Γράφει ο Κώστας Αρβανίτης
Η βαθειά κρίση στην οικονομία της χώρας που συνδέεται με κρίση όλων των θεσμών της δημόσιας διοίκησης – και της αυτοδιοίκησης συμπεριλαμβανόμενης,πρέπει επί τέλους να μας οδηγήσει σε αλλαγή πλεύσης. Να αλλάξουμε παγιωμένες λογικές που μας έχουν κρατήσει πίσω. Μια από αυτές τις λογικές που οφείλουμε να αλλάξουμε είναι η βαθειά ριζωμένη ανοχή του πολίτη στις λογικές των «πολιτικών εξυπηρετήσεων». Μια από τις βασικές λογικές στη λειτουργία της σημερινήςδιοίκησης της Περιφέρειας. Η πελατειακή αντιμετώπιση των πολιτών της : «Περάστε από το γραφείο για να εξυπηρετηθείτε».Αυτή είναι δυστυχώς μια ανεκτή λογική και από τον πολίτη και είναι σίγουρα πιο «προχωρημένη» από την παλιά αντίληψη που η διοίκηση ζητούσε ως προϋπόθεση εξυπηρέτησης τεκμήρια περί «δικών μας παιδιών». Είναι όμως μια ολωσδιόλου αντιδημοκρατική λογική – βαθειά αντιλαϊκή αφού εξυπηρετείται κάθε φορά ο ένας σε βάρος των πολλών. Και είναι δυστυχώς η κυρίαρχη λογική προσέγγιση για τη σημερινή διοίκηση της Περιφέρειας – μάλιστα αποτελεί το «δυνατό της χαρτί»!!Ας δούμε όμως ποιο αποτέλεσμα παράγει : Κάθε φορά εξυπηρετείται ο ένας σε βάρος του συνόλου. Επιλέγονται και επικρατούν τα συμφέροντα του συνομιλητή του πολιτικού προϊστάμενου. Όμως τότε ποιος διασφαλίζει τα συμφέροντα του συνόλου,αν όχι οι θεσμοί της
εκλεγμένης διοίκησης της Περιφέρειας;Η λογική αυτή προσέγγιση για να μπορεί να «λειτουργήσει» έχει μια προϋπόθεση :Να μην υπάρχουν δεσμεύσεις υπέρ των πολλών – ώστε να είναι λυμένα τα χέρια να εξυπηρετηθεί κάθε φορά όποιος προσέλθει στη διοίκηση. Αυτό δικαιολογεί πλήρως και την απέχθεια της σημερινής διοίκησης απέναντι σε όποιο δεσμευτικό προγραμματισμό – απέναντι σε
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου