Η κατασκευή του δρόμου έχει φτάσει στο 40% και περιλαμβάνει πολυάριθμες σήραγγες και γέφυρες
Η Ιονία Οδός (Αυτοκινητόδρομος 5, Α5) είναι ένας σχεδιασμένος και υπό κατασκευή αυτοκινητόδρομος με μήκος 196km.
Θα ξεκινάει από την Πάτρα, κοντά στο Ρίο Αχαΐας, θα διέρχεται από Μεσολόγγι, Αγρίνιο, Αμφιλοχία, Άρτα και θα καταλήγει στα Ιωάννινα όπου θα συνδέεται με την Εγνατία. Είναι τμήμα της Ευρωπαϊκής Οδού 55 (Ε55) από το Αντίρριο μέχρι και τον Α/Κ Αμφιλοχίας, ενώ από εκεί έως τη σύνδεσή του με την Εγνατία οδό στον κόμβο Πεδινής θα αποτελεί την Ευρωπαϊκή οδό 951 (Ε951).Δείτε αποκαλυπτικές φωτογραφίες από
τα εργοιτάξια
Τα έργα στο Τέροβο Ιωαννίνων
Η γέφυρα της Μακήνειας
Η γέφυρα στον Έυηνο
Η Ιονία Οδός (Αυτοκινητόδρομος 5, Α5) είναι ένας σχεδιασμένος και υπό κατασκευή αυτοκινητόδρομος με μήκος 196km.
Θα ξεκινάει από την Πάτρα, κοντά στο Ρίο Αχαΐας, θα διέρχεται από Μεσολόγγι, Αγρίνιο, Αμφιλοχία, Άρτα και θα καταλήγει στα Ιωάννινα όπου θα συνδέεται με την Εγνατία. Είναι τμήμα της Ευρωπαϊκής Οδού 55 (Ε55) από το Αντίρριο μέχρι και τον Α/Κ Αμφιλοχίας, ενώ από εκεί έως τη σύνδεσή του με την Εγνατία οδό στον κόμβο Πεδινής θα αποτελεί την Ευρωπαϊκή οδό 951 (Ε951).Δείτε αποκαλυπτικές φωτογραφίες από
τα εργοιτάξια
Τα έργα στο Τέροβο Ιωαννίνων
Η γέφυρα της Μακήνειας
Η γέφυρα στον Έυηνο
Εντυπωσιασμένο έμεινε χτες το κυβερνητικό κλιμάκιο που με επικεφαλής τον υπουργό Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων Μιχάλη Χρυσοχοϊδη, ολοκλήρωσε την επίσκεψη του στην Ιόνια οδό με τον αρχαιολογικό χώρο της Αλίκυρνας.
Ουσιαστικά πρόκειται για μια ολόκληρη αρχαία πολιτεία που βρέθηκε ακριβώς δίπλα από τον χώρο όπου γίνονται οι εργασίες για την εκτέλεση της Ιόνιας οδού, κοντά στον Άγιο Θωμά του Μεσολογγίου και οι επίσημοι, δεν χόρταιναν να βλέπουν την μεγάλη ανακάλυψη που εκτείνεται σε μήκος πολλών στρεμμάτων.
Αναλυτική ενημέρωση για το μέγεθος της ανασκαφής και το τι έχει μέχρι σήμερα ανακαλυφθεί έκανε η προϊσταμένη της ΛΣΤ” Εφορείας Κλασσικών και προϊστορικών Αρχαιοτήτων Ολυμπία Βικάτου, ενώ παρόντες εκτός από τον κ. Χρυσοχοϊδη, ήταν ο βουλευτής Θάνος Μωραΐτης, διευθυντικά στελέχη του Υπουργείου Πολιτισμού , οι αντιπεριφεριειάρχες Χρ. Σταρακά, Νίκος Υφαντής και Γιάννης Λύτρας, αντιδήμαρχοι του δήμου Μεσολογγίου κλπ.
Σύμφωνα με πληροφορίες τα πρώτα συμπεράσματα δείχνουν πως η αρχαία πόλη «ακουμπά» πάνω στη χάραξη της Ιόνιας οδού, ενώ δεν έχει αποκαλυφθεί σε όλο της το μέγεθος, γεγονός που απαιτεί νέες ανασκαφές, μελέτες, αποτυπώσεις κλπ.
Πλέον το λόγο έχει το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο και το Υπουργείο Πολιτισμού μιας και απ’οτι φαίνεται η συγκεκριμένη ανασκαφή κρύβει ακόμη πολλές εκπλήξεις. Από την ενημέρωση που έγινε σήμερα στον κ. Χρυσοχοιδη , μέχρι τώρα έχει βρεθεί μόλις ένα μικρό μέρος της πόλης, που εντυπωσιάζει με τις υποδομές της και το ρυμοτομικό της σχέδιο! «Όπου και να σκάψουμε στην περιοχή, βρίσκουμε αρχαία» φέρεται να είπαν οι αρχαιολόγοι στον υπουργό και τα υπόλοιπα μέλη του κυβερνητικού κλιμακίου, που έμειναν έκπληκτα από το μέγεθος και τις ανακαλύψεις της ανασκαφής.
Παράλληλα όμως υπάρχει και προβληματισμός , μιας και η αρχαία πόλη σε κάποια τμήματα της βρίσκεται πάνω στην Ιόνια οδό , το έργο στην περιοχή έχει σταματήσει και αυτό που απαιτείται, όπως τόνισαν σε δηλώσεις τους τόσο ο κ. Χρυσοχοϊδης όσο και ο Θάνος Μωραΐτης, είναι να «τρέξουν» οι διαδικασίες και σε συνεργασία με το Υπουργείο Πολιτισμού να βρεθεί λύση ώστε να μην καθυστερήσει το έργο στην περιοχή. Οπως ανακοινώθηκε μέσα στην επόμενη εβδομαδα, θα υπάρξει συνάντηση με το Κ.Α.Σ. γι’αυτόν ακριβώς το λόγο, όπου και θα γίνει εκτίμηση της καταστασης και θα εξεταστούν λύσεις
Το κλιμάκιο επισκέφθηκε και το «Παλαιομονάστηρο» το σημείο δηλαδή όπου υπάρχουν τα ευρήματα του μοναστικού συγκροτήματος του 9ου μ.Χ. αιώνα στην Παλιοβούνα, όπου γενικά όμως θεωρείται πως εκεί το πρόβλημα με την Ιόνια μπορεί να ξεπεραστεί και όλοι επικεντρώνουν τώρα στην αρχαία Αλίκυρνα.
Κατά τα άλλα πραγματοποιήθηκε και επίσκεψη του κλιμακίου και σε άλλα σημεία του έργου, όπως την σήραγγα της Καλυδώνας, που βρίσκεται σχεδόν σε φάση ολοκλήρωσης (φωτο)
Την πλέον ολοκληρωμένη αποτύπωση και στοιχεία για την Αρχαία Αλίκυρνα, μέχρι το 2012, μπορειτε να διαβάσετε ΕΔΩ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου