Κολλάει προσωρινά ο διαγωνισμός για την εργολαβία-σκούπα του αυτοκινητόδρομου της Αμβρακίας Οδού.
Σύμφωνα με πληροφορίες το ΣτΕ έκανε δεκτά τα ασφαλιστικά μέτρα που κατέθεσε η GD Infrastrutture και τώρα το έργο βαίνει σε δικαστικό κυκεώνα με άγνωστο το πόσο μπορεί να καθυστερήσει την διαγωνιστική διαδικασία. Οι ίδιες πηγές αναφέρουν ότι αναμένεται το σκεπτικό της απόφασης το οποίο θα κρίνει την επόμενη κίνηση που θα είναι από το Υπουργείο Υποδομών που θα προσπαθήσει να ανατρέψει την απόφαση.
Τα ασφαλιστικά μέτρα που κατατέθηκαν, αφορούν τη συμμετοχή στον διαγωισμό εταιρειών που συμμετείχαν στην γνωστή υπόθεση του καρτέλ. Η τελική απόφαση του ΣτΕ πάντως θεωρείται σημαντικά καθώς μπορεί να επηρεάσει και άλλα έργα (όπως εκείνο του ΟΛΠ) μερικά εκ των οποίων είναι πολύ μεγάλα. Η GD Infrastrutture ήταν δεύτερη μειοδότρια στο διαγωνισμό για την εργολαβία-σκούπα, πίσω από την κοινοπραξία ΑΚΤΩΡ-ΤΕΡΝΑ που έδωσε έκπτωση που φτάνει το 49,85%.
Να θυμίσουμε πως ήδη υπήρξε ένα πρώτο αποτέλεσμα από την προδικαστική προσφυγή στην ΑΕΠΠ η οποία συζητήθηκε στις 22 Νοεμβρίου και απερρίφθη. Η απορριπτική απόφαση της ΑΕΠΠ, ήταν σημαντικά δεδομένου του χαρακτήρα της προσφυγής που κινούνταν συνολικά εναντίον όλων των εταιρειών που είχαν κατηγορηθεί για την δημιουργία καρτέλ.
Το βέβαιο είναι ότι το έργο με όλα αυτά φαίνεται ότι έχει πολύ δρόμο μπροστά του για να ξεμπερδέψει και αν τελικά ο χρόνος που θα απαιτηθεί για να ολοκληρωθεί ο διαγωνισμός είναι ακόμα περισσότερος τότε θα στενέψουν και τα περιθωρια για τη χρηματοδότηση του ΕΣΠΑ που θα καλύψει το έργο μέχρι τα τέλη του 2022.
Το έργο έχει διάρκεια 30 μήνες και εφόσον δεν έχουμε περαιτέρω καθυστερήσεις θα ολοκληρωθεί το πρώτο εξάμηνο του 2022, παραδίδοντας ένα κλειστό αυτοκινητόδρομο με 2 λωρίδες ανά ρεύμα κυκλοφορίας, μήκους 48,5χλμ που θα ξεκινάει συνδεόμενη με την Ιόνια Οδό από το νότιο άκρο της λίμνης Αμβρακίας και θα καταλήγει λίγο πριν την υποθαλάσσια ζεύξη Ακτίου-Πρέβεζας. Προτεραιότητα έχει δοθεί στο ανατολικό άκρο, την λεγόμενη Παράκαμψη Αμφιλοχίας, η οποία μπορεί να ολοκληρωθεί μέσα στο πρώτο εξάμηνο από την υπογραφή της σύμβασης.
Το έργο έχει εξασφαλισμένη χρηματοδότηση ως έργο-phasing από το ΕΣΠΑ 2014-2020 μέσω του Ε.Π. ΥΜΕ-ΠΕΡΑΑ ως έργο phasing (έργο-γέφυρα που χρηματοδοτείται από δύο συνεχόμενα ΕΣΠΑ).
Παράλληλα αναμένεται να δοθεί στην κυκλοφορία το πρώτο τμήμα 15χλμ από το Άκτιο μέχρι την πόλη της Βόνιτσας, που είναι ολοκληρωμένο και απομένει μόνο η σχετική "κορδέλα".
Νίκος Καραγιάννης-ypodomes.com
Σημ: Για την δυσάρεστη αυτή εξέλιξη σας ενημέρωσε από χθες αποκλειστικά το PrevezaBest , δείτε ΕΔΩ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου