Ο ΒΟΑΚ, ο Πάτρα - Πύργος, ο Ε65, ο Flyover και μία σειρά ακόμα από μεγάλα και μικρότερα οδικά έργα που βρίσκονται σε εξέλιξη
Κατασκευαστικός «πυρετός» καταγράφεται όσον αφορά τις οδικές υποδομές της χώρας, ένας τομέας στον οποίο το αρμόδιο Υπουργείο αλλά και η κυβέρνηση γενικότερα δίνουν μεγάλη σημασία.
Πέρα από τους μεγάλους αυτοκινητόδρομους, όπως ο ΒΟΑΚ στην Κρήτη, ο Ε65 στην κεντρική Ελλάδα και ο Πάτρα – Πύργος στην Πελοπόννησο, σε εξέλιξη είναι οι εργασίες κατασκευής σε περιφερειακούς οδικούς άξονες που θα μειώνουν τις χρονοαποστάσεις, θα βελτιώσουν την οδική ασφάλεια και θα δώσουν οικονομική «ανάσα» σε τοπικό και περιφερειακό επίπεδο.
Πρόσφατα ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρίστος Δήμας, παρουσίασε σε σύσκεψη υπό τον Αντιπρόεδρο της Κυβέρνησης, Κωστή Χατζηδάκη, τον χάρτη με όλους τους υπό κατασκευή οδικούς άξονες (με μπλε χρώμα).
Δείτε όλο τον χάρτη ΕΔΩ
ΒΟΑΚ
Με την υπογραφή της σύμβασης παραχώρησης του μεγάλου τμήματος Χανιά – Ηράκλειο, μήκους 157 χλμ, ανοίγει ο δρόμος για την κατασκευή των Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης.
Η κυβέρνηση έχει δεσμευτεί ότι θα χρηματοδοτήσει τις μελέτες του τμήματος 62 χλμ. από τον Άγιο Νικόλαο έως τη Σητεία, για την κατασκευή του οποίου δεν έχει εξασφαλιστεί ακόμα η χρηματοδότηση.
Πάτρα – Πύργος
Το 80% προσεγγίζει η πρόοδος υλοποίησης του αυτοκινητόδρομου μήκους 75 χλμ, ο οποίος αποτελεί τη συνέχεια της Ολυμπίας Οδού.
Τα 65 χιλιόμετρα από τον Αλισσό Αχαΐας έως τον Πύργο αναμένεται να δοθούν στην κυκλοφορία στα τέλη Ιουλίου 2025, ενώ τα πρώτα 10 χιλιόμετρα από το Μιντιλόγλι έως τον Αλισσό – που είναι το πιο δύσκολο τμήμα καθώς αποτελεί βελτίωση της υφιστάμενης εθνικής οδού – θα είναι έτοιμα στα τέλη Νοεμβρίου 2025.
Αυτοκινητόδρομος Κεντρικής Ελλάδας
Για την ολοκλήρωση του Ε65 – συνολικού μήκους 182 χλμ. – απομένουν τα 46 χλμ. του βόρειου τμήματος, από την Καλαμπάκα έως τη σύνδεση με την Εγνατία Οδό στο ύψος των Γρεβενών. Σύμφωνα με την ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών το έργο αναμένεται να δοθεί στην κυκλοφορία τον Απρίλιο του 2026.
H Ανατολική Εσωτερική Περιφερειακή Οδός Θεσσαλονίκης (γνωστή ως Flyover) θα έχει μήκος κοντά στα 14 χιλιόμετρα. Μέρος θα είναι η μεγάλη γέφυρα 4 χλμ, η οποία θα εκτείνεται από τον Κ6 (κόμβο Νεάπολης) έως τον Κ10 (Κωνσταντινουπολίτικα).
Η ολοκλήρωση του Flyover προγραμματίζεται για τον Μάιο του 2027 και θα εξυπηρετεί 10.000 οχήματα ανά ώρα και ανά κατεύθυνση, από 5.000 οχήματα που διέρχονται σήμερα.
Οι υπόλοιποι οδικοί άξονες
Από τα άλλα σημαντικά οδικά έργα ξεχωρίζουν:
- Ο οδικός άξονας Ιωάννινα – Κακαβιά με μήκος 69 χλμ, που αποτελεί επέκτασης της Ιόνιας Οδού. Αναμένεται να ολοκληρωθεί στα μέσα του 2029.
- Ο οδικός άξονας Μπράλος – Άμφισσα μήκους 30 χλμ.
- Η παράκαμψη Χαλκίδας – Ψαχνών μήκους 25,5 χλμ. Εντός του Ιουλίου αναμένεται να ολοκληρωθεί η διαδικασία απαλλοτρίωσης στα μεγαλύτερα τμήματα του έργου, που αποτελεί και την τελευταία εκκρεμότητα για την έναρξη των εργασιών.
- Ο οδικός άξονας Καλαμάτα – Ριζόμυλος – Πύλος – Μεθώνη, μήκους 54 χλμ., ο οποίος θα συνδεθεί με την παράκαμψη Γιάλοβας μήκους 8 χλμ.
- Κώστας Μπιτσικώκος reader.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου