Image and video hosting by TinyPic
Image and video hosting by TinyPic
Image and video hosting by TinyPic
Image and video hosting by TinyPic

Παρασκευή, Μαΐου 11, 2018

ΠΡΕΒΕΖΑ: Απόψεις συλλόγου Αγίου Γεωργίου για ΣΒΑΚ


1η Επίσημη Δημόσια Διαβούλευση για την εκπόνηση του Σχεδίου Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας (ΣΒΑΚ) Δήμου Πρέβεζας. 

Ο Δήμος Πρέβεζας σε συνεργασία με την Ανάδοχη μελετητική Εταιρεία εκπόνησης του ΣΒΑΚ του Δήμου Πρέβεζας καλεί όλους τους φορείς και πολίτες, δημότες, την Τρίτη 15.05.2018 και ώρα 11:00 π.μ. στη Θεοφάνειο Αίθουσα Τέχνης στην 1η ανοιχτή επίσημη διαβούλευση όπου καθένας μπορεί να συνεισφέρει στο διάλογο με τις απόψεις, παρατηρήσεις και τις προτάσεις του, όπως σας ενημερώσαμε, δείτε ΕΔΩ

Το PrevezaBest σας παρουσιάζει τις απόψεις συλλόγου Αγίου Γεωργίου 

Το ΣΒΑΚ όπως διαβάσαμε έχει ως στόχο να:
 διασφαλίσει ότι το σύστημα μεταφορών είναι προσιτό σε όλους,  αυξήσει την ασφάλεια (safety and security) των χρηστών του,
 μειώσει το θόρυβο και την ατμοσφαιρική ρύπανση, τις εκπομπές των αερίων του θερμοκηπίου και την κατανάλωση ενέργειας,
 βελτιώσει την αποτελεσματικότητα και τη σχέση κόστους- αποτελεσματικότητας της μεταφοράς προσώπων και αγαθών και να,
 αυξήσει την ελκυστικότητα και την ποιότητα του αστικού περιβάλλοντος.
To ΔΣ κατέγραψε τις παρακάτω απόψεις που αποτελούν πάγια αιτήματα του συλλόγου και υποβλήθηκαν κατά καιρούς στη Δημοτική Αρχή.
Ιεραρχήθηκαν κατά σειρά σπουδαιότητας που προσδιορίζεται από τους στόχους του ΣΒΑΚ. Σε πολλά από τα ζητήματα που θέτουμε, κριτήριο είναι και ο βαθμός κινδύνου για τη ζωή συμπολιτών μας.

Υπόγεια διάβαση του Αγίου Γεωργίου (έγινε με το έργο της ζεύξης). Στη διάβαση αυτή συγκλίνουν 3 δρόμοι  με κύριο αυτόν της ντάπιας ο οποίος είχε κατάληξη στην είσοδο της 













1.  διάβασης. Η πεζοδιάβαση έγινε για τη διέλευση των πεζών και ποδηλατών που συρρέουν από μεγάλο μέρος της πόλης (Κοκκινιά, Λευκαδίτικα, Νεάπολη κλπ) προς Κυανή. Αποφεύγουν έτσι τον κόμβο στα καλάμια, στον οποίο καταλήγει ένας από τους κύριους δρόμους εισόδου της πόλης με μεγάλη κυκλοφορία. Η πεζοδιάβαση αυτή σε συνδυασμό με τον πεζόδρομο ποδηλατοδρόμο (φόρος _ Σουρτζής) αποδίδει στην πόλη έναν τεράστιο ποδηλατοδρόμο – πεζόδρομο που μέσω Κυανής – παραλίας μπορεί να κυκλώσει την πόλη.
Το θέμα συζητήθηκε προ ημερήσιας διάταξης σε συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου στις 5/11/2014 και ο κος Δήμαρχος δεσμεύτηκε για τη σύνταξη μελέτης από την τεχνική υπηρεσία. Η δέσμευση δεν υλοποιήθηκε ποτέ.
2.     Διαχείριση άλσους Κυανής. Το άλσος της περιοχής μας έχει εγκαταλειφθεί στην τύχη του εδώ και πολλά χρόνια. Έχει αρχίσει να διακυβεύεται η επιβίωσή του, η δε έκτασή του έχει συρρικνωθεί δραματικά. Πρέπει να γίνουν οι απαραίτητες ενέργειες για τη σωτηρία του και τον εμπλουτισμό του με νέα δένδρα.
3.   Εργασίες αναπλήρωσης των προβόλων που η αντιδιαβρωτική τους δράση έχει μειωθεί (ο έντονος κυματισμός έχει αφαιρέσει υλικό).
 4. Καθαρισμός κάστρου Αγίου Γεωργίου









που διαβρώνεται από τη χλωρίδα που αναπτύσσεται πάνω του (ανατολικά έχει αρχίσει η κατάρρευση). Το κάστρο του Αγίου Γεωργίου είναι ιδανικός τόπος για επένδυση στον συνεδριακό τουρισμό. Αν θεωρηθεί αυτό ως μεγαλόπνοος στόχος, μπορεί να διαμορφωθεί ο χώρος του για λειτουργία θερινού δημοτικού σινεμά.
5.Απόδοση του άλσους Κυανής στους πεζούς και ποδηλάτες (μοναδικό περιαστικό δάσος και πνεύμονας πρασίνου). 


     










Για όσους ακόμα δεν έχουν εμπεδώσει αυτήν την αναγκαιότητα, η εναλλακτική για την κυκλοφορία οχημάτων δίδεται «απλόχερα» και είναι ο δρόμος πλάι στο κάστρο που μπορεί άνετα να γίνει δύο κατευθύνσεων με την τοποθέτηση διαχωριστικών στις δύο γωνίες που δεν υπάρχει ορατότητα (σημειωτέον ότι ο δρόμος αυτός έχει μεγαλύτερο πλάτος από τον κύριο δρόμο εισόδου-εξόδου της πόλης στα «καλάμια»). Ο μικρός σε μήκος δρόμος από το κάστρο προς το αναψυκτήριο (κυανή) να δίδεται για πρόσβαση σε αυτό για ανεφοδιασμό, αλλά και για πάρκινγκ αναπήρων.
6.  Μονοδρόμηση της οδού Αγίου Γεωργίου από τον οικισμό μέχρι το κάστρο Παντοκράτορα και δημιουργία κυκλοφοριακής λωρίδας για πεζούς και ποδηλάτες. Είναι απόλυτη ανάγκη να υλοποιηθεί έργο ηλεκτροφωτισμού. Στο δρόμο αυτό η διέλευση πεζών εγκυμονεί τεράστιους κινδύνους και δεν είναι μόνο μία η φορά που τον πότισαν με το αίμα τους. Δεν είναι μακρινή η ανάμνηση κινητοποίησης κατοίκων και φορέων της πόλης μετά το τελευταίο ατύχημα. 

7.   Ολοκλήρωση του έργου προστασίας της ακτής με την κατασκευή των Κ1, Κ2, Κ3, Κ4 κυματοθραυστών (παράλληλων προς την ακτογραμμή) όπως αποτυπώνεται στην αρχική μελέτη. Οι κυματοθραύστες αυτοί θα προστατεύσουν και τον παραθαλάσσιο πεζόδρομο που συνδέει το Πανόραμα με το Κάστρο Παντοκράτορα.

8.     Εμπόδια μείωσης ταχύτητας.
Από το 1999 ο Σύλλογος μας με τη θετική γνωμάτευση της Αστυνομικής Διεύθυνσης  Πρέβεζας Τμήμα Τροχαίας (έγγραφο 1016/55/10-α) αγωνίζεται για τη δημιουργία οδικών εμποδίων (σαμαριών) μείωσης ταχύτητας τροχοφόρων. Ήδη το θέμα συζητήθηκε σε Δημοτικά Συμβούλια και έτυχε θετικών αποφάσεων χωρίς υλοποίηση. Οι οικιστές μας και όσοι κάνουν τις διακοπές τους, βιώνουν καθημερινά το άγχος της διέλευσης προς τη θάλασσα αφού ελλοχεύει ο κίνδυνος από τα διερχόμενα τροχοφόρα . Στο σημείο αυτό έχουν γίνει θανατηφόρα ατυχήματα.
9.  Επανατοποθέτηση των πινακίδων τροχαίας για απαγόρευση εισόδου των ΙΧ και κάμπινγκ στο άλσος. Οι πεσμένες πινακίδες  αντί επανατοποθέτησης αποσύρθηκαν από συνεργείο του Δήμου.  Η είσοδος αυτοκινήτων κυρίως την καλοκαιρινή περίοδο στο χώρο του άλσους που κάθονται οικογένειες με μικρά παιδιά εγκυμονεί κινδύνους
10.  Η λειτουργία του αναψυκτήριου – εστιατορίου της Κυανής αναβάθμισε την ακτή της πόλης ως πόλο έλξης επισκεπτών σε όλη τη διάρκεια του έτους. Πρέπει η ακτή μας και το αισθητικό άλσος, να συνδεθεί με το ιστορικό κέντρο, με πεζόδρομο ποδηλατοδρόμο και με «γενναία» δενδροφύτευση  για τη σκίαση των πεζών κυρίως κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού.
11.  Γενικότερα η πόλη μας χρειάζεται για τις επενδύσεις στον τουρισμό ειδική χωροταξική μελέτη στην παράκτια ζώνη. Ίσως με αυτές τις παρεμβάσεις κάποτε στο μέλλον η πόλη μας γίνει και αυτή τουριστικός προορισμός και θα πάψει να είναι ουραγός στην ανάπτυξη στην Περιφερειακή μας ενότητα.
                 
                             Για το ΔΣ                          
                            
Ο Πρόεδρος                    Ο Αντιπρόεδρος                      Η Γραμματέας
                                                                                                            
Κώστας Καλέντζης           Μπάμπαλης Ιωάννης                  Τέφα Μαρία

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου