Image and video hosting by TinyPic
Image and video hosting by TinyPic
Image and video hosting by TinyPic
Image and video hosting by TinyPic

Πέμπτη, Σεπτεμβρίου 26, 2019

ΠΡΕΒΕΖΑ: Προτάσεις για την κατάρτιση τεχνικού προγράμματος έτους 2020, Τοπικών Συμβούλων Γκόλια Δημητρίου και Αθανασίου Δούβλη του συνδυασμού Δημοτική Ανατροπή



Προτάσεις για την κατάρτιση τεχνικού προγράμματος έτους 2020, Τοπικών Συμβούλων Γκόλια Δημητρίου και Αθανασίου Δούβλη του συνδυασμού Δημοτική Ανατροπή


Έγινε η συζήτηση και έγιναν δεκτές

1.     Ασφαλτοστρώσεις στην πόλη.

2.     Διαγραμμίσεις δρόμων μέσα στην πόλη.

3.     Συντήρηση πεζοδρομίων.

4.     Μελέτη και τοποθέτηση επαρκούς σήμανσης στα επικίνδυνα σημεία της πόλης .

5.     Βελτίωση των αθλητικών χώρων στο σύνολο της πόλης.

6.     Ολοκλήρωση εργασιών και πιστοποίηση των παιδικών χαρών.

7.     Εγκατάσταση παιδικών χαρών σε Μαργαρώνα, Άγιο Θωμά, Νεοχώρι και Υδατόπυργο.

8.     Άμεση κατεδάφιση Υδατόπυργου Μαργαρώνας  λόγο επικινδυνότητας.

9.     Λήψη μέτρων κυκλοφορίας άμεσα στον οικισμό Ψαθάκι λόγο ΤΕΙ.

10.  Επανεξέταση αρχικής μελέτης για την πρόσβαση στο ΤΕΙ μέσο Αγ. Μηνά.

11.  Στάση αστικού με κουβούκλιο στην κεντρική πλατεία (πλησίον νηπιαγωγείου) στο Ψαθάκι.

12.  Κατασκευή Δημοσίων Αποχωρητηρίων σε διάφορα σημεία της πόλης

13.  Στάσεις ΑμεΑ στην νότια πλευρά της πόλης (έξω από τα Ξενοδοχείο Αύρα), έξω από τη ΔΕΥΑΠ, την Εφορία, την Κυανή Ακτή  και  αύξηση  και σχεδιασμό των ήδη υπαρχουσών σε όλα τα σημεια. (χρωματισμό ασφάλτου με μπλε χρώμα και το σήμα αναπήρων).

14.  Αγορά ή κατασκευή και τοποθέτηση ειδικού αμαξιδίου πρόσβασης  για ΑμεΑ στην Κυανή Ακτή.

15.  Ειδικά διαμορφωμένοι διάδρομοι και τοποθέτηση αυτών σε διάφορα σημεία επι της παραλίας λουομένων της Κυανής Ακτής για την εύκολη πρόσβαση στην ακτή των αναπηρικών αμαξιδίων.

16.  Επισκευή υδρευτικά ποτιστικά επί της Λ. Ιωαννίνων στα διαζώματα.

17.  Μελέτη για παιδική χαρά ενηλίκων με όργανα γυμναστικής εξ. Χώρου και κουνια για ΑμεΑ.

18.  Έλεγχος πρόσβασης αυτοκινήτων στους πεζόδρομους με ηλεκτρονικές κάρτες και αυτόματες μπάρες, κάμερες για ελεγχόμενη στάθμευση

19.  Επέκταση δημοτικού φωτισμού.

20.  Προμήθεια κατόπτρων και τοποθέτηση σε διασταυρώσεις με μειωμένη ορατότητα

21.Προμήθεια πινάκων ανακοινώσεων και τοποθέτηση τους στους κοινόχρηστους χώρους.

22.  Προμήθεια έντυπου υλικού και αφισών προς ενημέρωση των πολιτών

23.  Καθαρισμός Λάκκων Νεοχωρίου. α) στο νεκροταφείο, β) στα νεράκια, και γ) μέσα στο χωρίο Νεοχώρι και στο Ψαθάκι στο Ξενοδοχείο.


 ΠΡΟΤΑΣΗ προς συζήτηση στο Συμβούλιο Κοινότητας Πρέβεζας την 25η Σεπτεμβρίου 2019

Εισηγητής Γκόλιας Α. Δημήτριος Σύμβουλος Κοινότητας Πρέβεζας

1. Προσβασιμότητα 4ου Δημοτικού σχολείου Πρέβεζας, πεζοδρόμηση αυτού και όμορων σχολείων (10ο Νηπιαγωγείο Πρέβεζας και 2ος Παιδικός Σταθμός Πρέβεζας, περιοχή Υδατόπυργου). 
2. Έλεγχος προσβασιμότητας για ΑμεΑ στα σχολεία της Πρέβεζας
Βασικός στόχος είναι να διασφαλιστεί η απρόσκοπτη και ασφαλής πρόσβαση των παιδιών ΑμεΑ στους χώρους των σχολείων και να πάψουν επιτέλους να αντιμετωπίζονται ως πολίτες δεύτερης κατηγορίας. Όμως και η ασφαλής πρόσβαση γενικότερα στα σχολεία.
Θα πρέπει να σημειωθεί ότι σε όλη τη χώρα 7.361 σχολεία δε διαθέτουν ράμπα για να εισέλθει αναπηρικό αμαξίδιο και περισσότερα 9.917 δεν διαθέτουν χώρους υγιεινής για ΑμεΑ.
Οι λειτουργικές ανάγκες των σχολείων καθώς και οι ανάγκες επισκευών και παρέμβασης στα σχολικά κτίρια αποτελούν, κατά βάση, αρμοδιότητα της Τοπικής Αυτοδιοίκησης η οποία και επιχορηγείται από το Υπουργείο Εσωτερικών για το σκοπό αυτό.
Ας αναφερθούμε πρώτα σε κάποιους βασικούς ορισμούς
· Άτομα με Αναπηρία (ΑμεΑ)
Τα Άτομα με Αναπηρία (ΑμεΑ) αποτελούν το 10% του γενικού πληθυσμού και στο ποσοστό αυτό εντάσσονται τα άτομα με:
Ø κινητικές αναπηρίες
Ø Αισθητηριακές (οπτική, ακουστική)
Ø Νοητική αναπηρία
 · Εμποδιζόμενα άτομα
Νοούνται εκτός των ΑμεΑ, τα νήπια και μικρά παιδιά, οι έγκυοι, οι συνοδοί μικρών παιδιών, οι υπερήλικες, κ.λ.π. που αποτελούν το 50% περίπου του πληθυσμού της χώρας.
 · Αλυσίδα πρόσβασης
 Με τον όρο αυτό νοείται μια διαδοχή προσβάσιμων κτιρίων, χώρων και μέσων, σε συνδυασμό με αντίστοιχα προσβάσιμες εξυπηρετήσεις. Κρίκοι αυτής της αλυσίδας είναι τα κτίρια, οι δρόμοι και τα πεζοδρόμια, οι συγκοινωνίες, το προσωπικό διαφόρων υπηρεσιών, η σήμανση, η πληροφόρηση κλπ. Αν κάποιος από αυτούς τους κρίκους δε λειτουργεί τότε δεν υπάρχει αλυσίδα πρόσβασης.
· Προσβασιμότητα
Οι όροι «προσβασιμότητα» και «προσβάσιμος» υποδηλώνουν τη δυνατότητα που προσφέρει ένας χώρος στους υποψήφιους χρήστες του να τον επισκεφτούν και να τον χρησιμοποιήσουν με άνεση, μόνοι τους, χωρίς εξωτερική βοήθεια, οποιασδήποτε μορφής.
· Τι ονομάζεται ως "προσβάσιμος χώρος"
 Προϋπόθεση για να χαρακτηρισθεί ένας χώρος προσβάσιμος δεν είναι μόνο η ευκολία με την οποία μπορεί κανείς να εισέλθει σ’ αυτόν, αλλά και η δυνατότητα αυτόνομης διακίνησης εξυπηρέτησης και παραμονής.
Μελέτη 4ο Δημοτικό Πρεβέζης
¯ Έξω από το σχολείο μας, σταθμεύουν αυτοκίνητα και δεν υπάρχει χώρος με σήμανση για στάθμευση από ΑμεΑ.
¯ Το πεζοδρόμιο που οδηγεί στην κεντρική είσοδο του σχολείου μας είναι ακατάλληλο προς χρήση από ΑμεΑ και εμποδιζόμενα άτομα (είναι ημιτελές πάνω από 20 έτη όπως και στα Λευκαδίτικα, χωρίς πλακόστρωση και πλημυρίζει). Είναι αδύνατη η πρόσβαση σε αυτό χωρίς βοήθεια από άλλο άτομο. Κατά την κίνηση σε αυτό, ο χρήστης συναντά μια κολώνα και δε χωρά να περάσει αναπηρικό καροτσάκι, καρότσι με μωρό κτλ. Επισης το υποτιθέμενο πεζοδρόμιο κάνει ένα «πι» και ο πεζός λοιπόν, πρέπει να κατέβει στο δρόμο.
¯ Η είσοδος, στην αυλή του σχολείου μας, είναι προσβάσιμη αλλά αρκετά απότομη και θεωρώ  ότι πρέπει να βελτιωθεί.
¯ Η αυλή του σχολείου είναι προσβάσιμη. Βέβαια σε κάποια σημεία θέλει προσοχή.
¯ H οδός Μαυροκορδάτου μεταξύ του 4ου Δημοτικού και του 10ου Νηπιαγωγείου είναι χαρακτηρισμένος πεζόδρομος, με άσφαλτο και σήμανση πεζοδρόμου μεταγενέστερη της ασφάλτου. Πρέπει να μπουν κολονάκια μόνιμα απαγόρευσης διέλευσης και απ τις δυο πλευρές του πεζοδρόμου, για την ασφάλεια προσέλευσης και αποχώρησης των μαθητών από τον χώρο του σχολείου.
¯ Επίσης τοποθέτηση προστατευτικών κιγκλιδωμάτων, τοποθέτηση σημάνσεων και διαγραμμίσεων περιμετρικά του αυλιου χώρου.

Τα συμπεράσματα μας είναι τα παρακάτω:

Το σχολείο έχει αρκετά προβλήματα ως προς την προσβασιμότητά του.

 Τα κυριότερα είναι:

· Ακατάλληλα διαμορφωμένο πεζοδρόμιο έξω από την είσοδο του σχολείου αα και περιμετρικά αυτου.
· Έλλειψη πεζοδρομίου και κατάλληλης ράμπας στην είσοδο. Ανεπαρκείς ασφάλεια προσέλευσης και αποχώρησης μαθητών επί του χαρακτηρισμένου πεζοδρόμου της οδού Μαυροκορδάτου.
· Έλλειψη κατάλληλων χώρων στάθμευσης.
Κατανοούμε τη δυσκολία, εκ των υστέρων, να γίνουν σημαντικές αλλαγές ώστε να επιτευχθεί η προσβασιμότητα του σχολείου μας, ωστόσο θα επιθυμούσαμε τη βελτίωσή της.

Τέλος, προτείνουμε την ανάγνωση της μελέτης μας από κάποιο άτομο με κινητικά προβλήματα και αν είναι δυνατόν την επίσκεψή του στο σχολείο μας ώστε να επισημάνει σημεία που τυχόν μας ξέφυγαν, ως προς την προσβασιμότητα, αλλά και να κάνει προτάσεις βελτίωσής της.

Το 10ο Νηπιαγωγείο Πρέβεζας και 2ος Παιδικός Σταθμός Πρέβεζας είναι όμορες σχολικές μονάδες εφαπτόμενες του 4ου Δημοτικού σχολείου οπότε με την πεζοδρόμηση θα εξυπηρετηθούν και αυτές.

Παρακαλώ να εξεταστεί από το σώμα του Συμβουλίου της Κοινότητας Πρέβεζας και να μεταβιβαστεί με απόφασή μας, στο Δήμαρχο και στο Δημοτικό Συμβούλιο Πρέβεζας.

Εισηγητής Γκόλιας Α. Δημήτριος Σύμβουλος Κοινότητας Πρέβεζας




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου