Μας αναφέρετε πολλές φορές, ότι τα παιδάκια σας, όταν έρχονται από το σχολείο είναι κουρασμένα και χρειάζονται κάποιες ώρες ξεκούρασης, είτε για να κοιμηθούν, είτε για να παίξουν παρέα με τους γονείς τους.
Επιπλέον, παρατηρείτε πως η συγκέντρωση στα παιδιά είναι μειωμένη και αυτό εκδηλώνεται πιο συγκεκριμένα στο διάβασμα, ενώ σε παιδιά μικρότερης ηλικίας είναι πιο έντονο όταν δεν υπάρχει «πλήρης» συγκέντρωση κατά την διάρκεια του παιχνιδιού ή ακόμα και όταν το παιδί δεν ακούει με προσοχή τους γονείς του, κατά την διάρκεια που του μιλάνε.
Θα πρέπει να γνωρίζετε ότι ένα παιδί το οποίο εμφανίζει περιορισμένες ικανότητες συγκέντρωσης της προσοχής, μέσα στην καθημερινότητα, παρουσιάζει ανοικτή είσοδο σε ερεθίσματα με αδυναμία φιλτραρίσματος. Δηλαδή ο εγκέφαλος δέχεται πολλαπλά ερεθίσματα, τα οποία αδυνατεί να επεξεργαστεί να φιλτράρει και έτσι «χάνεται».
Αυτό έχει ως αποτέλεσμα, το παιδί να παρουσιάζει ένα ασταθές αντιληπτικό ύφος ενεργοποίησης, με πολύ σύντομη χρονική διάρκεια εστίασης της προσοχής, γρήγορηαύξηση του επιπέδου διέγερσης και εμφάνιση υψηλών επιπέδων εγρήγορσης με συνέπεια να μην μπορεί να αποδώσει στα μαθήματα ή σε δραστηριότητες.
Οι ασκήσεις συγκέντρωσης και προσοχής είναι συνήθως με μορφές παιχνιδιών που εξασκούν το μυαλό των παιδιών, τα βοηθούν στη μνήμη, στο «μάζεμα» του μυαλού και ενισχύουν την ικανότητα πρόσληψης των πληροφοριών κατά το διάβασμα.
Μέσα από τις παρακάτω ασκήσεις στόχος είναι η αύξηση της ικανότητας συγκέντρωσης, προσοχής και παρατηρητικότητας, κάτι που με την σειρά του θα υποβοηθήσει και την μνημονική ικανότητα των παιδιών σας.
Ξεκινάμε λοιπόν!
1.Σειροθέτηση: Στη συγκεκριμένη άσκηση, τοποθετείστε αρχικά 2-3 κάρτες και ζητήστε από το παιδί να τις κοιτάξει προσεχτικά και να τις τοποθετήσει στην σωστή σειρά που πραγματοποιούνται τα γεγονότα.
2.Puzzle: Σε όλα τα παιδιά αρέσουν τα παζλ και ειδικά όταν αυτά έχουν ένα από τα αγαπημένα τους θέματα.
3.Βρες την διαφορά: Αυτή την άσκηση, μπορείτε είτε να την φτιάξετε μόνοι σας, είτε να βρείτε στο διαδίκτυο εικόνες όπου το παιδί θα πρέπει να βρει τι διαφορές που υπάρχουν ανάμεσα στις δυο εικόνες.
4.Ταύτιση αντικειμένων: Δώστε στο παιδί κάρτες και αφήστε το να ταυτίσει το αντικείμενο που ταιριάζει με την συγκεκριμένη εικόνα!
5. Χειλεανάγνωση: Είναι μία απλή άσκηση αλλά με αυξημένο βαθμό δυσκολίας ! Πείτε στο παιδί να δώσει όλη του την προσοχή στο στόμα σας και να προσπαθήσει να καταλάβει ποια λέξη προσπαθείτε να του πείτε. Εσείς φυσικά λέτε την λέξη στόχο χωρίς ήχο.
6.Βρες το χωρίς να το δεις: Σε μία σακούλα βάλτε αντικείμενα που ξέρετε από πριν ότι γνωρίζει καλά το παιδί (σοκολάτα, μολύβι, κλειδιά, καραμέλα, πιρούνι, κλπ). Ζητείστε του να βγάλει από τη σακούλα το αντικείμενο που ζητάτε χωρίς να βλέπει, βάζοντας το χέρι στη σακούλα. Εάν θέλετε να το κάνετε πιο πολύπλοκο, ζητήστε του με βάση τη χρηστικότητά του (πχ δώσε μου αυτό με το οποίο τρώμε τη σούπα).
7.Όνομα, ζώο , φυτό, πράγμα, επάγγελμα, φαγητό, χρώμα πόλη δεις: Το δημοφιλές διασκεδαστικό παιχνίδι είναι εξαιρετικό για την ανάπτυξη της μνήμης, της συγκέντρωσης και της ανάπτυξης της γλωσσικής νοημοσύνης. Παίξτε το όσο περισσότερο μπορείτε.
ΣΩΤΗΡΟΠΟΥΛΟΥ ΡΟΔΑΝΘΗ ΛΟΓΟΘΕΡΑΠΕΥΤΡΙΑ MSc ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου