Image and video hosting by TinyPic
Image and video hosting by TinyPic
Image and video hosting by TinyPic
Image and video hosting by TinyPic

Παρασκευή, Απριλίου 17, 2015

ΠΡΕΒΕΖΑ: Αποκλειστικό - Ένσταση της "ΜΕΤΟΠΗ" κατά της απόφασης 72/2015 του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου


Ένσταση επί της Αποφάσεως 72/2015 του ΔΣ του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Πρέβεζας, η οποία υποβάλλεται κυρίως λόγω των 'φωτογραφικών' όρων του διαγωνισμού/ζήτησης, για την παροχή υπηρεσίας που αφορά στην εφαρμογή του "Σχεδίου οργάνωσης για πρόληψη και καταστολή Θαλάσσιας ρύπανσης στον λιμένα Πρέβεζας"


Σχετ: (α) Υπ' αριθμ. 72/2015 από 8-4-2015 απόφαση του ΔΣ του ΔΛΤ Πρέβεζας (β) Υπ' αριθμ. 104 από 7-4-2015 2Ο Αίτημά μας για την αποστολή Πρωτογενούς Αιτήματος - Τεχνικής Εκθέσεως ώστε να συμμετέχουμε στη ζήτηση του ΔΛΤ Πρέβεζας για την Παροχή Υπηρεσιών Προστασίας Θαλασσίου Περιβάλλοντος (γ) Υπ' αριθμ. 85 από 26-3-2015 Αίτημά μας για την αποστολή Πρωτογενούς Αιτήματος - Τεχνικής Εκθέσεως ώστε να συμμετέχουμε στη ζήτηση του ΔΛΤ Πρέβεζας για την Παροχή Υπηρεσιών Προστασίας Θαλασσίου Περιβάλλοντος (δ) Υπ' αριθμ. 75935/20-11-2014 έγγραφο Αποκεντρωμένης Διοίκησης Ηπείρου - Δυτικής Μακεδονίας (ε) Υπ' αριθ. 486 από 29-4-2014 Σύμβαση ΔΛΤ Πρέβεζας με την Αντιρρυπαντική Εταιρία Τ.Π.Π. Α.Ε. διάρκειας ενός (1) έτους (στ) Νόμος 3316 από 22-2-2005 

Αξιότιμη Κυρία Πρόεδρε, Καλημέρα σας και Χρόνια Πολλά, 

Με το παρόν ενιστάμεθα επί της (α) σχετικής αποφάσεώς σας, η οποία αναρτήθηκε στο σύστημα Διαύγεια την 14η Απριλίου 2015, στη σύνταξη της οποίας προβήκατε αφ' ενός μη λαμβάνοντας υπ' όψιν σας τις υποδείξεις της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Ηπείρου - Δυτικής Μακεδονίας οι οποίες σας γνωστοποιήθηκαν με το (δ) σχετικό έγγραφο της εν λόγω υπηρεσίας (μετά τις καταγγελίες μας για τις οποίες δικαιωθήκαμε) και αφ' ετέρου 'φωτογραφίζοντας' την Εταιρεία που έχετε και σήμερα Σύμβαση, αφού μόνον αυτή διαθέτει όλες τις προϋποθέσεις για την συμμετοχή της στην νέα ζήτηση. 

Πιο αναλυτικά σας αναφέρουμε τους λόγους για τους οποίους ενιστάμεθα εμπρόθεσμα, έχοντας έννομο συμφέρον, για τους παρακάτω τυπικούς, αλλά κυρίως ουσιαστικούς λόγους: 

Α. Ο πρώτος εκ των όρων συμμετοχής, απαιτεί οι εν δυνάμει Ανάδοχοι του έργου να ανήκουν στις χαρακτηρισμένες Εταιρίες αντιμετώπισης θαλάσσιας ρύπανσης, ενώ μεταξύ των ζητούμενων Ετήσιων υπηρεσιών είναι και το έργο της μελέτης της Ετήσιας Αναθεώρησης του Σχεδίου Έκτακτης ανάγκης Αντιμετώπισης Θαλάσσιας Ρύπανσης των λιμένων ευθύνης σας. 

Ο συγκεκριμένος όρος, αποτελεί παράβαση του 'ΑΣΥΜΒΙΒΑΣΤΟΥ' του μελετητή του έργου της μελέτης εκπόνησης/αναθεώρησης του Σχεδίου Αντιμετώπισης Θαλάσσιας ρύπανσης και του Αναδόχου του έργου υλοποίησης της μελέτης αυτής, κατ' επέκταση των προβλεπόμενων και στον Νόμο 3316/2005 περί του αποκλεισμού των εν λόγω Εταιρειών, όπως αυτό έχει γίνει ήδη από το Νομικό Τμήμα της ΔΕΗ, μετά την σχετική γνωμάτευσή του από 18-2-2015 και την έκδοση αντίστοιχης οδηγίας προς όλες τις Εγκαταστάσεις της Επιχείρησης.

Πιο αναλυτικά βάσει των διατάξεων του άρθρου 39 του εν λόγω Νόμου "Ανάθεση και εκτέλεση δημόσιων συμβάσεων εκπόνησης μελετών και παροχής συναφών υπηρεσιών", οι εταιρίες μελετών υποχρεούνται να έχουν ως κύριο σκοπό κατά το καταστατικό τους μόνον την εκπόνηση μελετών, να μην ασκούν δραστηριότητες συγκρουόμενες εξ' αντικειμένου με τον κύριο σκοπό τους (όπως η ανάληψη, άμεσα ή έμμεσα, δημόσιων έργων ή προμηθειών, π.χ. η εκπόνηση/αναθεώρηση Σχεδίου Έκτακτης Ανάγκης Αντιμετώπισης Θαλάσσιας Ρύπανσης και παράλληλα η προμήθεια υλικών Αντιρρύπανσης, αλλά και παροχή υπηρεσιών αντιμετώπισης Ρυπάνσεων με αντιρρυπαντικό εξοπλισμό του Αναδόχου για ίδιον όφελος), να μην είναι συνδεδεμένες με εργοληπτική επιχείρηση, να μην είναι εξαρτημένες από πρόσωπο που στελεχώνει ή συμμετέχει σε εργοληπτική επιχείρηση κλπ.

Επίσης για την ενημέρωσή σας και για το ίδιο θέμα (του ΑΣΥΜΒΙΒΑΣΤΟΥ μελετητή και Αναδόχου του έργου εφαρμογής της μελέτης), έχουμε ήδη δικαιωθεί τελεσίδικα από το ΛΤ Λέσβου (ΑΔΑ: ΒΙΙΠΟΡΗΙ-235) από 5-5-2014, πράξη η οποία εγκρίθηκε και από την οικεία Αποκεντρωμένη Διοίκηση Αιγαίου (ΑΔΑ 78Ο0ΟΡ1Ι-ΔΦΡ) από 10-6-2014.

Πέραν των ανωτέρω, στο (δ) σχετικό έγγραφο της Αποκεντρωμένης Διοικήσεως Ηπείρου - Δυτικής Μακεδονίας, είχε αναφερθεί ότι "το Λιμενικό Ταμείο να φροντίσει εγκαίρως και πριν από την επέλευση γεγονότος θαλάσσιας ρύπανσης να προκηρύξει ανοιχτό διαγωνισμό, για την αντιμετώπιση περιστατικών θαλάσσιας ρύπανσης μεγάλης κλίμακας που υπερβαίνει το όριο της απευθείας ανάθεσης ή του πρόχειρου διαγωνισμού". 

Στην (α) σχετική απόφασή σας, κατά της οποίας ενιστάμεθα, ως μη νόμιμη, παράτυπη αλλά κυρίως "φωτογραφική" για μία συγκεκριμένη Εταιρεία Αντιρρύπανσης, προϋπολογίζεται δαπάνη 15.000 Ευρώ η οποία δεν υπερβαίνει το όριο της απευθείας ανάθεσης.

Επιπροσθέτως, επαναλαμβάνεται στην εν λόγω απόφαση του ΔΣ ότι στα δικαιώματα του Αναδόχου, είναι και η δυνατότητα πρόσκλησής του (και μόνον αυτού) σε σοβαρό περιστατικό ρύπανσης, πράγμα το οποίο σημαίνει ότι σε κάθε περίπτωση σοβαρού πραγματικού περιστατικού θα υπερβεί η αμοιβή του Αναδόχου το προϋπολογισθέν ποσόν χωρίς την διενέργεια είτε Πρόχειρου είτε Ανοικτού διαγωνισμού, διαδικασία η οποία σας έχει ήδη υποδειχθεί από την Αποκεντρωμένη Διοίκηση Ηπείρου-Δυτικής Μακεδονίας από τον Νοέμβριο του 2014 (σχετικό δ), αλλά και το Γενικό Επιθεωρητή Δημόσιας Διοίκησης, καθώς η εν λόγω υπηρεσία θεωρήθηκε ως διαφορετική και ανεξάρτητη, λόγω του ύψους της δαπάνης της. 

Αν λοιπόν παραμείνει η ζήτηση ως έχει και βεβαίως υπογραφεί και η αντίστοιχη Σύμβαση (όπως η υφιστάμενη), το συνολικό Ετήσιο κόστος με το οποίο θα επιβαρυνθείτε, σε περίπτωση που "προσκληθεί" η Ανάδοχος Αντιρρυπαντική Εταιρεία για την αντιμετώπιση οιουδήποτε σοβαρού περιστατικού θαλάσσιας ρυπάνσεως, είναι πολύ πιθανόν να υπερβεί κατά πολύ το όριο της απευθείας ανάθεσης. 

Β. Ο δεύτερος εκ των όρων συμμετοχής, απαιτεί τη χρήση υλικών και μέσων τα οποία θα διαθέτουν έγκριση καταλληλότητας σύμφωνα με το άρθρο 2 υπ' αριθμ. 1218.91/97. Δεδομένης της υπερπληρότητας υλικών και μέσων αντιρρύπανσης που διαθέτει επί του παρόντος το ΔΛΤ Πρέβεζας, τα οποία έχουν δοκιμαστεί και σε 2 ασκήσεις και η καταλληλότητά τους έχει επιβεβαιωθεί, θεωρούμε τον συγκεκριμένο όρο τελείως περιττό και βεβαίως αντικατοπτρίζει την πρόθεση σας όχι να εκμεταλλευτείτε τον αντιρρυπαντικό σας εξοπλισμό (τον οποίο διαθέτετε από το 2011 Επιχειρησιακά τακτοποιημένο), αλλά εντέχνως να παρακαμφθεί παράτυπα η υποχρέωση σας στην αυτοδύναμη και άμεση αντιμετώπιση όλων των περιστατικών θαλάσσιας ρύπανσης από Πετρελαιοειδή ποσότητας έως και 7 μετρικών τόνων, όπως προβλέπεται στις παραγράφους 1.2.5 & 2.1.4 του ΠΔ 11/2002, αναθέτοντας την εν λόγω επέμβαση σε μία Αντιρρυπαντική Εταιρεία, η οποία έχει έδρα τουλάχιστον 400 χλμ μακριά από τον Λιμένα της Πρέβεζας και χρόνο επέμβασης πλέον των 6 ωρών. 

Η μοναδική περίπτωση κατά την οποία ενδέχεται να απαιτηθεί από τον Ανάδοχο να παρέχει στο ΔΛΤ επιπρόσθετα υλικά και μέσα, των οποίων οι εγκρίσεις καταλληλότητας θα πρέπει να εξετασθούν κατά περίπτωση, είναι σε πιθανό περιστατικό ρύπανσης μεγάλης έκτασης (άνω των 7 μετρικών τόνων), για την οποία, θα πρέπει να επαναλάβουμε ότι υποχρεούστε να προκηρύξετε νέο Πρόχειρο ή Ανοικτό διαγωνισμό, σύμφωνα και με το (δ) σχετικό. 

Γ. Ο τρίτος εκ των όρων συμμετοχής ορίζει ότι ο εν δυνάμει Ανάδοχος θα πρέπει να διαθέτει και άδεια Συλλογής - Μεταφοράς επικίνδυνων αποβλήτων, αποβλήτων λιπαντικών ελαίων (ΑΛΕ), καθώς και εγγραφή στο αντίστοιχο μητρώο του ΥΠΕΚΑ, ενώ εξ' όσων γνωρίζουμε, έχετε πολύ πρόσφατα συνάψει συμβάσεις με Αναδόχους όλων των κατηγοριών των αποβλήτων, οι οποίοι έχουν την αποκλειστικότητα στην παραλαβή όλων των αποβλήτων που θα προκύψουν εντός του Λιμένα της Πρέβεζας. 

Κατά συνέπεια ο μόνος λόγος για τον οποίο εικάζουμε ότι επιβάλλεται ο συγκεκριμένος αυτός 'φωτογραφικός' όρος στην νέα ζήτηση παροχής υπηρεσιών θέματος με το (α) σχετικό, είναι να αποκλειστούν όλες οι Εταιρείες/Επιχειρήσεις πλην μίας, η οποία εξ' όσων γνωρίζουμε είναι και η μοναδική αντιρρυπαντική εταιρία που διαθέτει όλες τις ζητούμενες άδειες. Επιπλέον είναι και η ίδια η οποία είχε αναλάβει την παροχή των ίδιων υπηρεσιών και την προηγούμενη χρονική περίοδο (2014-2015) η οποία τυπικά ολοκληρώνεται την 29-4-2015 (αφού τουλάχιστον η προβλεπόμενη εκπαίδευση στην Ομάδα Αντιρρύπανσης της Πρέβεζας δεν έχει πραγματοποιηθεί μέχρι και σήμερα), σύμφωνα με προγενέστερη απόφαση σας που αφορούσε μόνον στην εκπόνηση νέου Σχεδίου Έκτακτης Ανάγκης Αντιμετώπισης Θαλάσσιας Ρύπανσης. Η εν λόγω απόφαση, επίσης σας υπενθυμίζουμε ότι έχει καταγγελθεί από εμάς και έχουμε εν μέρει δικαιωθεί. 

Συνοψίζοντας, ενιστάμεθα κατά της (α) σχετικής απόφασης σας ως μη νόμιμη, και αιτούμε αφ' ενός την άμεση ακύρωσή της προ της καταληκτικής ημερομηνίας (24-4-2015) που έχει τεθεί για την 'τυπική' υποβολή προσφορών, αφού η μόνη Εταιρεία η οποία πληροί τις προϋποθέσεις συμμετοχής της στην εν λόγω ζήτηση, θα είναι μόνον μία, και αφ' ετέρου την εκ νέου επανασύνταξή της με οικονομοτεχνικά κριτήρια και χωρίς φωτογραφικούς όρους (πχ Αντιρρυπαντικές Εταιρείες και μόνον), με σκεπτικό την ευρύτερη δυνατή συμμετοχή πιθανών Αναδόχων, οι οποίοι βεβαίως εκτός των άλλων θα πρέπει να υποβάλουν αποδεδειγμένα στοιχεία για την εμπειρία τους στις ζητούμενες υπηρεσίες, αλλά και ανιδιοτελή παροχή τέτοιων υπηρεσιών σε Λιμενικά Ταμεία με προσκόμιση αντίστοιχων βεβαιώσεων, με σκοπό και την διασφάλιση του Δημοσίου χρήματος, αλλά και τον υγιή ανταγωνισμό. 

Είμαστε στη διάθεσή σας για οποιαδήποτε απορία ή διευκρίνιση επί των προαναφερθέντων και αναμένουμε να μας γνωρίσετε την ημερομηνία εξέτασης του αιτήματός μας, προκειμένου να παραστούμε αν αυτό καταστεί εφικτό. 

Με εκτίμηση 

Αγγελόπουλος Μιχάλης
Διευθυντής Τμήματος Προστασίας Περιβάλλοντος

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου