O Δήμος Πρέβεζας σε συνεργασία με τον Ελληνικό Οργανισμό Τουρισμού αναγνωρίζοντας την σημασία της ανάπτυξης
θαλάσσιου τουρισμού στην περιοχή και της δόμησης ισχυρών συνεργασιών για τη
προβολή του Δήμου καθώς και την επίτευξη διεπαφής επαγγελματιών που ασχολούνται
με τον τουρισμό , συλλογικών φορέων, εκπροσώπων επιχειρήσεων και όλων των
ενδιαφερόμενων πολιτών σήμερα Σάββατο 22 Φεβρουαρίου και ώρα 10.30 π.μ στην Θεοφάνειο
Αίθουσα Τέχνης διοργάνωσε ημερίδα με τίτλο: ’’Η συμβολή του θαλάσσιου τουρισμού στην ανάπτυξη της Πρέβεζας’’.
Την ημερίδα άνοιξε με μια σύντομη ομιλία
ο πρόεδρος του ΕΟΤ κ. Πάλης, ο οποίος και ανέπτυξε το ζήτημα της συμβολής
του θαλάσσιου τουρισμού στην τοπική ανάπτυξη. Τον κύκλο των ομιλιών συνέχισε ο
κ. Στελιάτος [Πρόεδρος Ένωσης Πλοιοκτητών ελληνικών σκαφών τουρισμού]
όπου αναφέρθηκε επαγγελματικό yachting στην Ελλάδα’’. Επίσης ο κ. Στελιάτος
μεταξύ άλλων ανέφερε πως η πόλη της Πρέβεζας και το λιμάνι της δεν αποτελούν
προορισμό. Έτσι θα πρέπει οι αρμόδιοι να κινηθούν σ’αυτή την κατεύθυνση έτσι
ώστε μέσω της διαφήμισης να προβληθεί ο τόπος σας, τόνισε ο κ. Στελιάτος.
Στην
συνέχεια τον λόγο έλαβε ο Αντιπεριφερειάρχης υπεύθυνος για θέματα Τουρισμού κ. Ιωάννου ο οποίος και μίλησε για
τον ρόλο της Τοπικής Αυτοδιοίκησης στην ανάπτυξη του τουρισμού’’ Κατά την
διάρκεια της ομιλίας του ο κ. Ιωάννου μεταξύ άλλων ανέφερε "Για να αποτελέσει ο τουρισμός μοχλό ανάπτυξης για ένα τόπο η Τοπική Αυτοδιοίκηση πρέπει να
ξεκινήσει με ένα σωστό σχεδιασμό: Να συντάξει μια ολοκληρωμένη μελέτη (Στρατηγικό
σχέδιο) με την οποία θα ορίσει τις αρχές και τις αξίες πάνω στις
οποίες θα χτιστεί η αναπτυξιακή προοπτική του τόπου. Υπάρχει και μια κατηγορία έργων υποδομής, μικρής κλίμακας, η
οποία είναι ιδιαιτέρως σημαντική για την τουριστική ανάπτυξη και εικόνα ενός
τόπου. Αφορά πχ τη σήμανση, ή το φωτισμό, ώστε ο επισκέπτης να μπορεί να
προσανατολιστεί, τους χώρους υγιεινής, την κατάστασή τους αλλά και την προσβασιμότητα
σε αυτές, κ.α. Αυτές οι μικρές υποδομές
είναι κρίσιμες για τον τουρισμό και είναι σε μεγάλο βαθμό στο χέρι της τοπικής
αυτοδιοίκησης να τις δημιουργήσει και να τις συντηρήσει.
Υπάρχουν και μια σειρά από άλλες προϋποθέσεις,
που είναι υποχρέωση της τοπικής αυτοδιοίκησης να τις εξασφαλίσει και που
επηρεάζουν άμεσα την εικόνα του τουριστικού προϊόντος.
Η καθαριότητα είναι βασικός όρος για την
εικόνα μιας περιοχής στους επισκέπτες. Σκεφτείτε μια όμορφη περιοχή, όπως ο
ευλογημένος τόπος μας, με τις όμορφες ακτές μας, πόσο ακυρώνεται όταν είναι
βρώμικη και ρυπαρή. Οι Δήμοι αλλά και
όλοι μας θα πρέπει να δώσουμε μεγάλη σημασία στην καθαριότητα της πόλης,
αξιοποιώντας όλα τα μέσα και μεριμνώντας για κάθε διάσταση της καθαριότητας
στην ζωή της πόλης. Από την πλευρά τους
οι υπηρεσίες καθαριότητας του Δήμου πρέπει να αυξάνουν τις δραστηριότητες τους
και να προσαρμόζονται στην τουριστική κίνηση και στην περιοδική αύξηση των
επισκεπτών. Ένα άλλο σημείο, που πρέπει να προσεχθεί ιδιαίτερα, είναι η
αξιοποίηση των ανταποδοτικών τελών
για τον τουρισμό, να αξιοποιούνται δηλαδή πραγματικά ανταποδοτικά, και να μην
πηγαίνουν για να καλύψουν άλλες ανάγκες.
Οι βιολογικοί
καθαρισμοί είναι απαραίτητοι για την εξασφάλιση της υγείας του περιβάλλοντος
σε μια τουριστικά αναπτυσσόμενη περιοχή. Είναι κρίσιμη η σημασία τους για την
ποιότητα των υδάτων αλλά και αποτελεί και δείκτη πολιτισμού για μια περιοχή.
Όπως, επίσης, και οι γαλάζιες
σημαίες που δεν σηματοδοτούν απλώς την καταλληλότητα των ακτών, αλλά
ενισχύουν την ελκυστικότητα της περιοχής και την προβάλλουν διεθνώς. Είναι σοβαρή και
αδικαιολόγητη έλλειψη, ένας τόπος να έχει πεντακάθαρες και ζηλευτές ακτές και
να μην έχει αυτοδίκαια και επάξια γαλάζιες σημαίες.
Κατά τη γνώμη
μου η αύξηση της επισκεψιμότητας σε ένα τόπο και η προσέλκυση επισκεπτών καθορίζεται
από τους εξής παράγοντες:
-Από την ποιότητα και την ταυτότητα του τουριστικού προϊόντος
- Από την παροχή υπηρεσιών
- Από τις υποδομές
- Από την προβολή
Ερχόμενοι
τώρα στον τομέα της προβολής και της
προώθησης. Και σε αυτό το κομμάτι η
Περιφέρεια, αυτά τα 3 χρόνια, φέραμε αποτελέσματα με τα λιγοστά χρήματα που
είχαμε στη διάθεσή μας. Με αυστηρή επιλογή προωθητικών ενεργειών και αξιολόγηση
του λόγου κόστους/αποτελέσματος σε κάθε βήμα. Επιχειρήσαμε ένα πλήθος από επικοινωνιακά
εγχειρήματα, στην τηλεόραση, στο ιντερνετ, με φυλλάδια, με ισχυρή παρουσία σε
επιλεγμένες εκθέσεις.
Τα
επόμενα χρόνια η Ήπειρος θα επιδείξει μια έντονη επικοινωνιακή εξωστρέφεια. Σε
αυτό θα συμβάλλει καθοριστικά το Πρόγραμμα της Τουριστικής Προβολής της
Περιφέρειας Ηπείρου με χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ, το οποίο ξεκίνησε τον
Οκτώβριο 2013. Μέσω αυτού η Περιφέρεια Ηπείρου ξεκινάει από τις επόμενες
εβδομάδες μια επιθετική προβολή για τα επόμενα έτη (μέχρι τέλος 2015).
Βρίσκονται σε εξέλιξη η δημιουργία έντυπου προωθητικού υλικού, τηλεοπτικών και
ραδιοφωνικών σποτ, βίντεο, τουριστικού portal,
καταχωρήσεων σε εθνικά και διεθνή ΜΜΕ, η επιλογή συμμετοχής μας σε εκθέσεις
στην Ελλάδα και στο εξωτερικό για φέτος και πληθώρα ενεργειών που θα βοηθήσουν
στην προβολή και την αύξηση της αναγνωρισιμότητας του τόπου μας".
Αμέσως μετά
συνέχισε ο κ.Κυπριωτέλης, Καθηγητής ΤΕΙ,
Οικονομολόγος ο οποίος και ανέλυσε το ζήτημα το θαλάσσιου τουρισμού,
η μετάβαση από το ποσοτικό στο ποιοτικό επίπεδο και η αναγκαιότητα
δράσης, ελέγχου και διευθέτησης. Ομιλίες επίσης πραγματοποίησαν ο Πρόεδρος του
επιμελητηρίου κ. Γιαμάς ο ιδιοκτήτης Μαρίνας κ. Τσιλιγκίρης, η πρόεδρος του δημοτικού
λιμενικού ταμείου κ. Καζάκου, η Δημοτικός Σύμβουλος, Μέλος επιτροπής
Αναπτυξιακών Προγραμμάτων και Τουρισμού της ΚΕΔΕ, κ. Βαρτελάτου η οποία
αναφέρθηκε στις Εναλλακτικές μορφές θαλάσσιου τουρισμού καθώς και ο
υποψήφιος δήμαρχος κ. Παππάς.
Αμέσως μετά τις ομιλίες ακολούθησαν ερωτήσεις από τους παρευρισκόμενους οι οποίες
και απαντήθηκαν από το προεδρείο .
Χαιρετισμό απηύθυναν ο Δήμαρχος κος
Χρήστος Μπαίλης και ο Πρόεδρος της Δημοτικής Τουριστικής επιτροπής, κος Νίκος
Αναγνώστου. Ενώ στην ημερίδα βρέθηκε και η πρόεδρος της τουριστικής επιτροπής του δήμου Πάργας κ. Κολιοφώτη.
Την ημερίδα
συντόνισε η κα Στέλλα Βαρτελάτου.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου