Image and video hosting by TinyPic
Image and video hosting by TinyPic
Image and video hosting by TinyPic
Image and video hosting by TinyPic

Κυριακή, Νοεμβρίου 09, 2025

Καταγγελία για εργατικό ατύχημα στην κατασκευή του νέου αγωγού ύδρευσης Πρέβεζας, στο εργοτάξιο του Λούρου


ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΟΙΚΟΔΟΜΩΝ ΚΑΙ ΣΥΝΑΦΩΝ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΩΝ Ν. ΠΡΕΒΕΖΑΣ.

ΟΧΙ ΑΛΛΟ ΑΙΜΑ ΕΡΓΑΤΩΝ ΣΤΟ ΒΩΜΟ ΤΟΥ ΚΕΡΔΟΥΣ ΤΩΝ ΕΡΓΟΔΟΤΩΝ.

Το Σωματείο Οικοδόμων  και Συναφών Επαγγελμάτων ν. Πρέβεζας καταγγέλλει το νέο εργατικό “ατύχημα” που σημειώθηκε στην κατασκευή του νέου αγωγού ύδρευσης Πρέβεζας – Άρτας – Λευκάδας, που υλοποιεί η ΤΕΡΝΑ, την Τετάρτη 5 Νοέμβρη και συγκεκριμένα στο ένα από τα δύο εργοτάξια του Λούρου.

Ο συνάδελφος, ο οποίος εργαζόταν μέσα στο σκάμμα, για τη σύνδεση των αγωγών του δικτύου καταπλακώθηκε από χώματα,με αποτέλεσμα να τραυματιστεί σοβαρά και να μεταφερθεί στο Γ.Ν. Άρτας στο οποίο και νοσηλεύτηκε.Ευτυχώς ο συνάδελφος, αν και τραυματισμένος, δεν προστέθηκε  στο ρεκόρ 20ετίας που καταγράφουν τα θανατηφόρα εργοδοτικά εγκλήματα το 2025 σε όλους τους κλάδους με πρωταγωνιστή τις κατασκευές.Πρίν από ένα μήνα περίπου είχαμε καταγγείλει νέο εργατικό ατύχημα που έγινε στην αίθουσα εκδηλώσεων στον Ωρωπό Πρέβεζας κατά τη διάρκεια εργασιών συντήρησης.Φαίνεται πως δεν ιδρώνει το αυτί κανενός!

Τα συγκεκριμένα περιστατικά κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου για ένα μεγαλύτερο ατύχημα, του οποίου οι προϋποθέσεις έχουν διαμορφωθεί ήδη από την ανάδοχο ΤΕΡΝΑ και τους υπεργολάβους της  (Αίγιστος, Μπενης κ.λπ.). Αφενός, η κόπωση που έχει επέλθει στους εργαζόμενους (οικοδόμους, χειριστές κ.λπ.), οι οποίοι εδώ και μήνες εργάζονται 10 ώρες/ημέρα, 6 ημέρες/εβδομάδα, αφετέρου, οι παραλείψεις στα μέτρα υγείας και ασφάλειας κατά την εργασία, στη συντήρηση των οχημάτων και μηχανημάτων, στην ευρύτερη επιτήρηση του έργου, καθώς και η προχειρότητα στις κυκλοφοριακές ρυθμίσεις. Όλοι καταλαβαίνουμε τι πρόκειται να συμβεί εάν εφαρμοστεί στους χώρους δουλειάς,σε εργοτάξια,γιαπιά και οικοδομές το νομοσχέδιο-τερατούργημα κυβέρνησης-μεγαλοεργοδοσίας για τη 13ωρη δουλειά.

Ήδη στο συγκεκριμένο έργο έχει καταγραφεί περιστατικό πτώσης στύλου καλωδίων ηλεκτροδότησης κατά τη διάρκεια εκσκαφών και φορτοεκφορτώσεων στην εθνική οδό Άρτας–Ιωαννίνων, από το οποίο, τυχαία, δεν υπήρξαν θύματα.Πιθανότατα υπάρχουν και άλλα συμβάντα που δεν έχουν γίνει γνωστά.

Σε όλα τα παραπάνω συνηγορεί και η ανοχή των αρμόδιων κρατικών αρχών που για αυτές και τις εταιρείες:

Δε χρειάζεται να ελεγχθούν οι συνθήκες εργασίαςκαι η τήρηση των μέτρων υγείας &ασφάλειας.

Δε χρειάζεται να ελεγχθεί εάν τοποθετούνται ή όχι τα συστήματα αντιστήριξης εντός του σκάμματος επειδή είναι χρονοβόρα η τοποθέτηση τους σε πολλές περιπτώσεις παραλείπεται.

Δε χρειάζεται να ελεγχθεί εάν το πλάτος του σκάμματος είναι κατάλληλο, τόσο για την τοποθέτηση του συστήματος αντιστήριξης όσο και για την ασφαλή εργασία εντός αυτού.

Δε χρειάζεται να ελεγχθεί εάντα οχήματα του έργου, που διανύουν τόσα χιλιόμετρα επί του οδικού δικτύου καθημερινά, έχουν συντηρηθεί κατάλληλα.

Προφανώς η παράλειψη αυτών των ζητημάτων δε γίνεται τυχαία διότι περιορίζει τα κόστη του αναδόχου και μειώνει το χρόνο υλοποίησης των εργασιών, εξασφαλίζοντας μεγαλύτερα κέρδη.

Γι’ αυτό και οι εργαζόμενοι τα ονομάζουμε εγκλήματα και δεν αποδεχόμαστε τις μονότονα επαναλαμβανόμενες φράσεις όπως «ήταν η κακιά στιγμή», «ήταν άτυχος» κ.ο.κ.

Η εργοδοτική αυθαιρεσία της ΤΕΡΝΑ και των υπεργολάβων της θα συνεχιστεί απρόσκοπτα και σε αυτό το έργο αν δεν τη σταματήσουμε με τον αγώνα μας, συσπειρωμένοι στο σωματείο μας. Τώρα πρέπει να δυναμώσει ο αγώνας για μέτρα ασφαλείας σε όλους τους χώρους δουλειά, ο αγώνας για δουλειά με δικαιώματα σε όλα τα εργοτάξια της χώρας, για 7ωρο -5ήμερο - 35ωρο .

Απαιτούμε:

Άμεση και πλήρης διερεύνηση του ατυχήματος της 5ης Νοέμβρη.

Να σταματήσει ΤΩΡΑ η ανοχή στα εργοδοτικά εγκλήματα.

Να παρθούν ουσιαστικά μέτρα για την υγεία και την ασφάλεια στους χώρους δουλειάς.

Να ενισχυθούν οι ελεγκτικοί μηχανισμοί και να τιμωρούνται όσοι θέτουν τη ζωή των εργατών σε κίνδυνο.

Εφαρμογή της κλαδικής ΣΣΕ στους οικοδόμους με αυξήσεις στα μεροκάματα.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου