Image and video hosting by TinyPic
Image and video hosting by TinyPic
Image and video hosting by TinyPic
Image and video hosting by TinyPic

Τετάρτη, Νοεμβρίου 30, 2022

Εργαστήριο Ειδικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (Ε.Ε.Ε.ΕΚ.) Πρέβεζας, ένας χώρος που αξίζει μεγάλη προσοχής και απαιτεί ισχυρής παρέμβασης !


Ένας εκπαιδευτικός χώρος που αξίζει, όπως όλες οι βαθμίδες της εκπαίδευσης, είναι αυτός του Εργαστηρίου Ειδικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης  (Ε.Ε.Ε.ΕΚ.) Πρέβεζας  που βρίσκεται στην περιοχή της Ν.Σαμψούντας.

Το PrevezaBest επισκέφτηκε τις εγκαταστάσεις της δομής και ενημερωθήκαμε λεπτομερώς από τη διεύθυνση του σχολείου για τα προβλήματα και τις ανάγκες που αντιμετωπίζουν. 

Μια δομή που εξυπηρετεί παιδιά με ειδικές ανάγκες γυμνασίου και λυκείου από ολόκληρο τον Νομό Πρέβεζας. Το κτιριακό είναι το ζήτημα κυρίως που απασχολεί τους εκπαιδευτικούς καθώς δεν ανταποκρίνεται στις ολοένα αυξανόμενες ανάγκες του σχολείου. 

Οι δωρεές πολιτών αλλά και το μεγάλο ενδιαφέρον των κατοίκων της περιοχής της Σαμψούντας που ανταποκρίνονται σχεδόν σε ημερήσια βάση επ'ουδενί δεν μπορεί να αντικαταστήσει το κράτος πρόνοιας που επιβάλλεται να παρέμβει προς όφελος της δομής αυτής με παιδιά με μεγάλες και ιδιαίτερες ανάγκες. 

Στη δομή της Ν.Σαμψούντας τα παιδιά απασχολούνται μέσα από διάφορες και δημιουργικές δράσεις αφού εκτός των άλλων λειτουργούν πέντε εργαστήρια (τρία αυτόνομης διαβίωσης, γεωπονίας και καλλιτεχνικών) που όμως, όπως αναφέρουμε παραπάνω το πλέον ιδανικό σενάριο θα ήταν η δομή είτε να μεταφερθεί σε νέο κτίριο διότι το υπάρχον λόγω παλαιότητας παρουσιάζει αρκετά προβλήματα (υγρασία, σοβάδες κλτ) είτε να γίνει μια καλή και γενναία ανακαίνιση σε όλους τους χώρους. 

Σε κάθε περίπτωση επιβάλλεται να δημιουργηθούν νέοι πρόσθετοι χώροι, καθώς μέσα στο κτίριο οι εκπαιδευτικοί, ακόμη και εντός των διαδρόμων έχουν δημιουργήσει αυτοσχέδιες αίθουσες διδασκαλίας που δεν ανταποκρίνονται στους όρους υγιεινής των παιδιών. 






Επιπρόσθετα η δομή χρειάζεται και ένα εξωτερικό στέγαστρο για να μπορούν τα παιδιά να βγαίνουν έξω για να μην βρέχονται. 

Σε όλα τα παραπάνω και ακόμη περισσότερα επιβάλλεται η παρέμβαση του κράτους αλλά και αυτής της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ν.Πρέβεζας που θα πρέπει να ενσκήψει γύρω από αυτά τα ζητήματα και που αφορούν την ευαίσθητη αυτή δομή που όπως όλες οι άλλες, έτσι και αυτή παράγει σημαντικό έργο στα παιδιά με ειδικές ανάγκες.

Τέλος, ειδική μνεία αξίζει η πρόσφατη δωρεά προς το σχολείο, ένας φούρνος κεραμικής από τους Ηλία Τέφα και Γιάννη Παπαμάνο. 


Χρήστος Ανεμοζάλης  

Φιλοσοφία του σχολείου

Φιλοσοφία του σχολείου είναι η παροχή υποστήριξης, ώστε ο κάθε μαθητής/τρια να φτάσει στο μέγιστο των δυνατοτήτων του/της. Στοχεύει στην απόκτηση επαγγελματικών και κοινωνικών δεξιοτήτων αλλά και στη διατήρηση και επέκταση των γνωστικών δεξιοτήτων των μαθητών.

Το σχολείο είναι ανοιχτό στη διασύνδεσή του με άλλους φορείς της εκπαίδευσης, της τοπικής κοινωνίας, ομάδες γονέων και τοπικούς φορείς. Προσπαθεί να αναδείξει τη συνάφεια της γνώσης στο σχολείο με την καθημερινή ζωή, μέσω της ανάπτυξης εκπαιδευτικών προγραμμάτων που έχουν ως βάση αυθεντικά προβλήματα της κοινωνίας.

Το Πρόγραμμα Σπουδών των Μαθητών των ΕΕΕΕΚ

Παρέχει ακαδημαϊκές γνώσεις προσαρμοσμένες ποσοτικά και ποιοτικά στις ιδιαίτερες ικανότητες και ανάγκες των φοιτούντων μαθητών.

   Εστιάζει στην εκμάθηση τεχνικών και επαγγελματικών δεξιοτήτων στα ανάλογα εργαστήρια.

   Δίνει ιδιαίτερη έμφαση στην ανάπτυξη των κοινωνικών δεξιοτήτων στο πλαίσιο λειτουργίας των ομάδων εργασίας, δηλαδή στους τομείς της ατομικής φροντίδας, των διαπροσωπικών σχέσεων και της πλήρους συμμετοχής στη ζωή της κοινότητας.

    Παράλληλα, το Εκπαιδευτικό, Ειδικό Εκπαιδευτικό και Ειδικό Βοηθητικό Προσωπικό προγραμματίζει και υλοποιεί επιπλέον προγράμματα.

Το Πρόγραμμα Σπουδών λαμβάνει υπόψη τις ιδιαιτερότητες, την ηλικία, τις εκπαιδευτικές ανάγκες, τις κλίσεις και τα ενδιαφέροντα των μαθητών. Παράλληλα, αξιοποιεί ποικιλία εναλλακτικών διδακτικών προσεγγίσεων, κυρίως βιωματικής μορφής.

Οι μαθητές πραγματοποιούν συχνά επισκέψεις έξω από τη σχολική μονάδα. Έτσι γνωρίζουν καλύτερα τον ευρύτερο χώρο της περιοχής και εξοικειώνονται περισσότερο με το κοινωνικό σύνολο.

Κύριο μέλημα του σχολείου είναι κάθε μαθητής να πετύχει στο μέγιστο δυνατό βαθμό αυτονομία και προεπαγγελματικές δεξιότητες, κατακτώντας την αξιοπρέπεια που του αξίζει.



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου