Image and video hosting by TinyPic
Image and video hosting by TinyPic
Image and video hosting by TinyPic
Image and video hosting by TinyPic

Τετάρτη, Δεκεμβρίου 28, 2016

Καχριμάνης: Θα έχουμε παραδόσεις τμημάτων της Ιόνιας πριν τις 31 Μαρτίου, Καλογιάννης για Ιόνια Οδό: Απύθμενο θράσος, με μεγάλη καθυστέρηση δόθηκε ένα μικρό τμήμα

Την εκτίμησή του ότι τμήματα της Ιόνιας οδού που έχουν ολοκληρωθεί θα δοθούν σε κυκλοφορία και πριν την καταληκτική ημερομηνία της 31ης Μαρτίου 2017, εξέφρασε σήμερα ο Περιφερειάρχης Ηπείρου κ. Αλέξανδρος Καχριμάνης, απαντώντας σε ερωτήσεις δημοσιογράφων.

Αναγνωρίζοντας ωστόσο τις δυσκολίες και τις καθυστερήσεις που σημειώθηκαν, ανέφερε ότι αν τελειώσει το Μάρτιο το σύνολο του έργου, τότε αυτό θα είναι επίτευγμα. Ο Περιφερειάρχης έκανε επίσης και μια σύντομη αναδρομή στην πορεία του έργου,  καθώς και στα συμπεράσματα που προέκυψαν.
Αναλυτικά τα βασικά σημεία των δηλώσεων του είναι τα εξής:
«Πολλές φορές είπα ότι υπάρχουν αρκετά τμήματα που δεν είχαν απαλλοτριωθεί ή δεν είχαν γίνει πράξεις επίταξης. Από την ημέρα που ήρθε ο Υπουργός Υποδομών κ. Σπίρτζης στα Γιάννινα και τα τελευταία 1600 μέτρα που είναι προς τον κόμβο της Εγνατίας στην Κοσμηρά πήραν το δρόμο που πρέπει, όπως το ίδιο έμαθα ότι έγινε και με ένα μικρό κομμάτι στην περιοχή της Άρτας. Κατόπιν αυτού τα έργα θα προχωρήσουν. Μέσα σε αυτό το δύσκολο καιρό που περνάμε με χίλια δύο προβλήματα οικονομικά και κοινωνικά, ας κάνουμε έναν απολογισμό σκέψης,  γιατί  όταν επί Γ. Σουφλιά έγιναν αυτές οι παραχωρήσεις,  για την Ιόνια  αντέδρασαν όλοι από Στυλίδα μέχρι την Αθήνα,  επειδή τα διόδια από εκεί πληρώνονταν για αυτόν τον δρόμο που δεν είχε τα ανάλογα έσοδα, ενώ όποιος ερχόταν στην Κυβέρνηση δημιουργούσε και ένα θέμα σε αυτούς τους δρόμους.
Ακόμη δεν είχαμε καταλάβει, και ο καθένας έλεγε τα δικά του, με τις δικές του ιδιαιτερότητες (γιατί στο 80% συμφωνούμε όλοι), πώς έβλεπε αυτός (το 20% δηλαδή) πως θα γίνονταν αυτοί οι δρόμοι. Σήμερα  στην Ευρωπαϊκή Ένωση, λένε ότι  από δω και πέρα όλες οι υποδομές θα γίνονται  με συγχρηματοδότηση και του ιδιωτικού τομέα. Καταλαβαίνετε ότι αν είχαμε συμφωνήσει όλοι σε αυτά τα ελάχιστα που έπρεπε, είτε η Ιόνια, είτε ο Ε-65 θα ήταν εδώ και καιρό τελειωμένες και τώρα θα μιλούσαμε για άλλα πράγματα. Για αυτό, θέλω να πω ότι αυτά πρέπει να μας γίνουν  παράδειγμα για το πώς θα πορευτούμε στο μέλλον, όχι μόνο σε αυτά τα έργα, αλλά για την πρόοδο του τόπου.»
Για την παράδοση τμημάτων
«Πιστεύω ότι όταν οι εταιρείες λένε ότι θα τα δώσουν 31 Μαρτίου, θέλουν να κρατήσουν «πατηνή» ότι αν συμβεί κάτι να έχουν το περιθώριο για διορθωτικές παρεμβάσεις. Όποιο τμήμα έχει τελειώσει πιστεύω ότι θα το δώσουν σε κυκλοφορία. Σε ο,τι μας αφορά όχι μόνο θα πιέσουμε, αλλά περνάμε κάθε τόσο σαν «επιθεωρητές» για να βλέπουμε την πρόοδο του έργου,  γιατί και εμείς ως Περιφέρεια Ηπείρου, όπου χρειάστηκε να κάνουμε αλλαγές δρόμων, να δώσουμε πρόχειρες προσβάσεις κ.λπ. τα κάναμε εν ριπή οφθαλμού, για να μην καθυστερούμε. Έτσι πρέπει να γίνεται σε όλα αυτά τα έργα και να μη μεμψιμοιρούμε. Έστω κι αν τελειώσει το έργο Μάρτιο, θα είναι επίτευγμα.»

Με μία αιχμηρή ανακοίνωση παρεμβαίνει στο θέμα της Ιόνιας Οδού, ο Σταύρος Καλογιάννης, πρώην αναπληρωτής Υπουργός Ανάπτυξης και Υποδομών, καθώς μιλά για απύθμενο θράσος και αντιφατικές συμπεριφορές διαχρονικά στο έργο. Σας παρουσιάζουμε ολόκληρη τη δήλωση:
"Το θράσος της σημερινής Κυβέρνησης είναι απύθμενο. Δίνοντας χθες στην κυκλοφορία, με πολύ μεγάλη καθυστέρηση, ένα μικρό τμήμα της Ιόνιας οδού, την παράκαμψη Αμφιλοχίας, Υπουργοί έστησαν ολόκληρη θεατρική παράσταση και μάλιστα κακόγουστη.
Οι συμπολίτες μας δεν πρέπει να ξεχνούν ότι:
-Ο ΣΥΡΙΖΑ πολέμησε λυσσαλέα τις συμβάσεις παραχώρησης από τον αρχικό σχεδιασμό τους, την κύρωση των συμβάσεων τους στη Βουλή, το 2007 – 2008, επί Κυβερνήσεως Κώστα Καραμανλή και υπουργίας Γεωργίου Σουφλιά, την κατασκευή των έργων, μέχρι και την επανεκκίνησή τους, την άνοιξη του 2013 (μετά από δύο χρόνια πλήρους απραξίας) επί συγκυβέρνησης Νέας Δημοκρατίας – ΠΑΣΟΚ – ΔΗΜΑΡ, όταν είχα την τιμή να χειρίζομαι το θέμα μαζί με τον Κωστή Χατζηδάκη.
-Ο ΣΥΡΙΖΑ και οι ΑΝΕΛ δημιούργησαν και γιγάντωσαν το κίνημα «δεν πληρώνω», σηκώνοντας προκλητικά τις μπάρες στους σταθμούς διοδίων, χρεώνοντας το Ελληνικό Δημόσιο με αρκετές δεκάδες εκατομμύρια ευρώ επιπλέον, διακηρύσσοντας ότι θα τα καταργήσουν.
-Καταψήφισαν στη Βουλή, το 2013, τις τροποποιημένες συμβάσεις παραχώρησης, ισχυριζόμενοι ότι, δήθεν, δεν εξασφαλίζουν το δημόσιο συμφέρον.
-Διακήρυσσαν επίσης, σε κάθε ευκαιρία, ότι αυτοί θα άλλαζαν αμέσως τις συμβάσεις παραχώρησης, ορισμένοι δε πιο φανατικοί, ότι θα τις καταργούσαν, ως ασύμφορες για το Δημόσιο!
Μόλις όμως ανέλαβαν την Κυβέρνηση, στις αρχές του 2015:
-Εγκατέλειψαν τα έργα, με αποτέλεσμα αυτά να βαλτώσουν, να απολυθεί προσωπικό και να κλείσουν εργοτάξια!
-Υποχρεώθηκαν στη συνέχεια, για να καλυφθούν τα νέα χρονοδιαγράμματα ολοκλήρωσης των αυτοκινητοδρόμων που έθεσε η ΕΕ, να καταβάλουν επιπλέον πριμ (bonus) στους παραχωρησιούχους!
-‘Όχι μόνο δεν κατήργησαν κανένα σταθμό διοδίων (που ήταν άλλωστε αδύνατο, καθώς από τα διόδια χρηματοδοτούνται τα έργα, απλώς ως αντιπολίτευση έλεγαν χονδροειδή ψέματα), αλλά αντίθετα τους αύξησαν, ενώ παράλληλα αυξάνεται και η τιμή των διοδίων. Αλλά ο Πρωθυπουργός, με περίσσιο θράσος, έταξε νέα κατάργηση των διοδίων το 2019!
-Πέρασαν δύο ολόκληρα χρόνια για να παραδώσουν ένα τμήμα της Ιόνιας οδού, διαψεύδοντας ακόμα και τις δικές τους σχετικές ανακοινώσεις, επιβεβαιώνοντας όμως ότι επί έναν ολόκληρο χρόνο, το 2015, είχαν εγκαταλείψει τα έργα στην τύχη τους!
-Κατά τα λοιπά, εφαρμόζουν τις συμβάσεις παραχώρησης (που ισχυρίζονταν ότι βλάπτουν το Δημόσιο) κατά γράμμα και εγκαινιάζουν έργα που έγιναν χάρη σε αυτές τις συμβάσεις!
Αρκετά κύριοι της Κυβέρνησης! Μπορεί να ξεγελάσατε πολλούς για μικρό διάστημα. Δεν μπορείτε όμως να εξαπατάτε ολόκληρο τον ελληνικό λαό διαρκώς".


ypodomes

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου