Το Επιμελητήριο Ν. Πρέβεζας ενημερώνει τις επιχειρήσεις μέλη του ότι από την 1η Δεκεμβρίου 2025 τίθεται σε ισχύ το νέο πλαίσιο που καθιστά υποχρεωτική την αποδοχή πληρωμών μέσω IRIS σε όλα τα καταστήματα που συναλλάσσονται με ιδιώτες καταναλωτές (B2C).
Η απόφαση του διοικητή της ΑΑΔΕ, Γιώργου Πιτσιλή, ολοκληρώνει την ψηφιακή ενοποίηση των ταμειακών συστημάτων με τη Φορολογική Διοίκηση, ενσωματώνοντας πλέον τις άμεσες πληρωμές IRIS στη διαδικασία εξόφλησης κάθε αγοράς. Για τους καταναλωτές αυτό σημαίνει ότι, εκτός από μετρητά και κάρτα, θα μπορούν να πληρώνουν και από το κινητό τους με άμεση μεταφορά χρημάτων από τον τραπεζικό τους λογαριασμό.
Η
συναλλαγή ολοκληρώνεται σε πραγματικό χρόνο, ενώ η απόδειξη εκδίδεται αυτόματα
και αποστέλλεται ταυτόχρονα στην ΑΑΔΕ, διασφαλίζοντας πλήρη διαφάνεια.
Ποιοι υποχρεούνται να δέχονται IRIS
Από
1/12, η νέα υποχρέωση ισχύει για:
·
Σούπερ μάρκετ και μεγάλες
αλυσίδες
·
Καταστήματα λιανικής όλων των
κλάδων
·
Κάθε επιχείρηση που δέχεται
πληρωμές από ιδιώτες
Με το
νέο σύστημα, κάθε ηλεκτρονική πληρωμή –είτε με κάρτα είτε με IRIS– θα συνδέεται
άμεσα με την έκδοση απόδειξης, περιορίζοντας σημαντικά την πιθανότητα
συναλλαγών χωρίς παραστατικό.
Προθεσμίες για επιχειρήσεις και παρόχους
Οι πάροχοι πληρωμών και οι εταιρείες τεχνολογίας έχουν προθεσμία έως τις 28 Νοεμβρίου 2025 να δηλώσουν
συμμόρφωση με τις νέες τεχνικές προδιαγραφές. Παράλληλα, οι επιχειρήσεις πρέπει
μέχρι τότε να έχουν αναβαθμίσει:
·
τα POS
·
τις ταμειακές μηχανές
·
τα ERP / ταμειακά συστήματα
ώστε τη
1η Δεκεμβρίου να είναι έτοιμες για
πλήρη εφαρμογή της νέας υποχρέωσης.





%20.gif)


.jpg)


Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου