Την επέκταση του δικτύου του φυσικού αερίου σε 18 πόλεις της Ελλάδας σχεδιάζει μέσα στο 2025 η Enaon, θυγατρικής της Italgas.
Το επενδυτικό σχέδιο που παρουσίασε χθες η εταιρεία για την περίοδο 2025-2029, προβλέπει την επέκταση του εθνικού δικτύου κατά 3.000 χιλιόμετρα, κάτι που σημαίνει ότι το 2029 το 50% των νοικοκυριών θα έχει πρόσβαση στο φυσικό αέριο στην Ελλάδα. Ανάμεσα στα σχέδια ανάπτυξης είναι και η κατασκευή 11 μικρών μονάδων LNG με στόχο την σύνδεση δέκα πόλεων που βρίσκονται εκτός δικτύου. Ανάμεσα στις πόλεις που θα φτάσει πρώτα το δίκτυο είναι τα Γρεβενά, η Πάτρα και η Φλώρινα.
Οι 18 πόλεις που αποκτούν πρόσβαση στο φυσικό αέριο:
Γρεβενά
Λιβαδειά
Γιαννιτσά
Καστοριά
Άργος Ορεστικό
Ορεστιάδα
Αλεξάνδρεια
Πάτρα
Βέροια
Φλώρινα
Άμφισσα
Καρπενήσι
Ιωάννινα
Άρτα
Πρέβεζα
Ηγουμενίτσα
Πύργος
Αγρίνιο
Οι χρεώσεις
Κατά την παρουσίαση του στρατηγικού σχεδίου της εταιρείας από τον επικεφαλής της Italgas Πάολο Γκάλο και την διοίκηση της ελληνικής θυγατρικής, διευκρινίστηκε ότι αντίθετα με τις απόψεις που έχουν ακουστεί η εξομοίωσή των χρεώσεων, επιφέρει πολύ μικρές αυξήσεις σε κάποιες περιοχές και μειώσεις σε άλλες. Όπως ανέφερε η Διευθύνουσα Συμβουλος της Enaon κ. Μπάρμπαρα Μοργκάντε, η μέγιστη αύξηση είναι λίγο πάνω από 3,5 € το μήνα στη Θεσσαλονίκη και λιγότερο από 1 € το μήνα στη Θεσσαλία.
Όπως είπε το ενιαίο τιμολόγιο έχει εγκριθεί και δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης και τίθεται σε εφαρμογή από την 1η Δεκεμβρίου και όπως εξήγησε η συγκεκριμένη πρόταση εγκρίθηκε από τη ΡΑΕΥΥ και αρκετές περιοχές της χώρας θα επωφεληθούν με σημαντικές μειώσεις. Για παράδειγμα, εξήγησε πως ένας οικιακός καταναλωτής στην Ανατολική Μακεδονία και Θράκη κατά μέσο όρο εξοικονομεί 80 ευρώ ετησίως, στην Κεντρική Μακεδονία 58 ευρώ ετησίως, στη Δυτική Ελλάδα 35 ευρώ και στην Αττική εξοικονομεί 10 ευρώ ετησίως. Όπως αναφέρθηκε το τιμολόγιο διανομής αντιστοιχεί μόνο στο 20-25% του συνολικού λογαριασμού για τους καταναλωτές. Ενώ για τον βιομηχανικό τομέα, η διοίκηση της εταιρείας είπε ότι η εφαρμογή ενιαίου τιμολογίου δεν μπορούσε να επιτευχθεί άμεσα, όπως με τους οικιακούς καταναλωτές καθώς η διακύμανση στην ταρίφα θα ήταν σημαντική, επομένως κρίθηκε επιβεβλημένη μία σταδιακή προσέγγιση προς την κατεύθυνση του ενιαίου τιμολογίου.
Για να δοθεί μια εικόνα, πριν την πρόταση ενοποίησης των τιμολογίων, στον οικιακό τομέα, όπως είπε, τα τιμολόγια διέφεραν σημαντικά μεταξύ των περιοχών (έως και δύο φορές υψηλότερα μεταξύ των ανώριμων και ώριμων από άποψη διείσδυσης δικτύων), ενώ στον βιομηχανικό τομέα η διαφορά ήταν ακόμα και εξαπλάσια.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου