Στην τελική ευθεία μπαίνει η υλοποίηση του πολύπαθου έργου αναβάθμισης του τμήματος της Ιόνιας Οδού, Ιωάννινα-Κακαβιά. Το έργο για το οποίο γίνονται προσπάθειες να προωθηθεί για πάνω από δέκα χρόνια φαίνεται πως αυτή τη φορά θα τα καταφέρει και θα φτάσει στην πηγή που δεν είναι άλλη από τη δημοπράτηση και τελικά κατασκευή του.
Σε χθεσινή του συνέντευξη ο υφυπουργός Υποδομών, Γιώργος Καραγιάννης, αναφέρθηκε στο έργο σημειώνοντας πως η προκήρυξη του έργου είναι υπόθεση περίπου τριμήνου. Στο ίδιο μήκος κύματος ήταν προ ημερών και ο Περιφερειάρχης Ηπείρου, Αλέξανδρος Καχριμάνης ο οποίος μιλώντας για το συγκεκριμένο έργο ανέφερε πως είναι πλέον θέμα χρόνου.
Η υλοποίηση του τμήματος Ιωάννινα-Κακαβιά αναμένεται να χρηματοδοτηθεί με την ένταξη του έργου στο ΕΣΠΑ 2021-2027 στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα “Μεταφορές”. Θα είναι ένα από τα μεγάλα οδικά έργα της νέας προγραμματικής περιόδου και ανάλογα με την πορεία του διαγωνισμού, το έργο θα μπορούσε να ολοκληρωθεί μέχρι προς το τέλος της τρέχουσας δεκαετίας.
Υλοποίηση σε δύο τμήματα
Όπως έχει γίνει γνωστό το έργο θα υλοποιηθεί σε δύο τμήματα. Ως βασικό έργο θα δημοπρατηθεί το τμήμα Ιωάννινα-Καλπάκι και ως προαίρεση θα προχωρήσει το τμήμα Καλπάκι-Κακαβιά. Με την ίδια περίπου μέθοδο δημοπρατείται αυτή την περίοδο το έργο για την Παράκαμψη Χαλκίδας και Ψαχνών. Δηλαδή υπάρχει ένα κυρίως έργο και στη συνέχεια προστίθεται στο αντικείμενο κατασκευής και η προαίρεση, δηλαδή το επιπλέον τμήμα προς κατασκευή.
Για να φτάσουμε στην δημοπράτηση θα χρειαστεί να ολοκληρωθεί η Περιβαλλοντική Μελέτη (που θεωρείται ότι είναι θέμα ημερών) και στη συνέχεια να εγκριθεί η επικαιροποίηση της από το ΥΠΕΝ. Αυτό καθώς το τμήμα Καλπάκι-Κακαβιά δεν είχε περιβαλλοντικούς όρους και το υπουργείο ΥΠΟΜΕ χρειάστηκε να τρέξει την σχετική διαδικασία.
Το πρώτο πολύ μεγάλο έργο στην Ήπειρο μετά το 2017
Αξίζει πάντως να αναφερθεί ότι θα είναι το πρώτο πολύ μεγάλο έργο υποδομής στην Ήπειρο, ύστερα από την ολοκλήρωση του αυτοκινητόδρομου της Ιόνιας Οδού το 2017.
Το έργο Ιωάννινα-Κακαβιά ανήκει στα οδικά έργα νέας γενιάς του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών. Πρόκειται για μια σειρά από έργα που θα ξεκινήσουν σταδιακά από το 2023 και το 2024. Σε αυτά είναι ο ΒΟΑΚ (τμήματα Χανιά-Χερσόνησος και Χερσόνησος-Νεάπολη), η επέκταση της Λ.Κύμης ως έργο της Αττικής Οδού, η παράκαμψη Χαλκίδας, το οδικό τμήμα Μπράλος-Άμφισσα, οι άξονες Καλαμάτα-Μεθώνη, Θεσσαλονίκη-Έδεσσα και Δράμα-Αμφίπολη. Μαζί στην ίδια κατηγορία είναι τα αστικά οδικά έργα για το flyover της Περιφερειακής Θεσσαλονίκης και ο Τριπλός Κόμβος Σκαραμαγκά.
Σημαντικό στοιχείο είναι πως ο άξονας θα έχει χαρακτηριστικά κλειστού αυτοκινητόδρομου στον οποίο προβλέπονται 14 ανισόπεδοι κόμβοι. Ο δρόμος θα ξεκινά με σύνδεση με ανισόπεδο κόμβο στην Εγνατία Οδό. Οι υπόλοιποι κόμβοι έχουν προβλεφθεί να κατασκευαστούν στις εξής θέσεις: Κοσμηρά-Ασβεστοχώρι, Γραμμενοχώρια, Πασσαρώνος, Ζίτσας, Καρυές, Καλπάκι, Δολιανά, Ραβένια, Βήσσανη, Δελβινάκι, Ζάβροχο, Κτίσματα, Κακαβιά.
ypodomes
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου