Απαντώντας σε δημοσιεύματα που ανέφεραν ότι τα χρήματα που έχουν διατεθεί για την εξέλιξη της Ολυμπίας Οδού (Πατρών-Κορίνθου) είναι λίγα και δεν επιτρέπουν στις εργασίες να «απογειωθούν» ο κ. Δέδες σχολίασε ότι είναι η πρώτη φορά, τα τελευταία 2-3 χρόνια, που δεν υπάρχει ούτε σεντ οφειλής του Δημοσίου προς του αυτοκινητόδρομους.
«Αυτό το λέω κατηγορηματικά και το υπογραμμίζω. Είναι κάτι άλλωστε που επιβεβαιώνεται και από τους ίδιους τους παραχωρισιούχους – κατασκευαστές. Το ελληνικό δημόσιο κατάφερε να αποπληρώσει όλες τις οφειλές τους στο σύνολο των μεγάλων έργων. Αυτό ήταν μια νίκη και της απορρόφηση των κονδυλίων από το ΕΣΠΑ. Το δικό μας Υπουργείο έφθασε στο 100% της απορρόφησης των πόρων, δεν άφησε ούτε ένα σεντ ευρωπαϊκών κονδυλίων να πάει χαμένο και ταυτόχρονα υπάρχουν και εθνικοί πόροι από τους οποίους χρηματοδοτούνται πλέον αυτά τα έργα από την 1-1-2016. Η συμμετοχή της Ε.Ε. έχει σταματήσει και υπάρχει πλήρης επάρκεια εθνικών πόρων για να χρηματοδοτηθούν αυτά τα έργα», ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Δέδες μιλώντας στο ραδιοφωνικό σταθμό «Στο Κόκκινο Πάτρας 107,7″ .
Παράλληλα επισήμανε ότι υπάρχει μια άκρως θετική εξέλιξη η οποία φέρνει τον στόχο για παράδοση των έργων τον Μάρτιο του 2017 ακόμα πιο κοντά στην πραγματικότητα. Και αυτό επειδή την προηγούμενη εβδομάδα υπογράφηκαν τα πλαίσια συναντίληψης με τους παρασιχωρισιούχους, τόσο της Ολυμπίας όσο και της Ιονίας Οδού με τα οποία πλέον δεσμεύονται στην πλήρη αποπεράτωση των αυτοκινητόδρομων μέχρι την 31η Μαρτίου 2017, δηλαδή σε περίπου ένα χρόνο από σήμερα.
«Αυτό είναι σημαντικό. Η διαπραγμάτευση είχε ξεκινήσει αρκετά έγκαιρα, αμέσως μετά τις εκλογές του Σεπτεμβρίου προκειμένου να κερδίσουμε το στοίχημα της παράδοσης των έργων τον Μάρτιο του ‘17. Αυτό σε επίπεδο συμφωνίας επετεύχθη και έχουμε τις υπογραφές και των κατασκευαστών-παραχωρισιούχων και φυσικά του Υπουργού που δεσμευόμαστε στην υλοποίηση και παράδοση των έργων. Προβλέπονται δε βαρύτατες ποινές στην περίπτωση που οι κατασκευαστές δεν τηρήσουν την συμφωνία και δεν τα ολοκληρώσουν εγκαίρως», υπογράμμισε ο Γ.Γ. υποδομών.
Όσον αφορά στην πρόοδο των εργασιών ο κ. Δέδες εξήγησε ότι υπάρχει ήδη σε Ιόνια και Ολυμπία Οδό μια πολύ πιο έντονη κινητικότητα από ότι πριν.
«Η Ιόνια έχει αυξήσει κατακόρυφα τους ρυθμούς της και είμαστε στην ευχάριστη θέση να πούμε ότι μέχρι και τα τέλη του καλοκαιριού θα αρχίσουν να παραδίδονται προς χρήση τμήματα δεκάδων χιλιομέτρων. Την ίδια ώρα η Ολυμπία Οδός μια πολύ σημαντική επανακινητοποίηση, επειδή όμως ένα από τα κρίσιμη σημεία που εξελίσσονται είναι η διάνοιξη των σηράγγων δεν φαίνεται δια γυμνού οφθαλμού. Ωστόσο υπάρχει και μέσα στον Μάρτιο θα είναι πιο ορατή. Θα έχουμε μια δραστική επιτάχυνση, τέτοια που θα μας διευκολύνει να πετύχουμε τον στόχο μας», υποστήριξε.
Για το φλέγον ζήτημα των απαλλοτριώσεων και την ανησυχία που έχει εκφραστεί στο επίπεδο αυτό το προηγούμενο διάστημα, ο κ. Δεδες εμφανίστηκε καθησυχαστικές λέγοντας ότι, στις Καμάρες Αιγίου όπου εντοπιζόταν για την Ολυμπία Οδό το μεγαλύτερο πρόβλημα, πλέον απομένουν ελάχιστοι ιδιοκτήτες που δεν έχουν παραδώσει ακόμα τις εκτάσεις του.
«Με πρωτοβουλία του υπουργού Χρήστου Σπιρτζη δημιουργήθηκε, ειδικά για αυτά τα έργα, μια διυπουργική επιτροπή που αποτελείται από 7 διαφορετικά Υπουργεία. Αυτή η Επιτροπή δεν συζητά επί χάρτου αλλά λύνει επί τόπου θέματα. Δηλαδή συμμετέχει το Υπουργείο Δικαιοσύνης για να μπορέσουμε να κάνουμε επίσπευση των διαδικασιών για τις απαλλοτριώσεις, συμμετέχει το Υπουργείο Πολιτισμού για να δίνουμε επίσης άμεσες λύσεις. Είναι ορατή η δραστική βελτίωση που υπάρχει και σε αυτό το επίπεδο. Ήδη για την Ολυμπία Οδό ολοκληρώνεται σχεδόν το σύνολο των απαλλοτριώσεων, για δε την Ιονία Οδό όπου το πρόβλημα ήταν ακόμα μεγαλύτερο, αφού τα προηγούμενα χρόνια δεν υπήρχαν προβλέψεις, υπάρχει επίσης πρόοδος προχωράμε», επισήμανε.
Αναφερόμενος ειδικά στο κομμάτι που αφορά τις Καμάρες Αιγίου είπε ότι «Ήδη η συντριπτική πλειοψηφία των οικοπεδούχων έχει παραδώσει τα τμήματα που χρειαζόμαστε για να κατασκευαστεί σε αυτά τα κρίσιμα σημεία ο δρόμος και απομένει ένας πολύ μικρός αριθμός 3 ή 4 με τους οποίους βρισκόμαστε σε συνεννόηση. Ξέρετε δεν θέλουμε, πέραν των δικαστικών αποφάσεων, δεν είναι στην φιλοσοφία μας να πάμε με μια λογική «τσαμπουκά» να μπούμε μέσα στις εκτάσεις. Είμαστε σε μια καλή συζήτηση, καλοπροαίρετη που η προσωπική μου εκτίμηση είναι ότι μέσα στην επόμενη εβδομάδα θα έχει κλείσει.»
Παράλληλα αποκάλυψε ότι έχει προχωρήσει και η συνεργασία των αναδόχων της Ολυμπίας Οδού με την ΕΡΓΟΣΕ για τα σημεία όπου οι χαράξεις των δύο έργων (τρένου και αυτοκινητόδρομου) συμπίπτουν. «Επήλθε η συμφωνία. Μάλιστα σε κοινή συνάντηση υπό την προεδρεία μου παρέστη τόσο ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ ο κ. Βούρδας όσο και οι εκπρόσωποι των κατασκευαστών-παραχωρισιούχων της Ολυμπίας.
Ήδη έχει υπογραφεί και από τις τρεις πλευρές ένα μνημόνιο που περιλαμβάνει όλα όσα πρέπει να γίνουν στα περίφημα 8 σημεία που συναντιούνται οι δύο χαράξεις και ποιος αναλαμβάνει τι. Λύσαμε κι αυτό το θέμα που χρόνιζε», σχολίασε ο κ. Δέδες.
Τέλος, ως προς την Πατρών-Πύργου εξήγησε ότι βγήκε στον αέρα και η δεύτερη δημοπρασία και ότι εντός του Μαρτίου, καλώς εχόντων των πραγμάτων, θα βγει και η τρίτη.
«Το έργο ξεκινάει από την πλευρά του Πύργου ήδη οι δύο πρώτες εργολαβίες είναι σε εξέλιξη, σε λίγες εβδομάδες θα κατατεθούν οι προσφορές των ενδιαφερομένων ενώ εμείς προετοιμάζουμε και τα υπόλοιπα τμήματα που θα δημοπρατηθούν όλα μέχρι τον ερχόμενο Σεπτέμβριο.
Υπάρχει μια δέσμευση του Υπουργού, ότι πριν φθάσουμε στην τελευταία δημοπράτηση θα κάνουμε μια διαβούλευση με τους τοπικούς Φορείς της Αχαΐας σε σχέση με το περίφημο θέμα της Νότιας Χάραξης. Τόσο ο Υπουργός όσο κι εγώ θέλουμε να είμαστε συνεπείς απέναντι στις δεσμεύσεις μας. Δεν ξεχνάμε τι είπαμε στην μεγάλη συνάντηση που έγινε στο Υπουργείο.
Άρα προχωρούν όλες οι δημοπρατήσεις κανονικά. Το έργο εξελίσσεται με απόλυτη ομαλότητα και πριν την τελευταία δημοπράτηση, θα έχουμε συζήτηση για το τελευταίο κομμάτι. Αυτή την άσκηση προσπαθούν να την λύσουν και οι υπηρεσιακοί μας παράγοντες γιατί αφορά το κόστος των απαλλοτριώσεων, το χρονοδιάγραμμα του έργου κ.α.. Τον Σεπτέμβριο θα είμαστε έτοιμοι και θα έχουμε μια πλήρη και εξειδικευμένη εικόνα, τόσο εμείς όσο και οι πολίτες και οι φορείς», κατέληξε ο Γ.Γ. Υποδομών Γιώργος Δέδες.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου