Τα τελευταία χρόνια, όμως, παράγοντες όπως η επικράτηση του Ίντερνετ και των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, αλλά και η κοινωνική αποστασιοποίηση που επέβαλε η πανδημία, οδήγησαν αρκετούς ανθρώπους να κάνουν για πρώτη φορά στη ζωή τους κάποια αγορά μέσω Διαδικτύου. Κάποιοι από τους καταναλωτές παρέμειναν σε αυτήν τη συνήθεια και αυτό μεγάλωσε την πελατεία των καταστημάτων – ή μάλλον, για να είμαστε πιο ακριβείς, δημιουργήθηκε μια νέα «δεξαμενή» πελατών που βλέπουν με καλό μάτι την αγορά προϊόντων και υπηρεσιών μέσω Διαδικτύου.
Από την άλλη πλευρά, οι επιχειρηματίες άρχισαν κι αυτοί να φλερτάρουν με την παρουσία τους στο Διαδίκτυο, τόσο οι παραδοσιακοί έμποροι όσο και εκείνοι που δημιουργούν νεοφυείς επιχειρήσεις. Αν συγκρίνει κανείς την εικόνα που επικρατεί την κατασκευή ηλεκτρονικών καταστημάτων e-shop σήμερα με εκείνη που υπήρχε πριν από μία δεκαετία, θα διαπιστώσει ότι αυτά είναι πια πολύ περισσότερα, πιο προσεγμένα και πιο εξειδικευμένα. Για παράδειγμα, η κατηγορία «Ρούχα» θεωρείται πια πολύ γενική στο ψάξιμο για σχετικά ηλεκτρονικά καταστήματα, ενώ οι υποκατηγορίες «Ανδρικά», «Γυναικεία», «Παιδικά» ή ακόμα και «Αθλητικά» θα μας δώσουν πολύ πιο συγκεκριμένα αποτελέσματα στη μηχανή αναζήτησης. Εξάλλου, ζούμε στον αιώνα της εξειδίκευσης, κι αυτό δεν θα μπορούσε να μην αποτυπωθεί και στον ψηφιακό κόσμο.
Οι εταιρείες που εκτός από το ηλεκτρονικό «τρέχουν» και φυσικό κατάστημα θεωρούνται πιο αξιόπιστες, ωστόσο υπάρχουν και αμιγώς ηλεκτρονικά καταστήματα που έχουν κατασκευαστεί από ανθρώπους νέους που είναι σοβαροί επαγγελματίες και έχουν συνειδητοποιήσει πως το ηλεκτρονικό εμπόριο δεν είναι ένα παροδικό… πυροτέχνημα, αλλά ο τρόπος με τον οποίο θα κάνουμε τις αγορές μας στο μέλλον, τουλάχιστον σε ένα μεγάλο ποσοστό.
Το ηλεκτρονικό εμπόριο, εκτός από το γεγονός ότι δίνει την ευκαιρία στους καταναλωτές να κάνουν τις αγορές τους άνετα, γρήγορα και σε οικονομικές τιμές, προσφέρει και θέσεις εργασίας σε μια σειρά από ειδικότητες. Γραφίστες, κατασκευαστές ιστοσελίδων, διαφημιστές, ειδικοί στο ψηφιακό μάρκετινγκ και στα social media καθώς και επαγγελματίες άλλων ειδικοτήτων απασχολούνται στα ηλεκτρονικά καταστήματα, σε ένα μοντέρνο περιβάλλον και με καλές απολαβές.
Κοντά σε αυτούς, υπάρχουν και εταιρείες που προσφέρουν εξειδικευμένες υπηρεσίες στα ηλεκτρονικά καταστήματα, που έχουν να κάνουν κυρίως με τη διαφήμιση και τη διασύνδεση των e-shops με τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, αλλά και με τη βελτίωση της παρουσίας τους στις μηχανές αναζήτησης (υπηρεσίες SEO - προώθηση ιστοσελίδων). Η ανανέωση και η ενημέρωση των ιστοσελίδων των e-shops σχετικά με τα προσφερόμενα προϊόντα που υπάρχουν στο στοκ γίνονται συνήθως από τον ιδιοκτήτη, αλλιώς ανατίθενται σε μια εταιρεία.
Δεδομένου ότι δεν έχουν όλες οι αγορές αυστηρά προσωπικό χαρακτήρα, όπως είναι π.χ. οι αγορές επίσημων ενδυμάτων, και αρκετές από αυτές μπορούν να γίνουν άνετα… εκ του μακρόθεν, τα ηλεκτρονικά καταστήματα είναι σίγουρα ένας πολύτιμος φίλος για όποιον θέλει να αγοράσει κάτι εξοικονομώντας χρήματα αλλά και χρόνο. Και αυτές οι διευκολύνσεις που προσφέρουν τα e-shops στον πελάτη αναμένεται να τα κρατήσουν για πολύ καιρό ψηλά στις προτιμήσεις όλων όσοι έχουν μάθει να κινούνται και να ψωνίζουν διαδικτυακά.
Πηγή πληροφοριών: https://www.aboutnet.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου