Image and video hosting by TinyPic
Image and video hosting by TinyPic
Image and video hosting by TinyPic
Image and video hosting by TinyPic

Τρίτη, Σεπτεμβρίου 06, 2022

Κέντρα Ξένων Γλωσσών Ή Κ.Ξ.Γ. PALSO - Η ναυαρχίδα της ξενόγλωσσης εκπαίδευσης, γράφει ο Γρη.Τσίρας


Εδώ και δεκαετίες, κάθε χρόνο τέτοια εποχή, εκτός από τον ενθουσιασμό και την αγωνία για τη νέα σχολική χρονιά, έρχεται η ώρα και για την επιλογή της σωστής και ποιοτικής εκμάθησης ξένων γλωσσών για χιλιάδες μικρούς μαθητές που θα κάνουν τα πρώτα τους βήματα στον ξενόγλωσση εκπαίδευση στην Ελλάδα.

Μια επιλογή που συχνά δεν είναι καθόλου εύκολη υπόθεση για την πλειοψηφία των γονέων που άθελα τους, καθώς δεν είναι υποχρεωμένοι να έχουν σχετική κατάρτιση ή και προσωπική εμπειρία για την ενδεδειγμένη εκπαιδευτική διαδικασία,  «άγονται και φέρονται» μέσα σε ένα κυκεώνα πληροφοριών και διαφημίσεων, που στο βωμό του γρήγορου ή εύκολου κέρδους ή ακόμη και στην απόγνωση τους, τάζουν «φύκια για μεταξωτές κορδέλες».

Όπως στα περισσότερα επαγγέλματα, έτσι και στην ξενόγλωσση εκπαίδευση, υπάρχουν σωστοί και ευσυνείδητοι επαγγελματίες (ευτυχώς η πλειοψηφία) που επιδεικνύουν σεβασμό και ήθος προς  το λειτούργημα τους, όμως συναντάμε και κακούς συναδέλφους που κοστολογούν στο ελάχιστο τις σπουδές τους (αν υπάρχουν), την κατάρτιση τους και τη δουλειά τους, διαιωνίζοντας την εμπορευματοποίηση της διδακτικής εμπειρίας. Αν πάνω σ’ αυτό προσθέσουμε και την πληθώρα των παράνομων , μαύρων ιδιαίτερων που μαστίζουν την σημερινή κοινωνία, τότε η κατάσταση περιπλέκεται εξόχως.

Και φυσικά, πολλοί γονείς, μέσα στο φαύλο κύκλο της παθητικής, γρήγορης και εύκολης απορρόφησης της γνώσης ( που συχνά καταλήγει φτερό στον άνεμο) και μιας επιλογής που δεν θα «ξεβολεύει» τους οικογενειακούς ρυθμούς ιδιαίτερα, κοστολογούν την εκπαίδευση των παιδιών τους ως εμπορεύσιμο αγαθό συνώνυμο των ειδών ενός σουπερμάρκετ και το οποίο δύναται να γίνει αντικείμενο παζαριού από πολλές απόψεις.

Αγαπητοί γονείς και κηδεμόνες,

Ασφαλώς το παρόν άρθρο δεν έχει καμία πρόθεση να κουνήσει το δάκτυλο σε κανέναν ή να προσβάλει. Τουναντίον, θα προσπαθήσει να προσφέρει μερικές νουθεσίες και κατευθυντήριες  γραμμές πάνω στο ευαίσθητο αυτό κομμάτι της ξενόγλωσσης εκπαίδευσης (που αδιαμφισβήτητα αποτελεί από τα πιο σοβαρά βέλη στη φαρέτρα κάθε νέου για επαγγελματική αποκατάσταση και προσωπική ολοκλήρωση στη σύγχρονη εποχή) με απώτερο σκοπό την  αποφυγή κακών επιλογών που μπορεί να στοιχίσουν ποικιλοτρόπως μελλοντικά.

·   Η ΞΕΝΗ ΓΛΩΣΣΑ ΘΕΛΕΙ ΧΡΟΝΟ.  Η μητρική μας γλώσσα θέλει πολύ χρόνο για να ωριμάσει, άλλο τόσο χρειάζεται και η πρώτη ξένη γλώσσα. ΔΕΝ χωράνε άλματα, ΔΕΝ υπάρχουν συντομεύσεις. (Για να ολοκληρώσει ένας μαθητής/ρια όλο το εκπαιδευτικό φάσμα στα αγγλικά π.χ. απαιτούνται 7-9 χρόνια ανάλογα τον ρυθμό και τις αποδόσεις του παιδιού). Να είστε υποψιασμένοι όταν σας προσφέρουν προγράμματα σπουδών που κάνουν άλματα, συμπτύξεις ή υπόσχονται proficiency σε 3 μήνες!

·  Η ΞΕΝΗ ΓΛΩΣΣΑ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΔΙΑΔΡΑΣΗ. Η μάθηση της ξένης γλώσσας αναπτύσσεται ιδανικά μέσα σ’ ένα ομαδικό παιδαγωγικό περιβάλλον. Εφαρμόζονται όροι και  κανόνες για την εύρυθμη λειτουργία της ομάδας όπως σεβασμός, ευγενής άμιλλα, ανεκτικότητα. Η επικοινωνία είναι διττή, τόσο προς τον καθηγητή όσο και προς τους συμμαθητές τους. Δημιουργούνται κίνητρα για υγιή συναγωνισμό, προσφέρεται ξεκάθαρη στοχοθεσία ενώ το παιδί μαθαίνει μέσα από τα λάθη του αλλά και των υπολοίπων στην τάξη. Η τάξη προσφέρει όμως και στιγμές χαλάρωσης, παιχνιδιού, τραγουδιού, ομαδικών δραστηριοτήτων και αστεϊσμών για την αποφυγή της μονοτονίας.

Η ΞΕΝΗ ΓΛΩΣΣΑ ΘΕΛΕΙ ΣΤΑΘΕΡΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΚΑΙ ΣΥΣΤΗΜΑΤΙΚΗ ΕΞΑΣΚΗΣΗ. Το εκπαιδευτικό περιβάλλον μέσα στο οποίο το παιδί βιώνει το πολιτισμικό σοκ στην αρχή και τα σταθερά βήματα κατάκτησης της γλώσσας στη συνέχεια, πρέπει να αποπνέει σταθερότητα και αξιοπιστία. Καθηγητές με υπευθυνότητα, συνέπεια, εμπειρία και συστηματικότητα που γνωρίζουν το αντικείμενο τους και την ψυχολογία των μαθητών στην σύγχρονη πραγματικότητα. Προγράμματα σπουδών σταθερά και φόρτος εργασίας ικανός να κρατάνε το μαθητή σε εγρήγορση συνεχώς.

Η ΞΕΝΗ ΓΛΩΣΣΑ ΣΥΜΒΑΔΙΖΕΙ ΜΕ ΤΗΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ. Μια σύγχρονη αίθουσα διδασκαλίας ξένων γλωσσών χρησιμοποιεί όλα τα τελευταία τεχνολογικά μέσα, από ηλεκτρονικούς υπολογιστές και λάπτοπ μέχρι διαδραστικούς πίνακες και AR/VR τεχνολογίες, κάνοντας το μάθημα πιο ενδιαφέρον και ελκυστικό για τον μαθητή.

Η ΕΠΙΛΟΓΗ ΓΙΝΕΤΑΙ ΜΙΑ ΦΟΡΑ. Ο ΧΡΟΝΟΣ ΔΕ ΓΥΡΙΖΕΙ ΠΙΣΩ. Η επιλογή του/της  εκπαιδευτικού που θα αναλάβει την διδακτική διαδικασία ενός 7χρονου παιδιού γίνεται σε πολύ μικρή ηλικία για να έχει την κριτική ικανότητα να τον/την αξιολογήσει και δυστυχώς η «ζημιά» εκδηλώνεται πολλές φορές  μετά από μερικά χρόνια όταν και αρχίζει η σύγκριση των γνώσεων που έχει απορροφήσει ο κάθε μαθητής, χρόνος που συνήθως είναι πολύ αργά για σημαντικές παρεμβάσεις στην βελτίωση του επιπέδου γνώσης της γλώσσας από τον μαθητή/τρια.

ΑΝΑΖΗΤΗΣΤΕ ΚΑΛΗ ΕΚΜΑΘΗΣΗ ΞΕΝΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ, ΟΧΙ ΚΥΝΗΓΙ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΤΙΚΩΝ. Βομβαρδιζόμαστε συνεχώς από πληθώρα προσφερόμενων πιστοποιητικών που αντιμάχονται στην κυριολεξία ποιο θα φανεί πιο φιλικό ή «εύκολο» στους μαθητές και θα προσφέρουν την πιο εύκολη λύση για γονείς και μαθητές για να «ξεμπερδέψουν» με την ξένη γλώσσα όσο γίνεται νωρίτερα και αβασάνιστα, και δυστυχώς καταφέρνουν και αποπροσανατολίζουν πολλούς.  Η ουσία όμως δεν είναι αυτή! Η ξένη γλώσσα είναι κάτι ζωντανό που θα πρέπει να αποδεικνύεται συνεχώς, καθ’ όλη τη διάρκεια του βίου μας. Είναι ένα εχέγγυο που χρειάζεται επαφή, βελτίωση ή συντήρηση και τις περισσότερες φορές άμεση απόδειξη ή  πιστοποίηση. Στον στίβο της ζωής ο κάθε νέος ή νέα θα χρειαστεί να αποδείξει σε επίσημες ή λιγότερο επίσημες καταστάσεις το επίπεδο γνώσεων του/της ανεξάρτητα από το πιστοποιητικό που έχει αποκομίσει στην εφηβεία του/της.  Γι’ αυτό και ο στόχος όλων από την αρχή της εκπαιδευτικής διαδικασίας ως το τέλος θα πρέπει να είναι η ΣΩΣΤΗ ΕΚΜΑΘΗΣΗ ΤΗΣ ΞΕΝΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ και όχι η προετοιμασία για το τάδε ή δείνα πιστοποιητικό. Αν ο εκπαιδευόμενος μάθει σωστά την γλώσσα από την αρχή, τότε η επιτυχία στις εξετάσεις είναι σχεδόν δεδομένη.

Η ΞΕΝΗ ΓΛΩΣΣΑ ΘΕΛΕΙ ΚΑΛΗ ΕΡΕΥΝΑ ΑΓΟΡΑΣ. Όλα αυτά μας οδηγούν στα εξής συμπεράσματα:  1) πριν αποφασίσουμε για αυτό το τόσο λεπτό ζήτημα για το παρόν και μέλλον του παιδιού μας, απαιτείται ενδελεχής έρευνα αγοράς 2) η ξένη γλώσσα είναι επένδυση ζωής και 3) ο πιο ιδανικός χώρος για τα μαθήματα των ξένων γλωσσών είναι ΤΑ ΚΕΝΤΡΑ ΞΕΝΩΝ ΓΛΩΣΣΩΝ .

Σίγουρα η από στόμα σε στόμα διαφήμιση είναι σημαντική αλλά αρκεί μόνο αυτό; Αν το ΚΞΓ της γειτονιάς σας είναι εγνωσμένης αξίας και έχει αποδείξει τη διαχρονικότητα του, είστε πολύ τυχεροί και γλιτώνετε τον πονοκέφαλο. Σε διαφορετική περίπτωση, ΝΑ ΚΑΝΕΤΕ ΕΡΕΥΝΑ ΑΓΟΡΑΣ.

 -ζητήστε να ενημερωθείτε για τις σπουδές του/της ιδιοκτήτη/τριας, την άδεια διδασκαλίας τους, την εμπειρία τους και τις επιτυχίες παρελθόντων ετών.

-ζητήστε να μάθετε εάν ο χώρος στον οποίο θα φοιτά το παιδί σας είναι ελεγμένος και εξουσιοδοτημένος από τον ΕΟΠΠΕΠ και τον αριθμό αδείας του.

-ζητήστε να ενημερωθείτε για τους κύκλους σπουδών, τις διδακτικές ώρες κάθε χρονιάς, τις παρεχόμενες υπηρεσίες και το χρονοδιάγραμμα των επιπέδων σε βάθος χρόνου.

-ζητήστε να μάθετε κατά πόσο η τεχνολογία είναι στην υπηρεσία της διδακτικής διαδικασίας στην τάξη.

-ψυχολογήστε τον άνθρωπο που έχετε απέναντι σας και φανταστείτε τον ως δάσκαλο του παιδιού σας. Ένας ιδιοκτήτης ΚΞΓ είναι δάσκαλος, παιδαγωγός επιφορτισμένος να χειρίζεται μαθητές/τριες ηλικιών από 7 μέχρι 87, συνεπώς ικανός/η να προσαρμόζεται σε διαφορετικά ψυχολογικά όρια και καταστάσεις κάθε φορά.

-ζητήστε να μάθετε τους στόχους του ΚΞΓ, την επικοινωνία που έχουν με τους γονείς  και τους τρόπους ελέγχου της εκπαιδευτικής διαδικασίας.

Τα ΚΞΓ PALSO αποτελούν εδώ και 40 χρόνια εγγύηση στην ξενόγλωσση εκπαίδευση. Η ηγέτιδα δύναμη στη διδασκαλία ξένων γλωσσών.

Αναζητήστε ένα  ΚΞΓ PALSO κοντά σας και ενημερωθείτε σωστά και υπεύθυνα.

Τσίρας Γρηγόριος

Ιδιοκτήτης Κ.Ξ.Γ.

Πρόεδρος Ι.Κ.Ξ.Γ. Πρέβεζας-Λευκάδας

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου