Μια σημαντική χρονιά θα είναι το 2024 για τον Ε65 καθώς προβλέπεται η παράδοση τμημάτων ενώ στο βόρειο τμήμα Τρίκαλα-Εγνατία η πρόοδος προβλέπεται να ανέλθει στο 70% του συνολικού κατασκευαστικού αντικειμένου.
Σύμφωνα με τα όσα προβλέπονται από το Ενοποιημένο Σχέδιο Κυβερνητικής Πολιτικής για το 2024 για το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, φέτος θα έχουμε σημαντικά ορόσημα για τον αυτοκινητόδρομο της Κεντρικής Ελλάδας.
Το πρώτο χρονικό ορόσημο όπως καταγράφεται, είναι μέσα στο πρώτο τρίμηνο του 2024 η ολοκλήρωση των εργασιών για το νότιο τμήμα Λαμία-Ξυνιάδα μήκους 32 χιλιομέτρων. Έχει διατομή δύο λωρίδων κυκλοφορίας και Λ.Ε.Α. ανά κατεύθυνση. Η απόδοση στην κυκλοφορία όπως έχει αναφέρει σε τοποθετήσεις του ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας, θα γίνει μέσα στο πρώτο εξάμηνο.
Στο βόρειο τμήμα, Τρίκαλα-Εγνατία μήκους 70,5χλμ, όπως αναφέρεται θα αποδοθεί το πρώτο υποτμήμα από τα Τρίκαλα μέχρι την Καλαμπάκα (που αποτελεί τον σημαντικότερο τουριστικό προορισμό της Δυτικής Θεσσαλίας) επίσης μέσα στο πρώτο εξάμηνο.
Σε σχέση με την πρόοδο του έργου του Ε65 στο τμήμα Τρίκαλα-Εγνατία προβλέπεται μέχρι τα μέσα του έτους να πιάσει το 60% της συνολικής προόδου και το 70% μέχρι το τέλος της τρέχουσας χρονιάς. Η συνολική παράδοση του δρόμου σύμφωνα με τα αναφερόμενα είναι προγραμματισμένη για το 2025.
Η χρηματοδότηση του βόρειου τμήματος προέρχεται από το Ταμείο Ανάκαμψης και είναι σήμερα το σημαντικότερο οδικό έργο που χρηματοδοτείται από το συγκεκριμένο χρηματοδοτικό εργαλείο.
Ποιο είναι το βόρειο τμήμα του Ε65
Με την κατασκευή του βόρειου τμήματος, θα ολοκληρωθεί ο Ε65, ενώνοντας δύο κύριους οδικούς άξονες, δηλαδή, την Εγνατία οδό με την ΠΑΘΕ. Παράλληλα είναι ένας άξονας (ειδικά με την κατασκευή του βόρειου τμήματος) που θα καταφέρει να κάνει πραγματικότητα την σύνδεση του λιμανιού της Ηγουμενίτσας με εκείνο του Βόλου. Η βόρεια κατάληξη του Ε65 θα γίνει στην περιοχή Κηπουρειό Γρεβενών με την κατασκευή συνδετήριου ανισόπεδου κόμβου.
Η διαδρομή μεταξύ των δύο λιμανιών που σήμερα γίνεται μεσω ΠΑΘΕ και Εγνατίας σε περίπου 5,5 ώρες θα πέσει στις 4 ώρες συμβάλοντας στην ενίσχυση των εμπορευματικών μεταφορών.
Η κατασκευή του έργου έχει αναληφθεί από την ΤΕΡΝΑ ενώ η συντήρηση και λειτουργία θα είναι ευθύνη της Κεντρικής Οδού Α.Ε., του παραχωρησιούχου του άξονα του Ε65.
Η χάραξη που επιλέχθηκε είναι τέτοια που δεν περιλαμβάνει μεγάλα τεχνικά έργα για σήραγγες καθώς η μεγαλύτερη δεν ξεπερνά τα 400 μέτρα. Συγκεκριμένα θα κατασκευασθούν:
– Δύο σήραγγες με συνολικό μήκος 65μ και 400μ.
Δύο σήραγγες με εκσκαφή και επανεπίχωση ( Cut & Cover ) με συνολικό μήκος 264μ και 180μ ανά διεύθυνση.
– 31 γέφυρες/ άνω διαβάσεις.
– Έξι κόμβοι (Βασιλική, Καλαμπάκα, Γρεβενών, Οξύνεια, Αγιόφυλλο – Καρπερό, Εγνατία), ενώ θα ολοκληρωθεί ο κόμβος Τρικάλων.
– Δύο κέντρα Εκμετάλλευσης και Συντήρησης (ΚΕΣ).
– Ένας Μετωπικός Σταθμός Διοδίων (Οξύνεια) και τρεις πλευρικοί σταθμοί.
Σε όλο το μήκος του έργου θα κατασκευασθούν και χώροι Στάθμευσης και Ανάπαυσης, καθώς και νέο δευτερεύον οδικό δίκτυο (εξυπηρέτησης και κάθετων αξόνων) για την εξυπηρέτηση των γειτονικών περιοχών.
ypodomes
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου