Εχει πολλαπλάσιο κόστος, σε σχέση με την πρώτη θέση των αεροπορικών εταιρειών, αλλά ολοένα και περισσότερα άτομα υψηλής οικονομικής επιφάνειας, όπως επιχειρηματίες, προτιμούν για τις μετακινήσεις τους είτε εντός Ελλάδας είτε προς κοντινούς ευρωπαϊκούς προορισμούς να ναυλώνουν ιδιωτικά τζετ και ελικόπτερα.
Σημεία των καιρών; Ενδεχομένως, όπως εξηγούν παράγοντες της αγοράς, εάν ληφθεί υπόψη ότι λόγω της πανδημίας, της υπερμεταδοτικότητας της μετάλλαξης «Ομικρον», των περιορισμών στις μετακινήσεις και των αιφνίδιων ακυρώσεων δρομολογίων, οι μετακινήσεις με ιδιωτικό jet προβάλλουν ως το συνώνυμο της μέγιστης υγειονομικής ασφάλειας, αλλά και της ενίσχυσης της παραγωγικότητας.
Η στροφή στις ιδιωτικές μετακινήσεις από αέρος είναι αποτέλεσμα και της αύξησης του ιδιωτικού πλούτου εν μέσω πανδημίας. Υπολογίζεται ότι την τελευταία διετία η παγκόσμια περιουσία των δισεκατομμυριούχων αυξήθηκε κατά περίπου 3,5 τρισεκατομμύρια ευρώ, ενώ στην Ελλάδα ο αριθμός των εκατομμυριούχων τοποθετείται σε 72.000, σύμφωνα με έκθεση της Credit Suisse. Με τα δεδομένα αυτά γίνεται αντιληπτό γιατί οι περισσότερες εταιρείες, ανά τον κόσμο, αδυνατούν να εξυπηρετήσουν την αυξημένη ζήτηση, την οποία τροφοδοτεί και η Ελλάδα, με τις ιδιωτικές πτήσεις από και προς τη χώρα να έχουν εκτοξευθεί. Η Ελλάδα ανήκει στις ευρωπαϊκές χώρες όπου οι πτήσεις ιδιωτικών αεροσκαφών πολλαπλασιάστηκαν το 2021, σε σχέση με το 2019, τάση που πρόκειται να συνεχιστεί και κατά τη φετινή χρονιά. Ενδεικτικό της ιδιαιτέρα υψηλής ζήτησης για ιδιωτικές μετακινήσεις είναι ότι, κατά την περασμένη χρονιά, η αίθουσα αναμονής VIP στο αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος» είχε υπερβεί, πολλές φορές, τη χωρητικότητά της.
Μία από τις εταιρείες που έχουν επωφεληθεί της μεγάλης παγκόσμιας στροφής σε ιδιωτικές πτήσεις είναι η αμερικανική NetJets, που ιδρύθηκε το 1964 και ανήκει στον πολυεθνικό όμιλο Berkshire Hathaway του Αμερικανού κροίσου Γουόρεν Μπάφετ και ένατου πλουσιότερου ανθρώπου παγκοσμίως.
Οπως αναφέρουν αποκλειστικά στην «Κ» στελέχη της NetJets, που αποτελεί την παλαιότερη αλλά και μεγαλύτερη εταιρεία ναύλωσης με στόλο 760 αεροπλάνων, η ζήτηση για ιδιωτικά ταξίδια είναι δίχως προηγούμενο. «Το 2020 είχαμε τριπλάσιο αριθμό πελατών, σε σύγκριση με κάθε άλλη χρόνια. Στην Ευρώπη, ο ημερήσιος όγκος πτήσεων είναι υψηλότερος, σε σύγκριση με τα επίπεδα πριν από την πανδημία και εκτιμούμε ότι οι επιδόσεις αυτές θα συνεχιστούν», σημειώνουν.
Η Αθήνα έχει εξασφαλίσει τη θέση της σε ένα κλειστό κλαμπ ευρωπαϊκών πόλεων όπου καταγράφεται η υψηλότερη ζήτηση για ιδιωτικές πτήσεις. «Στην Ευρώπη την υψηλότερη ζήτηση για ναυλωμένες πτήσεις συγκεντρώνουν το Λονδίνο, το Παρίσι, η Νίκαια, η Γενεύη, η Πάλμα ντε Μαγιόρκα, η Ζυρίχη, η Ιμπιζα, το Μιλάνο, το Αμστερνταμ και η Αθήνα». Αυτή η λίστα συνεχώς αλλάζει και διευρύνεται. Για παράδειγμα, τον χειμώνα η NetJets δέχτηκε μεγάλη ζήτηση για μετακινήσεις σε παραδοσιακούς προορισμούς για σκι, όπως το Σαμονί-Μον Μπλαν, η Γενεύη και το Βαλ-ντ’ Ιζέρ των γαλλικών Αλπεων.
Το τελευταίο τρίμηνο του 2021, όπως αναφέρουν από τη NetJets, υπήρξαν χιλιάδες πτήσεις από και προς το «ιδιαίτερα δραστήριο αεροδρόμιο της Αθήνας». «Κατά το συγκεκριμένο χρονικό διάστημα, η Κέρκυρα, το Ηράκλειο, η Κεφαλονιά, η Ρόδος, η Κως και η Πάρος αποτέλεσαν τους πιο δημοφιλείς νησιωτικούς προορισμούς για πτήσεις με ιδιωτικά jets, ενώ ιδιαίτερα ενισχυμένη ζήτηση καταγράφει και η Πρέβεζα.
Αυτή τη στιγμή, η Ελλάδα αποτελεί την όγδοη πιο δραστήρια χώρα της Ευρώπης σε επίπεδο ναυλωμένων ιδιωτικών πτήσεων, καταγράφοντας άνοδο της τάξεως του 55%, συγκριτικά με το 2019», τονίζουν.
Με τη ζήτηση για μετακινήσεις με ιδιωτικά εναέρια μέσα να εκτιμάται ότι θα συνεχιστεί και τη φετινή χρονιά, η εταιρεία επενδύει περίπου 2,5 δισ. δολάρια για την παραλαβή, μέχρι το τέλος του 2022, 100 νέων αεροσκαφών. «Πρόσφατα ανακοινώσαμε την υλοποίηση επένδυσης 1,2 δισ. δολ. με τη βραζιλιάνικη Embraer για την αγορά 100 αεροσκαφών Phenom 300E, επεκτείνοντας περαιτέρω τον παγκόσμιο στόλο της NetJets». Για τις πτήσεις στην Ευρώπη, η εταιρεία του Αμερικανού κροίσου σχεδιάζει να προσθέσει στον στόλο της ένα από τα πιο περιζήτητα αεροσκάφη, το Bombardier Challenger 650 (σ.σ.: έχει χωρητικότητα έως 12 θέσεων και εμβέλεια 4.000 ναυτικών μιλίων ή 7.400 χλμ.).
Σε όσα αναφέρουν από τη NetJets, στέλεχος των ελληνικών αερομεταφορών συμπληρώνει στην «Κ» ότι τα ιδιωτικά jets έχουν τον ρόλο του αεροταξί για άτομα υψηλής εισοδηματικής κατηγορίας που αναζητούν ευελιξία και αυξημένη υγειονομική ασφάλεια. Οπως προσθέτει, η ζήτηση για ιδιωτικές πτήσεις είναι δίχως προηγούμενο, έχοντας ξεπεράσει σημαντικά τα επίπεδα του 2019. Η ενισχυμένη ζήτηση για ιδιωτικές πτήσεις από και προς την Ελλάδα αποδίδεται και με την αγορά κατοικίας από εύπορους ξένους, όπως Αραβες και Ρώσους στην Αττική Ριβιέρα ή σε κάποιο από τα μεγάλα τουριστικά θέρετρα ανά την επικράτεια.
Την υψηλή ζήτηση φανερώνει και το γεγονός ότι πρόσφατα μία από τις μεγαλύτερες ελληνικές εταιρείες συντήρησης και επισκευής ελικοπτέρων προχώρησε στην επέκταση του ελικοδρομίου της κατά περίπου 5.000 τ.μ. Σημειώνεται ότι το κόστος της πτήσης (χωρίς επιστροφή) Αθήνα – Λονδίνο με ιδιωτικό jet κυμαίνεται από 18.000 έως 20.000, ενώ το κόμιστρο της επιστροφής, που είναι συνήθως ελαφρώς αυξημένο, εξαρτάται από το πόσες ημέρες μετά την άφιξη στον προορισμό θα πραγματοποιηθεί η αναχώρηση.
kathimerini
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου