TO AZAMARA PURSUIT ΣΤΗΝ ΠΡΕΒΕΖΑ
Το κρουαζιερόπλοιο AZAMARA PURSUIT έφθασε στην Πρέβεζα στις 09/10/21 για να παραμείνει μερικούς μήνες μέχρι να ξεκινήσει τα δρομολόγιά του μετά την Covid 19 εποχή.
Το πολυτελέστατο κρουαζιερόπλοιο που ανήκει ακόμα στο Group της ROYAL CARIBBEAN, κόσμημα πραγματικά για το λιμάνι της Πρέβεζας, πλεύρισε στην κύρια προβλήτα του λιμένος, δίπλα στην νεότευκτη μαρίνα για yachts που κοσμεί τα τελευταία χρόνια τον συγκεκριμένο προορισμό.
Θα πρέπει βέβαια να σημειώσουμε ότι οι πλοιοκτήτες έκαναν πραγματικά αγώνα για να πάρουν έγκριση προσέγγισης του συγκεκριμένου πλοίου στον Λιμένα της Πρεβέζης, αφού τοπικοί παράγοντες αλλά και επαγγελματίες του λιμένος αντιδρούσαν για την εν λόγω προσέγγιση, χωρίς φυσικά να αναφέρουν ποτέ τους λόγους της άρνησής τους.
Ευτυχώς βέβαια υπήρξαν ορισμένοι λειτουργοί από την Τοπική Αυτοδιοίκηση αλλά και επαγγελματίες του τουρισμού που καταφέραν το αυτονόητο. Να επιτραπεί δηλαδή σε ένα τέτοιο πολυτελές κρουαζιερόπλοιο να προσεγγίσει στον λιμένα για ικανοποιητικό διάστημα με αρκετά μεγάλο αριθμό πληρώματος.
Αυτό πραγματικά αποτελεί διαφήμιση για τον τόπο, αλλά επιπλέον προσφέρει ικανοποιητική κινητικότητα στους επαγγελματίες του τόπου, ιδιαίτερα τώρα τους χειμερινούς μήνες που ο τουρισμός της περιοχής είναι σχεδόν ανύπαρκτος.
Εκτός των ανωτέρω το πλοίο θα εκτελέσει ορισμένες εργασίες κατά το διάστημα της παραμονής του στον Λιμένα και θα συμπληρώνει συνεχώς προμήθειες με αποτέλεσμα να απασχολείται ικανός αριθμός κατοίκων αλλά και εν γένει η τοπική κοινωνία να επωφεληθεί οικονομικά.
Παρόλα αυτά τα οφέλη και την τελική απόφαση των πλοιοκτητών να φέρει το πλοίο στον συγκεκριμένο προορισμό τα προβλήματα δυστυχώς συνεχίζονται αφού παρά την απόφαση του Υπουργείου Οικονομικών να είναι δυνατή η προμήθεια καυσίμων στα πλοία που έχουν ακινητοποιηθεί λόγω Covid 19 με την διαδικασία transit, οι Τοπικές Αρχές αρνούνται να εφαρμόσουν τον συγκεκριμένο νόμο. Έναν νόμο που εφαρμόζεται ήδη σε διάφορους προορισμούς στην επικράτεια αλλά και σε ολόκληρη την Ευρώπη.
Νομίζουμε ότι είναι πλέον καιρός η Κεντρική Διοίκηση των συναρμόδειων Υπουργείων να ασχοληθούν με θέματα σαν αυτά που προαναφέραμε, να εξασφαλίζεται η εφαρμογή όλων των νόμων αλλά και οι Τοπικές Αρχές και η κοινωνία να εργάζονται και να επανέρχονται με προτάσεις που αποφέρουν οφέλη για τον τόπο και την οικονομία της πατρίδος μας.
Τέλος, το συγκεκριμένο γεγονός θα μπορούσε να αξιοποιηθεί αναλόγως και να αποτελέσει αφορμή για να πειστούν οι πλοιοκτήτες αλλά και οι Operators να προταθεί ο εν λόγω προορισμός για την τουριστική περίοδο που μεγάλος αριθμός επισκεπτών (επιβαινόντων) θα έχει την δυνατότητα να επισκέπτεται τα πολυάριθμα αξιόλογα αξιοθέατα στην περιοχή με αποτέλεσμα το ανάλογο όφελος του τόπου.
Με τον τρόπο αυτό θα προστεθεί στην χώρα μας ένας ακόμη προορισμός κρουαζιέρας πλησιάζοντας περίπου το σύνολο των 50 ελληνικών προορισμών.
Η συγκεκριμένη φωτογραφία του πλοίου στον Λιμένα της Πρεβέζης κοσμεί αναμφισβήτητα τον τόπο. Ποια είναι τώρα η γνώμη των Τοπικών Αρχών και της Τοπικής Κοινωνίας μετά από τόσες αντιδράσεις που υπήρξαν και συνεχίζουν να υπάρχουν ;
Θεόδωρος Κόντες
Όπως ίσως θα γνωρίζει ο κύριος Κόντες, η έγκριση εφοδιασμού και η φόρτωση αφορολόγητου πετρελαίου (ναυτιλίας) με προορισμό πλοία που εκτελούν πλόες για εμπορικό σκοπό, γίνεται από Τελωνεία στην χωρική αρμοδιότητα των οποίων βρίσκονται φορολογικές αποθήκες και εταιρείες διάθεσης πετρελαίου ναυτιλίας. Στην χωρική αρμοδιότητα του Τελωνείου Πρέβεζας, ως γνωστό,δεν υπάρχουν τέτοιες φορολογικές αποθήκες και εταιρείες διάθεσης πετρελαίου ναυτιλίας. Η πλοιοκτήτρια εταιρεία απευθύνθηκε προφανώς αρχικά στο Δ΄ Τελωνείο Ελευθέρων Συγκροτημάτων (Τ.Ε.Σ.) Πειραιά (όπου βρίσκονται τέτοιες εταιρείες), από όπου ενημερώθηκε ότι δεν δύναται να υπαχθεί στην συγκεκριμένη διάταξη για προμήθεια πετρελαίου ναυτιλίας λόγω Covid-19, αφού ο ελλιμενισμός και η παραμονή του πλοίου στο λιμάνι γίνεται για την διαχείμασή του, και όχι εξαιτίας εφαρμογής περιοριστικών μέτρων λόγω του covid, αλλά για διαχείμαση. Το Δ΄ Τ.Ε.Σ. παράλληλα ενημέρωσε τηλεφωνικά σχετικά και το Τελωνείο Πρέβεζας. Σε ερώτηση του εκπροσώπου της τοπικής μαρίνας, τον ενημερώσαμε σχετικά με την επικοινωνία με το Δ΄ Τ.Ε.Σ. Πειραιά και το αποτέλεσμα αυτής, παρότι δεν είχαμε τέτοια υποχρέωση. Σημειωτέον ότι, πραγματοποιούνται οι εφοδιασμοί του πλοίου με τροφοεφόδια, ποτά κ.τ.λ. για τις ανάγκες του πληρώματος από εταιρείες με έδρα στην Αθήνα. Αυτά,προς αποκατάσταση της αλήθειας.
ΑπάντησηΔιαγραφήΡάπτης Μάρκος, Προϊστάμενος τμήματος Διοικητικής υποστήριξης, δικαστικού και δίωξης Τελωνείου Πρέβεζας.
Τεως πρόεδρε είσαι αδιαβαστος...
ΑπάντησηΔιαγραφήΗ προμήθεια καυσίμων απαγορεύεται λόγω της συνθήκης Natuta στον Αμβρακικό.
Καμία περιβαντολογικη συνθήκη δεν εξαιρέθηκε λόγω COVID...
Και επίσης αυτά τα ασαφή στοιχεία περί ικανοποιητικής κίνησης και ικανού αριθμού προσωπικού ακούγονται σαν καθρεπτακια σε ιθαγενείς...
Το πλοίο έδεσε εδώ λόγω φθηνότερου κόστους χειμερινής διαμονής...
Όλα τα άλλα είναι ιστορίες για αγριους..