Μου αναδείξατε μία σειρά από άλλα έργα.. Χωρίς να δεσμεύομαι για εξεύρεση χρηματοδότησης θα κάνουμε το καλύτερο που μπορούμε».
Αυτό είχε δηλώσει ο Υπουργός Υποδομών, Χρήστος Σταικούρας κατά την επίσκεψη του στο Δημαρχείο της πόλης απευθυνόμενος στον Δήμαρχο Πρέβεζας, Νίκο Γεωργάκο όταν ο δεύτερος έθεσε θέματα οδικής ασφάλειας της πόλης και θέματα σχολείων μέσω των Κτιριακών Υποδομών.
Από την άλλη, στην Π.Ε. Φθιώτιδας που αποτελεί εκλογική του περιφέρεια, ο Υπουργός Υποδομών, Χρ. Σταικούρας έχει βάλει τις μηχανές να δουλεύουν στο κόκκινο για τον οδικό άξονα Λαμία Καρπενήσι !
Λεφτόδεντρα δεν υπάρχουν μόνο για τους δρόμους της Ηπείρου !
Ακολουθεί η ενημέρωση για το Λαμία - Καρπενήσι ένα σπουδαίο έργο που αποτελεί την παράκαμψη Στερεάς Ελλάδας και μηδενίζει τους χρόνους σε 35 λεπτά !
Ο νέος δρόμος της Ελλάδας με τη μεγάλη παράκαμψη θα έχει μήκος 30 km, βελτιώνοντας την οδική ασφάλεια από Λαμία προς Καρπενήσι και μειώνοντας τους χρόνους
Το χρονοδιάγραμμα της ολοκλήρωσης του νέου οδικού άξονα Λαμία-Καρπενήσι παρουσίασε ο Χρήστος Σταϊκούρας, έπειτα από επίκαιρη ερώτηση στη Βουλή της βουλευτού Ευρυτανίας Τζίνας Οικονόμου
Όπως είπε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, η δημοπράτηση του έργου προκηρύχθηκε στις 25 Οκτωβρίου 2023 και ο δρόμος στο σύνολό του, με εξαίρεση μικρά τμήματα στα άκρα του, ακολουθεί νέα χάραξη.
Το συνολικό μήκος του έργου είναι περίπου 30 km και εκτείνεται στο σύνολό του εντός των ορίων της Π.Ε. Φθιώτιδας, βελτιώνοντας το επίπεδο της οδικής ασφάλειας και μειώνοντας δραστικά το χρόνο διαδρομής όλων των οχημάτων, σε σχέση με την υφιστάμενη κατάσταση.
Στο αντικείμενο της σύμβασης περιλαμβάνεται ο άξονας Λαμία-Καρπενήσι, το τμήμα Μακρακώμη-Τυμφρηστός και η παράκαμψη Μακρακώμης με ανατολικό μέτωπο Σήραγγας Τυμφρηστού.
Η αρτηρία έχει μελετηθεί ως οδός κατηγορίας ΑΙΙ, με ταχύτητα μελέτης 70 km/h και τυπική διατομή β2 (συνολικού πλάτους οδοστρώματος 8μ, που περιλαμβάνει μία λωρίδα κυκλοφορίας πλάτους 3,75μ και εξωτερική λωρίδα καθοδήγησης 0,25μ ανά κατεύθυνση). Προβλέπεται Πρόσθετη Λωρίδα Κυκλοφορίας (ΠΛΚ) κατά τμήματα, ιδίως στο ανηφορικό ρεύμα. Στα τμήματα με προσθήκη ΠΛΚ, το συνολικό πλάτος της οδού είναι 11,5μ.
Όταν ολοκληρωθεί το έργο, ένας οδηγός θα μπορεί να καλύψει τη διαδρομή από 1 ώρα και 5 λεπτά που είναι τώρα, κατά μισή ώρα ταχύτερα. Βέβαια, το βασικότερο είναι πως, θα βελτιωθούν οι συνθήκες ασφάλειας για τους κατοίκους και επισκέπτες, συμβάλλοντας σημαντικά στην μείωση των τροχαίων.
Πότε θα ξεκινήσει ο οδικός άξονας Λαμία-Καρπενήσι
Ο χρόνος έναρξης του έργου υπολογίζεται μέσα στο 2025 και η υπό ανάθεση σύμβαση έχει ως αντικείμενο τη μελέτη και την κατασκευή του, με τη διάρκεια να ορίζεται στους 54 μήνες από την υπογραφή της.
Αυτήν τη στιγμή διεξάγεται ο διαγωνισμός για την ανάθεση του έργου. Ο διαγωνισμός γίνεται ηλεκτρονικά και διενεργείται μέσω δύο σταδίων:
Α’ Στάδιο: Προεπιλογή – Πρόσκληση Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος με την υποβολή αίτησης συμμετοχής.
Β’ Στάδιο: Πρόσκληση υποβολής προσφορών – Ανάθεση.
Στην παρούσα φάση έχει δημοσιευτεί η Διακήρυξη – Πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος για την υποβολή αίτησης συμμετοχής για προεπιλογή.
Διενεργήθηκε, στις 21 Δεκεμβρίου 2023, η ηλεκτρονική αποσφράγιση του (υπο)φακέλου, όπου διαπιστώθηκε ότι 6 οικονομικοί φορείς υπέβαλαν αίτηση συμμετοχής.
Με απόφαση, της 4ης Μαρτίου 2024, εγκρίθηκε το Πρακτικό της Επιτροπής Διαγωνισμού και ο πίνακας των τελικών επιλεγέντων που θα κληθούν να υποβάλουν προσφορά στο Β’ Στάδιο του υπόψη διαγωνισμού.
Η Αναθέτουσα Αρχή θα προχωρήσει στο Β’ στάδιο του διαγωνισμού, κατά το οποίο οι υποψήφιοι θα κληθούν να υποβάλουν την προσφορά τους, μετά την ολοκλήρωση των εγκρίσεων των μελετών.
Οι μελέτες ωρίμανσης του έργου εκπονούνται με την υποβοήθηση Τεχνικού Συμβούλου. Έχουν εκπονηθεί η τοπογραφική αποτύπωση, η προμελέτη οδοποιίας, η προμελέτη αποχέτευσης – αποστράγγισης, η οριστική γεωλογική μελέτη και έχουν προχωρήσει οι προκαταρκτικές μελέτες τεχνικών και η Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΜΠΕ).
Παράλληλα, στο πλαίσιο άλλης σύμβασης εκτελείται πρόγραμμα γεωτεχνικών ερευνών για την υποστήριξη των παραπάνω μελετών.
Μετά την επιβεβαίωση της εφικτότητας της χάραξης από το εκπονούμενο πρόγραμμα γεωτεχνικών ερευνών, θα υποβληθεί η ΜΠΕ για έγκριση στην αρμόδια αδειοδοτούσα περιβαλλοντική αρχή.
Οι γεωτεχνικές έρευνες που αφορούν στη διερεύνηση της εφικτότητας της χάραξης έχουν ολοκληρωθεί και μετά την επιβεβαίωση της εφικτότητας της χάραξης, θα ολοκληρωθεί η ΜΠΕ, ώστε να υποβληθεί στην αρμόδια αδειοδοτούσα αρχή για την έκδοση της Απόφασης Έγκρισης Περιβαλλοντικών Όρων (ΑΕΠΟ).
Με την έκδοση της ΑΕΠΟ θα εγκριθούν οι μελέτες ωρίμανσης του έργου.
Μετά την έγκριση των μελετών θα ακολουθήσει η έγκριση της μελέτης κτηματολογίου και η κήρυξη της αναγκαστικής απαλλοτρίωσης, ώστε να ξεκινήσει το Β’ Στάδιο της διαγωνιστικής διαδικασίας.
Το Β’ Στάδιο της διαγωνιστικής διαδικασίας, ήτοι η πρόσκληση των τελικώς επιλεγέντων διαγωνιζομένων για υποβολή προσφοράς, λαμβάνοντας υπόψη τα προβλεπόμενα από τη νομοθεσία χρονικά διαστήματα, όπως η έκδοση της ΑΕΠΟ, η κήρυξη της απαλλοτρίωσης κλπ. εκτιμάται ότι θα ξεκινήσει εντός του 1ου τριμήνου του 2025.
Με πληροφορίες, sinidisi.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου