Image and video hosting by TinyPic
Image and video hosting by TinyPic
Image and video hosting by TinyPic

Πέμπτη, Απριλίου 24, 2025

Ερωτήματα ΛΑ.ΣΥ. Πρέβεζας για την συνεδρίαση λογοδοσίας (αρμοδιότητας λιμενικού ταμείου)


ΖΗΤΗΜΑΤΑ ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΑΣ ΛΙΜΕΝΙΚΟΥ ΤΑΜΕΙΟΥ ΠΡΕΒΕΖΑΣ

1. Κατά τη διάρκεια της προηγούμενης αλλά και της τωρινής θητείας της δημοτικής αρχής και με ευθύνη όλων των διοικήσεων του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου τα προβλήματα πολλαπλασιάζονται. Σταχυολογούμε τα εξής: 

Επί προεδρίας του δημάρχου κ. Ν. Γεωργάκου το δημοτικό λιμενικό ταμείο έχασε χρηματοδότηση ύψους 234 χιλιάδων ευρώ από το πρόγραμμα το «Αλιεία και Θάλασσα 2014-2020» για την αναβάθμιση του αλιευτικού καταφύγιου. Το δημοτικό συμβούλιο στις 19 Οκτωβρίου 2022 είχε υπερψηφίσει ομόφωνα την πρόταση της «Λαϊκής Συσπείρωσης» για ισόρροπη ανάπτυξη και των 3 χρήσεων του λιμένα με λήψη συγκεκριμένων μέτρων. Μέχρι στιγμής δεν έχει γίνει, πράγμα που επιβεβαιώνουν οι τελευταίες παραστάσεις διαμαρτυρίας των ερασιτεχνών αλιέων (1/11/2024) και των επαγγελματιών του λιμένα (14/3/2025). Αγνοείται η τύχη και των τεσσάρων κρίσιμων μελετών για την αναβάθμιση του λιμανιού. Πρόκειται για τις μελέτες: «Στρατηγική Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων Λιμένα Πρέβεζας», «Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων Εμπορικού Λιμένα Πρέβεζας», «Μελέτη προμήθειας Vacuvator», «Μελέτη για την Κατασκευή ανατολικής προβλήτας λιμένα Πρέβεζας». 

Οι μελέτες αυτές (που έχουν εξασφαλισμένη χρηματοδότηση από το πρόγραμμα «Φιλόδημος ΙΙ» και δε θα κόστιζαν στον Δήμο ούτε ένα ευρώ) έχουν ανατεθεί από το 2022 στη ΔΕΠΑΝ με απόφαση του Δημάρχου Πρέβεζας και τότε πρόεδρου του ΔΛΤ κ. Γεωργάκου και έκτοτε αγνοείται η τύχη τους. 

Μόλις πριν λίγες εβδομάδες επί προεδρίας κ. Κουμπή το ΔΛΤ πλήρωσε ένα ποσό χωρίς όμως να δοθεί καμία εξήγηση για την εξέλιξη των μελετών και με την καθυστέρηση να γεννά εύλογα ανησυχίες ότι οι μελέτες αυτές κινδυνεύουν και πάλι με απένταξη. Η αγωγή των επενδυτών της Μαρίνας, ύψους 9.000.0000 ευρώ, αποτελεί ωρολογιακή βόμβα στα θεμέλια του ΔΛΤ. Επί προεδρίας του κ. Γεωργάκου και εν συνεχεία του κ. Κουμπή η δημοτική αρχή έπαιζε επί ένα και πλέον χρόνο κρυφτούλι  χρυσοπληρώνοντας γνωμοδοτήσεις δικηγορικών γραφείων στην Αθήνα, μέχρι να καταλήξει, κυριολεκτικά την τελευταία στιγμή, κάτω από την πίεση των αντιδράσεων των δημοτών και της Λαϊκής Συσπείρωσης Πρέβεζας να αναθέσει την αντίκρουση της στην νομική υπηρεσία του Δήμου με θετικό (αρχικά) αποτέλεσμα. 

Τώρα που η εταιρεία επανήλθε με νέα αγωγή ούτε ο Δήμαρχος Πρέβεζας, ούτε ο (μέχρι σήμερα ακόμα) πρόεδρος του ΔΛΤ κ. Κουμπής έχουν δώσει πειστικές απαντήσεις ως προς το τι προτίθενται να πράξουν προκειμένου να αποκρούσουν τις εξωφρενικές αξιώσεις των επενδυτών. 

Οι απευθείας αναθέσεις της υπηρεσίας της φύλαξης του λιμανιού ύψους εκατοντάδων χιλιάδων ευρώ αποτελούν τρανό παράδειγμα κακοδιαχείρισης που έχει ως αποτέλεσμα ο μεν ιδιώτης να προσφεύγει κάθε τρεις και λίγο στα δικαστήρια, το δε λιμενικό ταμείο να επιβαρύνεται με πρόστιμα. Την πρακτική αυτή ακολούθησε το ΔΛΤ τόσο επί προεδρίας του κ. Γεωργάκου, όσο και του κ. Κουμπή, ενώ πρόσφατα την απευθείας ανάθεση της φύλαξης υπέγραψε η αντιπρόεδρος κ. Κατσαούνου, τη στιγμή που ο πρόεδρος του ΔΛΤ είναι ακόμα στη θέση του (!) Η Λαϊκή Συσπείρωση ζήτησε μέσω του εκπροσώπου της στο ΔΣ του ΔΛΤ να γίνει η ανάθεση της υπηρεσίας με διαγωνισμό, όπως επιβάλλει το συμφέρον του Λιμενικού Ταμείου. 

Στη συνεδρίαση του ΔΛΤ στις 14-4-2025 ο δήμαρχος κ. Γεωργάκος καταλόγισε στον κ. Κουμπή ευθύνες για τη διαχείριση του ΔΛΤ και προανήγγειλε ότι (μετά τον ΦΟΔΣΑ) θα αναλάβει ο ίδιος και την προεδρία του ΔΛΤ. 

Σας ρωτάμε σήμερα: Σε ποια ζητήματα συγκεκριμένα κινήθηκε ο κ. Κουμπής εκτός του πλαισίου της πολιτικής που έχει χαράξει η παράταξη σας ως δημοτική Αρχή και εσείς ο ίδιος ως επικεφαλής της; Πώς σκοπεύετε να αντιμετωπίσετε και ποια συγκεκριμένα μέτρα θα λάβετε για την επίλυση των ανωτέρω προβλημάτων που χρονίζουν στο λιμάνι της Πρέβεζας; (Τζόκας Δημήτριος)


2.Η Πρέβεζα όπως είναι γνωστό, έχει εδώ και δεκαετίες ποδηλατική παράδοση. Πολλοί συμπολίτες μας μετακινούνται σε καθημερινή βάση στον αστικό ιστό με ποδήλατο για τις καθημερινές τους ανάγκες τους αλλά και για αθλητικούς και ψυχαγωγικούς σκοπούς. Πρόσφατα ψηφίστηκε από το Δημοτικό συμβούλιο η ένταξη ηλεκτρικών ποδηλάτων στον αστικό ιστό για κοινή χρήση. Παρόλα αυτά είναι γνωστό πρόβλημα ότι μέσα στον αστικό δεν υπάρχουν, εκτός από μεμονωμένα σημεία, ποδηλατοδρόμοι. Αυτό έχει ως συνέπεια να μπαίνουν σε σοβαρό κίνδυνο όσοι κυκλοφορούν εντός της πόλης με ποδήλατο.  Ερωτάται ο Δήμαρχος εάν υπάρχει κάποιος σχεδιασμός για δημιουργία ποδηλατοδρόμου εντός του αστικού ιστού και αν ναι σε ποιο χρονικό ορίζοντα και επίσης εάν στην επέκταση του σχεδίου πόλης που δρομολογείται υπάρχει πρόβλεψη για ποδηλατοδρόμους. (Κύρλας Ευάγγελος)

3.Στο παραλιακό μέτωπο τόσο της τοπικής κοινότητας Καναλιού όσο και της Καστροσυκιάς ειδικά της άνοιξη και τους θερινούς μήνες κατακλύζεται από κατοίκους και επισκέπτες οι οποίοι αθλούνται, περπατάνε και ψυχαγωγούνται. Έχει παρατηρηθεί ότι κατά μήκος αυτής της παραλίας δεν υπάρχουν παγκάκια ώστε να μπορεί κάποιος που την επισκέπτεται να καθίσει. Αυτό αποτελεί αποτρεπτικό παράγοντα ειδικά για ηλικιωμένους επισκέπτες και συμπολίτες μας με κινητικά προβλήματα να επισκεφτούν την παραλία. Υπάρχει κάποιος σχεδιασμός από την πλευρά της Δημοτικής αρχής ώστε να τοποθετηθούν κάποια παγκάκια στο παραλιακό μέτωπο σε αυτές τις δύο τοπικές κοινότητες; (Καλύβας Κώστας)

 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου