Image and video hosting by TinyPic
Image and video hosting by TinyPic
Image and video hosting by TinyPic
Image and video hosting by TinyPic

Τετάρτη, Δεκεμβρίου 30, 2015

Ιόνια Οδός: Θυμός, έκπληξη και αλληλοκατηγορίες για το ορφανό έργο Ιωάννινα-Κακαβιά


Συνεχίζονται οι αναταράξεις στην Ήπειρο μετά την αποκάλυψη του ypodomes.com για την μη ένταξη στο νέο ΕΣΠΑ του μεγάλου οδικού έργου Ιωάννινα-Κακαβιά. Αυτή τη φορά τις θέσεις τους με διαφορετικό τρόπο εξέφρασαν ο Δήμαρχος Ιωαννιτών Θωμάς Μπέγκας και η Περιφερειακή παράταξη "Ήπειρος Ανατροπής".

Ο μεν Δήμαρχος δήλωσε τη δυσαρέσκεια του και ζήτησε διάλογο και κατάθεση προτάσεων για να υλοποιηθεί το έργο. Η παράταξη μίλησε για κροκοδείλια δάκρυα και έδειξε σαν υπεύθυνο της αποπομπής από το νέο ΕΣΠΑ του μεγάλου έργου την προηγούμενη κυβέρνηση καθώς και τον Περιφερειάρχη και βουλευτές της περιοχής.

Να θυμίσουμε πως πρώτο το ypodomes.com την περασμένη εβδομάδα έφερε στο φως το συγκεκριμένο θέμα με αποτέλεσμα να υπάρξουν έντονες αντιδράσεις από τους τοπικούς φορείς της περιοχής. Αυτό που απομένει να γίνει γνωστό είναι να δούμε αν το έργο έμεινε έξω από το ΕΣΠΑ από το 2014 ή είναι κάτι που έγινε εντός του 2015.

ΔΗΜΑΡΧΟΣ ΙΩΑΝΝΙΤΩΝ: ΔΥΣΑΡΕΣΤΗ ΕΚΠΛΗΞΗ
Ο Θωμάς Μπέγκας ανέφερε τα εξής: « Μας εξέπληξε δυσάρεστα η απάντηση του Γενικού Γραμματέα Δημοσίων Επενδύσεων και ΕΣΠΑ, στην Αναφορά του Γιαννιώτη βουλευτή, Κώστα  Τασούλα, σχετικά με τον οδικό άξονα Ιωαννίνων- Κακαβιάς.  Δεν είναι δυνατόν να αποδεχθούμε ότι επί της ουσίας αυτή τη στιγμή δεν υπάρχει σχεδιασμός από τα αρμόδια Υπουργεία, που να εξασφαλίζει τη χρηματοδότηση του συγκεκριμένου οδικού άξονα.

Ο οδικός άξονας Ιωαννίνων-Κακαβιάς, δεν είναι ένας δρόμος τοπικού ενδιαφέροντος. Αποτελεί συνέχεια  της Ιόνιας οδού μέχρι τα ελληνοαλβανικά σύνορα κι ως εκ τούτου αποτελεί ένα έργο εθνικής εμβέλειας και διακρατικής σημασίας, ως τμήμα του Διευρωπαϊκού Δικτύου Μεταφορών.

Δεν μπορούμε να αντιληφθούμε πως είναι δυνατόν να μείνει «μισή» η Ιόνια οδός, πως είναι δυνατόν να μείνει εκτός χρηματοδότησης στη νέα προγραμματική περίοδο, ένα έργο που πληροί τα κριτήρια επιλεξιμότητας και έχει μελετητική ωριμότητα.

Σε ότι αφορά τη στάση της κυβέρνησης απέναντι στο θέμα, περιμένουμε να κατανοήσει τη σημασία που έχει όχι μόνο για την περιοχή μας, αλλά συνολικά για τη χώρα, η ολοκλήρωση της Ιόνιας Οδού έως τα ελληνοαλβανικά σύνορα.

Σε ότι αφορά τη δική μας στάση, παραμένει σε εκκρεμότητα ένα ερώτημα: πότε οι αρχές αυτού του τόπου, θα καθίσουμε στο ίδιο τραπέζι για να συζητήσουμε και να χαράξουμε κοινή γραμμή για τα μεγάλα ζητήματα της περιοχής μας (οδικοί άξονες, αεροδρόμιο, λίμνη κ.λ.π.), καταθέτοντας στην κεντρική εξουσία ολοκληρωμένες προτάσεις και δυναμώνοντας την διεκδικητική μας ισχύ.  Επιδιώκουμε η τοποθέτηση μας αυτή να αποτελέσει το έναυσμα ενός τέτοιου διαλόγου, γιατί συντονισμένα όλοι μαζί μπορούμε να πετύχουμε περισσότερα για τον τόπο μας».

ΉΠΕΙΡΟΣ ΑΝΑΤΡΟΠΗΣ:ΠΟΛΙΤΙΚΟ ΘΡΑΣΟΣ, ΤΟ ΕΡΓΟ ΕΜΕΙΝΕ ΕΞΩ ΑΠΟ ΤΟ 2014
« Χρειάζεται  ιδιαίτερο  πολιτικό θράσος  να επανέρχεται στον «τόπο του εγκλήματος» ως τιμητής πλέον, ο υπουργός των κυβερνήσεων Καραμανλή, με ευθύνη των οποίων εξαιρέθηκε ο οδικός άξονας Ιωάννινα – Κακκαβιά από το συνολικό έργο της Ιόνιας Οδού, δημιουργώντας έκτοτε ζήτημα χρηματοδότησης του συγκεκριμένου έργου και άρα ένταξής του στο προηγούμενο και το νέο ΕΣΠΑ και στερώντας με αυτόν τον τρόπο την Περιφέρεια Ηπείρου από ένα ζωτικής σημασίας αναπτυξιακό έργο.

Χρειάζεται  ιδιαίτερο πολιτικό θράσος  για κάποιους, που συνέταξαν και υπέβαλαν το Νέο ΕΣΠΑ 2014-2020 και το ΠΕΠ Ηπείρου (Κυβέρνηση Σαμαρά και Περιφέρεια Ηπείρου) και στα οποία δεν ενέταξαν το συγκεκριμένο έργο,  να εγκαλούν σήμερα όσους αδυνατούν,  λόγω θεσμικού πλαισίου λειτουργίας του ΕΣΠΑ να το εντάξουν.

Είναι γνωστό, και ιδιαίτερα σε όσους σήμερα ανακάλυψαν τη σημασία του έργου, ότι  ο ανασχεδιασμός του Ε.Π. και η τροποποίηση του καταλόγου των μεγάλων έργων και η ανακατανομή των δεσμευμένων πόρων ανά δράση, γίνονται με απόφαση της Επιτροπής Παρακολούθησης του Επιχειρησιακού Προγράμματος και προφανώς όχι πριν την ενδιάμεση αξιολόγηση του νέου ΕΣΠΑ. Ας σταματήσουν επιτέλους την εκστρατεία αποπροσανατολισμού των Ηπειρωτών και τη φτηνή αντιπολιτευτική τακτική. Είναι καιρός να βρουν το θάρρος και να αναλάβουν τις ευθύνες τους για τη διαχρονική καθυστέρηση υλοποίησης βασικών υποδομών στην Ήπειρο.

Δυστυχώς για όλα τα μέλη της συγκεκριμένης χορωδίας, οι Ηπειρώτες διαπιστώνουν, ακόμα και στις πιο δύσκολες συνθήκες για τη χώρα, το έμπρακτο ενδιαφέρον της κυβέρνησης για την άρση της απομόνωσης της περιοχής,  καθώς για πρώτη φορά έγινε πρόβλεψη χρηματοδότησης για έναρξη έργων  που είχαν παραπεμφθεί στις καλένδες, όπως η σιδηροδρομική σύνδεση της Ηπείρου.

Η παράταξη, στο μέρος που της αναλογεί, θα καταβάλει κάθε απαιτούμενη προσπάθεια  να δρομολογηθεί  η εκτέλεση του συγκεκριμένου έργου, καθώς πιστεύει ότι αποτελεί έργο καίριας σημασίας για την ανάπτυξη και την εξωστρέφεια της περιοχής».

Να θυμίσουμε επίσης την οργισμένη αντίδραση του Περιφερειάρχη Ηπείρου Αλέκου Καχριμάνη πριν από μερικές μέρες που εξαπέλυσε επίθεση εναντίον του Υπουργείου Υποδομών λέγοντας βαριά λόγια. «Αυτή η γραμμή προσεχώς θα έχει μεγάλη αξία αλλά δυστυχώς οι καρεκλοκένταυροι του κεντρικού ελληνικού κράτους αυτά δεν τα βλέπουν, είναι εκτός τόπου και χρόνου.Δυστυχώς το Υπουργείο δε μας απαντά σε τίποτα. Θα έπρεπε να “τρέχει” σε θέματα υποδομών, να βρίσκει λύσεις ακόμα και με ιδιωτικούς φορείς, κάτι που δεν κάνει και δεν ξέρω γιατί. Μας έχει εκπλήξει αρνητικά η ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών, πρόσφατα ανακοινώθηκε ότι συνεχίζονται τα έργα μέχρι το 2017. Αυτά πρέπει να λυθούν άμεσα» υπογράμμισε ο κ. Καχριμάνης.



Νίκος Καραγιάννης-ypodomes.com

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου