ΣΥΛΛΟΓΗ ΥΠΟΓΡΑΦΩΝ ΤΩΝ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ Φ.Α. ΑΠΟ
ΟΛΗ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ.
ΑΝΟΙΚΤΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ
ΠΑΙΔΕΙΑΣ Κ. ΑΡΒΑΝΙΤΟΠΟΥΛΟ , ΤΟΝ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΠΑΙΔΕΙΑΣ Κ. ΔΑΣΚΑΛΑΚΗ , ΤΟΥΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΥΣ Φ.Α. ΟΛΗΣ
ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ
Η παιδεία και η εκπαίδευση είναι ένα
φαινόμενο περίπλοκο και πολυεπίπεδο το οποίο κατέχει σημαντική θέση στη διάρθρωση
της κοινωνικής ολότητας. Αυτό είχε γίνει αντιληπτό και από τους μεγάλους
φιλόσοφους της αρχαιότητας Πλάτωνα και Αριστοτέλη.
Η παιδεία για τον Πλάτωνα απετέλεσε την
κορωνίδα της μεταρρυθμιστικής του προσπάθειας. Η συμβολή της ήταν απαραίτητη
για την αρμονική ανάπτυξη όλων των δυνάμεων και ικανοτήτων του ανθρώπου καθώς
και της εύρυθμης λειτουργίας της Πολιτείας.
Η παιδεία ως δημόσιο αγαθό
οφείλει να είναι προγραμματισμένη και κατάλληλα δομημένη για να επιτευχθούν οι
στόχοι της.
Οι βασικοί στόχοι δε του
εκπαιδευτικού συστήματος πρέπει να είναι η διαμόρφωση ακμαίου πνεύματος αλλά
και σώματος καθώς και η ηθική αναμόρφωση του ανθρώπου.
Ο Πλάτωνας προτάσσει τη σωματική
αγωγή από την πνευματική. Και ο Αριστοτέλης όμως πρεσβεύει ότι επειδή η λογική
έπεται και η σωματική ανάπτυξη προηγείται, για να καταστεί το σώμα ισχυρό για
την οικοδόμηση υγιούς οργανισμού, η γυμναστική άσκηση πρέπει να προηγηθεί από
κάθε άλλη αγωγή.
Οι δυο αυτοί
φιλόσοφοι μάλιστα δεν αντιμετωπίζουν τη γυμναστική ως απλή άσκηση του σώματος
,αλλά ως μεγίστης σημασίας κλάδο της παιδείας ,ο οποίος συντελεί στην ηθική και
πνευματική καλλιέργεια του χαρακτήρα.
Το μάθημα
λοιπόν της Φυσικής Αγωγής δικαίως θεωρείται ένα από τα σημαντικότερα μαθήματα
του εκπαιδευτικού μας συστήματος. Μέσα από αυτό με τις γυμναστικές , κινητικές
και αθλητικές δραστηριότητες αναπτύσσονται ισόρροπα και αρμονικά οι σωματικές ,
ψυχικές και πνευματικές δυνάμεις των μαθητών και έτσι καθίστανται ικανοί να
ενταχθούν αρμονικά στο κοινωνικό σύνολο.
Όλα όσα αναγράφονται
σ’ αυτή την επιστολή είμαστε σίγουροι πως σας είναι γνωστά . Αυτό όμως είναι
και το λυπηρό της όλης υπόθεσης γιατί ενώ όλοι γνωρίζετε την αξία και την
αποτελεσματικότητα του μαθήματος αυτού, αφήσατε κάποιους να το υποτιμήσουν χρόνια
τώρα, με απαύγασμα την ακόμα μεγαλύτερη φετινή μείωση του στο ωρολόγιο
πρόγραμμα των Γυμνασίων και των Λυκείων.
Κύριοι Σύμβουλοι
της Φυσικής Αγωγής δεν κινηθήκατε συντονισμένα αλλά κατά μόνας , δεν
το υπερασπιστήκατε όπως οφείλατε , αφήσατε τον κλάδο ανυπεράσπιστο.
Ζητάμε την άμεση παρέμβασή
σας στο υπουργό
Κύριε Δασκαλάκη, κύριοι
Σύμβουλοι της Φυσικής Αγωγής σας θέλουμε πιο δυναμικούς και πιο
αποτελεσματικούς
Δώστε στη Φυσική
Αγωγή την αξία και τη θέση που της αρμόζει στο δημόσιο σχολείο.
Σε μια εποχή όπου τα παιδιά έπαψαν να κινούνται είτε
γιατί τις ελεύθερες ώρες τους τις περνάνε μπροστά στην οθόνη του υπολογιστή ,
είτε γιατί δεν υπάρχουν αλάνες ή γυμναστήρια , (ειδικά στα μεγάλα αστικά
κέντρα), το υπουργείο παιδείας μειώνει τις ώρες του μαθήματος της Φυσικής
Αγωγής και εσείς κωφεύετε . Του μοναδικού μαθήματος που συμβάλλει
στην σωματική, πνευματική και ψυχική υγεία του , αφού μέσα από αυτό κινείται,
εκτονώνεται, ψυχαγωγείται, αναπτύσσει πνεύμα συνεργασίας , ευγενούς άμιλλας ,
κοινωνικοποιείται , μαθαίνει.
ΓΙΑΤΙ;
Αλήθεια τι είδους μαθητές ευαγγελίζεται το υπουργείο
παιδείας τη στιγμή μάλιστα που αναγκάζει το μαθητή από την πρώτη τάξη του
Λυκείου να διαγωνίζεται σε πανελλαδικό επίπεδο ; Πόσες εξωσχολικές ώρες θα
μπορεί να διαθέσει ο μαθητής , (αφού θα τρέχει από φροντιστήριο σε φροντιστήριο
για να πάρει καλούς βαθμούς),για να κινηθεί ,να εκτονωθεί , να αποβάλλει το
συνεχές στρεσάρισμα.
Βοηθείστε όσο είναι ακόμα
καιρός .
Το να μας αξιολογείτε σε
ένα μάθημα όπου και εσείς οι ίδιοι το αφήσατε στη μοίρα του εμάς μας εξοργίζει
.
ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΝΟΜΟΥ ΠΡΕΒΕΖΑΣ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου