Image and video hosting by TinyPic
Image and video hosting by TinyPic
Image and video hosting by TinyPic
Image and video hosting by TinyPic

Δευτέρα, Αυγούστου 22, 2016

ΙΩΑΝΝΙΝΑ-ΚΑΚΑΒΙΑ, ο αυτοκινητόδρομος συνέχεια της Ιόνιας Οδού, ανάμεσα στα 10 μεγάλα οδικά έργα της χώρας, που αναζητούν χρηματοδότηση


Οδικά έργα που έρχονται
Τα οδικά έργα τα τελευταία χρόνια τα ξορκίζουμε. Κάτι τα μεγάλα προβλήματα με τα έργα στους 5 αυτοκινητόδρομους, κάτι η κρίση, κάτι η στροφή προς τις σιδηροδρομικές μεταφορές με Ευρωπαϊκή εντολή, όλα μαζί έκαναν τα οδικά έργα να φαντάζουν ότι μας "τέλειωσαν".

Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι δεν θα έχουμε καθόλου οδικά έργα. Έτσι μετά την ολοκλήρωση των έργων στους αυτοκινητόδρομους θα εξακολουθήσουμε να έχουμε ενδιαφέρον για νέα μεγάλα οδικά έργα.

Νέες γενιές έργων έρχονται ουσιαστικά για να καλύψει τις τρύπες που έχει το οδικό δίκτυο. Πέρα όμως από αυτό θα καλύψει σημαντικές ανάγκες σε περιοχές της χώρας που σήμερα δεν έχουν καλή οδική κάλυψη και στερούνται των οδικών υποδομών που έχουν ή πρόκειται να αποκτήσουν άλλες περιοχές της χώρας.

Σήμερα το ypodomes σας παρουσιάζει τα 10 μεγαλύτερα φιλόδοξα πλάνα για τα οδικά έργα που θα μας συντροφεύσουν τουλάχιστον μέχρι το τέλος της τρέχουσας δεκαετίας.

1.BOAK (Βόρειος Οδικός Άξονας Κρήτης) 1.500.000.000
Πρόκειται για τον μεγάλο οριζόντιο αυτοκινητόδρομο που τρέχει κατά μήκος της βόρειας ακτής της Κρήτης. Ο δρόμος σήμερα χαρακτηρίζεται καρμανιόλα καθώς προκαλούνται δεκάδες ατυχήματα κάθε χρόνο με πολλές ανθρώπινες απώλειες. Το project έχει ενταχθεί ως μία από τις προτάσεις του Πακέτου Γιουνκέρ αλλά είναι άγνωστο αν τελικά υπάρξει ενδιαφέρον. Τπ μήκος του δρόμου είναι από τα Χανιά μέχρι τον Άγιο Νικόλαο περίπου 200χλμ. Φορέας Υλοποίησης το Υπουργείο Υποδομών.

2.ΙΩΑΝΝΙΝΑ-ΚΑΚΑΒΙΑ 280.000.000
Είναι ο αυτοκινητόδρομος συνέχεια της Ιόνιας Οδού. Σημαντικός δρόμος που καταλήγει στα σύνορα με Αλβανία και ολοκληρώνει το οδικό πλέγμα της Ηπείρου. Οι μελέτες έχουν ολοκληρωθεί αλλά το έργο δεν έχει μπει στο Νέο ΕΣΠΑ με αποτέλεσμα να αναζητείται χρηματοδότηση. Φορέας Υλοποίησης το Υπουργείο Υποδομών.

3.ΠΑΡΑΚΑΜΨΗ ΓΙΑΝΝΙΤΣΩΝ ΚΑΙ ΧΑΛΚΗΔΟΝΑΣ 226.000.000
Άγνωστο έργο με άγνωστο χρονοδιάγραμμα. Φορέας Υλοποίησης η Εγνατία Οδός.

4.ΠΑΡΑΚΑΜΨΗ ΧΑΛΚΙΔΑΣ (ΝΕΑ ΛΑΜΨΑΚΟΣ-ΨΑΧΝΑ) 180.000.000
Εξαγγέλθηκε από την προηγούμενη Κυβέρνηση. Η νέα ετοιμάζει τα τεύχη δημοπράτησης με τη νέα μέθοδο της σαλαμοποίησης. Οι δημοπρατήσεις πιθανότατα θα ξεκινήσουν το 2017 με την προύπόθεση ότι θα υπάρχουν κονδύλια από το Νέο ΕΣΠΑ και το Ε.Π. ΥΜΕ-ΠΕΡΑΑ. Φορέας Υλοποίησης το Υπουργείο Υποδομών.

5.ΚΑΛΟ ΝΕΡΟ-ΤΣΑΚΩΝΑ 150.000.000
Μελλοντικό έργο που πλέον περισσότερο ταιριάζει ως παρακλάδι του Μορέα παρά ως η νότιο-δυτική απόληξη της Ολυμπίας. Άλλωστε θα καταλήγει σε ανισόπεδο κόμβο ένωσης με τον αυτοκινητόδρομο προς Καλαμάτα και Σπάρτη. Η υλοποίηση του μακριά ακόμα. Φορέας Υλοποίησης το Υπουργείο Υποδομών.

6.ΔΡΑΜΑ-ΚΑΒΑΛΑ 150.000.000
Τμήμα του αυτοκινητόδρομου Ε61 με το τμήμα της Ανατ.Μακεδονίας-Θράκης να προηγείται. Οι μελέτες σε εξέλιξη, όμως οι πόροι για την κατασκευή του μάλλον θα πρέπει να αναζητηθούν από εναλλακτικές πηγές. 

7.Ε.Ο ΒΥΤΙΝΑ-ΑΡΧΑΙΑ ΟΛΥΜΠΙΑ: ΠΑΡΑΚΑΜΨΗ ΛΑΓΚΑΔΙΩΝ-ΣΤΑΥΡΟΔΡΟΜΙΟΥ 100.000.000
'Εργο που συνδέεται με τον αυτοκινητόδρομο Πάτρα-Πύργος. Το κόστος πολύ μεγάλο αλλά βελτιώνει τη σύνδεση σε ένα από πιο τουριστικά μέρη της χώρας. Ωστόσο και αυτό το έργο ανήκει στην ..μελλοντολογία.

8.ΣΠΑΡΤΗ-ΓΥΘΕΙΟ 100.000.000
Εδώ έχουμε να κάνουμε με τη συνέχεια του αυτοκινητόδρομου Λέυκτρο-Σπάρτη και της παράκαμψης Σπάρτης. Η μελέτη προβλέπει βελτίωση κατά τμήματα, αλλά μιλάμε για έργο που δύσκολα θα βρει χρηματοδότηση. Ίσως στο επόμενο ΕΣΠΑ.

9.ΟΛΟΚΛΗΡΩΣΗ Ε.Ο. ΛΑΡΙΣΑ-ΚΑΡΔΙΤΣΑ 61.800.000
Η Εθνική Οδός Λάρισα-Καρδίτσα είναι το επόμενο μεγάλο στοίχημα για την πετυχημένη διοίκηση της Περιφέρειας Θεσσαλίας που αποδεικνύει ότι η τοπική αυτοδιοίκηση όταν θέλει και ξέρει πως να το πάρει, μπορεί να κάνει θαύματα.

10.ΣΥΝΔΕΣΗ ΕΓΝΑΤΙΑΣ ΜΕ ΛΙΜΑΝΙ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥΠΟΛΗΣ 55.000.000
Σημαντικό έργο, καθώς το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης έχει αναβαθμιστεί λόγω θέσης. Με δεδομένη τη σύνδεση με το σιδηρόδρομο το μέλλον της Θρακικής πόλης μόνο θετικό φαίνεται πως θα είναι. Για τη δημοπράτηση μάλλον είμαστε ακόμα μακριά.

Νίκος Καραγιάννης-ypodomes.com

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου