Με την υπ.αριθμ. πρωτ:2724
/11-12-2020 1η Τροποποίηση, η ημερομηνία λήξης της προθεσμίας υποβολής των
αιτημάτων της ανωτέρω πρότασης μετατίθεται και παρατείνεται έως την 31/03/2021.
Ο συνολικός προϋπολογισμός της
πρόσκλησης ανέρχεται σε 200.000.000 ευρώ (€).
Ο ως άνω διαθέσιμος προϋπολογισμός
κατανέμεται ως εξής:
• Ομάδα Α: 50.000.000 €
• Ομάδα Β: 100.000.000 €
• Ομάδα Γ: 50.000.000 €
Με απόφαση του Υπουργού Εσωτερικών
δύνανται να ανακατανέμονται οι προϋπολογισμοί των ανωτέρω Ομάδων, εφόσον κάποια
Ομάδα δεν εξαντλήσει το διαθέσιμο ποσό.
Η αξιολόγηση των προτάσεων είναι
άμεση και η ημερομηνία υποβολής των προτάσεων δύναται να λήξει σε χρόνο
νωρίτερο της ανωτέρω προσδιοριζόμενης ημερομηνίας σε περίπτωση εξάντλησης του
προς διάθεση επροϋπολογισμού.
Κάθε δυνητικός δικαιούχος έχει
δικαίωμα να υποβάλλει μία (1) αίτηση χρηματοδότησης στο Πρόγραμμα για τις
Ομάδες Α, Β και Γ.
Επιλέξιμα
είναι:
·
έργα
αποκατάστασης – αναβάθμισης – κατασκευής εγκαταστάσεων επεξεργασίας και
διάθεσης λυμάτων (ΕΕΛ) σε συμφωνία με την εν ισχύ Απόφαση Έγκρισης
Περιβαλλοντικών Όρων (ΑΕΠΟ) και το Περιφερειακό Επιχειρησιακό Σχέδιο Λυμάτων,
·
έργα
αποκατάστασης κεντρικών συλλεκτήρων αποχέτευσης και αγωγών προσαγωγής ακαθάρτων
στην ΕΕΛ, καθώς και
·
έργα κατασκευής εσωτερικών δικτύων συλλογής
ακαθάρτων των οικισμών, όπου δεν έχει ολοκληρωθεί το δίκτυο στο πυκνοδομημένο
τμήμα του οικισμού.
Σύμφωνα με την πρόσκληση, η κατασκευή νέου δικτύου αποχέτευσης του
οικισμού Αρχαγγέλου είναι επιλέξιμη
δαπάνη και εμπίπτει στην Ομάδα Β της
πρόσκλησης, δεδομένου ότι η Τοπική Κοινότητα Αρχαγγέλου είναι οικισμός κάτω των
2.000 κατοίκων και το δίκτυο αποχέτευσής του θα συνδεθεί με την γειτνιάζοντα νέα ΕΕΛ.
Στην Ομάδα Β της πρόσκλησης προβλέπονται
:
Έργα εσωτερικών δικτύων αποχέτευσης
ακαθάρτων και Έργα εγκαταστάσεων επεξεργασίας και διάθεσης λυμάτων (ΕΕΛ) σε
Οικισμούς Δ΄ προτεραιότητας δηλ. σε οικισμούς με πληθυσμό αιχμής έως 2.000
ισοδύναμους κατοίκους.
Ειδικότερα οι προβλεπόμενες δράσεις
ολοκληρωμένης διαχείρισης αστικών λυμάτων αφορούν σε Οικισμούς Δ’
προτεραιότητας που η συλλογή και η προσαγωγή των λυμάτων τους προβλέπεται να
πραγματοποιηθεί σε αδειοδοτημένη και λειτουργούσα ΕΕΛ, σε συμμόρφωση με την εν
ισχύ ΑΕΠΟ της, η οποία μπορεί να παραλάβει το εισερχόμενο αυτό φορτίο βάσει της
κατασκευασμένης δυναμικότητας οργανικού φορτίου (ι.κ.) που διαθέτει, με στόχο
και την αύξηση του εισερχόμενου φορτίου (στο επίπεδο του σχεδιασμού λειτουργίας
της ΕΕΛ), ώστε να καταστεί πιο αποδοτική και ολοκληρωμένη η λειτουργία της.
Στις επιλέξιμες δράσεις της Ομάδας
Β είναι τα έργα εσωτερικών δικτύων αποχέτευσης ακαθάρτων αποκλειστικά στις
πυκνοδομημένες περιοχές του οικισμού Δ’ προτεραιότητας (όχι σε αραιοδομημένες
ή/και αδόμητες περιοχές επεκτάσεων του οικισμού, όχι σε αδιάνοιχτους δρόμους),
για τους Οικισμούς Δ’ προτεραιότητας των περιπτώσεων iii και iv.
Συνεπώς, με όλα τα παραπάνω και όσα
αναφέρονται στην πρόσκληση, στο πλαίσιο αυτής αναμένονται αιτήσεις χρηματοδότησης
οι οποίες θα χαρακτηρίζονται από:
• Προϋπολογισμό των έργων νέων ΕΕΛ
και έργων διάθεσης της Ομάδας Β, με ανώτερο όριο τα 450 ευρώ (προ ΦΠΑ) ανά
ισοδύναμο κάτοικο, το οποίο μοναδιαίο κόστος μπορεί να αυξηθεί έως και 550 ευρώ
(προ ΦΠΑ) ανά ισοδύναμο κάτοικο έπειτα από κατάλληλη αιτιολόγηση.
• Προϋπολογισμό έργων
διαχείρισης λυμάτων (δίκτυα αποχέτευσης και ΕΕΛ) της Ομάδας Β, με ανώτερο όριο,
συνολικά για ΕΕΛ και δίκτυα, έως τα 2.000 ευρώ (προ ΦΠΑ) ανά ισοδύναμο κάτοικο.
• Προϋπολογισμό των έργων αναβάθμισης
υφιστάμενων ΕΕΛ της Ομάδας Γ, με ανώτερο όριο τα 200 ευρώ (προ ΦΠΑ) ανά
ισοδύναμο κάτοικο εγκατεστημένης δυναμικότητας, δεδομένου ότι αφορούν σε
στοχευμένες παρεμβάσεις σε ήδη λειτουργούσα ΕΕΛ και χωρίς την προσθήκη
εκτεταμένων συνοδών έργων υποδομής.
Το
αίτημα ένταξης θα πρέπει να συνοδεύεται από:
· Τεχνικό Δελτίο Έργου πλήρως
συμπληρωμένο, σύμφωνα με το επισυναπτόμενο υπόδειγμα (Παράρτημα II της
παρούσης).
· Απόφαση του αρμόδιου συλλογικού
οργάνου, περί αποδοχής των όρων συμμετοχής στο Πρόγραμμα και υποβολής της
αντίστοιχης πράξης.
· Στοιχεία που τεκμηριώνουν ότι ο
φορέας που υποβάλλει την πρόταση έχει την αρμοδιότητα εκτέλεσης του έργου: 1)
Κανονιστικό πλαίσιο ορισμού του φορέα υλοποίησης του έργου, όπως:
νομιμοποιητικά έγγραφα, 2) Αποφάσεις συλλογικών οργάνων του δικαιούχου ή άλλων
αρμόδιων οργάνων, όπου αυτό προβλέπεται από τη σχετική νομοθεσία».
· Τεκμηρίωση Διοικητικής Ικανότητας,
Επιχειρησιακής Ικανότητας και Χρηματοοικονομικής Ικανότητας (εφόσον
απαιτείται). Ενδεικτικά υποδείγματα διατίθενται στην ηλεκτρονική διεύθυνση του
Προγράμματος (www.eyde.ypes.gr).
· Δυνητικοί δικαιούχοι που δεν
διαθέτουν την απαιτούμενη τεχνική επάρκεια ή έχουν τεχνική επάρκεια αλλά
καλούνται να υλοποιήσουν μελέτες και έργα, για τις ανάγκες των οποίων δεν έχουν
το απαιτούμενο τεχνικό προσωπικό, σύμφωνα με την παράγραφο 1 του άρθρου 19 της
ΚΥΑ 22766/9-4-2020 (Β’ 1386), υποχρεούνται προ της υποβολής αιτήματος, να έχουν
αναθέσει την τεχνική τους υπηρεσία σε άλλον φορέα, κατά τις διατάξεις της
παραγράφου 2 του άρθρου 44 του ν. 4412/ 2016 (Α’ 147). Στην αίτηση
χρηματοδότησης αναφέρεται υποχρεωτικά η τεχνική υπηρεσία που θα αναλάβει την
υλοποίηση του έργου/ προμήθειας/ μελέτης ή υπηρεσίας, άλλως το αίτημα δεν
εξετάζεται. Επίσης, σε αυτές τις περιπτώσεις απαιτούνται οι εκατέρωθεν σχετικές
αποφάσεις των αρμόδιων συλλογικών οργάνων για την εκχώρηση καθηκόντων φορέα
υλοποίησης.
· Τεκμηρίωση ιδιοκτησιακού
καθεστώτος του ακινήτου ή αρμοδιότητας στην περιοχή παρέμβασης (π.χ. προσκόμιση
τίτλου κτήσης κυριότητας, πιστοποιητικό μεταγραφής του και πιστοποιητικό περί
μη διεκδίκησης από το οικείο υποθηκοφυλακείο, κτηματολογικό φύλλο από
Κτηματολογικό Γραφείο) ή σύμβαση παραχώρησης νομής, κατοχής ή χρήσης, το
πιστοποιητικό μεταγραφής του και η κυριότητα του παραχωρούντος. Η ως άνω
σύμβαση παραχώρησης πρέπει να έχει διάρκεια τουλάχιστον 15 έτη από τον χρόνο
οριστικής παραλαβής του έργου.
· Εγκεκριμένες τεχνικές µελέτες,
τεύχη δηµοπράτησης (σχέδια ή εγκεκριµένα), εγκρίσεις και αδειοδοτήσεις που
πιστοποιούν την πληρότητα, καθώς και την ωριµότητα του φακέλου της πρότασης
προς δηµοπράτηση.
· Στην περίπτωση που ο συνολικός
προϋπολογισμός της αίτησης είναι μεγαλύτερος του ποσού χρηματοδότησης από το
Πρόγραμμα ή ο δικαιούχος πρόκειται να συμβάλλει με ίδιους πόρους στην υλοποίηση
της προτεινόμενης πράξης (π.χ. μη επιλέξιμος εξοπλισμός) τη διαφορά θα πρέπει
να την καλύψει ο Δικαιούχος, υποβάλλοντας σχετική Απόφαση του αρμόδιου
συλλογικού οργάνου και αποδεικνύοντας την εξασφάλιση των επιπλέον χρηματικών
πόρων (ίδιοι πόροι, χορηγίες κλπ).
· Για τις προμήθειες, αναλυτική
τεκμηρίωση του αιτούμενου προϋπολογισμού. Συγκεκριμένα, θα πρέπει να ορισθεί
Επιτροπή διερεύνησης τιμών με απόφαση του Αρμόδιου συλλογικού οργάνου του
Δικαιούχου, η οποία θα καταστρώσει το σχετικό Πρακτικό επιτροπής διερεύνησης
τιμών συνοδευόμενο από Πίνακα προσδιορισμού μέσων τιμών υλικών (από τουλάχιστον
τρεις 12 προμηθευτές, ανά περίπτωση), ή/και από σχετικές προσφορές και
τιμοκατάλογους υλικών, ενημερωτικά φυλλάδια. Ο Δικαιούχος καλείται να
διερευνήσει και τους τιμοκαταλόγους των οίκων κατασκευής του αιτούμενου εξοπλισμού
για τη διαμόρφωση της πλέον συμφέρουσας τιμής και την εξασφάλιση της πλέον
οικονομοτεχνικά ορθής διαχείρισης των πόρων της παρούσας Πρόσκλησης.
Επισημαίνεται ότι στην αίτηση του Δικαιούχου θα πρέπει να υποβληθεί όλη η
σχετική αλληλογραφία η οποία έχει εμπρόθεσμα (προ της αίτησης) διαμειφθεί με
τους προαναφερθέντες προμηθευτές.
· Σε περίπτωση που απαιτούνται
δαπάνες μετατόπισης δικτύων κοινής ωφέλειας πρέπει να τεκμηριώνονται με
προεκτίμηση κόστους από τους αρμόδιους Οργανισμούς Κοινής Ωφέλειας ή εκτίμηση
της τεχνικής υπηρεσίας του δικαιούχου.
· Σε περίπτωση που απαιτούνται
δαπάνες αρχαιολογικών ερευνών και εργασιών πρέπει να τεκμηριώνονται με έγγραφο
της αρμόδιας υπηρεσίας του Υπουργείου Πολιτισμού (που πρέπει να περιλαμβάνει
ανάλυση του αιτούμενου προϋπολογισμού ανά κατηγορία δαπανών, πλήθος και
ειδικότητες προσωπικού, προμήθεια εξοπλισμού, χρονοδιάγραμμα εργασιών σύμφωνα
και με το κυρίως υποέργο κλπ).
· Σε περίπτωση που απαιτούνται
δαπάνες ΑΠΕ πρέπει να υποβληθεί η σχετική άδεια παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας
από τη ΡΑΕ, εφόσον απαιτείται.
· Για τα έργα που έχουν δημοπρατηθεί
ή/και συμβασιοποιηθεί όλα τα απαραίτητα έγγραφα για την εξέταση της νομιμότητας
της διαδικασίας ανάθεσης σύμβασης καθώς και της διαγωνιστικής διαδικασίας του
έργου.
· Απόφαση του Τεχνικού Συμβουλίου
της Αναθέτουσας Αρχής ή του Δημοσίων Έργων του Υπ. Υποδομών και Μεταφορών,
εφόσον στην αναθέτουσα αρχή δεν υφίσταται αρμόδιο τεχνικό συμβούλιο, περί
αποδοχής του συστήματος «κατασκευή έργου με αξιολόγηση μελέτης», όπου αυτό
εφαρμόζεται και εφόσον συντρέχουν οι προϋποθέσεις του άρθ. 81 του ν.4635/2019.
· Συμπληρωμένο το Παράρτημα
τεκμηρίωσης εκπλήρωσης των κριτηρίων της τυπικής πληρότητας της πρότασης
(Παράρτημα III).
· Για τα προτεινόμενα στην Ομάδα Α
έργα, ο φάκελος του έργου θα πρέπει να περιλαμβάνει υποχρεωτικά βεβαίωση από
την Τεχνική Γραμματεία Λυμάτων ως προς την συμφωνία της πρότασης με το
επικαιροποιημένο Περιφερειακό Επιχειρησιακό Σχέδιο (ποσοστό υπολειπόμενου Δ.Α.,
ανάγκες αποκατάστασης - αναβάθμισης ΕΕΛ, επιτρεπόμενη δυναμικότητα σύμφωνα με
τον κανόνα: πληθυσμός αιχμής Χ 1,3) και τη δυνατότητα ή μη συγχρηματοδότησης
των προτεινόμενων έργων του οικισμού από τα προγράμματα του ΕΣΠΑ 2014-2020. Για
την αξιολόγηση των προτάσεων των προβληματικών/ελλειμματικών υποδομών θα ληφθεί
υπ’ όψη σχετική εμπειρογνωμοσύνη της DG Regio, στις περιπτώσεις που έχει
πραγματοποιηθεί σχετική επιτόπια αποτίμηση των αναγκών.
· Για τα προτεινόμενα στην Ομάδα Β
έργα, θα πρέπει να υποβληθούν στοιχεία του Δικαιούχου που τεκμηριώνουν τη
σκοπιμότητα / αναγκαιότητα της πρότασης. Ειδικότερα σε ότι αφορά στη συμμόρφωση
της πρότασης με το εγκεκριμένο Σχέδιο Διαχείρισης Λεκανών Απορροής Ποταμών
(ΣΔΛΑΠ), ο Δικαιούχος θα πρέπει να προσκομίσει υποστηρικτικά στοιχεία για τις
ενδεικτικά αναφερόμενες περιπτώσεις, όπως: (α) οικισμοί σε περιοχές που
αποκαλούνται “Προστατευόμενες περιοχές’’, κατά το Άρθρο 6 του ΠΔ 51/2007 και το
Παράρτημα V αυτού, (β) οικισμοί περιοχές που βρίσκονται στη λεκάνη απορροής
Υδατικών Συστημάτων (ΥΥΣ ή ΕΥΣ) που χαρακτηρίζονται σε “ΚΑΚΗ” κατάσταση
(ποιοτικά) στα εγκεκριμένα ΣΔΛΑΠ (1 η αναθεώρηση) λόγω ύπαρξης π.χ. νιτρικών ή
άλλων ρύπων ανθρωπογενούς προέλευσης.
Σύμφωνα με την μελέτη που
συντάχθηκε από την Τεχνική Υπηρεσία για την πράξη με τίτλο : «Κατασκευής
δικτύου ακαθάρτων οικισμού Αρχαγγέλου Τ.Κ. Σινώπης»», ο προϋπολογισμός
ανέρχεται σε 2.380.000,00 ευρώ προ ΦΠΑ.
Επισημαίνεται ότι το έργο εμπίπτει
στα ισχύοντα περί αντιστροφής υποχρέωσης ΦΠΑ βάσει του Ν. 4281/2014 (ΦΕΚ 160 Α).
Η ανωτέρω μελέτη περιλαμβάνει
και τις ιδιωτικές συνδέσεις αποχέτευσης δεδομένου ότι η πρόσκληση στην
παράγραφο 4.2.5 αναφέρει : Δυνάμει του
ν.4685/2020, είναι επιλέξιμες οι εργασίες κατασκευής ιδιωτικών συνδέσεων με το
δίκτυο αποχέτευσης (φρεάτιο ιδιωτικής σύνδεσης και διακλάδωση από την
ρυμοτομική γραμμή μέχρι τη θέση του αγωγού όπως ορίζεται στον ν.1069/1980,
αριθ. 15 και τροποποιήθηκε με τον ν.2307/1995 αριθ. 6, παρ. 5 και ισχύει
σήμερα).
Με βάση τα ανωτέρω και τις
διατάξεις του άρθρου 72 του Ν. 3852/2010
(Αρμοδιότητες Οικονομικής Επιτροπής Δήμων) όπως τροποποιήθηκε και ισχύει
ΕΙΣΗΓΟΥΜΕΘΑ
Ø Την έγκριση της αριθμ. 9/2021 μελέτης
της Τεχνικής Υπηρεσίας.
Ø Την έγκριση των όρων συμμετοχής στο
Πρόγραμμα «ΑΝΤΩΝΗΣ ΤΡΙΤΣΗΣ» και συγκεκριμένα στην Πρόσκληση ΑΤ02.
Ø Την έγκριση υποβολής της πρότασης του έργου με τίτλο : «Κατασκευής
δικτύου ακαθάρτων οικισμού Αρχαγγέλου Τ.Κ. Σινώπης», στο πρόγραμμα “ΑΝΤΩΝΗΣ ΤΡΙΤΣΗΣ” , στην πρόσκληση ΑΤ02 ,
στον άξονα «Περιβάλλον»,
με τίτλο: «Ολοκληρωμένη διαχείριση αστικών λυμάτων».
Ø Την εξουσιοδότηση του Δημάρχου Πρέβεζας κου Νικολάου Γεωργάκου
όπως προβεί σε όλες τις απαιτούμενες ενέργειες για την υποβολή της πρότασης.
Η αν/τρια Προϊσταμένη
του Τμήματος Προγραμματισμού,
Οργάνωσης και Πληροφορικής
Ευαγγελία Ιωάννου
Πολιτικός Μηχανικός με βαθμό Α΄





%20.gif)





Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου