Οι ενέργειες και δράσεις που πραγματοποίησε η Περιφέρεια Ηπείρου το έτος 2012 ήταν απόρροια του Επιχειρησιακού – Στρατηγικού Σχεδίου για την Τουριστική Ανάπτυξη της Ηπείρου, που εκπονήθηκε το 2011 και δέχτηκε απόλυτης αποδοχής από όλους τους εμπλεκόμενους με τον τουρισμό φορείς.
Στο επιχειρησιακό-στρατηγικό σχέδιο τουριστικής ανάπτυξης της Ηπείρου μια σημαντική στρατηγική επιδίωξη είναι η ενίσχυση της προσβασιμότητας της Ηπείρου (σελ. 47 – 48) μέσω έργων υποδομής πχ. οδικοί άξονες και μέσω της ενίσχυσης των αεροδρομίων Ιωαννίνων και Ακτίου καθώς και των λιμανιών της Ηπείρου.
Στο πλαίσιο αυτό για το 2012 έγιναν τα εξής:
1. Ενέργειες για την ενίσχυση της αεροπορικής σύνδεσης της Ηπείρου με την Ελλάδα και το εξωτερικό- Άνοιγμα Συνεργασιών με εταιρίες χαμηλού κόστους
• Πλήθυνση των οικονομικών πτήσεων από το εξωτερικό προς το αεροδρόμιο
του Ακτίου
• Το 2012 επιτεύχθηκε συνεργασία του αεροδρομίου του Ακτίου με εταιρείες χαμηλού κόστους από την Ιταλία και το 2013 αναμένεται συνεργασία και με εταιρείες χαμηλού κόστους από τη Γερμανία και πιθανόν από τη Μεγάλη Βρετανία.
• Συνεργασία με το Επιμελητήριο Λευκάδας για την αεροπορική επανασύνδεση της Αθήνας με το Άκτιο
2. Συστηματικές προσπάθειες για την Προσέλκυση Κρουαζιεροπλοίων στην Ήπειρο• Σύσταση του Συμβουλίου Ανάπτυξης Κρουαζιέρας
Πραγματοποιήθηκαν δυο συνεδριάσεις του Συμβουλίου Ανάπτυξης Κρουαζιέρας, στις οποίες συζητήθηκαν α) το πλέγμα των δράσεων για την προσέλκυση κρουαζιερόπλοιων στην Ήπειρο και β) η προώθηση εκδρομών προς την Ήπειρο.
• Αύξηση των στάσεων κρουαζιερόπλοιων στα λιμάνια της Ηπείρου. Πραγματοποιήθηκαν 6 στάσεις κρουαζιερόπλοιων στην Πάργα, 3 στάσεις στην Ηγουμενίτσα και 11 στάσεις στην Πρέβεζα ενώ την επόμενη χρονιά έχει ήδη εξασφαλισθεί η στάση 28 κρουαζιερόπλοιων στην Περιφέρεια Ηπείρου, μεταφέροντας περίπου 20.000 επιβάτες και 7.000 εργαζομένους σε αυτά.
• Συναντήσεις με τους ναυτικούς πράκτορες Ηγουμενίτσας και Πρέβεζας για τον καλύτερο συντονισμό με την Περιφέρεια για την ανάπτυξη τουρισμού κρουαζιέρας στην Ήπειρο.
Επιπλέον για την ενίσχυση των αεροδρομίων Ιωαννίνων και Ακτίου, μια καινοτόμα ενέργεια που θα εφαρμοστεί εντός των ημερών είναι η ανάρτηση στο site της Περιφέρειας του προγράμματος πτήσεων του αεροδρομίου των Ιωαννίνων και του προγράμματος ναυλωμένων πτήσεων από προορισμούς του εξωτερικού προς το αεροδρόμιο του Ακτίου και αντίστροφα. Στη σελίδα θα υπάρχει αναλυτικό πρόγραμμα αναχώρησης και άφιξης κάθε πτήσης ώστε να μπορούν να ενημερώνονται ανά πάσα στιγμή οι επιχειρηματίες, αλλά και οι επιβάτες που ενδιαφέρονται για τυχόν διαθέσιμες θέσεις. Παράλληλα προωθούνται μια σειρά από έργα υποδομής (οδικοί άξονες), τα οποία κάποια βρίσκονται στο στάδιο ολοκλήρωσης των μελετών τους και κάποια άλλα κατασκευάζονται.
Άλλη μια σημαντική στρατηγική επιδίωξη του επιχειρησιακού-στρατηγικού σχεδίου τουριστικής ανάπτυξης της Ηπείρου είναι η Ενιαία και Ολοκληρωμένη Αντιμετώπιση του Τουριστικού Προορισμού «Ήπειρος» (σελ. 18 – 21) μέσω της δημιουργίας ενός οργανισμού/φορέα προώθησης τουρισμού και τοπικών προϊόντων Ηπείρου με απώτερο στόχο τον κεντρικό - στρατηγικό σχεδιασμό για την τουριστική ανάπτυξη και την προώθηση των τοπικών προϊόντων της Περιφέρειας Ηπείρου.
Στο πλαίσιο αυτό για το 2012 συντάχθηκε σχέδιο του καταστατικού για τη σύσταση αστικής εταιρείας μη κερδοσκοπικής σκοπός της οποίας είναι η χωρίς κερδοσκοπικό χαρακτήρα δραστηριότητα που εξυπηρετεί την πολιτιστική και τουριστική ανάπτυξη της Περιφέρειας Ηπείρου καθώς και την προώθηση τοπικών προϊόντων. Το σχέδιο του καταστατικού δόθηκε στους εμπλεκόμενους φορείς πραγματοποιήθηκε σύσκεψη για την οριστικοποίησή του και έγινε ομόφωνα αποδεκτό.
Επιπλέον άλλη μια από τις στρατηγικές επιδιώξεις του επιχειρησιακού -στρατηγικού σχεδίου τουριστικής ανάπτυξης της Ηπείρου είναι η Δυνατή και Στοχευμένη Προβολή στην Ελλάδα και στο εξωτερικό – Επικοινωνιακή Προώθηση του Τουριστικού Προϊόντος της Ηπείρου (σελ.58-67). Οι δράσεις που προτείνονται στο σχέδιο για την επίτευξη αυτής της στρατηγικής επιδίωξης είναι: Έκδοση Εντύπων, Διαφημιστική εκστρατεία στα ΜΜΕ, 1ιαφήμιση στο INTERNET, Συμμετοχή σε εκθέσεις/ εκδηλώσεις, Ενέργειες 1ημοσίων Σχέσεων με μηδενική δαπάνη (Προβολή της Περιφέρειας σε τηλεοπτικές εκπομπές ψυχαγωγικού τύπου με τη μορφή διαγωνισμού, Δημιουργική χρήση του Διαδικτύου για προώθηση της Περιφέρειας Ηπείρου χωρίς κόστος).
Προς την κατεύθυνση αυτή οι ενέργειες που έγιναν για το 2012 είναι οι εξής:
Α. ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΥ ΥΛΙΚΟΥ
1. Εκδόσεις
Η Περιφέρεια Ηπείρου προέβη στην έκδοση εντύπων, τα οποία παρουσιάζουν το τουριστικό προϊόν της περιοχής.
• Έκδοση θεματικού χάρτη για την Περιφέρεια Ηπείρου στα ελληνικά, αγγλικά, γερμανικά, ιταλικά και εβραϊκά: Παρουσιάζει συνοπτικά το τουριστικό προϊόν της Περιφέρειας Ηπείρου, χωρισμένο ανά θεματικές κατηγορίες και παρέχει και χρήσιμες πληροφορίες (τηλέφωνα, ιστοσελίδες κ.λ.π.) για τα επισκέψιμα σημεία και τις outdoor activities.
• Έκδοση χάρτη της Π.Ε. Ιωαννίνων: Επικαιροποιημένη επανέκδοση του χάρτη του Νομού Ιωαννίνων. Από τη μια πλευρά απεικονίζει την πόλη των Ιωαννίνων και από την άλλη την Π.Ε. Παρέχονται πληροφορίες για τα τουριστικά αξιοθέατα, χρήσιμα τηλέφωνα κ.λ.π.
• Έκδοση τρίπτυχου εντύπου της Π.Ε. Πρέβεζας: Παρέχονται πληροφορίες για τα τουριστικά αξιοθέατα, χρήσιμα τηλέφωνα κ.λ.π.
• Έκδοση εντύπου για την Π.Ε. Πρέβεζας: Πρόκειται για ένα έντυπο εκτενέστερο και αναλυτικότερο που περιέχει πληροφορίες και χάρτη.
Σχέδιο Προώθησης-Διανομής Προωθητικού Υλικού
Μέρος των εντύπων διανεμήθηκε επιλεκτικά σε:
• Τουριστικές Εκθέσεις που συμμετέχει η Περιφέρεια Ηπείρου
• Συνέδρια και εκδηλώσεις συμμετείχε η Ήπειρος
• Οργανωμένες προωθητικές ενέργειες, σε ξενοδοχεία, διανομή μέσω συλλόγων, κ.α.
• Τοποθέτηση εντύπων σε Υπηρεσίες με μεγάλη επισκεψιμότητα
• Τουριστικά γραφεία της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης
• Γραφεία του Ε.Ο.Τ. στην Ελλάδα και το εξωτερικό
• Πρεσβείες της Ελλάδας στην Αργεντινή και στο Κουβέιτ (κατόπιν αιτήματος για να χρησιμοποιηθεί σε προωθητικές ενέργειες),
• Δημοσιογράφους που ασχολούνται με το τουριστικό ρεπορτάζ.
2. Παραγωγή Ψηφιακού Διαφημιστικού Υλικού
i. Φωτογραφία: Φωτογράφηση τουριστικών αξιοθέατων: Φωτογραφήθηκαν αρχαιολογικοί χώροι, τοπία, θρησκευτικά και αρχιτεκτονικά μνημεία, για τον εμπλουτισμό του φωτογραφικού αρχείου της Περιφέρειας Ηπείρου. Οι φωτογραφίες θα χρησιμοποιηθούν για τη διαφημιστική εκστρατεία στα Μ.Μ.Ε., σε φυλλάδια, χάρτες και στην ιστοσελίδα της Περιφέρειας Ηπείρου.
ii. Video: 1ημιουργία 2 Ντοκυμαντέρ και 2 διαφημιστικών σποτ. Αφορά την Π.Ε. Πρέβεζας και περιλαμβάνει διαφημιστικό υλικό video σε format υψηλής ευκρίνειας (HD) ικανό να χρησιμοποιηθεί στην πλατφόρμα που ισχύει, αλλά και για τις απαιτήσεις της ψηφιακής τηλεόρασης. Δημιουργήθηκαν συνολικά 4 ψηφιακά προϊόντα:
•Ντοκιμαντέρ διάρκειας 45’.
•Ντοκιμαντέρ διάρκειας 8-9’.
•1ιαφημιστικό spot διάρκειας 3’.
•1ιαφημιστικό spot διάρκειας 30’’.
Υπογραμμίζουμε την εξαιρετική σχέση κόστους/αποτελέσματος που επιτεύχθηκε για τη συγκεκριμένη παραγωγή.
3. Παραγωγή Διαφημιστικών Banners
Παραγωγή 8 διαφημιστικών banners (2 για κάθε Π.Ε.), προκειμένου να χρησιμοποιηθούν για τη διακόσμηση των περιπτέρων της Περιφέρειας Ηπείρου κατά τη συμμετοχή της σε διάφορες εκθέσεις.
Β. ΠΡΟΒΟΛΗ
1. Τηλεοπτική Προβολή
Διαφημιστική προβολή μας Περιφέρειας Ηπείρου στον τηλεοπτικό σταθμό ΕΤ3. Χρησιμοποιήθηκε το τηλεοπτικό σποτ για το χειμερινό τουρισμό της Περιφέρειας Ηπείρου που είχε δημιουργηθεί το 2011. Η συγκεκριμένη ενέργεια στόχευε στην ενίσχυση του ρεύματος επισκεπτών κυρίως από τη Βόρεια Ελλάδα, που λόγω της ολοκλήρωσης της Εγνατίας Οδού, βαίνει αυξανόμενο.
2. Ηλεκτρονική Προβολή
Δημιουργία ιστοσελίδας (προφίλ) στο facebook και το twitter με το όνομα «Ήπειρος - Τουριστική Προβολή» στα ελληνικά και τα αγγλικά με φωτογραφίες και κείμενα παρουσίασης.
3. Καταχωρήσεις σε Έντυπα
• Διαφημιστική καταχώρηση της Περιφέρειας Ηπείρου στον Κυπριακό τουριστικό οδηγό «Διακοπές στην Ελλάδα»: Ο οδηγός κυκλοφόρησε στην Κύπρο στα τέλη Απριλίου του 2012 σε 15.000 αντίτυπα και διανεμήθηκε στην έκθεση «Ταξίδι». Η καταχώρηση αυτή εντάχθηκε στο πλαίσιο της διαφημιστικής εκστρατείας της Ηπείρου στην Κύπρο κατά τη διάρκεια της έκθεσης και είχε στόχο να κινήσει σε μέγιστο βαθμό το ενδιαφέρον του Κυπριακού κοινού.
• Διαφημιστική καταχώρηση της Περιφέρειας Ηπείρου στο ένθετο «δ» της εφημερίδας «Κυριακάτικη _ημοκρατία»: Πραγματοποιήθηκαν 2 καταχωρήσεις: α)Τον Απρίλιο σε αφιέρωμα στους Πασχαλινούς προορισμούς και β)Το Φθινόπωρο, με στόχο την προβολή κυρίως του χειμερινού τουρισμού.
• Διαφημιστική καταχώρηση της Περιφέρειας Ηπείρου στην αθηναϊκή free-press εφημερίδα “WEEKEND”: Η καταχώρηση πραγματοποιήθηκε το Φθινόπωρο, με στόχο την προβολή κυρίως του χειμερινού τουρισμού.
4. Εκθέσεις
Η Περιφέρεια Ηπείρου αποφασίζοντας να δείξει εξωστρέφεια προβάλλοντας δυνατά το τουριστικό της προϊόν τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό συμμετείχε το 2012 σε επιλεγμένες τουριστικές εκθέσεις του εσωτερικού και σε τουριστικές εκθέσεις του εξωτερικού με κριτήριο επιλογής τόσο την ενδυνάμωση της θέσης μας σε «παραδοσιακές» αγορές στις οποίες η Ήπειρος και το τουριστικό προϊόν που προσφέρει είναι ιδιαίτερα δημοφιλής, όσο και την προσέγγιση νέων αναπτυσσόμενων αγορών. Στην επιλογή των εκθέσεων προτεραιότητά μας ήταν η αξιολόγηση του λόγου οφέλους/δαπάνης τόσο συγκριτικά με άλλες εκθέσεις, όσο και συγκριτικά με άλλες μορφές διαφήμισης.
Στις εκθέσεις συμμετέχει ξενόγλωσσο προσωπικό της Περιφέρειας το οποίο παρουσιάζει το τουριστικό προϊόν του τόπου μας και με το κίνητρο των δωρεάν διακοπών, από προσφορές δωρεάν διαμονών των επιχειρηματιών, συμπληρώνονται ερωτηματολόγια και στήνονται βάσεις δεδομένων. Έτσι το 2012 πραγματοποιήθηκε συμμετοχή της Περιφέρειας σε τουριστικές εκθέσεις κατόπιν αυστηρής επιλογής και στη συνέχεια αξιολόγησης των αποτελεσμάτων και άριστης αξιοποίησης τους, με βάση πάντα και τα στενά οικονομικά πλαίσια, στα οποία μπορούσε να κινηθεί η Περιφέρεια το έτος που
πέρασε. Ειδικότερα:
• Ολλανδία: έκθεση Vacantiebeurs στην Ουτρέχτη 10-15 Ιανουαρίου 2012. Η έκθεση της Ουτρέχτης είναι η μεγαλύτερη έκθεση της κεντρικής Ευρώπης με 120.000 επισκέπτες η έκθεση βαρόμετρο για την τουριστική σεζόν. Ιδιαιτέρως θετικά τα αποτελέσματα της έκθεσης, τόσο από την άποψη της προσέλευσης και όσο και του αριθμού των προσωπικών ενημερώσεων σε ενδιαφερόμενους Ολλανδούς από στελέχη της Περιφέρειας. Συνέπεια της έκθεσης η επίσκεψη 8 Ολλανδών δημοσιογράφων από τις μεγαλύτερες εφημερίδες και περιοδικά της Ολλανδίας.
• Ισραήλ: έκθεση Ι.Μ.Τ.Μ. στο Τελαβίβ 14-15 Φεβρουαρίου 2012. Η συμμετοχή αυτή αποτέλεσε συνέχεια των επιτυχημένων προσπαθειών μας για την προώθηση του τουριστικού προϊόντος μας στο Ισραήλ (φιλοξενία Ισραηλινών δημοσιογράφων και τουριστικών πρακτόρων το καλοκαίρι του 2011, δωρεάν δημιουργία και προβολή τηλεοπτικού διαφημιστικού σποτ της Περιφέρειας Ηπείρου, συμμετοχή στην έκθεση Real Estate στο Τελαβίβ το Νοέμβριο του 2011, συνάντηση του Περιφερειάρχη με τον Πρέσβη του Ισραήλ στην Ελλάδα κ.λ.π.). Η συγκεκριμένη αγορά δείχνει ενδιαφέρον για την Ήπειρο, τόσο για το θαλάσσιο τουρισμό και τον τουρισμό κρουαζιέρας, όσο και για τα εβραϊκά μνημεία της περιοχής και η παρουσία μας υπήρξε ιδιαίτερα επιτυχής, ξεπερνώντας κάθε πρόβλεψη και δικαιώνοντας τις προσπάθειες της Περιφέρειας Ηπείρου στον προσανατολισμό της προς νέες τουριστικές αγορές. Ιδιαίτερα αποτελεσματική ως προωθητική ενέργεια αποδείχτηκε η έκδοση και διανομή θεματικού χάρτη της Περιφέρειας Ηπείρου στα εβραϊκά.
• Σερβία: έκθεση IFT στο Βελιγράδι 23 – 26 Φεβρουαρίου 2012. Πρόκειται για την πρώτη συμμετοχή της περιοχής μας σε έκθεση των Βαλκανίων. Η Σερβία αποτελεί παρθένα αγορά για την περιοχή μας, βρίσκεται σε αρκετά κοντινή απόσταση και δείχνει ενδιαφέρον για θαλάσσιο τουρισμό, αλλά και για μορφές τουρισμού, όπως ο θρησκευτικός και ο τουρισμός υπαίθριων δραστηριοτήτων. Η συμμετοχή μας ανέδειξε το τουριστικό προϊόν μας και παράλληλα συνέβαλε και στην ανάπτυξη των εμπορικών σχέσεων της περιοχής μας με τη συγκεκριμένη αγορά.
• Γερμανία: έκθεση «Β.Ι.Τ.» στο Βερολίνο 7-11 Μαρτίου 2012. Η συγκεκριμένη έκθεση είναι η μεγαλύτερη της Γερμανίας και μια από τις πιο γνωστές και καταξιωμένες του κόσμου, που απευθύνεται στο κοινό, αλλά και σε τουριστικούς πράκτορες. Η Περιφέρεια Ηπείρου συμμετείχε με δικό της περίπτερο στον εκθεσιακό χώρο του ΕΟΤ στο Berlin Messe, το οποίο καθ’ όλη την διάρκεια της έκθεσης αποτέλεσε πόλο έλξης για μεγάλο αριθμό επισκεπτών από την Γερμανία και άλλες χώρες. Κατά την διάρκεια της έκθεσης, επαγγελματίες στον τουριστικό κλάδο από διάφορες περιοχές της Ηπείρου, ήρθαν σε επαφή με tour operators καθώς και με Ελληνικά ταξιδιωτικά γραφεία της Γερμανίας όπου συζήτησαν τη δυνατότητα ανάπτυξης συνεργασιών για την προσέλκυση τουριστών στην Ήπειρο. Τις μέρες κοινού στα video wall του περιπτέρου του ΕΟΤ προβλήθηκε φωτογραφικό υλικό και video από αξιοθέατα της Ηπείρου ενώ μοιράστηκε και έντυπο τουριστικό υλικό στους επισκέπτες, οι οποίοι έδειξαν μεγάλο ενδιαφέρον για την Ήπειρο, η οποία αποτελεί ανερχόμενο προορισμό για διακοπές καθ’ όλη την διάρκεια του χρόνου. Θερμή ήταν η υποστήριξη και των Αποδήμων Ηπειρωτών της Γερμανίας.
• Ελλάδα: 1η Διεθνής Έκθεση Εναλλακτικών Μορφών Τουρισμού και
Θρησκευτικού Τουρισμού «NEXUS» στην Αθήνα 7-11 Μαρτίου 2012
Στη συγκεκριμένη έκθεση η Περιφέρεια Ηπείρου ήταν η τιμώμενη Περιφέρεια για τον τομέα του Εναλλακτικού Τουρισμού. Προκαθορισμένα ραντεβού (hosted buyers) με στοχευόμενους προσκεκλημένους από τη διοργανώτρια εταιρεία tour operators από Ελλάδα και εξωτερικό.
• Ιταλία: Τουριστική Έκθεση BTM (Borsa Mediterranea del Turismo) στη Νάπολη 30 Μαρτίου-1 Απριλίου
Με στόχο την ενίσχυση του τουριστικού ρεύματος από Ιταλία η Περιφέρεια Ηπείρου έκανε αισθητή την παρουσία της στη Νάπολη σε δικό της αποκλειστικό περίπτερο φιλοξενώντας τον ΕΟΤ του Μιλάνου. Πρόκειται για μια σημαντική έκθεση που εστιάζει το ενδιαφέρον στους τουριστικούς προορισμούς της Μεσογείου. Στο video wall του περιπτέρου προβλήθηκε φωτογραφικό υλικό και video από αξιοθέατα της Ηπείρου και παράλληλα μοιράστηκε έντυπο τουριστικό υλικό στην ιταλική γλώσσα στους επισκέπτες.
• Κύπρος: Τουριστική Έκθεση ΤΑΞΙΔΙ στη Λευκωσία 27-29 Απριλίου 2012. Κατά τη διάρκεια της έκθεσης οι επισκέπτες του περιπτέρου μας είχαν τη δυνατότητα να ενημερωθούν για το τουριστικό προϊόν της Ηπείρου μέσα από τη διανομή ενημερωτικών φυλλαδίων και παραδοσιακών εδεσμάτων και την προβολή video. Πέραν αυτού, είχε προηγηθεί της συμμετοχής αποστολή πρόσκλησης και τηλεφωνική επικοινωνία με όλα τα σχολεία, τουριστικά γραφεία, Κέντρα ηλικιωμένων της Κύπρου και έτσι, κατά τη διάρκεια της έκθεσης, σε ειδικό χώρο, έγιναν στοχευμένες παρουσιάσεις του τουριστικού προϊόντος της Ηπείρου. Το περίπτερό μας επισκέφθηκαν και πραγματοποίησαν συναντήσεις παράγοντες της πολιτικής ηγεσίας της Κύπρου, στελέχη του Κυπριακού Οργανισμού Τουρισμού και του Συνδέσμου Ταξιδιωτικών Πρακτόρων Κύπρου. Από την έκθεση ξεκίνησαν επαφές με τα μεγαλύτερα τουριστικά πρακτορεία της Κύπρου και έτσι είχαμε τον Οκτώβριο την επίσκεψη αντιπροσωπείας τους στην Ήπειρο.
• Ελλάδα: Εμπορική Έκθεση ΠΑΝΗΠΕΙΡΩΤΙΚΗ στα Ιωάννινα 5-13 Μάιου 2012. Η έκθεση διοργανώθηκε για 12η συνεχή χρονιά και έχει καταστεί πλέον θεσμός για την πρωτεύουσα της Ηπείρου, αφού συντελεί στην προβολή του επιχειρηματικού κόσμου, αλλά και της περιοχής μας γενικότερα. Στόχος της συμμετοχή μας ήταν η ενίσχυση της τοπικής επιχειρηματικότητας και η προβολή του τουριστικού προϊόντος και της πολιτιστικής κληρονομιάς της περιοχής μας. Στο περίπτερό μας φιλοξενήθηκε η Ήπειρος Α.Ε. στελέχη της οποίας κατά τη διάρκεια της έκθεσης ενημέρωναν το κοινό για τις δυνατότητες ένταξης σε επιδοτούμενα προγράμματα. Η Περιφέρεια Ηπείρου εκπροσωπήθηκε από υπηρεσιακούς παράγοντες
Γ. ΦΙΛΟΞΕΝΙΕΣ
Σε συνεργασία με τα αντίστοιχα γραφεία του Ε.Ο.Τ. και με τις ενώσεις των ξενοδόχων της Ηπείρου φιλοξενήθηκαν δημοσιογράφοι και τουριστικοί πράκτορες, σημαντικών εταιριών και οργανισμών. Οι φιλοξενούμενοι ξεναγήθηκαν από στελέχη του Τμήματος Τουρισμού της Περιφέρειας Ηπείρου σε αρχαιολογικούς χώρους, θρησκευτικά μνημεία και μουσεία, θαύμασαν τα μοναδικά πέτρινα γεφύρια, την απαράμιλλη φύση και τα πεντακάθαρα ποτάμια της περιοχής, ασχολήθηκαν με outdoor activities, επισκέφθηκαν τις υπέροχες παραλίες της ακτογραμμής του Ιονίου από την Ηγουμενίτσα μέχρι την Πρέβεζα, δοκίμασαν την παραδοσιακή Ηπειρώτικη κουζίνα και ενημερώθηκαν για τα τοπικά προϊόντα της Ηπείρου. Παράλληλα πραγματοποίησαν επαφές με ξενοδόχους και τουριστικά γραφεία.
Ως αντισταθμιστικό όφελος η Περιφέρεια Ηπείρου εξασφάλισε την προβολή της στα μέσα που εκπροσωπούσαν με εκτενή ρεπορτάζ, φωτογραφίες και
ντοκιμαντέρ, ενώ πραγματοποιήθηκαν σημαντικές εμπορικές συμφωνίες με άμεση ωφέλεια για την τοπική οικονομία.
Αναλυτικά οι φιλοξενίες που πραγματοποιήθηκαν ήταν οι εξής:
• 4 Κύπριοι δημοσιογράφοι: τουριστικού ρεπορτάζ από το ΡΙΚ και από κυπριακές εφημερίδες
• 2 Ολλανδοί δημοσιογράφοι: ολλανδικής έκδοσης του περιοδικού Discovery Channel Magazine. Επισκέφθηκαν τις περιοχές του Ζαγορίου και των Τζουμέρκων.
• 4 Γερμανοί δημοσιογράφοι: τουριστικού ρεπορτάζ από έντυπα και ηλεκτρονικά μέσα σε διάφορες πόλεις της Γερμανίας. Επισκέφθηκαν το σύνολο της Ηπείρου.
• 2 Αμερικανοί δημοσιογράφοι ταξιδιωτικής εκπομπής Globe Trotter (John Haggin’s TV on Channel 56) με μεγάλη τηλεθέαση. Επισκέφθηκαν το σύνολο της Ηπείρου.
• Το συνεργείο της τηλεοπτικής εκπομπής «Του νερού τα παραμύθια» της ΕΤ3, που επισκέφθηκε και πραγματοποίησε γυρίσματα στις Π.Ε. Ιωαννίνων, Πρέβεζας και Άρτας.
• 8 Ολλανδoί δημοσιογράφoι από τις μεγαλύτερες εφημερίδες και περιοδικά της Ολλανδίας, (De Telegraaf, Algemeen Dagblad και Het Parool) καθώς και δημοσιογράφοι από εξειδικευμένα περιοδικά τουριστικού ενδιαφέροντος (Op Lemen Voeten, Camper reis Magazine, Wegener).
• Κύπριοι τουριστικοί πράκτορες από τα μεγαλύτερα τουριστικά πρακτορεία της Κύπρου και οι επικεφαλής των δύο μεγαλύτερων δημοσιογραφικών ομίλων της Μεγαλονήσου, επισκέφθηκαν τις περιοχές της Πρέβεζας, της Πάργας και των Συβότων Στόχος η ενσωμάτωση της Ηπείρου ως προορισμού στα τουριστικά προγράμματα που προωθούν στο κοινό της Κύπρου και η συνακόλουθη εκκίνηση και καθιέρωση απευθείας μισθωμένων πτήσεων απευθείας από την Κύπρο στο Άκτιο.
Δ. ΠΡΟΩΘΗΤΙΚΕΣ ΕΝΕΡΓΕΙΕΣ ΧΩΡΙΣ ΕΠΙΒΑΡΥΝΣΗ ΤΟΥ
ΠΡΟΫΠΟΛΟΓΙΣΜΟΥ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ
1. Δημιουργία εκτεταμένου DATA BASE για ηλεκτρονική αποστολή
τουριστικών μηνυμάτων. Δημιουργήθηκε από υπαλλήλους της Περιφέρειας με στόχο το direct marketing για την προώθηση της Ηπείρου (Περιλαμβάνει λίστες από σχολεία της επικράτειας, τουριστικά γραφεία, ξενοδοχεία, κα) Η λίστα αυτή χρησιμοποιείται για την αποστολή με ηλεκτρονικό ταχυδρομείο παρουσιάσεων, video κλπ.
2. Ενέργειες για την προσέλκυση μαθητικού τουρισμού
•Αποστολή ψηφιακών παρουσιάσεων με ηλεκτρονικό ταχυδρομείο σε σχολεία της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης σχεδόν σε όλη την Ελλάδα, πάνω σε 4 θεματικές: ιστορική μνήμη, φύση, δραστηριότητες, γενικές πληροφορίες. Στόχος η προσέλκυση μαθητικών εκδρομών στην περιοχή με καλά αποτελέσματα ως προς την ανταπόκριση σχολείων ανά την Ελλάδα.
•Δημιουργία και αποστολή ψηφιακής κάρτας με ευχές για καλή σχολική χρονιά με υπερσύνδεση που οδηγούσε στην ιστοσελίδα της Π.Ε. Πρέβεζας και με τις παραπάνω παρουσιάσεις που έχουν ήδη αποσταλεί με ηλεκτρονικό ταχυδρομείο, σε σχολεία της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.
•Δημιουργία και αποστολή ψηφιακής κάρτας με ευχές με αφορμή την επέτειο της 28ης Οκτωβρίου σε ευρύτατη λίστα αποδεκτών.
3. Ενέργειες για την προσέλκυση τουρισμού τρίτης ηλικίας
•Δημιουργία και αποστολή με ηλεκτρονικό ταχυδρομείο 2 θεματικών παρουσιάσεων (γαστρονομικός τουρισμός, θρησκευτικός τουρισμός) στα κέντρα Κοινοτικής Φροντίδας – Ανοικτής Προστασίας Ηλικιωμένων και σε Δήμους της χώρας.
4. Εκπόνηση σχεδίου οργάνωσης υποδοχής κρουαζιέρας (προεργασία)
Μελετάται το πώς μπορούν να βελτιωθούν οι παράγοντες που καθορίζουν το βίωμα της υποδοχής των επιβατών κρουαζιεροπλοίων συντονίζοντας και ενεργοποιώντας τους φορείς (αφορά καθαριότητα, ασφάλεια, καταστήματα, οδικό δίκτυο, κ.α)
5. Καταγραφή του Τουριστικού Προϊόντος της Ηπείρου
Σε συνεργασία με τα Τμήματα Εμπορίου και Τουρισμού των Π.Ε. και τους Δήμους, πραγματοποιήθηκε καταγραφή του συνολικού τουριστικού προϊόντος της Ηπείρου, ανά κατηγορία. 1ημιουργήθηκε μια μεγάλη βάση δεδομένων, η οποία αποτελεί πηγή πληροφοριών για τη δημιουργία εντύπων και παράλληλα θα χρησιμοποιηθεί στην ιστοσελίδα της Περιφέρειας και για την αποστολή με ηλεκτρονικό ταχυδρομείο, με στόχο το direct marketing.
6. Έρευνα Ικανοποίησης επισκεπτών
Διενεργήθηκε με χρήση ερωτηματολογίου από υπαλλήλους της Π.Ε. Πρέβεζας προς τουρίστες των ξενοδοχειακών επιχειρήσεων του νομού με στόχο την διερεύνηση του βαθμού ικανοποίησής των και περαιτέρω την αξιολόγηση και βελτίωση του τουριστικού προϊόντος της περιοχής.
7. Υποβολή πρότασης στο πρόγραμμα LEADER ύψους 150.000 ευρώ και συγκεκριμένα στο έργο «Προβολή και προώθηση των συγκριτικών πλεονεκτημάτων περιοχών Π.Ε. Πρέβεζας» που περιλαμβάνει τις παρακάτω δράσεις προς υλοποίηση.
_ Έντυπο γενικής πληροφόρησης για την Π.Ε. Πρέβεζας
_ Λεύκωμα για την Π.Ε. Πρέβεζας
_ Έκδοση σχολικού ημερολογίου με θέμα την Πρέβεζα.
_ Δημιουργία Υλικού προβολής (διαφημιστικές τσάντες, πανώ μεγάλων διαστάσεων για τοποθέτηση στο αεροδρόμιο Ακτίου, κ.α)
_ Τουριστική προώθηση- προβολή, συμμετοχή σε εκθέσεις
_ Προμήθεια πινακίδων σήμανσης τουριστικών αξιοθέατων
Μια άλλη σημαντική στρατηγική επιδίωξη σύμφωνα με το επιχειρησιακό - στρατηγικό σχέδιο τουριστικής ανάπτυξης της Ηπείρου είναι η καθιέρωση της Ηπείρου ως τουριστικός προορισμός 4 εποχών (σελ. 22), κάτι το οποίο θα επιτευχθεί κυρίως με την ανάπτυξη εναλλακτικών μορφών τουρισμού. Οι επιμέρους εναλλακτικές μορφές τουρισμού που έχουν μεγάλη δυνατότητα ανάπτυξης στην Ήπειρο είναι: πολιτισμικός, εκπαιδευτικός, γαστρονομικός, τουρισμός φύσης (οικοτουρισμός – αγροτουρισμός), θαλάσσιος τουρισμός, αθλητικός, συνεδριακός, αστικός, θρησκευτικός, ιαματικός.
Για την ανάπτυξη του πολιτισμικού τουρισμού (σελ. 29-30 του σχεδίου) οι
ενέργειες που έγιναν το 2012 είναι οι κάτωθι:
1. Συνεργασία με Υπουργείο Τουρισμού, Υπουργείο Πολιτισμού και Σωματείο ΔΙΑΖΩΜΑ για τη δημιουργία καινοτομικού τουριστικού προϊόντος: Πολιτιστικές Διαδρομές με άξονα τα αρχαία θέατρα της
Ηπείρου.
Στοχεύοντας στην προσέλκυση υψηλού επιπέδου επισκεπτών από την Ελλάδα και όλο τον κόσμο στη Ήπειρο εγκαινιάστηκε η συνεργασία του Σωματείου ΔΙΑΖΩΜΑ με την Περιφέρεια Ηπείρου, προκειμένου να επιχειρηθεί η συστηματική και με σύγχρονους όρους marketing προώθηση της Ηπείρου ως προορισμού, με βάση τις σπουδαίες αρχαιότητες που υπάρχουν στον τόπο και με θεματικό άξονα αναφοράς τα αρχαία θέατρα. Στόχος η δημιουργία ενός νέου τουριστικού προϊόντος με υψηλά ποιοτικά χαρακτηριστικά.
Η Ήπειρος ως πολιτιστικός προορισμός με θεματικό άξονα τα θέατρα, κατά τον τρόπο που θα χτιστεί, θα είναι ελκυστική αρχικά σε Έλληνες και ξένους αρχαιολάτρεις και μελετητές του αρχαίου ελληνικού πολιτισμού, σε αρχιτέκτονες, αρχαιολόγους, σε ανθρώπους του θεάτρου, αλλά και σε επισκέπτες οι οποίοι θέλουν να εμπλουτίσουν την εμπειρία τους από την επίσκεψη στην Ήπειρο με μία υψηλής αισθητικής επαφή με τον αρχαιολογικό πλούτο του τόπου. Σταδιακά προσδοκάται να διευρυνθεί το ενδιαφέρον για τις «πολιτιστικές» αυτές «διαδρομές» της Ηπείρου και σε μεγαλύτερη μερίδα επισκεπτών. Το προϊόν αυτό θα περιέχει οργανωμένες εκδρομές, επιμελημένες ως την τελευταία λεπτομέρεια και θα υλοποιηθεί με τη συμβολή τουριστικών γραφείων που θα αναλάβουν την προώθηση του προϊόντος.
Το Υπουργείο Τουρισμού και το Υπουργείο Πολιτισμού αγκάλιασε την πρωτοβουλία και δεσμεύτηκε να συμβάλλει στο εγχείρημα, έπειτα από συνάντηση που πραγματοποίησε ο Αντιπεριφερειάρχης με την Υπουργό Τουρισμού κα Κεφαλογιάννη, τη Γενική Γραμματέα του Υπουργείου Πολιτισμού κα Λίνα Μενδώνη και τον Πρόεδρο του _ιαζώματος κ. Σταύρο Μπένο την Τρίτη 15 Ιανουαρίου 2013 στην Αθήνα.
Για την ανάπτυξη του γαστρονομικού τουρισμού (σελ.32-37 του σχεδίου) οι ενέργειες που έγιναν το 2012 είναι οι κάτωθι:
1. Συνεργασία με το Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο Ελλάδας (Ξ.Ε.Ε.)
Έγιναν επανειλημμένες συναντήσεις με τον πρόεδρο και τα μέλη του Ξ.Ε.Ε. στο πλαίσιο της προσπάθειας που αφενός κάνει το Ξ.Ε.Ε. για την καθιέρωση του Ελληνικού πρωινού και αφετέρου της προσπάθειας που καταβάλει η Περιφέρεια για την καθιέρωση του Ελληνικού Ηπειρώτικου Πρωινού
2. Συνεργασία με τη Λέσχη Γαστρονόμων Ηπείρου (ΛΕΓΗ) και το Σύλλογο Γευσιγνωστών Πρέβεζας (Μίθαικος) για τη συνδιοργάνωση Παγκόσμιου Συνεδρίου γαστρονομίας στα Ιωάννινα και στην Πρέβεζα
Σχεδιάζεται, να πραγματοποιηθεί το 2013 ένα παγκόσμιο συνέδριο γαστρονομίας με στόχο να αναδειχθεί ο πλούτος που διαθέτει η Ήπειρος, τόσο σε γαστρονομικό πολιτισμό όσο και στην ποιότητα και αυθεντικότητα των τοπικών προϊόντων, να προωθηθεί το καλό, αυθεντικό, «τίμιο» Ηπειρώτικο φαγητό και να αναπτυχθεί ο Γαστρονομικός τουρισμός που τόσες δυνατότητες έχει στον τόπο μας
3. Προώθηση του Σχεδίου για το «Ελληνικό Ηπειρώτικο Πρωινό»
H Περιφέρεια Ηπείρου συμμετέχει ως εταίρος στο έργο “SMEs and Cooperative Economy for Local Development” με προϋπολογισμό 210.000,00 Ευρώ (χρηματοδότηση ΕΤΠΑ 75%: 157.500,00 Ευρώ – εθνική συμμετοχή 25%: 52.500,00 Ευρώ). Στο πλαίσιο τροποποίηση της σύμβασης – συμπληρωματικές Υπηρεσίες του Τεχνικού Συμβούλου έχει γίνει προετοιμασία για να ενταχθούν στο πρόγραμμα οι δράσεις:
1. Εκπόνηση Σχεδίου Μάρκετινγκ (Marketing Plan) για το «Ελληνικό Ηπειρώτικο Πρωινό», προκειμένου να διαμορφωθεί κατάλληλη στρατηγική μάρκετινγκ σε τοπικό/περιφερειακό/εθνικό αλλά και Μεσογειακό/Ευρωπαϊκό 2. επίπεδο και να προσδιοριστούν συγκεκριμένες δράσεις αναφορικά με το μίγμα μάρκετινγκ του πρωινού. Στο πλαίσιο της εργασίας αυτής θα διοργανωθεί μονοήμερο τοπικό/περιφερειακό εργαστήριο (workshop) στα Ιωάννινα για την παρουσίαση του σκελετού του υπό ανάπτυξη σχεδίου μάρκετινγκ, τη συλλογή προτάσεων και απόψεων των εμπλεκομένων φορέων και την ενσωμάτωσή τους στο σχέδιο που θα αναπτυχθεί.
Επιπλέον, θα σχεδιασθεί ειδικό διακριτικό σήμα (λογότυπο) για το «Ελληνικό Ηπειρώτικο Πρωινό», προκειμένου αυτό να χρησιμοποιηθεί στη συνέχεια από τις τουριστικές επιχειρήσεις που θα το υιοθετήσουν. Το εν λόγω Marketing Plan θα εξυπηρετήσει δύο στόχους:
• Σε ό,τι αφορά στο έργο ICS, θα υποστηρίξει τη σύσταση και λειτουργία του Ευρωπαϊκού Συνδέσμου Συνεταιρισμών αναφορικά με τη συμμετοχή φορέων από την Περιφέρεια Ηπείρου (Πιλοτικό Έργο 1), καθώς και όλα τα θέματα που σχετίζονται με την ανάπτυξη και διαχείριση της ‘ταυτότητας’ του εν λόγω συνδέσμου από την πλευρά της Περιφέρειας Ηπείρου (Πιλοτικό Έργο 3).
• Σε ό,τι αφορά στην πρωτοβουλία «Ελληνικό Ηπειρώτικο Πρωινό», θα
αποτελέσει
3. μονάδα και στις δικές του ανάγκες.
4. Δημιουργία καταλόγου που θα παρουσιάζει τις επιχειρήσεις που προσφέρουν «Ελληνικό Ηπειρώτικο πρωινό» και τοπική κουζίνα.
• τον οδηγό υλοποίησης όλων των επιμέρους δράσεων που προβλέπονται σε αυτό (συνεργασία με παραγωγούς και ξενοδοχεία/καταλύματα, σύνθεση και παρουσίαση πρωινού, σήμα, κ.λπ.). Επιπλέον, να διαδοθεί το όλο εγχείρημα όχι μόνο στην Περιφέρεια Ηπείρου, αλλά και σε όλη την Ελλάδα, καθώς και σε Μεσογειακό / Ευρωπαϊκό επίπεδο, καθώς και να προωθηθεί η συνεργασία τουριστικών επιχειρήσεων / παραγωγών σε τοπικό / περιφερειακό / μεσογειακό επίπεδο.
5. Σχεδίαση και Ανάπτυξη 1ίγλωσσης (Ελληνικά-Αγγλικά) Ιστοσελίδας Τουριστικών Επιχειρήσεων στην Περιφέρεια Ηπείρου με το Σήμα «Ελληνικό Ηπειρώτικο Πρωινό» και Ενώσεων Παραγωγών / Συνεταιριστικών Επιχειρήσεων που παρέχουν τα προϊόντα του «Ελληνικού Ηπειρώτικου Πρωινού», προκειμένου να προβληθούν όλοι οι συνεργαζόμενοι φορείς και να προαχθεί η μεταξύ τους συνεργασία, με στόχο:
6. Δημιουργία τράπεζας γνώσεων και πληροφοριών με τους παραγωγούς
όλων των προϊόντων από τις οποίες κάθε ξενοδόχος θα μπορέσει να εντάξει
το Ηπειρώτικο Πρωινό στη δική του.
Για την ανάπτυξη του εκπαιδευτικού-μαθητικού τουρισμού (σελ. 30-32 του σχεδίου) οι ενέργειες που έγιναν το 2012 είναι οι κάτωθι:
1. Αποστολή ψηφιακών παρουσιάσεων με ηλεκτρονικό ταχυδρομείο σε σχολεία της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης σχεδόν σε όλη την Ελλάδα, πάνω σε 4 θεματικές: ιστορική μνήμη, φύση, δραστηριότητες, γενικές πληροφορίες. Στόχος η προσέλκυση μαθητικών εκδρομών στην περιοχή με καλά αποτελέσματα ως προς την ανταπόκριση σχολείων ανά την Ελλάδα.
2. Δημιουργία και αποστολή ψηφιακής κάρτας με ευχές για καλή σχολική χρονιά με υπερσύνδεση που οδηγούσε στην ιστοσελίδα της Π.Ε. Πρέβεζας και με τις παραπάνω παρουσιάσεις που έχουν ήδη αποσταλεί με ηλεκτρονικό ταχυδρομείο, σε σχολεία της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.
3. Δημιουργία και αποστολή ψηφιακής κάρτας με ευχές με αφορμή την
επέτειο της 28ης Οκτωβρίου σε ευρύτατη λίστα αποδεκτών Αντίστοιχες ενέργειες έγιναν και για την προσέλκυση τουρισμού τρίτης ηλικίας Τέλος επειδή φιλοσοφία της Περιφέρειας είναι ότι τίποτα δεν μπορεί να επιτευχθεί χωρίς συνεργασίες οι σημαντικότερες συνεργασίες που πραγματοποιήθηκαν το 2012 είναι:
1. Διαπεριφερειακή Συνεργασία Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας- Περιφέρειας Ηπείρου Κοινή σύσκεψη με θέμα "Τουρισμός-Επιχειρηματικότητα-Πολιτισμός": ανταλλαγή εμπειριών στο πλαίσιο της προσπάθειας της τουριστικής ανάπτυξης των δυο περιφερειών. Κατατέθηκαν προτάσεις για συνέργειες κλαδικές ή θεματικές διασυνδέσεις στη βάση της γεωγραφικής γειτνίασης και αμοιβαίου οφέλους.
Συγκεκριμένα:
• Αποφασίστηκε η συνεργασία για κοινές δράσεις τουριστικής προβολής των Περιφερειών
• Κοινή συμμετοχή σε επιλεγμένες εκθέσεις για οικονομία κλίμακας.
• Κοινά έντυπα και συνεργασία στο διαδίκτυο
• Προσανατολισμός σχολικών εκδρομών, από την Ήπειρο στη Κεντρική Μακεδονία και από την Κεντρική Μακεδονία στην Ήπειρο
• Εκδρομές για επιβάτες κρουαζιεροπλοίων τόσο από Ήπειρο προς Κεντρική Μακεδονία, όσο και από Θεσσαλονίκη προς Ήπειρο
• Κοινά κέντρα πληροφόρησης στους σταθμούς συνόρων, αεροδρόμια, λιμάνια και διόδια.
• Επόμενη σύσκεψη στην Ήπειρο, με συγκεκριμενοποίηση των κοινών
δράσεων
2. Συνεργασία με Υπουργείο Τουρισμού, Υπουργείο Πολιτισμού και Σωματείο ΔΙΑΖΩΜΑ για τη δημιουργία καινοτομικού τουριστικού προϊόντος: Πολιτιστικές Διαδρομές με άξονα τα αρχαία θέατρα της Ηπείρου (αναφέρθηκε και παραπάνω)
3. Συνεργασία με το Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο Ελλάδας (Ξ.Ε.Ε.) (αναφέρθηκε και παραπάνω)
4. Συνεργασία με τη Λέσχη Γαστρονόμων Ηπείρου (ΛΕΓΗ) και το Σύλλογο Γευσιγνωστών Πρέβεζας (Μίθαικος) για τη συνδιοργάνωση Παγκόσμιου Συνεδρίου γαστρονομίας στα Ιωάννινα και στην Πρέβεζα (αναφέρθηκε και παραπάνω)
5. Συσκέψεις φορέων για την τουριστική προώθηση της Ηπείρου στην Πρέβεζα και στην Ηγουμενίτσα
Με στόχο την εμπέδωση και τη βάθυνση της συνεργασίας μεταξύ των φορέων και ιδιαιτέρως των Επιμελητηρίων και την από κοινού προώθηση των επόμενων ενεργειών τουριστικής προβολής της Ηπείρου.
6. Συνάντηση με ΓΓ ΕΟΤ για θέματα προβολής και προώθησης της
Ηπείρου
7. Συναντήσεις με την υπουργό τουρισμό κα Κεφαλογιάννη για θέματα τουριστικής προβολής και προώθησης της Ηπείρου
ΑΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΠΕΠΡΑΓΜΕΝΩΝ ΤΟΥ 2012 ΤΟΥ ΑΝΤΙΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΡΧΗ κ.
ΣΤΡΑΤΟΥ ΙΩΑΝΝΟΥ (ΠΛΕΟΝ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ)
Ο απολογισμός πεπραγμένων του αντιπεριφερειάρχη κου Στράτου Ιωάννου για το έτος 2012 σε όλους τους τομείς πλην του τουρισμού έχει ως εξής:
Α. ΑΓΡΟΤΙΚΟΣ ΤΟΜΕΑΣ
1. Αναδασμοί - Βασικές ισοπεδώσεις: 2.500 στρέμματα αποδίδονται σε δύο μήνες για καλλιέργεια στους αγρότες
2. Πιστοποίηση αγροτικών προϊόντων και αλιευμάτων Ανάπτυξη Πρωτοκόλλου ποιοτικών χαρακτηριστικών για το ελαιόλαδο Πρέβεζας σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων, ανάλογη πρωτοβουλία για τα Αλιεύματα Αμβρακικού.
3. Αδειοδοτήσεις σε κτηνοτρόφους,
4. Εξηλεκτρισμός γεωργοκτηνοτροφικών εγκαταστάσεων.
5. Στήριξη της 1ης Αγροτικής Λαϊκής Αγοράς στην Πρέβεζα (Farmers' Market): Παραγωγοί της περιοχής πωλούν από νωπά κηπευτικά όπως ντομάτες μέχρι τυποποιημένα αγροτικά προϊόντα όπως ελαιόλαδο, σε τιμές μέχρι και 50% χαμηλότερες από τις αντίστοιχες των σουπερμάρκετ της περιοχής.
6. Επαναλαμβανόμενες συσκέψεις με αγρότες και κτηνοτρόφους
7. Ενημερώσεις αγροτών για αγροπεριβαλλοντικά θέματα
8. Ενημερώσεις αγροτών για τις νέες δράσεις γεωργοπεριβαλλοντικών ενισχύσεων
Β. ΥΠΟδΟΜΕΣ
1. δρόμος Καρτέρι – Πάργα Κατασκευάζεται.
2. Μελέτη από Κόμβο Παραμυθιάς επί της Εγνατίας μέχρι το Μεσσοπόταμο για τη σύνδεση της Εγνατίας με την περιοχή Φαναρίου. Αναμένεται η έγκριση της ΜΠΕ
3. Μελέτη δρόμου από Πάργα έως Μεσσοπόταμο και κόμβος Λούτσας Η μελέτη έχει ολοκληρωθεί και γίνονται ενέργειες για ένταξη της κατασκευής του στο Τομεακό Πρόγραμμα του Υπουργείου Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων.
4. Μελέτη δρόμου Θεσπρωτικό – Γέφυρα Μπακόλα για σύνδεσή του με τον κόμβο της Τύργιας (επί της Εγνατίας). Έχει ολοκληρωθεί η μελέτη και γίνεται προσπάθεια να ενταχθεί στο ΕΣΠΑ.
5. Μελέτη οδικού άξονα Πρέβεζας - Γέφυρα Καλογήρου Καμπή. Εκπονείται η μελέτη
6. Κατασκευή Άκτιο – Αμβρακία
Το έργο εκτελείται με αρκετά προβλήματα για τα οποία γίνεται προσπάθεια να επιλυθούν σε συνεργασία με Υπουργείο Ανάπτυξης Ανταγωνιστικότητας
Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων.
7. Είσοδος της Πρέβεζας
Η μελέτη βρίσκεται στο ΚΑΣ για έγκριση και μετά θα πάει για ΜΠΕ.
8. Κατασκευή Αλιευτικού Καταφυγίου στον Παντοκράτορα
9. Ολοκλήρωση της Κατασκευής του 1ημοτικού Σχολείου Θεσπρωτικού.
10. Κατασκευή 1ημοτικού Σχολείου Φιλιππιάδας.
11. Μελέτες Οριοθετήσεων ρεμάτων3
12. Μελέτες γεωτεχνικές4
13. Μεγάλος αριθμός Αντιπλημμυρικών έργων και παρεμβάσεων5
14. Μεγάλος αριθμός έργων οδοποιίας6
Γ. ΥΓΕΙΑ
Ανάληψη πρωτοβουλίας για το Νοσοκομείο Πρέβεζας
Ο Αντιπεριφερειάρχης ενήργησε ως πρόεδρος της Επιτροπής για την παραμονή του Νοσοκομείου Πρέβεζας στην Πρέβεζα ως αυτόνομης διοικητικά μονάδας και για τη διεκδίκηση Νέου Νοσοκομείου.
1. Ακολούθησαν επανειλημμένες συσκέψεις με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς
2. Συνάντησή με τον Υπουργό Υγείας, κ. Λυκουρέντζο και τον Υφυπουργό Υγείας, κ. Σαλμά
3. Επίσκεψη στη 1ΕΠΑΝΟΜ μαζί με το βουλευτή κ. Τσουμάνη: συμφωνήθηκε να παραχωρηθεί το μελετητικό υπόβαθρο από τη 1ΕΠΑΝΟΜ για την ανέγερση Νέου Νοσοκομείου
4. Οι τεχνικές υπηρεσίες της Π.Ε. Πρέβεζας προετοιμάζουν την προμελέτη.
5. Απόφαση για διάθεση 100.000 ευρώ για τη χρηματοδότηση υποστηρικτικών μελετών για την ανέγερση Νέου Νοσοκομείου
Δ. ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
1. Ανάδειξη αρχαιοτήτων Ν. Πρέβεζας
3 Ειδικότερα παραπέμπουμε στην Απολογιστική Έκθεση της Διεύθυνσης Τεχνικών Έργων.
4 Απολογιστική Έκθεση της Διεύθυνσης Τεχνικών Έργων.
5 Απολογιστική Έκθεση της Διεύθυνσης Τεχνικών Έργων
6 Απολογιστική Έκθεση της Διεύθυνσης Τεχνικών Έργων
Έχει επιτελεστεί σημαντικό έργο στον τομέα ανάδειξης των αρχαιοτήτων μας και ειδικότερα για:
α) Το θέατρο της Αρχαίας Νικόπολης
100.000 ευρώ από πόρους της Περιφερειακής Ενότητας Πρέβεζας (ΚΑΠ)
94.000 ευρώ για την συντήρηση και αποκατάσταση μνημείων της Βυζαντινής περιόδου.
1.500.000 ευρώ από Κοινοτικούς πόρους για το έργο αποκατάστασης του μεγάλου θεάτρου της Νικόπολης
β) την Αρχαία Κασσώπη
300.000 εργασίες αποκατάστασης θεάτρου (ΕΣΠΑ)
- 0,5% του προϋπολογισμού κάθε δημοσίου έργου στην Π.Ε. Πρέβεζας υπέρ της αποκατάστασης των αρχαίων θεάτρων Συμφωνία Αντιπεριφερειάρχη- Συλλόγου Εργοληπτών 1ημοσίων Έργων
2. Προετοιμασία φακέλου για ένταξη της Αρχαίας Νικόπολης στον Κατάλογο της Παγκόσμιας Κληρονομιάς της Unesco.
• Ενέργεια προς την κατεύθυνση της ενιαιοποίησης του αρχαιολογικού πάρκου: έγκριση από το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο της μελέτης του δρόμου «Είσοδος Πρέβεζας με παράκαμψη της Αρχαίας Νικόπολης στα όρια της Βιομηχανικής ζώνης»
• Ενέργειες ευαισθητοποίησης πολιτών: Έκθεση Φωτογραφίας των μνημείων Unesco στην Πρέβεζα 18/5/2012 έως τις 25/5/2012 παρουσία της Προέδρου της Ελληνικής Εθνικής Επιτροπής για την UNESCO Κ. Τζιτζικώστα.
• Επίσκεψη αναπληρωτή Υπουργού Παιδείας & Θρησκευμάτων, Πολιτισμού & Αθλητισμού, αρμοδίου για θέματα πολιτισμού κ. Κ. Τζαβάρα στην Πρέβεζα το Οκτώβριο του 2012. «Ζήτημα εθνικής σημασίας χαρακτήρισε την ένταξη της Αρχαίας Νικόπολης στα προστατευόμενα μνημεία παγκόσμιας πολιτιστικής κληρονομιάς της UNESCO». Συνεργασία Περιφερειακής Ενότητας Πρέβεζας και Υπουργείου για την προετοιμασία του φακέλου.
• Συναντήσεις με τον Επίτιμο Έφορο Αρχαιοτήτων και Πρόεδρο της Επιστημονικής Επιτροπής της Νικόπολης του Τ1ΠΕΑ κ. Κ. Ζάχο και με λοιπούς αρμόδιους φορείς στα πλαίσια της συντονισμένης προσπάθειας για την ένταξη της αρχαίας Νικόπολης στον Κατάλογο Παγκόσμιας Κληρονομιάς της UNESCO
• Προσπάθειες με επανειλημμένες συναντήσεις με τον Υπουργό Πολιτισμού κ. Κ. Τζαβάρα και την Γ.Γ, του Υπουργείου κ. Μενδόνη για ένταξη του Έργου Καστρί- Πανδοσίας.
3. Συνεργασία με Υπουργείο Τουρισμού, Υπουργείο Πολιτισμού και Σωματείο ΔΙΑΖΩΜΑ για τη δημιουργία καινοτομικού τουριστικού προϊόντος: Πολιτιστικές Διαδρομές με άξονα τα αρχαία θέατρα της Ηπείρου.
Στοχεύοντας στην προσέλκυση υψηλού επιπέδου επισκεπτών από την Ελλάδα και όλο τον κόσμο στη Ήπειρο εγκαινιάστηκε η συνεργασία του Σωματείου 1ΙΑΖ8ΜΑ με την Περιφέρεια Ηπείρου, προκειμένου να επιχειρηθεί η συστηματική και με σύγχρονους όρους marketing προώθηση της Ηπείρου ως προορισμού, με βάση τις σπουδαίες αρχαιότητες που υπάρχουν στον τόπο και με θεματικό άξονα αναφοράς τα αρχαία θέατρα. Στόχος η δημιουργία ενός νέου τουριστικού προϊόντος με υψηλά ποιοτικά χαρακτηριστικά.
Ε. ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ - ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ
1. Σχεδιασμός – παρακολούθηση-εφαρμογή όλων των προγραμμάτων της Π. Ε. Πρέβεζας που χρηματοδοτούνται από Εθνικούς πόρους και των έργων Ε.Σ.Π.Α.
Κατά τη διάρκεια του 2012 έγινε προγραμματισμός, σχεδιασμός καθώς και παρακολούθηση της πορείας υλοποίησης όλων των έργων που χρηματοδοτούνται από Εθνικούς πόρους (οικονομικό και φυσικό αντικείμενο) και τα οποία εντάχθηκαν σε διάφορα προγράμματα (Κ. Α. Π., Βελτίωση – Συντήρηση- Αποκατάσταση Οδικού δικτύου, Σ.Α.Ν.Α./3, Τ. Ε. Ο. κ.λπ.).
Επίσης, έγινε και συνεχίζει να γίνεται παρακολούθηση σε 3 συγχρηματοδοτούμενα έργα που είναι ενταγμένα σε πρόγραμμα του Ε.Σ.Π.Α. (Σ.Α.Ν.Α./8), υλοποίηση και παρακολούθηση 2 έργων Ευρωπαϊκής Εδαφικής συνεργασίας (MED, Interreg IVc), καθώς και έναρξη υλοποίησης- παρακολούθησης δύο νέων έργων του προγράμματος Ελλάδα – Ιταλία.
Για όλα τα ανωτέρω έργα και προγράμματα υπήρχε διαρκής έλεγχος στον φορέα υλοποίησης (με προετοιμασία και διενέργεια ειδικών συσκέψεων) τόσο για την τήρηση των προβλεπόμενων δεσμεύσεων, τη νομιμότητα και κανονικότητα των δαπανών, όσο και για την εμπρόθεσμη υλοποίηση του φυσικού αντικειμένου των έργων και την αξιοπιστία των οικονομικών στοιχείων.
Παράλληλα υπήρχε και υφίσταται συνεχής συνεργασία με τις αρμόδιες υπηρεσίες της Περιφέρειας Ηπείρου, πάνω σε θέματα κατάρτισης και τροποποίησης των προγραμμάτων αλλά και της πορείας υλοποίησης των έργων γενικότερα.
2. Υποβολή πρότασης στο πρόγραμμα Leader και συγκεκριμένα στο έργο «Προβολή και προώθηση των συγκριτικών πλεονεκτημάτων περιοχών Π.Ε. Πρέβεζας» προϋπολογισμού 160.000 €.
Ετοιμάστηκε πλήρης φάκελος πρότασης που περιέλαβε τις παρακάτω δράσεις
προς υλοποίηση.
_ Έντυπο γενικής πληροφόρησης για το νομό Πρέβεζας
_ Λεύκωμα για το νομό Πρέβεζας
_ Έκδοση σχολικού ημερολογίου με θέμα την Πρέβεζα.
_ 1ημιουργία Υλικού προβολής
_ Τουριστική προώθηση- προβολή
_ Προμήθεια πινακίδων
3. Ένταξη και έναρξη υλοποίησης 3 έργων στο Ειδικό Αναπτυξιακό
Πρόγραμμα Αμβρακικού (ΑΝΑΣΑ)
Στα πλαίσια αξιοποίησης του ανωτέρω προγράμματος έγινε καταρχήν σχεδιασμός, προγραμματισμός και ιεράρχηση των έργων και δράσεων για ένταξη στο πρόγραμμα. Στη συνέχεια προετοιμάστηκαν και συντάχθηκαν 6 Τεχνικά Δελτία και υποβλήθηκαν αντίστοιχες προτάσεις στο αρμόδιο Υπουργείο για ένταξη και έγκριση χρηματοδότησης. Ακολούθως, μετά την έγκριση και ένταξη 3 έργων στο πρόγραμμα συνολικού προϋπολογισμού 8.500.000,00€, ελήφθη μέριμνα για την δρομολόγηση των διαδικασιών υλοποίησής τους η οποία και συνεχίζεται. Τα έργα που εγκρίθηκαν και υλοποιούνται είναι:
a. Επικαιροποίηση τεχνικής μελέτης και υλοποίηση Β’ Φάσης των έργων εκβάθυνσης λιμένος Πρέβεζας
b. Βελτίωση υποδομών και εγκαταστάσεων στη λιμνοθάλασσα Τσοπέλι
c. Προσδιορισμός και ταυτοποίηση καινοτόμων προϊόντων Προστατευόμενης Ονομασίας Προέλευσης ή Προστατευόμενης Γεωγραφικής Ένδειξης Αμβρακικού, συγκεκριμένων ειδών της ιχθυοπανίδας του Αμβρακικού κόλπου, στο πλαίσιο της αξιοποίησης και της αειφόρου διαχείρισης των ιχθυαποθεμάτων του κόλπου
4. Σχεδιασμός – παρακολούθηση όλων των προγραμμάτων στόχου
«Ευρωπαϊκή εδαφική συνεργασία»
Καθ’ όλη την χρονική διάρκεια του έτους 2012 έγινε πλήρης και εμπεριστατωμένη παρακολούθηση τόσον του φυσικού όσον και του οικονομικού αντικειμένου σε 4 προγράμματα Ευρωπαϊκής εδαφικής συνεργασίας (Interreg IVc (1), MED (1), ΕΛΛΑ1Α – ΙΤΑΛΙΑ (2)).
5. Υποβολή 7 προτάσεων στο Πρόγραμμα Ελλάδα – Ιταλία 2007 – 2013
Στα πλαίσια αξιοποίησης των Ευρωπαϊκών προγραμμάτων και ειδικότερα όσον αφορά τη Γ΄ Πρόσκληση του συγχρηματοδοτούμενου προγράμματος Ελλάδα – Ιταλία 2007-2013, προγραμματίστηκαν, προετοιμάστηκαν και υποβλήθηκαν 7 νέες προτάσεις που σχετίζονται με την προώθηση της φυσικής και πολιτιστικής κληρονομιάς, την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας των τοπικών ΜΜΕ, την ενίσχυση των υποδομών ποδηλασίας, την προώθηση Αειφόρων Γεωργικών Πρακτικών κ. λ. π.
6. Υποβολή δυο προτάσεων στο ευρωπαϊκό πρόγραμμα Grundtvig
Σχεδιάστηκαν και υποβλήθηκαν δυο προτάσεις για ένταξη στο ευρωπαϊκό πρόγραμμα Grundtvig, για τη διοργάνωση εργαστηρίων επιμόρφωσης ευρωπαίων πολιτών, στο πλαίσιο του επιδοτούμενου Ευρωπαϊκού προγράμματος Grundtvig με τίτλους:
a. Ελληνικός 1ιατροφικός Πολιτισμός και Μεσογειακή Διατροφή Βότανα
και ελαιόλαδο και μέλι τα προϊόντα της Ηπειρωτικής γης
b. Συνδέοντας τοπικές Ελληνικές Μουσικές Παραδόσεις με την
Ευρωπαϊκή Τζαζ
7. Υλοποίηση έργου με τίτλο «Ποδηλατουπόλεις - Τοπικές ευκαιρίες για αειφόρα μεταφορά και τουριστική ανάπτυξη» (“Cycling cities – Local Opportunities for Sustainable Mobility and Tourism Development” – CYCLO)
Το έργο περιελάμβανε πλήθος εκδηλώσεων και δράσεων με στόχο την διάδοση του ποδηλάτου ως μέσου μετακίνησης.
•Ποδηλατοδρομία στο 1ήμο Πάργας 13/05/2012
• 5η Πανελλαδική Ποδηλατοπορεία στην Πρέβεζα και στο Καναλάκι 13/05/2012
• 2 ποδηλατοδρομίες μαθητών στην πόλη της Πρέβεζας που πραγματοποιήθηκαν την Τετάρτη 30 Μαΐου 2012 και Πέμπτη 31 Μαΐου 2012, με συμμετοχή μαθητών από το 8ο 1ημοτικό Σχολείο Πρέβεζας και το Δημοτικό Σχολείο Παντοκράτορα. Υλοποιήθηκαν προγράμματα για την προώθηση του ποδηλάτου ως μέσου μετακίνησης και για την οδική ασφάλεια.
ΣΤ. ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΠΡΟΝΟΙΑ
1. Συνεργασία με την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών για τη στήριξη των άπορων οικογενειών του Νομού Πρέβεζας
Σε συνέχεια πολλών συναντήσεων με την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών επιτεύχθηκε η συνεργασία της Ένωσης με την Π.Ε Πρέβεζας για τη στήριξη των άπορων οικογενειών του Νομού Πρέβεζας. Η στήριξη αυτή αφορά στη μηνιαία αποστολή πακέτων με τυποποιημένα είδη τροφίμων και προσωπικής υγιεινής σε 136 άπορες οικογένειες του Νομού Πρέβεζας. Πραγματοποιήθηκαν μέχρι σήμερα δυο αποστολές (1 το 1εκέμβριο 2012 και 1 τον Ιανουάριο 2013) και θα συνεχιστούν μέχρι και τον Ιούνιο του 2013.
2. Στήριξη ευπαθών κοινωνικών ομάδων
3. Στήριξη ΑΜΕΑ, ειδικών σχολείων, κ.α.
4. Διευκόλυνση και καθημερινή επίλυση προβλημάτων πολιτών
5. Εθελοντισμός: Στήριξη του εθελοντισμού στην Π.Ε. Πρέβεζας. Διοργάνωση εκδήλωσης για τη βράβευση των εθελοντικών οργανώσεων, όπως Σύλλογοι Αιμοδοτών, κ.α,
6. Δημιουργία ΚΕΘΕΑ: Ενέργειες για την δημιουργία δομής ΚΕΘΕΑ στην Πρέβεζα
7. Δωρεάν Διανομή Παρεμβατικών Προϊόντων
Ελέγχθηκαν οι φάκελοι 3.965 οικογενειών από τους συλλόγους Πολυτέκνων, Τριτέκνων ευγηρίας, Ιεράς Μητρόπολης και ΑΜΕΑ, κρίθηκαν δικαιούχοι 2789 οικογένειες και 1.043 άπορα άτομα και διανεμήθηκαν παρεμβατικά προϊόντα στους συλλόγους τους (43.646 kg ρύζι, 30.647 kg ζυμαρικά, 5016kg
κεφαλογραβιέρα και 8.235 kg τυρί φέτα .Στην αρχή του έτους διανεμήθηκαν στους φορείς 7.115 kg φέτα από το πρόγραμμα 2011
Ζ. ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΕΣ - ΣΥΝΑΝΤΗΣΕΙΣ
1. Συνεργασίες με το Ταμείο Εθνικής Άμυνας για παραχώρηση του Κάστρου του Αγίου Ανδρέα στην ΠΕ Πρέβεζας
Τα αναξιοποίητα και εγκαταλελειμμένα στρατόπεδα στην Πρέβεζα είναι ένα μείζον θέμα για την τοπική κοινωνία. Έγινε πολλές προσπάθειες και προσεγγίσεις προς όλα τα μέτωπα προκειμένου να επιτευχθεί η παραχώρηση τους. Το βάρος δόθηκε κυρίως στο Κάστρο του Αγίου Ανδρέα και στη Λέσχη Αξιωματικών Φρουράς Πρέβεζας.
Οι ενέργειες που έγιναν καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους για το συγκεκριμένο θέμα ήταν οι εξής:
• Τον Ιανουάριο 2012 στάλθηκε έγγραφο στο Υπουργείο Οικονομικών για την
παραχώρηση των υφιστάμενων κτιριακών εγκαταστάσεων Λέσχης Αξιωματικών Φρουράς Πρέβεζας και πραγματοποίησε επίσκεψη ο κ. Στρ. Ιωάννου στο Υπουργείο. Στάλθηκε έγγραφο στο Υπουργείο Εθνικής Άμυνας για την παραχώρηση του Κάστρου του Αγ. Ανδρέα.
• Τον Ιούλιο 2012 επισκέφτηκε ο Αντιπεριφερειάρχης τον Υποστράτηγο – 1ιευθυντή του Ταμείου Εθνικής Άμυνας κο Γεώργιο Σταθιά. Απεύθυνση πρόσκλησης επίσκεψης για αυτοψία και συνεξέταση της δυνατότητας παραχώρησής τους.
• Το Σεπτέμβριο 2012 συναντήσεις με το 1ήμαρχο Πρέβεζας, με τον υπεύθυνο
αξιοποίησης και παραχώρησης των στρατοπέδων κο Κρασανάκη από την Υπηρεσία Αξιοποίησης και Μετεγκατάστασης Στρατοπέδων (ΥΑΜΣ).
• Το Νοέμβριο 2012, κλιμάκιο του Ταμείου Εθνικής Άμυνας πραγματοποίησε επίσκεψη και αυτοψία στα στρατόπεδα του Ν. Πρέβεζας. Μετά την αυτοψία πραγματοποιήθηκε σύσκεψη και πολύωρες διαβουλεύσεις στα γραφεία της ΠΕ Πρέβεζας. Σε συνέχεια της σύσκεψης και κατόπιν συνεννόησης με τους εκπροσώπους του ΤΕΘΑ συντάχθηκε και στάλθηκε στο ΤΕΘΑ ολοκληρωμένη πρόταση για την παραχώρηση του Κάστρου Αγ. Ανδρέα, προκειμένου να αξιοποιηθεί και να χρησιμοποιηθεί αφενός για τη στέγαση των υπηρεσιών της
ΠΕ Πρέβεζας και αφετέρου για τη δημιουργία μέσα στους χώρους του εστιών
πολιτισμού.
2. Συναντήσεις και συνεργασία με Εφορεία Αρχαιοτήτων και με το Σωματείο «Διάζωμα» για τα αρχαία θέατρα, οργανωμένες ξεναγήσεις δημοσιογράφων για τη δημιουργία Νέου Τουριστικού Προϊόντος «Πολιτιστικές Διαδρομές με άξονα τα αρχαία Θέατρα της Ηπείρου».
3. Συνάντηση με τον Αναπλ. Υπουργό Ανάπτυξης κ. Στ. Καλογιάννη για θέματα για θέματα αρμοδιότητάς του για την Π.Ε. Πρέβεζας (διόδια, ΤΕΟ, χρήματα για καταστροφές, κ.α.)
4. Συνάντηση με τον αναπληρωτή Υπουργό Παιδείας & Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και Αθλητισμού κ. Κ. Τζαβάρα για θέματα αρμοδιότητάς του.
5. Συνάντηση στο Υπουργείο Περιβάλλοντος Ενέργειας & Κλιματικής Αλλαγής για θέματα αρμοδιότητάς του.
6. Συνάντηση στο Υπουργείο Ανάπτυξης Ανταγωνιστικότητας Υποδομών Μεταφορών & Δικτύων για θέματα αρμοδιότητάς του.
7. Συναντήσεις με τη Διαχειριστική Αρχή για θέματα έργων του ΕΣΠΑ.
8. Συνάντηση – Επίσκεψη Γεν. Γραμματέα Αποκεντρωμένης Διοίκησης Ηπείρου _. Μακεδονίας Η. Θεοδωρίδη για θέματα που αφορούν τα προβλήματα του Αμβρακικού.
9. Σύγκληση συσκέψεων για τη χορήγηση Γαλάζιων Σημαιών στην παραλιακή ζώνη του νομού Πρέβεζας – Υποστήριξη των 1ήμων για την έγκαιρη προετοιμασία και υποβολή φακέλων για το 2013
10. Σύγκληση συσκέψεων για την επέκταση του ωραρίου καταστημάτων κατά τις περιόδους τουριστικής αιχμής στο Δήμο Πρέβεζας
11. Σύσκεψη για το Νερό: Διαβούλευση επί του Σχεδίου 1ιαχείρισης Υδατικού 1ιαμερίσματος Ηπείρου
Η. ΑΛΛΑ
1. Συμμετοχή ως εισηγητής σε ημερίδες – συνέδρια:
i. "EPIRUS BUSSINESS FORUM": Τουριστική ανάπτυξη-Αγροτική ανάπτυξη
Τοπικά προϊόντα: Ελπιδοφόρος συνέργεια ii. Ημερίδα για την αξιοποίηση του χρηματοδοτικού εργαλείου JESSICA στην Ήπειρο
iii. Ημερίδα "Ο Φορέας 1ιαχείρισης ως παράγοντας οικοτουριστικής ανάπτυξης": Ήπιες μορφές τουρισμού ως μοχλός τοπικής ανάπτυξης και διαφύλαξης προστατευόμενων περιοχών
2. Συμμετοχή σε ημερίδες:
i. Συμμετοχή στην ημερίδα που συνδιοργανώθηκε στην Τ.Κ Ωρωπού με θέμα την εγκατάσταση νέων φυτεύσεων αμπελώνων και το νομοθετικό πλαίσιο για την παραγωγή και διάθεση των προϊόντων Οινοπίας
ii. Ημερίδα “Αμβρακικός-διάσωση και αναγέννηση, το στοίχημα με το χτες και το αύριο"
3. Παρακολούθηση της πορείας όλων των μελετών, έργων και Προγραμμάτων που υλοποιούνται στην ΠΕ Πρέβεζας.
4. Προσωπικές επαφές με τους πολίτες της ΠΕ Πρέβεζας και αντιμετώπιση των προβλημάτων τους.
5. Διενέργεια εκδηλώσεων
Στα πλαίσια των Ευρωπαϊκών προγραμμάτων διενεργήθηκαν μέσα στο 2012 από την υπηρεσία συνολικά 10 εκδηλώσεις προβολής, δημοσιότητας και ευαισθητοποίησης. Πιο συγκεκριμένα διοργανώθηκαν:
• 5 Μαθητικές ποδηλατικές διαδρομές στα πλαίσια του έργου CYCLO
• 2 ποδηλατικές διαδρομές για την ομάδα στόχο « Πολίτες» ( 1 στην Πρέβεζα και 1 στο Καναλάκι ) στα πλαίσια του έργου CYCLO
• 2 Εστιασμένες Συνεντεύξεις ( Focus group ) με τη συμμετοχή εκπροσώπων τοπικών και περιφερειακών αρχών και 2 Συζητήσεις Στρογγυλής Τραπέζης (Round Tables ) με τη συμμετοχή δημόσιων και ιδιωτικών εμπλεκόμενων φορέων στα πλαίσια του CYCLO.
• 1 Εκπαιδευτικό σεμινάριο στα πλαίσια του προγράμματος SURF NATURE
• 2 Εκπαιδευτικά σεμινάρια για τα έργα Βιοαερίου και την αδειοδότησή τους για επαγγελματίες και για τις εμπλεκόμενες στην αδειοδότηση έργων Βιοαερίου υπηρεσίες της Περιφέρειας.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου