Γράφει ο Βασίλης Ιωάννου
Είμαι απ’ αυτούς που θεωρούν ότι, επειδή η παιδεία εξελίσσεται, αλλάζει και μεταβάλλεται, χρειάζεται κατά περιόδους βαθιές τομές και γενναίες αλλαγές στο περιεχόμενο των σπουδών, στις μεθόδους διδασκαλίας και εξέτασης, στα αναλυτικά προγράμματα, στα βιβλία, κλπ.
Είναι αυτό που ονομάζεται «μεταρρύθμιση» και η οποία σε όλες τις προηγμένες χώρες προκύπτει ως καταστάλαγμα ενδελεχούς μελέτης και έρευνας των εκπαιδευτικών πραγμάτων και ως επιστέγασμα ειλικρινούς και ουσιαστικού διαλόγου με τους φορείς της εκπαίδευσης..
Παντού έτσι γίνεται, εκτός από την Ελλάδα, στην οποία δυστυχώς ο κάθε υπουργός Παιδείας, επιχειρεί την «προσωπική του μεταρρύθμιση», ωσάν να πρόκειται για πολιτική ματαιοδοξία ή υποχρεωτικό του καθήκον για «να μείνει στην ιστορία»!!!
Έχουμε λοιπόν, τα τελευταία πολλά χρόνια, εκτός ελαχίστων περιπτώσεων, αρκετές «μεταρρυθμίσεις», κενές ουσιαστικού περιεχομένου, που περιορίζονταν σε μικρές και επιφανειακές αλλαγές και οι οποίες σχεδόν πάντα, ανατρέπονταν από τον επόμενο Υπουργό, ακόμη και της ίδιας Κυβέρνησης.
Η νυν Υπουργός Παιδείας κ. Κεραμέως, ακολουθώντας την παράδοση, επιχειρεί κι αυτή με τη σειρά της, εν μέσω μάλιστα πανδημίας, να κάνει τη δικιά της μεταρρύθμιση, κινδυνεύοντας βέβαια με την τελευταία τροπολογία, να μείνει στην ιστορία ως η Υπουργός του… “Big Brother” !!!!!
Αναφέρομαι στην πρόταση για εγκατάσταση καμερών στα σχολεία, που δικαιολογημένα βρήκε απέναντί της σύσσωμη την εκπαιδευτική κοινότητα- ακόμη και την φιλοκυβερνητική ΔΑΚΕ- αλλά και τα κόμματα της αντιπολίτευσης.
Όλοι ζητούν την απόσυρση της πρότασης, με την επισήμανση πως η σχολική ζωή κινδυνεύει να μετατραπεί σε «reality show»!!!!
Προσωπικά δε μπορώ να φανταστώ, ποιοι εισηγήθηκαν ένα τέτοιο αντιεκπαιδευτικό και αντιπαιδαγωγικό μέτρο, που παραβιάζει κατάφωρα προσωπικά δεδομένα μαθητών και εκπαιδευτικών και περιορίζει ασφυκτικά την ελευθερία έκφρασης στην ίδια την εκπαιδευτική διαδικασία.
Είμαι απόλυτα βέβαιος, ότι οι εμπνευστές αυτής της πρότασης, δεν έχουν μπει ποτέ σε σχολική αίθουσα και δεν έχουν ζήσει από κοντά τη ζωντάνια, τον διάλογο ,τον αυθορμητισμό και την ελευθερία του λόγου, που επικρατούν σ’ αυτή..
Κάποιοι έχουν μπερδέψει τη σχολική αίθουσα με το αμφιθέατρο, που κάποιος κάνει διάλεξη σε ένα βουβό ακροατήριο, μένοντας ακίνητος για να τον καταγράφει η κάμερα.
Στην διάρκεια όμως του σχολικού μαθήματος, ο εκπαιδευτικός κινείται στην αίθουσα, συμβουλεύει, εμψυχώνει, παρατηρεί και διορθώνει τους μαθητές, που με τη σειρά τους παίρνουν το λόγο, σηκώνονται στον πίνακα, εκφράζουν απορίες και προβληματισμούς, συνομιλούν, συμμετέχουν ή και αδιαφορούν…
Ποιος λοιπόν μπορεί, σε μια τέτοια ζωντανή διαδικασία, να εγγυηθεί ότι κάποια άτυχη στιγμή για τον δάσκαλο ή το μαθητή, μια λάθος έκφραση , χειρονομία ή γκριμάτσα, δε θα μπορούσε να κοινοποιηθεί και να γίνει αντικείμενο κριτικής, χλευασμού και διαπόμπευσης ;
Οι γνωστοί κονδηλοφόροι της Κυβερνητικής προπαγάνδας και τού κοινωνικού αυτοματισμού, που υποστηρίζουν την πρόταση, διαδίδουν ότι «οι εκπαιδευτικοί αντιδρούν για τις κάμερες γιατί θέλουν να κρύψουν τις αδυναμίες τους ή γιατί βολεύονται με τις κλειστές πόρτες ,φοβούμενοι την αξιολόγησή τους».
Από την πολύχρονη εμπειρία μου στα σχολεία, τους διαβεβαιώνω ότι «η πλειονότητα των εκπαιδευτικών, δεν αρνείται την αξιολόγηση, καθόσον διαθέτει και γνωστική και παιδαγωγική επάρκεια και στο λειτούργημά τους καταθέτουν περίσσευμα ψυχής. Ο λόγος που αντιδρούν σε τέτοια «εκπαιδευτικά πειράματα», είναι γιατί δεν επιθυμούν οι μαθητές τους να μετατραπούν σε “πρωταγωνιστές ριάλιτι”, με όλα τα αρνητικά επακόλουθα».
Αν στο Υπουργείο ενδιαφέρονται ειλικρινά για τους μαθητές που απουσιάζουν, τότε ας βελτιώσουν την «εξ αποστάσεως εκπαίδευση», που παρά τα πολλά προβλήματα, με το φιλότιμο και το μεράκι των εκπαιδευτικών, λειτούργησε ικανοποιητικά τους 2 τελευταίους μήνες. Ας αξιοποιήσουν την εμπειρία που αποκτήθηκε και ας προετοιμαστούν κατάλληλα για την νέα σχολική χρονιά, χωρίς τη χρήση των καμερών
ΥΓ. Ο φιλόσοφος Κομφούκιος υπενθυμίζει : «Το να μη διορθώνει κανείς τα λάθη του, είναι ακόμη μεγαλύτερο λάθος»!!!!!
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου