Όχι μόνο πρωτοφανή
εμπαιγμό σε βάρος των αδιόριστων εκπαιδευτικών και βραδυφλεγή βόμβα στο
εργασιακό status των εκπαιδευτικών, αλλά και δραματική υποβάθμιση της
παρεχόμενης εκπαίδευσης συνιστά η ρύθμιση που κατέθεσε το Υπ. Παιδείας σχετικά
με τους διορισμούς εκπαιδευτικών στην πρωτοβάθμια και τη δευτεροβάθμια
εκπαίδευση.
Σύμφωνα με τη ρύθμιση
αυτή, αναγνωρίζονται για διορισμό στη δημόσια εκπαίδευση τα πτυχία που
χορηγούνται από εκπαιδευτικά ιδρύματα της αλλοδαπής όχι μόνο αν έχουν επίσημη
αναγνώριση ακαδημαϊκής ισοτιμίας και αντιστοιχίας από τον ΔΟΑΤΑΠ, όπως ίσχυε
προηγουμένως, αλλά ακόμα και αν διαθέτουν μόνο απόφαση αναγνώρισης
επαγγελματικών προσόντων.
Η ρύθμιση αυτή πρακτικά
μεταφράζεται σε αναγνώριση των πτυχίων των ιδιωτικών κολεγίων ως ισότιμων
επαγγελματικά με τα πτυχία των ελληνικών πανεπιστημίων, τα οποία θεωρούνται
εφεξής ικανό προσόν για διορισμό μόνιμων ή αναπληρωτών εκπαιδευτικών στη
δημόσια εκπαίδευση.
Η διγλωσσία και η
υποκρισία της κυβέρνησης με αυτή την προτεινόμενη ρύθμιση καθίσταται πασιφανής.
Από τη μία πλευρά
διατυμπανίζει την ανάγκη για αναβάθμιση της ποιότητας της δημόσιας εκπαίδευσης
και από την άλλη ανοίγει κερκόπορτα διορισμού σε υποψηφίους με αμφίβολης ποιότητας
πτυχία.
Από τη μια καταργεί τις
“πράσινες σχολές” ανοιχτής πρόσβασης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση και
επιστρατεύει τη “βάση του 10” δήθεν για την εξασφάλιση της ποιότητας των
πτυχιούχων, ενώ από την άλλη εκείνους που θεωρεί “ακατάλληλους” για το δημόσιο
πανεπιστήμιο τους θεωρεί ικανούς να διδάξουν στα δημόσια σχολεία.
Από τη μια επικαλείται
σε όλες τις πτώσεις την αριστεία και την αξιοκρατία και από την άλλη την
καταργεί βάναυσα εξισώνοντας τα επαγγελματικά δικαιώματα των δημόσιων ΑΕΙ με τα
ιδιωτικά κολέγια, υπονομεύοντας με αυτό τον τρόπο και το άρθρο 16 του
Συντάγματος, το οποίο απέτυχε να καταργήσει μέσω της κοινοβουλευτικής οδού.
Είναι σαφές πως αυτό που απαιτείται για τη συνεχή βελτίωση της ποιότητας της παρεχόμενης δημόσιας εκπαίδευσης είναι η αναβάθμιση της παιδαγωγικής και επιστημονικής εκπαίδευσης των υποψήφιων εκπαιδευτικών μέσα από τα δημόσια πανεπιστήμια, αλλά και η συνεχής επιμόρφωση των εν ενεργεία εκπαιδευτικών σε όλη τη διάρκεια του εργασιακού τους βίου και όχι η ανάθεση της εκπαίδευσής τους στα κάθε είδους ιδιωτικά κολέγια με αμφιλεγόμενα προγράμματα, που μόνο στόχο έχουν το κέρδος.
Είναι σαφές πως αυτό που απαιτείται για τη συνεχή βελτίωση της ποιότητας της παρεχόμενης δημόσιας εκπαίδευσης είναι η αναβάθμιση της παιδαγωγικής και επιστημονικής εκπαίδευσης των υποψήφιων εκπαιδευτικών μέσα από τα δημόσια πανεπιστήμια, αλλά και η συνεχής επιμόρφωση των εν ενεργεία εκπαιδευτικών σε όλη τη διάρκεια του εργασιακού τους βίου και όχι η ανάθεση της εκπαίδευσής τους στα κάθε είδους ιδιωτικά κολέγια με αμφιλεγόμενα προγράμματα, που μόνο στόχο έχουν το κέρδος.
Οι εκπαιδευτικές
ομοσπονδίες έχουν εκφράσει ήδη τη ριζική αντίθεσή τους τόσο με τη ρύθμιση αυτή
όσο και με το σύνολο του υπό ψήφιση νομοσχεδίου. Ας μην αναζητά, λοιπόν, η
κυβέρνηση υποκινητές των κοινωνικών αντιδράσεων από την πλευρά της
αντιπολίτευσης. “Εξ ανέμων θάλασσα ταράσσεται” και ίδια επέλεξε να ανοίξει τον
ασκό του Αιόλου. Και καθώς το θέμα αυτό δεν αφορά μόνο τους εκπαιδευτικούς,
αλλά ολόκληρη την εκπαιδευτική κοινότητα και όλη την κοινωνία, καλούμε την κυβέρνηση
να αποσύρει άμεσα αυτή τη διάταξη.
Ν.Ε. ΣΥΡΙΖΑ Πρέβεζας
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου