Κύριε Διευθυντή, κύριε Κατσανάκη,
Με την
υπ. αριθμ. 5164/11-5-2021
Υπουργική Απόφαση ,το 1ο Γυμνάσιο της πόλης μας χαρακτηρίζεται ως
Πρότυπο ,όντας το μοναδικό σ’ όλη την Ήπειρο.
Με τη δημοσίευση της απόφασης γίναμε δέκτες
πολλών παραπόνων από γονείς σχολείων της περιοχής, που εξελίχθηκαν σε αγωνιώδη ερωτήματα ,αφού
το 1ο Γυμνάσιο και παρά την
απουσία της προβλεπόμενης από την
ΥΑ 222631/Δ6/2021 συναίνεσης του Συλλόγου Διδασκόντων μετατράπηκε σε
άσυλο αριστείας χωρίς καν να υπάρξει ο στοιχειώδης διάλογος μεταξύ των
ενδιαφερόμενων μερών.
Ο
Ν.4692/2020 που αποτελεί τον Νόμο Πλαίσιο των Πρότυπων Σχολείων ,βρίθει από
εκφράσεις διαχωρισμού των μαθητών σε κατηγορίες κι ορίζει τον τρόπο λειτουργίας
τους από πλήθος Επιτροπών ,χωρίς να εξειδικεύεται με βάση τις τοπικές
ιδιαιτερότητες.
Για τα παραπάνω σας παρακαλούμε όπως άμεσα
μας απαντήσετε στα ερωτήματα που μας έθεσαν Σύλλογοι Γονέων ,αλλά και γονείς
που βρίσκονται σε αναβρασμό ,αφού αλλάζει ο εκπαιδευτικός χάρτης της πόλης και
το επίπεδο σπουδών, με τα υπεράριθμα τμήματα λόγου χάρη που θα δημιουργηθούν
,ώστε να λυθούν οι απορίες και να αποφευχθούν οι παρερμηνείες.
Πιο
συγκεκριμένα:
- Η έναρξη
λειτουργίας θα πραγματοποιηθεί από το σχολικό έτος 2021-2022;
- Αν αυτό συμβεί τα
υπόλοιπα τρία γυμνάσια της πόλης είναι έτοιμα από άποψη υποδομών κι όχι
μόνο να υποδεχτούν διπλάσιο αριθμό
μαθητών;
- Οι εξετάσεις
εισαγωγής θα αφορούν μόνο τους μαθητές της Α΄ Γυμνασίου ή τους μαθητές όλων των
Τάξεων;
- Αν οι εξετάσεις
εισαγωγής απευθύνονται μόνο στους απόφοιτους των Δημοτικών Σχολείων ,οι μαθητές
της Β΄ και Γ΄ Γυμνασίου που ήδη φοιτούν ,θα ακολουθήσουν το Πρόγραμμα Σπουδών
του Πρότυπου;
- Με πόσους μαθητές
και με πόσα Τμήματα θα λειτουργήσει η Α’ Γυμνασίου;
- Το 1ο
Γυμνάσιο ως γνωστό ήταν σχολείο γειτονιάς που δεχόταν μαθητές από το 2ο
και 3ο Δημοτικό. Με ποια χωροταξικό σχεδιασμό θα κατανεμηθούν οι
μαθητές στα υπόλοιπα γυμνάσια;
- Εξήντα περίπου
μαθητές θα κληθούν να φοιτήσουν σε σχολεία μακριά από τον τόπο κατοικίας τους
.Υπάρχει πρόβλεψη για την μεταφορά τους ή οι γονείς θα γίνουν για μια ακόμη
φορά ταξιτζήδες;
- Στην εισήγηση για
το χαρακτηρισμό έλαβε κανείς υπόψη τις ψυχολογικές επιπτώσεις που θα έχει στους
μαθητές των όμορων σχολείων η βίαιη μετακίνησή τους και μάλιστα σε μια
επιβαρυμένη λόγω κορονοϊού περίοδο ;
- Σύμφωνα με το
αρθ.13 παρ.4 του Ν4692/2020 τα Πρότυπα Γυμνάσια θα πρέπει να διασυνδεθούν με
Πρότυπο Λύκειο κι αν αυτό δε συμβεί εντός διετίας αποχαρακτηρίζονται. Με βάση αυτή την
προοπτική πιστεύετε ότι υπάρχει η δυνατότητα κάποιο από τα 2 Λύκεια της πόλης
μας να χαρακτηριστεί εντός διετίας σε Πρότυπο ή αναταράσσεται χωρίς λόγο κι
αιτία η ηρεμία γονιών ,μαθητών κι εκπαιδευτικών;
- Το διοικητικό
προσωπικό θα παραμείνει το ίδιο ή θα προκληθούν οι διαδικασίες που προβλέπονται
από την κείμενη νομοθεσία, αφού τα
Πρότυπα σχολεία ως γνωστόν είναι σχολεία αυξημένων απαιτήσεων και προβλέπονται
ειδικές διαδικασίες στελέχωσής τους από προσωπικό αυξημένων ακαδημαϊκών
προσόντων;
- Έχει ξεκινήσει η
διαδικασία στελέχωσης με εκπαιδευτικούς ,όπως προβλέπεται από το αρθ.19 παρ.15
του Ν4692/2020;
- Σύμφωνα με το
παραπάνω άρθρο , «Οι εκπαιδευτικοί που
είναι τοποθετημένοι οριστικά σε σχολείο που χαρακτηρίζεται ως Π.Σ. παύουν να
είναι οριστικά τοποθετημένοι σε αυτό. …μπορούν να παραμείνουν στο σχολείο που
χαρακτηρίστηκε ως Π.Σ. με διετή θητεία, προκειμένου να επιμορφωθούν και
προσαρμοστούν στις νέες απαιτήσεις, κατόπιν αίτησής τους. Η αίτηση υποβάλλεται
εντός αποκλειστικής προθεσμίας δέκα
εργάσιμων ημερών από την επομένη του χαρακτηρισμού του σχολείου ως Π.Σ».
Θεωρείται Παιδαγωγικά κι ηθικά ορθό να εκπαιδεύεται κάποιος στου «κασίδη το κεφάλι» και να μετατρέπονται τα παιδιά μας σε
πειραματόζωα ;
- Θεωρείτε ότι η
επιβαλλόμενη εφαρμογή διαφορετικών εκπαιδευτικών μεθόδων είναι ηθικό και
παιδαγωγικά ορθό να αφορά μόνο ένα μικρό μέρος του μαθητικού πληθυσμού της πόλης μας κι όχι το σύνολο των μαθητών,
δημιουργώντας εκπαίδευση δύο ταχυτήτων
,γεγονός που άλλωστε αντίκειται με το Σύνταγμα;
- Σύμφωνα με το
αρθ.23 παρ.2 του Ν.4692/2020 , «Η
χρηματοδότηση των Π.Σ. πραγματοποιείται
με τους όρους και τις προϋποθέσεις βάσει των οποίων χρηματοδοτούνται τα λοιπά
σχολεία…» .δηλαδή κυρίως εξαρτάται από τον αριθμό των μαθητών ,αφού η
αντιμετώπιση από τη Σχολική Επιτροπή είναι ενιαία ,όπως περίτρανα αποδεικνύεται
από τη χρηματοδότηση του Μουσικού Σχολείου και του ΕΠΑΛ που είναι σχολεία διαφορετικών
απαιτήσεων ,όπως άλλωστε και το Πρότυπο .Αλήθεια με το μειωμένο αριθμό των
μαθητών που θα φοιτούν, τη δεδομένη παλαιότητα του κτιρίου και τις αυξημένες
απαιτήσεις λειτουργίας ενός Πρότυπου, από πού θα αντληθούν οι αναγκαίοι πόροι;
- Ο απολυτήριος
τίτλος των πρότυπων Γυμνασίων είναι ανώτερος από αυτόν των αποφοίτων των άλλων
μορφών Γυμνασίων;
- Θεωρείτε ότι ένα
κτίριο 120 χρόνων που λόγω της ιστορικότητας του δεν επιδέχεται αλλαγών ,μπορεί
να ανταποκριθεί από άποψη υλικοτεχνικών υποδομών στις αυξημένες απαιτήσεις του
προγράμματος σπουδών ενός Πρότυπου Σχολείου;
Παρακαλούμε για τις
άμεσες κι έγγραφες απαντήσεις σας προκειμένου να ενημερώσουμε τα μέλη μας.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου