Image and video hosting by TinyPic
Image and video hosting by TinyPic
Image and video hosting by TinyPic
Image and video hosting by TinyPic

Τετάρτη, Νοεμβρίου 19, 2025

ΠΡΕΒΕΖΑ: Τα θέματα που έθεσε η ΛΑ.Σ.Υ στο Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο


Συνεδρίασε σήμερα Τετάρτη το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο Πρέβεζας. 

Ο εκπρόσωπος της ΛΑΣΥ, Γιώργος Χαρισιάδης έθεσε τα παρακάτω σοβαρά θέματα:

Αξιότιμε κύριε Πρόεδρε, Αξιότιμα μέλη του Συμβουλίου, Θα ήθελα να σας ενημερώσω για ορισμένους άστοχους χειρισμούς εκ μέρους του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου, για τους οποίους φέρουν ευθύνη τόσο η Διοίκηση όσο και η Δημοτική Αρχή με τις συνεχείς αλλαγές προέδρων. 

Οι χειρισμοί αυτοί έχουν δημιουργήσει μια εικόνα υστέρησης τη στιγμή που ο λιμένας Πρέβεζας θα έπρεπε να πρωταγωνιστεί στις εξελίξεις και να λειτουργεί με στρατηγικό σχεδιασμό και σοβαρότητα. 

Αυτήν είναι η εύρυθμη λειτουργία που θέλετε; Ή μόνο το τουριστικό κομμάτι μας ενδιαφέρει 1.Έναρξη εργασιών στην Ανατολική Προβλήτα χωρίς προηγούμενο Master Plan Στις 11/11 ενημερωθήκαμε από τα ηλεκτρονικά μέσα για την έναρξη γεωτρήσεων στην Ανατολική Προβλήτα (τριτεύουσα μελέτη αξίας 11.850 €). 

Ωστόσο το έργο ξεκίνησε χωρίς προηγουμένως να έχει παρουσιαστεί Master Plan ή ακόμα και η ίδια η μελέτη κατασκευής της ανατολικής προβλήτας. Είναι σαν να έχουμε ένα χωράφι και να ξεκινάμε… από τη σκεπή πριν χτίσουμε το σπίτι. Η βιασύνη της Δημοτικής Αρχής να δικαιολογήσει το ποσό των 108.000 € προς τη ΔΕΠΑΝ, σε συνδυασμό με τις δηλώσεις του Δημάρχου περί «σημαντικού βήματος για την αναβάθμιση των υποδομών», αποδείχθηκε πρόωρη: το έργο σταμάτησε άμεσα λόγω έλλειψης αδειοδοτήσεων. 

1) Ποιος αναλαμβάνει την ευθύνη για αυτό το φιάσκο; Ποιος ενημερώνει για τις μελέτες που κινδυνεύουν να χαθούν λόγω κακής διαχείρισης; 

2.Μη εφαρμογή κανονισμού ασφαλείας – προβλήματα λειτουργίας στον εμπορικό λιμένα Στις 3/11 πραγματοποιήθηκε εκδήλωση με θέμα «Επικαιροποιημένη Εκπαίδευση Ι.Ε.Π.Υ.Α.». Αντί όμως να γίνει ουσιαστική ενημέρωση για ζητήματα ασφάλειας λιμένα, ακούσαμε το όραμα του Δημάρχου για «ασφαλές homeporting κρουαζιέρας» και οδηγίες προς επαγγελματίες του τουρισμού — θέματα άσχετα με το αντικείμενο του σεμιναρίου. Την ίδια ώρα, δεν εφαρμόζεται ο κανονισμός ασφαλείας για την είσοδο επισκεπτών και οχημάτων με κάρτες πρόσβασης, προκαλώντας προβλήματα στη λειτουργία του εμπορικού λιμένα. 

Σε δύο διαφορετικά πλοία υπήρξαν σοβαρά θέματα με τους γερανούς εκφόρτωσης, χάθηκαν ώρες εργασίας και τα δύο πλοία μπήκαν σε σταλίες, με οικονομικές συνέπειες για όλους. 

3.Έλλειψη ενημέρωσης για την αγωγή της Μαρίνας Έχουμε πληροφορηθεί ότι υπάρχει νέα αγωγή μεγάλης οικονομικής αξίας από την εταιρεία της Μαρίνας κατά του Λιμενικού Ταμείου. Μέχρι σήμερα δεν έχει δοθεί καμία επίσημη ενημέρωση. Θεωρώ ότι ένα τόσο σοβαρό θέμα δεν μπορεί να μένει στο σκοτάδι. 

4.Κακή διαχείριση του λιμενικού γερανού – απώλεια σημαντικών εσόδων Ο γερανός αποτελεί ένα από τα πιο κερδοφόρα περιουσιακά στοιχεία του οργανισμού και σοβαρό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα έναντι των γειτονικών λιμένων. Παρ’ όλα αυτά: Στις 14 Μαρτίου, παρουσία επαγγελματιών, είχαν συζητηθεί λύσεις για τη συντήρηση του γερανού, ο οποίος είχε υπερβεί τις ώρες λειτουργίας του. Με μετέπειτα πρόταση σύμβασης του τότε Προέδρου προς επαγγελματία βρέθηκε λύση για τον χειρισμό, αλλά ο άνθρωπος αυτός ακόμη δεν έχει πληρωθεί. Τον Ιούλιο ενημερώθηκε η τότε Πρόεδρος ότι λήγει και η πιστοποίηση λειτουργίας του γερανού. 

Καμία ενέργεια δεν έγινε. Είχα προσωπικά λάβει διαβεβαίωση ότι οι εργασίες θα ξεκινούσαν στις 25/8 και έως τέλη Οκτωβρίου ο γερανός θα λειτουργούσε κανονικά με νέα πιστοποίηση. Σήμερα, Νοέμβριο, ο γερανός παραμένει αδρανής, χωρίς ενημέρωση: για το τι εργασίες έγιναν, ποιο είναι το κόστος, αν έχει προχωρήσει η πιστοποίηση. Το αποτέλεσμα; Χάθηκαν μεγάλα έσοδα. 

Από τότε που ο γερανός τέθηκε εκτός λειτουργίας, πέρασαν 14 εμπορικά πλοία, συνολικού φορτίου 52.924 τόνων. Με χρέωση περίπου 1,5 € ανά τόνο (κατά μέσο όρο η αντιστοιχία σε τιμολόγηση ανά τόνο), τα χαμένα έσοδα υπολογίζονται σε πάνω από 75.000 € μέχρι σήμερα. Ποιος αναλαμβάνει την ευθύνη για την κακοδιαχείριση; 

Ποιος λογοδοτεί για αυτή την απώλεια δημοσίων πόρων; Κλείνοντας Σας παρακαλώ να δοθούν επίσημες και τεκμηριωμένες απαντήσεις για όλα τα παραπάνω. 

Το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο Πρέβεζας διαχειρίζεται κρίσιμες υποδομές για την οικονομική ζωή της περιοχής και οφείλει να λειτουργεί με διαφάνεια, συνέπεια και σοβαρότητα.

Σας ευχαριστώ πολύ.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου