Image and video hosting by TinyPic
Image and video hosting by TinyPic
Image and video hosting by TinyPic
Image and video hosting by TinyPic

Τρίτη, Δεκεμβρίου 27, 2016

Σπίρτζης για την παράδοση του Κουβαράς-Αμφιλοχία: "Τα έργα ανήκουν στους πολίτες" - "Όλοι γνωρίζουν την εγκατάλειψη, εδώ και δεκαετίες, της Δυτικής Ελλάδας και της Ηπείρου" "Η συνέχιση των πολιτικών των προηγούμενων κυβερνήσεων συνεπαγόταν τη μη ολοκλήρωση των έργων και οι συνέπειες θα ήταν τραγικές"


Ομιλία παρέθεσε ο Υπουργός Υποδομών, Χρήστος Σπίρτζης, με αφορμή την τελετή παράδοσης του τμήματος της Ιόνιας Οδού, Κουβαράς-Αμφιλοχία, δηλώνοντας τα ακόλουθα:

«Όλοι γνωρίζουν την εγκατάλειψη, εδώ και δεκαετίες, της Δυτικής Ελλάδας και της Ηπείρου. Όλοι γνωρίζουν τον εφιάλτη που ζούσαν όλα αυτά τα χρόνια στις οδικές μεταφορές και τις μετακινήσεις, κυρίως οι πολίτες της Ηπείρου και της Αιτωλοακαρνανίας. Από το 2006 που υπεγράφησαν οι συμβάσεις παραχώρησης, η απομόνωση αυτή υπήρξε πιο έντονη: Από την Κόρινθο ως το Ρίο και από το Αντίρριο ως τα Γιάννενα, ο δρόμος, ο αιματοβαμμένος αυτός δρόμος θύμιζε μονοπάτι παρά Εθνική Οδό. Το Φεβρουάριο του 2015 που αναλάβαμε τη διακυβέρνηση της χώρας, 9 χρόνια μετά την έναρξη των αυτοκινητόδρομων, δυστυχώς τα μεγάλα έργα οδοποιίας ήταν τελματωμένα, κολλημένα, με πλήθος προβλημάτων.
Η Ιόνια Οδός περίπου 200 χλμ. εδώ και πολλά χρόνια, έπρεπε να είχε δοθεί στο σύνολό της. Δυστυχώς το Φεβρουάριο του 2015 δεν είχαν ολοκληρωθεί καν οι απαλλοτριώσεις, οι αρχαιολογικές εργασίες και η μεταφορά δικτύων κοινής ωφέλειας. Δώσαμε μια πολύ μεγάλη μάχη, σε πολύ δύσκολες συνθήκες, μια μάχη για την ολοκλήρωση των έργων παράλληλα με τη μεγάλη μάχη για την έξοδο της χώρας από την κρίση.
Η συνέχιση των πολιτικών των προηγούμενων κυβερνήσεων συνεπαγόταν τη μη ολοκλήρωση των έργων και οι συνέπειες θα ήταν τραγικές. Αρκεί κανείς να σκεφτεί ότι 4 δισ. ευρώ θα επιστρέφαμε στην ΕΕ και πολλά ακόμη σε ρήτρες. Θα χρειαζόμασταν πάνω από ένα μνημόνιο για τους αυτοκινητόδρομους, για τα 5 έργα παραχώρησης.
Είναι προφανές ότι μέλημά μας ήταν και είναι η λειτουργική ολοκλήρωση των έργων στο τέλος Μαρτίου 2017. Είναι επίσης προφανές ότι οι συμβάσεις που παραλάβαμε, ήταν συμβάσεις που δεν υπηρετούσαν το δημόσιο συμφέρον. Βελτιώθηκαν μετά από μια κοπιαστική διαβούλευση όλων των συντελεστών και με καλή διάθεση όλων των συντελεστών.
Έτσι, με την ολοκλήρωση των έργων, θα υπάρχει εντός του 2017 η ολοκλήρωση της μελέτης για το αναλογικό ηλεκτρονικό σύστημα των διοδίων και εντός του 2018 η λειτουργία του ηλεκτρονικού αναλογικού συστήματος. Πετύχαμε με τη διαπραγμάτευση την ελεύθερη διέλευση των αυτοκινήτων που μετέφεραν πολίτες με άτομα με ειδικές ανάγκες, ειδικά τιμολόγια για τους συχνούς καθημερινούς χρήστες, ειδικούς όρους για τους Δήμους που δεν είχαν εναλλακτικές οδεύσεις και πολλά συνοδά έργα. Είναι καθήκον μας, σε συνεργασία με τους παραχωρησιούχους, να βρούμε εκείνες τις λύσεις που θα μειώσουν τα διόδια.
Στη συνέχεια είναι επίσης καθήκον μας να ολοκληρώσουμε τις οδικές συνδέσεις με τα μεγάλα αστικά κέντρα και τους παραγωγικούς-αναπτυξιακούς πόρους των περιοχών που διέρχεται η Ιόνια Οδός. Ένα από συνοδά έργα που πρέπει να γίνουν είναι στην Πρέβεζα και σε άλλες περιοχές. Η Ιόνια Οδός περιλαμβάνει 19 κόμβους, 9 σταθμούς εξυπηρέτησης, 4 σήραγγες πολύ μεγάλες, 17 μεγάλες γέφυρες, 3 κέντρα συντήρησης και θα παραδοθεί σε λίγους μήνες στο σύνολό της από τον Πρωθυπουργό, Αλέξη Τσίπρα.
Γίνεται προσπάθεια να παραδοθεί το τμήμα από την Κλόκοβα μέχρι το σημείο που παραδόθηκε σήμερα, μέχρι τα τέλη Φεβρουαρίου. Θα ήθελα να συγχαρώ τις εργοδοτικές εταιρείες για την προσπάθεια που έκαναν και για τις ενέργειές τους. Και να πω, γιατί πρέπει να ακούγονται αυτά τα πράγματα ότι αν δεν είχαν συμμετάσχει, με τον τρόπο που συμμετείχαν στην ολοκλήρωση των δρόμων, θα είχαμε πολύ μεγάλα προβλήματα και δεν θα ολοκληρωνόντουσαν. Φίλες και φίλοι, όπως λέμε συνέχεια, τα έργα δεν ανήκουν σε καμία κυβέρνηση, σε κανέναν Υπουργό, σε κανέναν Περιφερειάρχη ή Δήμαρχο.
Τα έργα ανήκουν στους πολίτες, αυτοί είναι και οι χρήστες και αυτοί είναι που τα χρηματοδοτούν. Εμείς κρινόμαστε για την αποτελεσματικότητα, τη διαφάνεια και το κόστος των έργων. Για να γίνουν οι αυτοκινητόδρομοι και τα μεγάλα έργα απαιτήθηκε συλλογική δουλειά και θεσμικές αλλαγές. Υπάρχει ο νέος νόμος για τις δημόσιες συμβάσεις και τις παραχωρήσεις, πρέπει να μαθαίνουμε από τα λάθη των προηγούμενων.»
Σε ερωτήσεις του Ypodomes.com προς τον Υπουργό, ειπώθηκαν τα παρακάτω:
Ν. ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΗΣ: Θα μείνει κάποιο υπόλοιπο για μετά το Μάρτη;
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Όχι. Πιθανόν εάν χρειαστεί σε ένα σημείο να γίνουν κάποιες πρόσθετες εργασίες, αλλά ο δρόμος θα είναι σε λειτουργική ολοκλήρωση. Και εδώ θα ήθελα να πω κάτι. Εκτός από το θεσμικό πλαίσιο που διορθώσαμε για να μην έχουμε στα έργα τα προβλήματα που τα καθυστέρησαν τόσο πολύ, θα είναι καλό και η συνείδηση κάποιων πολιτών να είναι διαφορετική. Εάν τρέξουμε το νέο δρόμο θα δείτε ότι πολύ μεγάλα τμήματα του δρόμου δεν παραδίδονται γιατί κάποιος αρνιόταν στο παρελθόν, μέχρι να αλλάξουμε το θεσμικό πλαίσιο, για 100 μέτρα να παραδώσει ένα οικόπεδο που είχε και μάλιστα ένα οικόπεδο στη μέση του πουθενά, χωρίς να υπάρχει και κάποιο ιδιαίτερο εμπορικό ….
Ν. ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΗΣ: Μόνο για να ….
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Για να πάρει λεφτά παραπάνω εκβιάζοντας ή τους εργολάβους. Για τις απαλλοτριώσεις και την αποζημίωση που θα βγάλει το δικαστήριο, ούτε την αρνήθηκε ποτέ κανείς, ούτε μπορεί να κάνει και διαφορετικά. Αυτά θα είναι καλό και σαν κοινωνία να τα λέμε για να μην υπάρχουν τέτοιες καθυστερήσεις σε τόσο σημαντικά έργα.
Ν. ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΗΣ: Θα μας πεις και δυο λόγια για το Άκτιο–Αμβρακία για το τι πρόκειται να γίνει;
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Βεβαίως. Όπως γνωρίζετε το Άκτιο–Αμβρακία έχει τέσσερις εργολαβίες που καθυστερούν κι αυτές πάρα πολύ. Έχουμε καθυστερήσεις με πάρα πολλά προβλήματα. Η μία σύμβαση προχωράει κανονικά, έχει σταλεί στο Ελεγκτικό Συνέδριο.
Ν. ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΗΣ: Η πρώτη.
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Η πρώτη. Πιστεύω ότι δεν θα έχουμε κάποιο πρόβλημα. Για τις υπόλοιπες τρεις θα προγραμματίσουμε μια – μια εργολαβία σκούπα για την ολοκλήρωση του έργου.
Ν. ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΗΣ: Και μια δήλωση για το Πάτρα–Πύργος. Επαναδημοπρατήθηκε η τέταρτη εργολαβία.
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Η τέταρτη δημοπρασία Πάτρα–Πύργος και πολύ σύντομα και η πέμπτη, είναι μια απάντηση σε όσους κινδυνολογούσαν όλο αυτό το διάστημα ότι κόλλησε αυτό το έργο και σε όσους ήταν γυρολόγοι δημιουργώντας γεγονότα που δεν υπήρχαν. Συνεχίζουν κάποιοι να λαϊκίζουν και τις κακές συνήθειες του παρελθόντος. Καλό θα είναι όταν δεσμευόμαστε για κάτι να γίνεται και να υπάρχει καλή πίστη από όλες τις πλευρές.
Ν. ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΗΣ: Ευχαριστούμε πολύ. Καλορίζικο.
Χ. ΣΠΙΡΤΖΗΣ: Να είστε καλά.

Ypodomes.com

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου