Image and video hosting by TinyPic
Image and video hosting by TinyPic
Image and video hosting by TinyPic
Image and video hosting by TinyPic

Τρίτη, Δεκεμβρίου 16, 2025

Σύλλογος Εκπαιδευτικών Ν.Πρέβεζας "Επιστολή προς γονείς για τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν τα Νηπιαγωγεία"


Τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν τα Νηπιαγωγεία μας – Η αναγκαιότητα της κοινής διεκδίκησης

Αγαπητοί γονείς,

Το νηπιαγωγείο είναι το πρώτο και θεμελιώδες σκαλοπάτι στη μαθησιακή διαδρομή των παιδιών μας. Είναι ο χώρος όπου καλλιεργούνται και αναπτύσσονται η κοινωνικοποίηση,η δημιουργικότητα, η συνεργασία,η περιέργεια, η αγάπη για τη μάθηση. Ωστόσο, είναι σημαντικό να γνωρίζετε ότι, παρά τον αμέριστο ζήλο, την αφοσίωση και τον τιτάνιο αγώνα των νηπιαγωγών μας να προσφέρουν ποιοτική προσχολική αγωγή και εκπαίδευση, η πραγματικότητα μας φέρνει αντιμέτωπους με σοβαρά προβλήματα που υποβαθμίζουν το εκπαιδευτικό έργο και, εν τέλει, επηρεάζουν τα ίδια τα παιδιά σας – μας.

Ως Σύλλογος Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, επιθυμούμε να σας ενημερώσουμε για την κατάσταση που επικρατεί στα νηπιαγωγεία της περιοχής μας και της χώρας γενικότερα.

Τα βασικότερα ζητήματα που αντιμετωπίζουν οι νηπιαγωγοί είναι:

1. Τραγικές Ελλείψεις Εκπαιδευτικού Προσωπικού: Κάθε χρόνο, η σχολική χρονιά ξεκινά με πολλά κενά σε νηπιαγωγούς, τα οποία αργούν να καλυφθούν.Σε περίπτωση απουσίας λόγω ασθένειας ή κανονικής άδειας εκπαιδευτικού ,δεν υπάρχει εκπαιδευτικός αναπλήρωσης ,ώστε να μη διαταράσσεται η εύρυθμη λειτουργία ή και να αναστέλλεται η λειτουργία του σχολείου.Η παρουσία επιπλέον εκπαιδευτικού μέσα στην τάξη είναι επιβεβλημένη,ώστε να αντιμετωπίζονται έκτακτα περιστατικά και απρόβλεπτες καταστάσεις,όπως ατυχήματα αλλά ακόμη και αδιαθεσία της/του εκπαιδευτικού.Επιπλέον, οι ελλείψεις σε προσωπικό παράλληλης στήριξης,Ε.Β.Π. και ειδικής αγωγής είναι τεράστιες, με αποτέλεσμα παιδιά που έχουν ανάγκη εξειδικευμένης υποστήριξης είτε να καθυστερούν να την έχουν ή να μένουν ακάλυπτα και πολλές φορές γίνεται εκρηκτική έως επικίνδυνη η κατάσταση στα νηπιαγωγεία.

2. Αριθμός νηπίων: Ο μεγάλος αριθμός νηπίων ανά τμήμα δυσχεραίνει το παιδαγωγικό έργο και την εξατομικευμένη προσέγγιση σε κάθε παιδί,πόσο μάλλον όταν υπάρχουν μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες.

3. Ελλείψεις Υποδομών και Υλικοτεχνικός Εξοπλισμός: Πολλά κτίρια νηπιαγωγείων είναι παλιά,ή στεγάζονται και σε ακατάλληλα κτίρια, χωρίς επαρκή θέρμανση ή κατάλληλες εγκαταστάσεις, ενώ βασικά υλικά , εκπαιδευτικά και εποπτικά μέσα είναι ανεπαρκή. Η χρηματοδότηση των σχολείων είναι πενιχρή ή και ανύπαρκτη, καθιστώντας δύσκολη ακόμα και τη στοιχειώδη κάλυψη των λειτουργικών αναγκών,με αποτέλεσμα στην έναρξη κάθε σχολικής χρονιάς,οι Νηπιαγωγοί να αναγκάζονται να ζητούν αρκετά υλικά από τους γονείς(λίστα),προκειμένου να καλυφθούν οι ανάγκες του νηπιαγωγείου.

4. Απουσία Μόνιμων Διεπιστημονικών Δομών: Η έλλειψη μόνιμων ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών και λογοθεραπευτών σε κάθε σχολική μονάδα σημαίνει πως η έγκαιρη παρέμβαση σε προβλήματα σχολικής προσαρμογής ή συμπεριφοράς είναι πρακτικά αδύνατη.Όπως επίσης η ανεπαρκής στελέχωση των ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ,έχει ως αποτέλεσμα την καθυστερημένη αξιολόγηση των μαθητών και ως εκ τούτου τη μη έγκαιρη υποστήριξη μαθητών,σχολείων και των οικογενειών τους.

5. Γραφειοκρατικό φόρτο εργασίας: Οι νηπιαγωγοί και ιδίως οι Προϊστάμένες/οι αφιερώνουν σημαντικό μέρος του πολύτιμου χρόνου τους σε γραφειοκρατικές και διοικητικές εργασίες, μειώνοντας τον διαθέσιμο χρόνο που μπορούν να επενδύσουν στον σχεδιασμό δημιουργικών δραστηριοτήτων, στην προετοιμασία του μαθήματος,καθώς και στην ενασχόλησή τους με τα παιδιά, αλλά και στην επικοινωνία με εσάς τους γονείς.

Οι Προϊσταμένες/Προϊστάμενοι των Νηπιαγωγείων ασκούν διδακτικά και διοικητικά καθήκοντα.

Η πλήρης άσκηση των διδακτικών και διοικητικών καθηκόντων,γίνεται χωρίς μείωση του διδακτικού τους ωραρίου,όπως συμβαίνει στις άλλες βαθμίδες της εκπαίδευσης.Οι απαιτήσεις και το αυξανόμενο διοικητικό έργο με επιφορτισμένα καθήκοντα,καθιστά την καθημερινότητα των Προϊσταμένων δυσβάσταχτη.Αντί να μειώνεται ο όγκος της διοικητικής εργασίας,καλούνται να ανταποκρίνονται συνεχώς σε νέους ρόλους και ευθύνες.Για να ανταπεξέλθουν σε όλα αυτά και για την διεκπεραίωσή τους αφιερώνουν αρκετό χρόνο μετά το πέρας της εκπαιδευτικής διαδικασίας όχι μόνο στο σχολείο αλλά ακόμη και στην οικία τους.Δυστυχώς ο παιδαγωγικός ρόλος,αν και συνιστά προτεραιότητα, επισκιάζεται από τον διοικητικό ρόλο πολλές φορές.

Το λειτούργημα της/του Νηπιαγωγού απαιτεί τη συνεχή και αδιάκοπη προσοχή,φροντίδα και επαγρύπνηση των μαθητών,με τα οποία είναι επιφορτισμένες/οι, καθ΄όλη τη διάρκεια του σχολικού ωραρίου,αφού είναι οι μόνοι εκπαιδευτικοί που δεν έχουν διάλειμμα.

Ασφάλεια των παιδιών.

Πολλά Νηπιαγωγεία παρουσιάζουν κακοτεχνίες,προβλήματα από την κτιριακή κατάστασή τους,τα οποία είναι επικίνδυνα για την ασφάλεια τόσο των μαθητών,όσο και των εκπαιδευτικών.

Επίσης πολλά Νηπιαγωγεία χρήζουν συντήρησης,ανακαίνισης και κατάλληλης διαμόρφωσης των εσωτερικών και εξωτερικών χώρων,(αύλειος χώρος)για την ασφάλεια των παιδιών,αλλά και την ευχάριστη διαμονή τους στο σχολείο.

Αυτά τα προβλήματα δεν είναι απλώς γραφειοκρατικά ή τυπικά. Θέτουν σε κίνδυνο την ποιότητα της εκπαίδευσης που δικαιούνται τα παιδιά μας και υπονομεύουν τον θεμελιώδη ρόλο του νηπιαγωγείου στη διαμόρφωση των πρώτων μαθησιακών εμπειριών.

Η ενημέρωσή σας για αυτές τις προκλήσεις είναι το πρώτο βήμα. Σας καλούμε να σταθείτε αρωγοί στην προσπάθειά μας και να διεκδικήσουμε, μαζί, ένα καλύτερο και ποιοτικότερο δημόσιο νηπιαγωγείο που να ανταποκρίνεται στις ανάγκες των παιδιών μας στη σύγχρονη και ολοένα αυξανόμενη σε απαιτήσεις, κοινωνία.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου