αφορούν τις οδικές συνδέσεις που μέχρι τώρα παραμένουν στα «σχέδια». Η επέκταση της προς την Κακαβιά, αν και είναι ώριμη από κάθε άποψη, αν και είναι ενταγμένη στα διευρωπαϊκά δίκτυα, δεν  προχωρά ούτε σε διαδικαστικό επίπεδο καθώς διαφαίνεται μια απροθυμία από πλευράς της σημερινής κυβέρνησης για τη διεκδίκηση και εξασφάλιση χρηματοδότησης, ενδεχομένως επειδή έχουν τεθεί άλλες προτεραιότητες. Πρόκειται ασφαλώς για μια πολιτική που δεν συνάδει με τον αναπτυξιακό σχεδιασμό της Ηπείρου και ιδίως με την αναγκαιότητα που υπάρχει για τη βελτίωση του σημερινού επικίνδυνου εθνικού δρόμου, ο οποίος κρίνεται ανεπαρκής να ανταποκριθεί στην αυξημένη κίνηση και συχνά γίνονται τροχαία, με το τελευταίο να έχει προκληθεί μόλις την περασμένη Κυριακή, με οδυνηρή κατάληξη για έναν οδηγό. 
Η δεύτερη μεγάλη εκκρεμότητα είναι η σύνδεση της Ιόνιας Οδού με την Πρέβεζα. Ένα έργο το οποίο επίσης είναι προχωρημένο σε μελέτες, για το οποίο όμως οι σχετικά πρόσφατες δηλώσεις του Υπουργού Υποδομών Χρήστου Σπίρτζη κάθε άλλο παρά διαφωτιστικές ήταν. Εν πάση περιπτώσει είναι αδιανόητο να μην συνδεθεί η Πρέβεζα με σύγχρονο οδικό δίκτυο με την Ιόνια Οδό και να αποκτήσει άνετη πρόσβαση προς το διοικητικό (και όχι μόνο) κέντρο της Ηπείρου.  
 Με την υλοποίηση και των έργων αυτών, θα συμπληρωθούν στο μέγιστο βαθμό οι υποδομές της Ηπείρου όσον αφορά τους μεγάλους οδικούς άξονες, οι οποίοι πέρα από προσιτή, θα καταστήσουν την περιφέρειά μας και προτιμητέα ως προς την ανάπτυξη επιχειρηματικών δραστηριοτήτων.  

ΠΡΩΙΝΟΣ ΛΟΓΟΣ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου