Στο σημείο μηδέν έφτασε για ακόμα μία φορά το έργο της τετραπλής εργολαβίας για την κατασκευή του αυτοκινητόδρομου της Αμβρακίας Οδού (Άκτιο-Αμβρακία).
Ο δρόμος μήκου 48χλμ που ξεκίνησε να κατασκευάζεται το 2010 με στόχο να λειτουργήσει το 2013 βρίσκεται και πάλι με τα εργοτάξια κλειδωμένα. Σύμφωνα με καλά πληροφορημένες πηγές του ypodomes.com τα μηχανήματα έργου είναι κλειδωμένα ενώ την Παρασκευή που μας πέρασε έγιναν αρκετές απολύσεις εργατών (περίπου 15).
Όπως εκτιμούν πηγές από το Υπουργείο Υποδομών ο εργολάβος των 4 έργων (όμιλος ΑΕΓΕΚ και σε 2 εργολαβίες η ΤΟΜΗ, εταιρεία του ΑΚΤΩΡ) ουσιαστικά επιδιώκει το έργο των 48χλμ να αντιμετωπιστεί ενιαία ούτως ώστε τα προβλήματα να λύνονται συνολικά και όχι κατά περίπτωση.
Αυτή την εποχή τα προβλήματα με τις απαλλοτριώσεις είναι και πάλι εδώ ενώ οδεύουμε στα μέσα του 2015. Οι περσινές εξαγγελίες περί λειτουργίας του έργου τμηματικά από το καλοκαίρι δεν ισχύουν και πλέον αυτό που μπορεί να ισχύσει είναι μέχρι το τέλος του 2015 να δοθεί η 4η εργολαβία που είναι η παράκαμψη Αμφιλοχίας.
Σε αυτό το τμήμα απομένουν 2-3 μικρά τμήματα για να ολοκληρωθεί το έργο.
Επίσης προσπάθεια γίνεται για να δοθούν λίγα χιλιόμετρα από το Άκτιο μέχρι το Δρυμό.
Το βέβαιο είναι πως οι παρούσες εργολαβίες πρέπει να θεωρούνται με τον ένα ή τον άλλο τρόπο τελειωμένη υπόθεση και τη λύση θα καλεστεί να δώσει η εργολαβία σκούπα που θα περιλαμβάνει ότι απομείνει από αυτά τα έργα.
ΕΓΚΡΙΣΗ ΑΠΟ ΤΟ ΥΠΟΔΟΜΩΝ
Η όλη διαδικασία είναι ακόμα στην αρχή της καθώς προς το παρόν η Διευθύνουσα Υπηρεσία που ασχολείται με την Αμβρακία Οδό, έχει προτείνει την δημοπράτηση της εργολαβίας-σκούπας.
Αυτή για να γίνει πραγματικότητα πρέπει να εγκριθεί από την ηγεσία του Υποδομών και κατόπιν να αρχίζουν να ετοιμάζονται τα τεύχη δημοπράτησης για να έχουμε το έργο ολοκλήρωσης πιθανότατα κάποια στιγμή μέσα στο 2016.
Η αποπεράτωση και πλήρης λειτουργία του δρόμου ουσιαστικά παραπέμπεται τουλάχιστον για το 2018 με την υποσημείωση ότι οι διαδικασίες θα προχωρήσουν γρήγορα.
ΙΟΝΙΑ ΟΔΟΣ-ΑΜΒΡΑΚΙΑ ΟΔΟΣ
Μέσα στο 2016 περιμένουμε να λειτουργήσει όλο το νότιο τμήμα της Ιόνιας Οδού (με την εξαίρεση του πρώτου τμήματος που περιλαμβάνει και τη σήραγγγα Κλόκοβας) μέχρι το Κομπότι.
Μαζί με τη λειτουργία της παράκαμψης Αμφιλοχίας θα υπάρξει μία πρώτη αποσυμπίεση του κυκλοφοριακού φόρτου που σήμερα δημιουργείται όχι μόνο σε κάθε έξοδο αλλά σχεδόν σε καθημερινή βάση.
Το φετινό καλοκαίρι αναμένεται να είναι "εφιαλτικό" για όσους μετακινούνται προς τις δυτικές ακτές της Αιτωλοακαρνανίας, της Πρέβεζας, της Θεσπρωτίας και προς τα Ιόνια Νησιά καθώς θα αντιμετωπίζουν ένα ατελείωτο εργοτάξιο δεκάδων χιλιομέτρων που θα μειώνει τις ταχύτητες και θα αυξάνει τις χρονοαποστάσεις.
Νίκος Καραγιάννης-ypodomes.com
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου