ΛΟΓΟΘΕΡΑΠΕΙΑ-ΕΙΔΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Την τελευταία δεκαετία παρατηρείται ραγδαία αύξηση του
αριθμού των συνοδών, που απαρτίζουν τα σχολεία γενικής εκπαίδευσης( συνοδοί
παράλληλης στήριξης). Θεωρείται ότι οι συνοδοί διαδραματίζουν σπουδαίο ρόλο για
τον θεσμό της ένταξης, καθώς στο πρόσωπο τους το όραμα της συμπεριληπτικής
εκπαίδευσης γίνεται πραγματικότητα.
Η αποτελεσματική συνεργασία με τους συνοδούς είναι μεγίστης
σημασίας για την παρεχόμενη ενταξιακή εκπαίδευση στα γενικά σχολεία. Δεν θα
πρέπει να ξεχνάμε ότι αυτός ο ρόλος είναι ιδιαίτερα απαιτητικός αφού ο
εργαζόμενος καλείται να δράσει ως διερμηνέας των αναγκών του παιδιού, ως
διευκολυντής επικοινωνίας αλλά και ως υπερασπιστής της ποιότητας ζωής του στο
περιβάλλον της συνεκπαίδευσης.
Συνήθως, η διαδικασία για την παροχή
συνοδού αφορά μαθητές που εμφανίζουν σημαντικές μαθησιακές δυσκολίες που
πηγάζουν σε αισθητηριακές, νοητικές ή γνωστικές δυσλειτουργίες, αναπτυξιακά
προβλήματα και άλλες οι οποίες, επιδρούν στη διαδικασία της σχολικής
προσαρμογής και της μάθησης.
Ο ρόλος του συνοδού λοιπόν είναι καταλυτικός καθώς
υποστηρίζει τους μαθητές στη σχολική τάξη λειτουργώντας παράλληλα με
τον εκπαιδευτικό της τάξης. Σε κάθε μαθητή με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες θα
ήταν ορθό αντιστοιχεί ένας συνοδός, ο
οποίος τον υποστηρίζει στη μαθησιακή διαδικασία δίχως βέβαια να παρεμβαίνει στο
έργο του εκπαιδευτικού.
Όμως, θα ήθελα να δώσω έμφαση στο πόσο βοηθούν οι συνοδοί
στην κοινωνικοποίηση του παιδιού με ιδιαιτερότητα. Ο συνοδός λοιπόν, είναι
εκείνος που συμβάλλει στην κοινωνικοποίηση, την ενσωμάτωσή τους,
που θα τα προστατεύσει από τη σχολική βία, τον ρατσισμό, τον κοινωνικό
αποκλεισμό, την περιθωριοποίηση, τον σχολικό εκφοβισμό, είναι ο άνθρωπος που θα
γίνει η γέφυρα η οποία θα ενώσει τον κόσμο τους με εκείνον των συμμαθητών τους
και που θα συμβάλλει αποτελεσματικά στην οριοθέτηση και την προσαρμογή τους,
καθώς επίσης και που μέσα στο σχολείο θα δημιουργήσει περιβάλλον συνεργασίας
και υποστήριξης για αυτά τα ιδιαίτερα παιδιά.
Λογοθεραπεύτρια





%20.gif)




Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου