Ζωντανεύουν τα μεγάλα έργα, τι γίνεται με δημοπρατήσεις και παραδόσεις έργων, ποια τα αγκάθια
Ζωντανεύουν τα μεγάλα έργα της χώρας ύστερα από μία περίοδο στασιμότητας που έφερε γκρίνια και απαισιοδοξία σε όλο τον κατασκευαστικό κλάδο.
Η χθεσινή επίσκεψη του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, Κώστα Καραμανλή στο Μετρό Θεσσαλονίκης, ήταν ένα μήνυμα ότι το έργο είναι on track και προχωρά ενώ διατηρήθηκε η δέσμευση για λειτουργία του το 2023. Αυτό το μήνυμα επιστροφής των έργων γίνεται όλο και πιο δυνατό το τελευταίο διάστημα μιας και η εξαγγελία για υλοποίηση έργων 13δισ.ευρώ είναι στο τραπέζι.
Η χθεσινή επίσκεψη του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, Κώστα Καραμανλή στο Μετρό Θεσσαλονίκης, ήταν ένα μήνυμα ότι το έργο είναι on track και προχωρά ενώ διατηρήθηκε η δέσμευση για λειτουργία του το 2023. Αυτό το μήνυμα επιστροφής των έργων γίνεται όλο και πιο δυνατό το τελευταίο διάστημα μιας και η εξαγγελία για υλοποίηση έργων 13δισ.ευρώ είναι στο τραπέζι.
Σειρά από έργα που βαλτώνουν είτε διαγωνιστικά είτε κατασκευαστικά, κάνουν βήματα μπρος και το φετινό καλοκαίρι φαίνεται πως θα έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον για την προώθηση και υλοποίηση μεγάλων έργων.
Ο μεγάλος διπλός διαγωνισμός του ΒΟΑΚ ξεκόλλησε μετά από περίπου ένα έτος και πλέον ετοιμάζεται η περιβαλλοντική μελέτη. Αυτό το μεγάλο βήμα προς τα μπρος, δίνει φτερά στο διαγωνισμό που μέχρι και λίγους μήνες πριν, ετίθετο σε αμφισβήτηση. Το ίδιο βλέπουμε να συμβαίνει και στον διαγωνισμό για την προμήθεια αστικών λεωφορείων. Τις τελευταίες ημέρες υπάρχει μπαράζ δηλώσεων από την ηγεσία του Υποδομών σχετικά με την έναρξη του μεγάλου διαγωνισμού τον προσεχή Σεπτέμβριο. Να θυμίσουμε ότι ο προηγούμενος διαγωνισμός είχε ακυρωθεί ύστερα από απόφαση της ΑΕΠΠ.
Σε επίπεδο έργων παραδίδονται μέσα στο καλοκαίρι η επέκταση του Τραμ προς Πειραιά, η νέα διπλή σιδηροδρομική γραμμή Κιάτο-Αίγιο και το τμήμα Αγία Μαρίνα-Νίκαια με 3 σταθμούς στην επέκταση της γραμμής 3 του Μετρό προς Πειραιά. Το άλλο μισό της επέκταση μέχρι την καρδιά του Πειραιά, το Δημοτικό Θέατρο φαίνεται πως πάει για το 2022.
Την ίδια ώρα κινητικότητα παρατηρούμε στην Εγνατία Οδό. Η εταιρεία που τα τελευταία χρόνια αμφισβητήθηκε ακόμα και η ύπαρξη της, μέσα στους τελευταίο πεντάμηνο δημοπράτησε σειρά από μεγάλα οδικά έργα που της δίνουν νέο αέρα αλλά τονώνουν παράλληλα την κατασκευαστική αγορά. Η σύνδεση του ΟΛΘ με το δίκτυο αυτοκινητόδρομων της χώρας, η ολοκλήρωση του άξονα Θεσσαλονίκη-Πολύγυρος και Θεσσαλονίκη-Κασσάνδρα αλλά και οι δύο διαγωνισμοί για τη συντήρηση απέδειξαν ότι η εταιρεία έχει μπροστά της μέλλον.
Η ΕΥΔΑΠ επίσης έχει δημοπρατήσει δύο μεγάλα έργα στην Ανατολική Αττική ύψους 140εκατ.ευρώ με την διαδικασία να είναι σε εξέλιξη. Στην ΕΡΓΟΣΕ επίσης εκτιμάται ότι οι δύο διαγωνισμοί ηλεκτροκίνησης θα προχωρήσουν το επόμενο διάστημα.
Παράλληλα στο Υποδομών ετοιμάζονται για δύο μεγάλους διαγωνισμούς ΣΔΙΤ μέσα στο καλοκαίρι. Ο πρώτος είναι για την Περιφερειακή Θεσσαλονίκης και ο δεύτερος για το Φράγμα Χαβρία στη Χαλκιδική. Ξανά σε διαγωνισμούς, προχωρά με όλους τους συμμετέχοντες και το έργο-ΣΔΙΤ Καλαμάτα-Πύλος-Μεθώνη ενώ προχωρά και ο διαγωνισμός για την υποθαλάσσια Σαλαμίνας καθώς ετοιμάζεται να κατατεθεί η περιβαλλοντική μελέτη.
Βέβαια δεν μπορούμε να μην αναφερθούμε και στα άλλα έργα-ΣΔΙΤ. Σε διαγωνιστική φάση είναι τρία μεγάλα κτιριακά έργα 450εκατ.ευρώ για τα Πανεπιστήμια Θράκης, Κρήτης, Θεσσαλίας, ακόμα ένα από την Ακαδημία Αθηνών, ενώ έρχονται και σειρά από άλλα έργα το προσεχές διάστημα.
Σε επίπεδο μεγάλων στρατηγικών έργων από ιδιωτικοποιημένους φορείς, ξεκίνησε το έργο για την επέκταση του προβλήτα κρουαζιέρας στο λιμάνι του Πειραιά ενώ στη Β`φαση του διαγωνισμού είναι το έργο ολοκλήρωσης του 6ου προβλήτα στον ΟΛΘ. Σε προχωρημένο στάδιο είναι και η μεγάλη επένδυση της Fraport στα 14 Περιφερειακά Αεροδρόμια που διαχειρίζεται.
ΤΑ …ΑΓΚΑΘΙΑ
Σε επίπεδο αναμονής υπάρχουν όμως τρία μεγάλα έργα. Ο αυτοκινητόδρομος Πάτρα-Πύργος, η Γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας και η εργολαβία-σκούπα του Άκτιο-Αμβρακία είναι σε φάση αναμονής για διαφορετικούς λόγους. Για το Πάτρα-Πύργος, διαλύθηκαν οι εργολαβίες και αναμένεται η έγκριση από την Κομισιόν για να “κολλήσει” ξανά το τμήμα στην Ολυμπία Οδό. Για τη Γραμμή 4 η προσφυγή στο ΣτΕ των δύο φιναλίστ (ΑΚΤΩΡ-ΑΒΑΞ) σημαίνει αναμονή περίπου ενός έτους. Για το Άκτιο-Αμβρακία υπάρχει αναμονή για το αν θα συνεχιστεί ο διαγωνισμός ή τελικά θα υπάρξει νέος.
Καθυστέρηση θα δούμε επίσης στις μεγάλες επενδύσεις του Αεροδρομίου της Αθήνας λόγω κορωνοϊού. Εδώ καθώς οι εξελίξεις είναι δυναμικές, θα πρέπει να δούμε πόσο θα επηρεάσουν θετικά ή αρνητικά την χρονική ολίσθηση των επενδύσεων.
Αναμονή όμως βλέπει η αγορά και για το πολύ μεγάλο κτιριακό έργο για το καζίνο στο Ελληνικό. Παρά τις αλλεπάλληλες απορριπτικές αποφάσεις των αρμόδιων οργάνων στην Hard Rock, η ίδια φέρεται αποφασισμένη να συνεχίσει την διεκδίκηση του έργου με νομικά μέσα.
ypodomes
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου