Image and video hosting by TinyPic
Image and video hosting by TinyPic
Image and video hosting by TinyPic
Image and video hosting by TinyPic

Τρίτη, Δεκεμβρίου 17, 2019

ΠΡΕΒΕΖΑ: Πώς οι μαθητές με δυσκολίες μάθησης μπορούν να αξιοποιήσουν τις διακοπές των Χριστουγέννων, της Ρ.Σωτηροπούλου



Μια συχνή ερώτηση που δέχομαι από τους γονείς λίγες ημέρες πριν τις σχολικές διακοπές των Χριστουγέννων και γενικά πριν τις διακοπές  είναι εάν τα παιδιά θα πρέπει να διαβάζουν ή να μείνουν μακριά από το σχολικό βιβλίο και τις  σχολικές δραστηριότητες τους.


Οι σχολικές διακοπές έχουν μεγάλη σημασία για ένα παιδί. Του δίνουν την ευκαιρία να απομακρυνθεί από τις υποχρεώσεις του διαβάσματος και να επανέλθει πιο δυναμικά ξανά στο σχολείο. Η χαλάρωση, το πρωινό ξύπνημα αργά, το παιχνίδι, η διασκέδαση με άλλα παιδιά, είναι αναγκαία και επιβάλλονται.

Η απόφαση που θα πάρουμε σχετικά με το πρόγραμμα των σχολικών διακοπών των παιδιών είναι σε συνάρτηση με τις επιδόσεις τους στο σχολείο.  Αναφέρομαι κυρίως σε μαθητές  Α΄-Β’ δημοτικού. Ένας μαθητής, με ομαλή σχολική απόδοση, θα μπορούσε να μην ανοίξει σχολικό βιβλίο στις διακοπές του, όμως να κρατήσει μία επαφή στην οργάνωση χρόνου και στη ρουτίνα του, ή να κάνει επανάληψη με έμμεσο τρόπο , όπως παιδαγωγικά επιτραπέζια παιχνίδια ή με δραστηριότητες γνωστικού αντικειμένου.

Εάν, όμως, ο μικρός σας μαθητής αρνείται πεισματικά να συνεργαστεί κατά τη διάρκεια της σχολικής περιόδου, όπου αυτό συνεπάγεται με πιθανές μαθησιακές δυσκολίες, μπορείτε να ορίσετε κάποιες ημέρες -όχι κατ’ανάγκη καθημερινά- που θα κάνει κάποιες επαναλήψεις για να καλύψει τα κενά του και δεν θα χαλάσει η ρουτίνα του και το πρόγραμμα του. Σε ειδικές περιπτώσεις μαθητών όλων των ηλικιών οι οποίοι παρουσιάζουν αδυναμίες σε ορισμένα μαθήματα κατά την διάρκεια των διακοπών οι “παρεμβάσεις” είναι σημαντικές.

Αυτό που προτείνουμε, λοιπόν, σαν ευχάριστη και αποτελεσματική λύση είναι να προτρέψετε τα παιδιά να διαβάζουν εξωσχολικά βιβλία.  Σε παιδιά μικρότερων τάξεων θα πρότεινα η ανάγνωσή τους και η διήγηση τους να γίνεται με τη βοήθεια σας και τη καθοδήγηση σας. Τα βιβλία έκτος σχολικού πλαισίου πλεονεκτούν, γιατί έχουν ενδιαφέρον, διασκεδάζουν, ψυχαγωγούν και μπορείτε να καταφέρετε να τα θεωρήσουν το ίδιο ευχάριστα με τα παιχνίδια τους. Ο μαθητής που εξασκείται στην ανάγνωση εξωσχολικών βιβλίων, αναπτύσσει συγκεκριμένες δεξιότητες και ενισχύεται η επίδοση του.

Στις διακοπές των Χριστουγέννων ο μαθητής λοιπόν, θα πρέπει να διαχωρίσει το σχολικό βιβλίο προορισμένο για τη μαθησιακή λειτουργία από το εξωσχολικό βιβλίο που έχει κυρίως ψυχαγωγικό χαρακτήρα. Το εξωσχολικό βιβλίο γίνεται λιγότερο «απειλητικό» για την πλειοψηφία των μαθητών όταν το αντιλαμβάνονται ως προσωπική τους επιλογή κι όχι ως άλλη μία σχολική υποχρέωση. Θα βοηθήσει τον μαθητή στη κατάκτηση γραμματικών και συντακτικών κανόνων, θα τον ξεκουράσει και θα αναπτύξει την φαντασία του. Θα πρότεινα η επιλογή του βιβλίου να γίνει από το ίδιο το παιδί , με κριτήριο κάτι που αγαπάει πολύ. Εάν για παράδειγμα αγαπά τα ζώα, ας πάρουμε βιβλία με ζώα που θα του προκαλέσουν έντονο ενδιαφέρων.

Θυμηθείτε ότι κάθε παιδί θεωρεί τις σχολικές διακοπές μια μεγάλη ελευθερία από τη συνήθη καθημερινότητά του, και κάθε φορά τις περιμένει με μεγάλη ανυπομονησία.

Το Κέντρο Λογοθεραπείας –Εργοθεραπείας  “ΛΟΓΟ-ΕΡΓΟ” σάς εύχεται χρόνια πολλά και καλές γιορτές, με υγεία και καλή πρόοδο σε όλους τους μαθητές!
Σωτηροπούλου Σ. Ροδανθη       MSc Λογοθεραπεύτρια-Ειδική Αγωγή


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου