Μια ακόμη νομικής φύσεως - άσκηση ένδικων μέσων και εξουσιοδότηση Νομικού Συμβούλου - έπειτα από αγωγή ιδιώτη κατά του Δήμου Πρέβεζας θα απασχολήσει την προσεχή συνεδρίαση της οικονομικής επιτροπής του Δήμου Πρέβεζας.
Σύμφωνα λοιπόν με τα όσα αναφέρει ο Νομικός Σύμβουλος του Δήμου πρόκειται για μια "διάτρητη" αγωγή και στην συνεδρίαση της οικονομικής επιτροπής της Πέμπτης 19/1 τα μέλη της θα κληθούν να αποφασίσουν σχετικά κατόπιν βέβαια των εξηγήσεων που αναμένεται να δοθούν.
Στην εισήγησή του ο Νομικός Σύμβουλος του Δήμου αναφέρει τα εξής:
Ο ενάγων ...πάροχος υπηρεσιών ναυαγοσωστικής κάλυψης συμβλήθηκε με το Δήμο για παροχή των ως άνω υπηρεσιών στις ακτές του Δήμου για το έτος 2020 και για καθημερινό ωράριο 10.30 -17.30.
Με τροποποίηση του νόμου (πριν την υποβολη προσφοράς και πρίν την υπογραφή της σύμβασης με το Δήμο) ορίστηκε υποχρεωτικό ωράριο για την παροχή της υπηρεσίας αυτής 10.00 – 18.00 κατ’ ελάχιστο.
Ο ... ισχυριζόμενος ότι με εντολή του Δημάρχου παρείχε πέραν του συμφωνηθέντος με την αρχική σύμβαση ωραρίου και μία ώρα επιπλέον υπηρεσίες από 1-6-2020 έως 30/9/2020 (σύμφωνα με το υποχρεωτικό από το νόμο ωράριο 10.00-18.000 καθημερινώς) ζήτησε με την αγωγή του να του επιδικασθεί ποσό 34.059,18€ (συμπεριλαμβάνεται ΦΠΑ) που αντιστοιχεί για την μία επιπλέον ώρα παροχής υπηρεσίας ημερησίως που αποτιμήθηκε από την Οικ. Επ. σε 225,14 + ΦΠΑ επί 122 ημέρες (Ιούνιο - Ιούλιο – Αύγουστο – Σεπτέμβριο 2020).
Η Οικ. Υπηρεσία μας γνωρίζει ότι το αρ. 71/1-4-201 τιμολόγιο παροχής υπηρεσιών του ... δεν έχει προσκομιστεί ποτέ στην Οικον. Υπηρεσία του Δήμου.
Περαιτέρω τονίζει ότι ο υπολογισμός της δαπάνης έγινε με το ωράριο ημερήσιας απασχόλησης δηλ. 8άωρο (υπολογισμός μισθοδοσίας ) και όχι με το υποχρεωτικό ελάχιστο ωράριο ναυαγοσωστικής κάλυψης.
Η αύξηση του ωραρίου υποχρεωτικής ναυαγοσωστικης κάλυψης από 7 σε 8 ώρες ήταν γνωστή κατά την καταληκτική ημερομηνία υποβολής προσφορών από τον ενάγοντα.
Ο υπολογισμός της επιπλέον ημερήσιας δαπάνης προσωπικού λόγω της επιπλέον ώρας φύλαξης με την αρ. 360/2020 απόφαση της Οικ. Επιτροπής σε 225,14 είναι λανθασμένος διότι έχει υπολογιστεί και δαπάνη σίτισης (διατακτικές σίτισης) συνολικου ποσού 13.200,00 € η οποία αποτελεί παροχή- υποχρέωση του εργοδότη- αναδόχου.
Η δαπάνη αυτή δεν προέκυψε ως εκτίμηση της Οικον. Υπηρεσίας. Από το ημερήσιο επιπλέον κόστος πρέπει να αφαιρεθεί το ποσό που αναλογεί στις διατακτικές σίτισης που βαρύνουν τον εργοδότη- ενάγοντα.
Ετσι το υπόλοιπο διαμορφώνεται σε 17690,00€ μαζί με ΦΠΑ.
Τέλος σημειώνεται ότι η διαφορά της δαπάνης μισθοδοσίας οφείλεται στο υπολογισμό τριετιών (προυπηρεσίας ) των εργαζομένων ναυαγοσωστών και όχι από τη διαφορά της μιας ώρας στο ωράριο υποχρεωτικής ναυαγοσωστικής κάλυψης. Επίσης ότι δεν αιτιολογήθηκε νόμιμα ( από εγκεκριμένη τεχνικη μελέτη της αρμόδιας υπηρεσίας του Δήμου) ο τρόπος υπολογισμού εργατικου κόστους από την αύξηση του υποχρεωτικου ωραρίου.
Το Δικαστήριο έχει καλέσει το Δήμο εγγράφως να
προσκομίσει όλα τα αναγκαία στοιχεία προκειμένου να εξετάσει την περίπτωση της ενδοδικαστικής
επίλυσης της διαφοράς. Σύμφωνα με τα παραπάνω έχω τη γνώμη τονίζει ο νομικός σύμβουλος του Δήμου ότι οι αξιώσεις του ενάγοντα είναι αβάσιμες και επιζήμιες για το συμφέρον του Δήμου και
θα πρέπει να γνωστοποιηθεί στο Δικαστήριο ότι θα αποκρουστεί η αγωγή.
Σε περίπτωση που ήθελε εξεταστεί
περίπτωση συμβιβασμού θα πρέπει να εξεταστεί με βάση τα στοιχεία που μας γνωστοποίησε η Οικ. Υπηρεσία και
μάλιστα αφού υπολογιστεί εκ νέου
αρμοδίως η περίπτωση του τρόπου υπολογισμού του φερόμενου επιπλέον
κόστους για τον ανάδοχο καταλήγει η σχετική εισήγηση.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου