Image and video hosting by TinyPic
Image and video hosting by TinyPic
Image and video hosting by TinyPic
Image and video hosting by TinyPic

Παρασκευή, Σεπτεμβρίου 16, 2022

Ηλεκτρονικό εμπόριο: Άντεξε στα δύσκολα και συνεχίζει…


Η διαδικασία του ηλεκτρονικού εμπορίου και η άνθηση των ηλεκτρονικών καταστημάτων στο Διαδίκτυο δεν υπήρξε αποτέλεσμα των ιδιαίτερων συνθηκών που βιώνουμε σήμερα, αλλά μιας μακράς πορείας προς την καθιέρωση που πέρασε μέσα από δυσπιστία και αμφισβήτηση. Αρχικά όσοι ψώνιζαν μέσω Διαδικτύου ήταν πολύ λίγοι και ήταν αυτό που θα λέγαμε «μυημένοι» στον κόσμο της Πληροφορικής, ενώ τα e-shops δεν ήταν παρά μόνο μια εναλλακτική στο περιθώριο της βασικής επιχειρηματικής δραστηριότητας που σημειωνόταν στον χώρο του φυσικού εμπορίου.

Αυτό που έκανε η κρίση της πανδημίας ήταν να φέρει στο προσκήνιο τον νέο τρόπο ψηφιακής αγοράς καθιστώντας αυτήν την επιλογή… αναγκαστική. Τα λοκντάουν και η κοινωνική αποστασιοποίηση που επιβλήθηκαν μετέφεραν μεγάλο μέρος των ανθρώπινων συναλλαγών κάθε είδους στο Διαδίκτυο και, με τα μαγαζιά κλειστά, το ψηφιακό εμπόριο άνθησε και η επιχειρηματικότητα στο Ίντερνετ γνώρισε ημέρες δόξας. Η πανδημία δηλαδή λειτούργησε για το ηλεκτρονικό εμπόριο κάπως σαν… επιταχυντής για τη διάδοσή του.

Η τάση, όμως, της ανόδου της ψηφιακής επιχειρηματικότητας είχε ήδη φανεί. Πολλές εταιρείες με ισχυρό brand name και σταθερό κοινό μετέφεραν ένα μέρος των εργασιών τους στο Διαδίκτυο, λειτουργώντας ένα ηλεκτρονικό κατάστημα παράλληλα με το φυσικό. Καθώς, όμως, η Πληροφορική και η καινοτομία είναι έννοιες συγγενικές, δεν είναι λίγες και οι νεοφυείς επιχειρήσεις που ασχολήθηκαν εξαρχής αποκλειστικά με το ηλεκτρονικό εμπόριο, δεδομένου ότι είναι πιο εύκολη η δημιουργία eshop σε σχέση με αυτή ενός φυσικού καταστήματος.

Το πρώτο πράγμα που πρέπει να έχει στον νου του όποιος ασχολείται με το ηλεκτρονικό εμπόριο, όπως και με το φυσικό, είναι η ποιότητα των προϊόντων. Αυτή είναι που θα φέρει σιγά-σιγά τον κόσμο στο κατάστημα και θα εδραιώσει τη φήμη της επιχείρησης. Οι ικανοποιημένοι πελάτες και η διαφήμιση «στόμα με στόμα» είναι οι πιο σίγουροι τρόποι για να αποκτήσει καλό όνομα μια εταιρεία.

Ο σωστός επιχειρηματίας πρέπει ακόμη να ακολουθεί με θρησκευτική ευλάβεια τους χρόνους παράδοσης των παραγγελιών, αφού το πιο δυνατό σημείο για το οποίο προτιμάται ένα ηλεκτρονικό κατάστημα είναι αυτή ακριβώς η άνεση να παραγγέλνει κανείς ένα προϊόν από το σπίτι του και να το παραλαμβάνει πάλι στο σπίτι του ύστερα από σύντομο χρονικό διάστημα. Η προσοχή στο στήσιμο της ιστοσελίδας που υποστηρίζει ένα ηλεκτρονικό κατάστημα είναι μία ακόμη βασική παράμετρος που προσθέτει πόντους στην αξία ενός e-shop.

Όσον αφορά τη διαφήμιση που πρέπει να έχει ένα ηλεκτρονικό κατάστημα, αυτή συνήθως είναι διαδικτυακή, με στόχευση να απευθύνεται σε κοινό που δυνητικά θα μπορούσε να αποτελέσει την αυριανή πελατεία του καταστήματος. Η διαδικτυακή διαφήμιση fbinstagramtik-tok κλπ, είναι ένας από τους ταχύτερα αναπτυσσόμενους κλάδους, όσον αφορά τα επαγγέλματα που σχετίζονται με το Ίντερνετ, προσφέροντας μάλιστα πολλές θέσεις εργασίας.

Εκτός από τη διαφήμιση αυτή καθαυτήν, υπάρχουν και οι υπηρεσίες SEO (search engine optimization), χάρη στις οποίες ένα ηλεκτρονικό κατάστημα βελτιώνει την αποκρισιμότητά του και εμφανίζεται ταχύτατα στην οθόνη του χρήστη που έχει ζητήσει κάτι σχετικό με το αντικείμενο του e-shop. Αυτό τού δίνει ένα σημαντικό χρονικό προβάδισμα έναντι του ανταγωνισμού – και όλοι ξέρουμε πόσο σημαντικός είναι ο χρόνος όταν σερφάρουμε στο Ίντερνετ.

Καλό είναι, λοιπόν, ο διαχειριστής ενός ηλεκτρονικού καταστήματος να διαθέτει επαρκείς γνώσεις διαφήμισης, ψηφιακού μάρκετινγκ, χρήσης των κοινωνικών δικτύων και των υπηρεσιών SEO, αφού έτσι θα εκτινάξει τις πωλήσεις και θα διευρύνει το πελατολόγιό του.       

Δείτε περισσότερες πληροφορίες για κατασκευή ιστοσελίδας από τη NetPlanet.           

 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου