« H ανάπτυξη της Ηπείρου συνδέεται και με το «τρένο», όσο κι αν μέχρι σήμερα δεν
έχουμε πετύχει κάτι με τον προγραμματισμό
αυτού του έργου.
Η εκατονταετής και πλέον εξαίρεση της Ηπείρου
από την σιδηροδρομική σύνδεσή της με το εθνικό δίκτυο σταθερής τροχιάς
αναγνωρίζεται ως ένας από τους βασικότερους
λόγους της ομολογημένης υστέρησής της έναντι των άλλων Περιφερειών της χώρας,
αν όχι ο σημαντικότερος μαζί με το φυσικό
αέριο!
Η άποψη αυτή διατρέχει ολόκληρη την Ηπειρώτικη
κοινωνία και άπαντες συμφωνούν σε αυτή την αναγκαιότητα συμπλήρωσης των
υποδομών.
Η γραμμή «ΗΓΟΥΜΕΝΙΤΣΑ - ΓΙΑΝΝΕΝΑ - ΚΑΛΑΜΠΑΚΑ/
ΚΟΖΑΝΗ», φέρνει το «τρένο στην Ήπειρο» και αποτελεί το κρίσιμο
τμήμα που συμπληρώνει την Σιδηροδρομική
Εγνατία (αναβαθμισμένη μονή γραμμή με ηλεκτροκίνηση, μήκους 147 km).
Το αίτημα έχει τεθεί και επανέρχεται από Επιστημονικούς
Φορείς της Ηπείρου, από Επιμελητήρια και Επαγγελματικές Ενώσεις, από
την Πανηπειρωτική Σ.Ε. και άλλους, αλλά
δυστυχώς για την Ήπειρο και προς απογοήτευση των συμπατριωτών μας, δεν
προχώρησε
μέχρι σήμερα.
Τα συμπεράσματα από την ημερίδα που πραγματοποίησε
το ΤΕΕ/Τμ. Ηπείρου το 2006 στα Ιωάννινα, με θέμα «Σιδηροδρομική σύνδεση
Ηπείρου»
και άλλης στη
Θεσσαλονίκη για την «Σιδηροδρομική Εγνατία»,
είναι πολύτιμο υλικό προς
αξιοποίηση (Τεχνικά χαρακτηριστικά του έργου, προ-εκτιμώμενο κόστος, οφέλη από την αύξηση
του ΑΕΠ της Περιφέρειας, υπεραξία του λιμένος Ηγουμενίτσας κ.α.).
Απευθυνόμαστε σε όλους.!
Πιστεύουμε στους ανθρώπους και στις
δυνατότητες του τόπου μας και διεκδικούμε αυτά που στερήθηκε η Ήπειρος.
Θέλουμε να αξιοποιήσουμε αυτή την ευκαιρία για
να έχουμε το «Τρένο στην Ήπειρο».
Αυτή η Προγραμματική Περίοδος θέλουμε να
είναι ιστορική για την Ήπειρο.
Έχουμε ανοιχτά θέματα με την ολοκλήρωση των
αυτοκινητοδρόμων που διατρέχουν την Περιφέρεια μας (α/δ Γιάννινα - Κακαβιά, τη
σύνδεση της πόλης της Πρέβεζας με την Ιόνια
οδό (Δυτικός Άξονας) στον Α/Κ Φιλιππιάδας, την παράκαμψη Ηγουμενίτσας κ.α.) (ή
γειτνιάζουν και γι αυτό μας ενδιαφέρουν (α/δ
Ε65), την αναβάθμιση της εσωτερικής οδοποιίας του εθνικού κ' επαρχιακού
δικτύου,
όπως και με άλλα έργα υποδομής που έχουν
προγραμματιστεί ή εκκρεμεί η ωρίμανση τους.
Σε κάθε περίπτωση, όμως, η διεκδίκηση της
σιδηροδρομικής σύνδεσης της Ηπείρου δεν αποτελεί εμπόδιο στην εξέλιξη των
υπολοίπων έργων της Περιφέρειας μας αφού η
χρηματοδότηση αυτού του έργου θα προέλθει από το κοινοτικό πρόγραμμα που αφορά
αποκλειστικά για σιδηροδρόμους, στο πλαίσιο
ολοκλήρωσης των Διευρωπαϊκών και Ευρασιατικών Αξόνων.
H κατασκευή της σιδηροδρομικής σύνδεσης
Καλαμπάκα - Ηγουμενίτσα είναι το μοναδικό σιδηροδρομικό έργο που συμπεριλήφθηκε
στην απόφαση του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου Νο
1692/96/EC και αποτελεί δικαιολογημένη επέκταση του διαδρόμου της Αδριατικής
Ιονίου.
Προγραμματίζονταν για
την περίοδο 2005-2018,
ως υπολειπόμενο τμήμα
της «Σιδηροδρομικής Εγνατίας»
και είναι έργο περιβαλλοντικά αδειοδοτημένο!
Η πραγματικότητα της δεινής οικονομικής
κατάστασης της μεταμνημονιακής Ελλάδας, που επιτείνεται από την παρούσα
υγειονομική
κρίση της πανδημίας του «κορονοϊού», δεν
μπορεί και δεν πρέπει να ακυρώσει την προοπτική της Ηπείρου.
Με ομόφωνη απόφαση του Περιφερειακού
Συμβουλίου διεκδικούμε από το αρμόδιο Υπουργείο, να συμπεριληφθεί στον κατάλογο
των έργων του επόμενου ΕΣΠΑ 2021-2027 η
σιδηροδρομική σύνδεση της Ηπείρου.
Είναι αίτημα κάθε Ηπειρώτη και Ηπειρώτισσας
και κάθε συλλογικότητας που έχει ευθύνη, υπηρετεί και εκπροσωπεί αυτόν τον τόπο».
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ του Π.Σ.
σταυροσ παργανασ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου