Image and video hosting by TinyPic
Image and video hosting by TinyPic
Image and video hosting by TinyPic
Image and video hosting by TinyPic

Τετάρτη, Μαΐου 09, 2018

Τον Ιούνιο η εργολαβία «σκούπα» για Ακτιο - Αμβρακία


Στις 26 Ιουνίου, εκτός απροόπτου, θα δημοπρατηθεί η εργολαβία «σκούπα» για την ολοκλήρωση των έργων στον πολύπαθο άξονα Ακτίου - Αμβρακίας. Η εργολαβία θα είναι ύψους 150 εκατ. ευρώ και, σύμφωνα με το υπουργείο, θα ανατεθεί με ταχείες διαδικασίες.
Μένει βέβαια να διευκρινιστεί σειρά ζητημάτων, όπως η προέλευση της χρηματοδότησης και αν η εργολαβία θα αφορά το σύνολο του οδικού άξονα, μήκους 48,5 χλμ. ή θα εξαιρεθούν τα πρώτα 22,5 χλμ., στα οποία προσφάτως το υπουργείο ενέκρινε την υποκατάσταση του εργολάβου με νέα χρονοδιαγράμματα ολοκλήρωσης και την υπόσχεση για πριμ επιτάχυνσης.
Η οδική σύνδεση του Ακτίου - Αμβρακίας, μήκους 48,5 χλμ., δημοπρατήθηκε το 2009 χωρισμένη σε τέσσερα τμήματα και ανατέθηκε το 2010 (με τεράστιες εκπτώσεις, 50 - 51%). Ανάδοχες στα πρώτα τρία ήταν η ΑΕΓΕΚ και η θυγατρική της Ιόνιος, ενώ στο τέταρτο η ιταλική Consorzio Stabile Italimprese. Τα έργα βάλτωσαν για πολλούς λόγους, όπως επισήμανε στη χθεσινή του ανακοίνωση και το υπουργείο Υποδομών: «Πλασματικά χρονοδιαγράμματα, αστόχαστο προγραμματισμό, ασαφείς και χαώδεις προϋποθέσεις κατασκευής, ανύπαρκτες απαλλοτριώσεις μεγάλα γεωτεχνικά προβλήματα που δεν αντιμετωπίστηκαν», εκτίμησε χθες το υπουργείο, αποφεύγοντας ωστόσο να αναφερθεί στα σοβαρά οικονομικά προβλήματα που αντιμετώπιζαν όλοι οι ανάδοχοι και ήταν σημαντική πηγή ανάσχεσης του έργου, καθώς και τις περιπλοκές που δημιούργησε η «σαλαμοποίησή» του.
Από τη χθεσινή ανακοίνωση του υπουργείου, πάντως, δεν ξεκαθαρίζεται σειρά ζητημάτων. Κατ’ αρχάς, δεν διευκρινίζεται αν το έργο θα ενταχθεί ως «γέφυρα» στο τρέχον ΕΣΠΑ και ποια θα είναι η συμμετοχή της κοινότητας στη χρηματοδότηση. Επιπλέον, δεν διευκρινίζεται αν η «εργολαβία-σκούπα» θα αφορά στο σύνολο ή σε τμήμα του άξονα. Τον Δεκέμβριο του 2016, κατά την παράδοση του πρώτου τμήματος της Ιονίας Οδού, ο υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης είχε αναφέρει ότι η «εργολαβία-σκούπα» θα αφορά τα τρία από τα τέσσερα τμήματα του έργου. Η πεποίθηση αυτή ενισχύεται από το γεγονός ότι ο κ. Σπίρτζης ενέκρινε στα τέλη Μαρτίου την υποκατάσταση της εταιρείας ΑΕΓΕΚ από την «Ακτωρ» στην πρώτη εργολαβία (τα πρώτα 22,5 χλμ. του έργου) και μάλιστα υποσχέθηκε να της καταβάλει και πριμ έως 3,3 εκατ. ευρώ αν η «Ακτωρ» δώσει σύντομα στην κυκλοφορία τα πρώτα 15 χλμ. του τμήματος, που είναι προχωρημένα κατασκευαστικά (σύμφωνα με την απόφαση, «διότι το εν λόγω τμήμα συνδέει το αεροδρόμιο Ακτίου με την Πρέβεζα, τη Βόνιτσα και τη Λευκάδα»).

kathimerini

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου