«….καρδιά, ζωτικό όργανο, φυσική αντλία που μεταβιβάζει το αίμα από τις φλέβες στις αρτηρίες…»
Η αντλία της καρδιάς ενός Δήμου είναι οι Δημότες κι αίμα οι
Συλλογικότητες που πασχίζουν με τις δράσεις τους, συνεπικουρούμενοι από το
Δημοτικό Συμβούλιο, τον Δήμαρχο και τις Υπηρεσίες του Δήμου για την ομαλή
λειτουργία της.
Δυστυχώς οι αρτηρίες του Δήμου μας είναι σε κατάσταση στένωσης κι η
καρδιά απορυθμισμένη, τουλάχιστον όσο αναφορά τον εκπαιδευτικό τομέα. Πώς
άλλωστε μπορεί να εξηγηθεί η αδικαιολόγητη απουσία εκπροσώπου της παράταξης
«Δήμος της Καρδιάς μας» που αποτελεί και την πλειοψηφούσα παράταξη στο Δημοτικό
Συμβούλιο, από τη συνάντηση που πραγματοποίησε η Ένωση Συλλόγων Γονέων &
Κηδεμόνων Δήμου Πρέβεζας με τις παρατάξεις που εκπροσωπούνται στο Δημοτικό
Συμβούλιο, σ’ αυτή την τόση ιδιαίτερη συγκυρία και με την εφαρμοζόμενη ανοσία
της αγέλης στα σχολεία;
Στη συνάντηση που πραγματοποιήθηκε την Τετάρτη 30 Σεπτεμβρίου,
αναδείχτηκε για μια ακόμη φορά ότι οι υπερμεγέθεις μάσκες που κόστισαν 6,2
εκατομμύρια ευρώ και τα παγουρίνο που χωρίς καμιά πιστοποίηση μοιράστηκαν στους
μαθητές μπορεί για κάποιους να λειτούργησαν ως στρουθοκάμηλοι, δεν μπορούν να
κρύψουν όμως τη γύμνια του βασιλιά.
Η μακροχρόνια απουσία εκπαιδευτικού σχεδιασμού κι ο αντίκτυπος της
έλλειψης οράματος και προγραμματισμού επηρεάζει και τον τρόπο λειτουργίας των
σχολικών επιτροπών, που στελεχώνονται κατά το δοκούν και σίγουρα όχι σύμφωνα με
τα προβλεπόμενα. Αποτέλεσμα αυτής της δυστοκίας είναι η έλλειψη χρηματοδότησης
των σχολείων με τους αναγκαίους πόρους.
Ως Ένωση Συλλόγων Γονέων & Κηδεμόνων Δήμου Πρέβεζας, καταθέσαμε
επιγραμματικά, στους εκπροσώπους των παρατάξεων που μας σεβάστηκαν, προτάσεις
που σχετίζονταν με πόρους από το Φόρο Ηλεκτροδοτούμενων Χώρων και την
εκμετάλλευση της αχαρτογράφητης σχολικής περιουσίας.
Συζητήθηκε επίσης ο ακαθόριστος ρόλος της Δημοτικής Επιτροπής Παιδείας
κι η αδυναμία διεκπεραίωσης οποιασδήποτε μορφής αλληλογραφίας Διευθυντών και Συλλόγων Γονέων με τις
υπηρεσίες του δήμου, καθώς κι η απουσία
ιεράρχησης στην αποδοχή των αιτημάτων, πρόβλημα χρόνιο, που φυσικά δεν αφορά
μόνο την τωρινή Δημοτική Αρχή, αλλά και τις προηγούμενες ,επιτρέποντας έτσι τη
γιγάντωση παλαιοκομματικών πρακτικών.
Αναδείχτηκαν τα τεράστια κτιριακά προβλήματα των σχολικών μονάδων κι
ιδιαίτερα των προαυλίων του Μουσικού Σχολείου και του Ειδικού Δημοτικού
Σχολείου, όπου τα μόλις 50 τετραγωνικά της αυλής είναι στρωμένα με χαλίκια,
θέτοντας σε κίνδυνο τη σωματική ακεραιότητα των μαθητών.
Η πόλη μας το τελευταίο διάστημα θρηνεί την απώλεια νέων ανθρώπων κι από
καθαρή τύχη δεν έχει συμβεί το ίδιο κατά την προσέλευση - αποχώρηση των μαθητών
στις περισσότερες σχολικές μονάδες (π.χ. 1ο, 2ο, 3ο, 4ο, Γυμνάσιο, 8ο Δημοτικό
που επιπροσθέτως όταν βρέχει λιμνάζουν νερά κι αυξάνεται ο κίνδυνος ,Μουσικό
Σχολείο).
Μέτρο που θα μπορούσε να λύσει ως ένα βαθμό το πρόβλημα πέρα από την
τοποθέτηση φαναριών, μετρητών ταχύτητας, αλλαγή ορίου ταχύτητας, είναι κι η
πρόσληψη σχολικών τροχονόμων, για παράδειγμα στο 6ο Δημοτικό, το οποίο όχι μόνο
στερείται των πολύτιμων υπηρεσιών τους, αλλά δεν διαθέτει προστατευτικό
κιγκλίδωμα στην πόρτα εξόδου, ενώ και το πεζοδρόμιο είναι κατεστραμμένο,
αυξάνοντας τις πιθανότητες ενός ατυχήματος.
Ζήτημα σημαντικό που αφορά μόνο τους Δήμους του νομού μας σε ολόκληρη
την επικράτεια, αποτελεί και η χρηματοδότηση αγοράς των Ξενόγλωσσων βιβλίων
,που παράνομα επιβαρύνει τους Συλλόγους γονέων ή τα ταμεία των σχολικών
μονάδων. Πάγια θέση των Συλλόγων Γονέων είναι η εκτύπωση όλων των βιβλίων να
πραγματοποιείται από τον οργανισμό που έχει την ευθύνη και για τα υπόλοιπα
σχολικά βιβλία. Επιτέλους, ας εναρμονιστούν οι Δήμοι του Νομού μας με την κείμενη
νομοθεσία ακολουθώντας τη διαδικασία που
προβλέπεται.
Στις 21 Αυγούστου η Ένωση Συλλόγων Γονέων & Κηδεμόνων Δήμου Πρέβεζας
με το υπ.αριθμ.31 έγγραφό της κι αποδέκτες τους εμπλεκόμενους φορείς και
συλλογικότητες στα θέματα πανδημίας έθεσε ερωτήματα που δυστυχώς αποτελούν το
επίδικο της εποχής και προτάσεις για την ασφαλή λειτουργία των σχολικών
μονάδων. Δυστυχώς και παρ’ όλες τις προσπάθειές μας δεν κατέστη δυνατό να
πραγματοποιηθεί συνάντηση με τους υπεύθυνους του Δήμου. Υπενθυμίζουμε ότι το
τρίπτυχο των μέτρων προστασίας που περιλαμβάνονται στα πρωτόκολλα του
Υπουργείου Παιδείας ,περιλαμβάνει τρεις πυλώνες:
Χρήση μάσκας, αποστάσεις, σχολαστική καθαριότητα
Η Ένωση από την πρώτη στιγμή υπεραμύνθηκε των μέτρων ,με βασική όμως
προϋπόθεση την κατά γράμμα εφαρμογή τους. Πώς όμως μπορούν να εφαρμοστούν, όταν
ο τρίτος πυλώνας, η καθαριότητα, που αποτελεί κι ευθύνη των Δήμων, περιλαμβάνει
την πρόσληψη 33 ατόμων ως προσωπικό καθαριότητας ( 29 με πλήρη απασχόληση και 4 με μερική), τα οποία προστέθηκαν στα 7
άτομα που είναι μόνιμα. Το σύνολο δηλαδή είναι 40 άτομα για 54 σχολικές
μονάδες.
Πώς μπορεί να εφαρμοστεί το πρωτόκολλο, όταν για παράδειγμα το Ειδικό
Δημοτικό Σχολείο, δηλαδή μια μονάδα με ιδιαίτερες απαιτήσεις, όπου οι μαθητές
του δεν μπορούν να εφαρμόσουν τη χρήση μάσκας και την απόσταση μοιράζεται την
καθαρίστρια με το 3ο Δημοτικό; Παιδιά ενός κατώτερου θεού…
Ενώ το πρωτόκολλο του Ε.Ο.Δ.Υ. περιλαμβάνει τον σχολαστικό καθαρισμό
καθ’ όλη τη διάρκεια λειτουργίας της σχολικής μονάδας, πώς αυτό μπορεί να
επιτευχθεί ,όταν για παράδειγμα στο 4ο Νηπιαγωγείο, η καθαρίστρια πηγαίνει στις
13:30 για μιάμιση ώρα; Πώς μπορεί αυτό να εφαρμοστεί όταν υπάρχουν περιφερειακά
σχολεία, όπου η καθαρίστρια πηγαίνει μέρα παρά μέρα;
Έχουν πραγματοποιηθεί οι δέουσες ενέργειες από πλευράς του Δήμου; Πώς θα
συστρατευθούμε σε κοινές διεκδικήσεις, όταν δεν υπάρχει σεβασμός απέναντι σε
ένα από τα κυριότερα γρανάζια λειτουργίας της σχολικής κοινότητας, τους γονείς;
Βασική αρχή λειτουργίας του Συλλόγου μας είναι η απεμπλοκή από
μικροπολιτικές, συμπολιτεύσεις κι αντιπολιτεύσεις. Στόχος είναι η ανάδειξη
ζητημάτων, η θεσμική διεκδίκησή τους κι η γόνιμη κατάθεση προτάσεων, η
οποία μέσα από την όσμωση της διαφορετικότητας θα οδηγήσει σε θέσεις.
Ευχαριστούμε τις παρατάξεις που συμμετείχαν στη συνάντηση κι αναμένουμε
την ανάληψη πρωτοβουλιών εκ μέρους της Δημοτικής Αρχής. Να είναι βέβαιοι ο κ.
Γεωργάκος κι οι συνεργάτες του, ότι θα είμαστε αρωγοί και συμπαραστάτες σε κάθε
προσπάθεια αναβάθμισης του εκπαιδευτικού επιπέδου με προτάσεις και χωρίς
προσχώματα.
Η Διοικούσα Επιτροπή
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου