Οι θέσεις μας για τα αδέσποτα
Ως Λαϊκή Συσπείρωση Δήμου Πάργας , θεωρούμε ότι: τα
δικαιώματα των ζώων καθώς και του περιβάλλοντος γενικότερα, αποτελούν βασικές
αρχές πολιτισμού αλλά και του προγράμματός μας, καθώς και στοιχεία καθημερινής
δράσης, με πολύ συγκεκριμένο περιεχόμενο.
Οι κυβερνήσεις των τελευταίων χρόνων ακολουθώντας οδηγίες
και δεσμεύσεις (προ, μνημονιακές και
μετά) για περικοπή των κοινωνικών δαπανών, νομοθέτησαν την ανάθεση της
διαχείρισης του προβλήματος των αδέσποτων στην Τοπική Διοίκηση, όπως άλλωστε
και μία σειρά άλλες αρμοδιότητες (υγεία, παιδεία κλπ), χωρίς όμως πόρους και με
ένα ασφυκτικό πλαίσιο λειτουργίας (περιορισμοί προσλήψεων και άλλα),
στοχεύοντας στην απεμπλοκή του κράτους
από την προστασία της δημόσιας υγείας.
Συγκεκριμένα, σύμφωνα με το νόμο 4039/2012 οι δήμοι
υποχρεούνται να μεριμνούν για την περισυλλογή και τη διαχείριση των αδέσποτων
ζώων συντροφιάς. Η αρμοδιότητα αυτή που μεταφέρθηκε στους δήμους χωρίς τους
αντίστοιχους πόρους και το απαραίτητο προσωπικό μπορεί να ασκείται και από
συνδέσμους δήμων καθώς και από φιλοζωικές ενώσεις και σωματεία σε συνεργασία με
τον αρμόδιο δήμο. Ο νόμος λοιπόν είναι ξεκάθαρος, αλλά σίγουρα δε φτάνει, συν
το ότι πρέπει να υπάρχει και βούληση από τη δημοτική αρχή.
Σύμφωνα με το νόμο 4039/2012 τα ζώα στειρώνονται,
σημαίνονται ηλεκτρονικά ως αδέσποτα, καταγράφονται στη διαδικτυακή ηλεκτρονική
βάση και στη συνέχεια επανεντάσσονται στο οικείο τους περιβάλλον. Την ευθύνη
για την επίβλεψη και τη φροντίδα των επανεντασσόμενων αδέσποτων ζώων έχουν από
κοινού οι Δήμοι, οι οποίοι μάλιστα δύνανται να δημιουργήσουν και σημεία παροχής
τροφής και νερού για τα ζώα αυτά, καθώς και τα συνεργαζόμενα με αυτούς
φιλοζωικά σωματεία και ενώσεις. Αυτό σημαίνει πως πρέπει να μάθουμε να ζούμε με
τα ζώα και ότι τα καταφύγια δεν δημιουργούνται για να μαντρώνουμε τα σκυλιά
ώστε μη μας ενοχλούν και να θεωρούμαστε πολιτισμένοι.
Στο Δήμο μας καθημερινά γινόμαστε μάρτυρες της άσχημης
κατάστασης των αδέσποτων ζώων. Παρατηρούμε συχνά ζώα τραυματισμένα, άρρωστα και
ορισμένες φορές υποσιτισμένα. Η λειτουργία των όποιων καταφυγίων, οφείλεται
κυρίως στις πιέσεις και ενέργειες εθελοντών και φιλόζωων. Αυτό όμως, δεν
αποτελεί ουσιαστική και ριζική λύση σε αυτό το μεγάλο πρόβλημα, το οποίο ξεκινά
από την υποχρηματοδότηση των δήμων από τον κρατικό προϋπολογισμό και την
έλλειψη ενός κεντρικού σχεδιασμού. Η κατάσταση δηλαδή με τα αδέσποτα έχει
ξεφύγει για πολλούς λόγους. Το μόνο σίγουρο είναι πως τα ζώα είναι θύματα της
αδιαφορίας της πολιτείας και της ανευθυνότητας των ιδιοκτητών τους.
Χρειάζεται λοιπόν πολιτική βούληση της δημοτικής αρχής στη
διαχείριση αδέσποτων/δεσποζόμενων ζώων με καλλιέργεια παιδείας και σεβασμού για
την αρμονική συνύπαρξη με αυτά σε συνεργασία με τους εθελοντές και τα φιλοζωικά
σωματεία, σε αντίθεση με την έως σήμερα πρακτική του στιγματισμού του
προβλήματος, αγνοώντας τις αιτίες του.
Η Λαϊκή Συσπείρωση δηλώνει τη στήριξη της σε όλες τις
φιλοζωικές οργανώσεις και στους φιλόζωους της περιοχή μας και τους καλεί σε
συμπόρευση στον αγώνα για την κάλυψη όλων των σύγχρονων κοινωνικών αναγκών.
Έχοντας αυτά υπόψη μας, καλούμε καθέναν και καθεμιά, με
αφορμή της έναρξη της νέας δημοτικής περιόδου, να διεκδικήσουμε μαζί σχετικά με
το συγκεκριμένο πρόβλημα:
- Πλήρη
κρατική μέριμνα στα πλαίσια της οποίας να αποδοθούν στους δήμους όλα τα
απαραίτητα κονδύλια από τον κρατικό προϋπολογισμό για το πρόβλημα των αδέσποτων
περισυλλογή, καταγραφή, σήμανση, κλινικός-εργαστηριακός έλεγχος υγείας,
αποπαρασίτωση, στείρωση, εμβολιασμός, υιοθεσία ή επανατοποθέτηση των αδέσποτων.
- Διεκδίκηση
από την κυβέρνηση επαρκούς χρηματοδότησης και προσλήψεων μόνιμου προσωπικού
(κτηνίατροι, διοικητικοί υπάλληλοι, φύλακες κ.ά.), ώστε τα αδέσποτα ζώα να
έχουν την περίθαλψη που χρειάζονται για να έχουν αξιοπρεπείς όρους ευζωίας.
- Δημιουργία
δημοτικού κτηνιατρείου -Να υπάρξει άμεσα
ενημερωτική καμπάνια σχετικά με τα αδέσποτα και την ανάγκη υιοθεσίας.
- Στήριξη των
πολιτών που υιοθετούν αδέσποτο της περιοχής και κάλυψη των κτηνιατρικών αναγκών
του καθ’ όλη τη διάρκεια της ζωής του μέσω
του δημοτικού κτηνιατρείου.
-Ενημέρωση
και η καλλιέργεια συνείδησης υπεύθυνου ιδιοκτήτη ζώων συντροφιάς, ώστε να
περιοριστεί το φαινόμενο της εγκατάλειψης και να προωθείται η υιοθεσία.
-Δημιουργία
περιφραγμένων πάρκων, εξοπλισμένων κατάλληλα για την υποδοχή των ζώων. Θεωρούμε
απαραίτητο αυτό το έργο καθώς θα ικανοποιηθεί ένα δίκαιο αίτημα των φιλόζωων
αλλά και των κατοίκων που διαμαρτύρονται δικαίως για την παρουσία των αδέσποτων
σκύλων.
- Τοποθέτηση
ειδικών δοχείων για τροφή και νερό σε κεντρικά σημεία των πόλεων της Πάργας και
του Καναλακίου όπως και στα χωριά.
- Να υπάρξει
πρόγραμμα για τη στείρωση, περίθαλψη και
σίτιση και για τις γάτες.
- Άμεση
καταδίκη των περιστατικών δολοφονίας των αδέσποτων ζώων καθώς και των
περιστατικών κακοποίησης τους και καμιά συγκάλυψη ευθυνών.
Η αγάπη και ο σεβασμός προς τα ζώα είναι δείγμα πολιτισμού.
Δεν είμαστε υποχρεωμένοι να αγαπάμε όλοι τα ζώα, οφείλουμε όμως να τα
σεβόμαστε.
Οι θέσεις μας για τoν Προϋπολογισμό του 2020
Ως Λαϊκή
Συσπείρωση δεν βλέπουμε τον Π/Υ ξεκομμένο από τη συνολικότερη πολιτική και
οικονομική κατάσταση, και δεν θα μπορούσε να είναι και διαφορετικά αφού τα
χρήματα που λαμβάνει ο Δήμος από την κρατική επιχορήγηση είναι άρρηκτα δεμένα
§
με
πολιτικές αποφάσεις όπως ο “δημοσιονομικός κορσές” που θέτει το Παρατηρητήριο
και σε αναγκάζει να φτιάχνεις Π/Υ ενταγμένους στους μνημονιακούς νόμους της
δημοσιονομικής σταθερότητας
§ με ένα
Μεσοπρόθεσμο που έχει ψηφιστεί από την προηγούμενη Κυβέρνηση μέχρι το 2022 και
προβλέπει ότι η κρατική χρηματοδότηση για την Τοπική Διοίκηση θα έχει ταβάνι τα
2,7 δισ
§ τον
Κρατικό Π/Υ που έχει καταθέσει η σημερινή Κυβέρνηση και προβλέπει ότι τα
χρήματα που θα δοθούν στους Δήμους θα είναι 1,8 δις
§ με ένα
επαναλαμβανόμενο έργο εμπαιγμού από όλες τις μέχρι τώρα Κυβερνήσεις που
διαδοχικά με τον Καποδίστρια – τον Καλλικράτη και το Κλεισθένη και το
ευφυολόγημα της «αποκέντρωσης πόρων και αρμοδιοτήτων» σταδιακά αποψιλώνουν τους
Δήμους από κρατική χρηματοδότηση και τους καθιστούν άλλον ένα φορολογικό
μηχανισμό στο πλάι του Κράτους μέσω της ανταποδοτικότητας
Αυτό το
διαχρονικό έλλειμμα της επαρκούς κρατικής χρηματοδότησης προς τους Δήμους
καλείται να το πληρώσει ο λαός με την ιδιότητα του δημότη ή του
κατοίκου. Ήδη στον Κρατικό Προϋπολογισμό του 2020 προβλέπεται το φορολογικό
βάρος κατά 93% να το σηκώσει ο λαός.
Τι έχουμε
σήμερα; Το λαϊκό εισόδημα ουσιαστικά να φορολογείται 5
φορές: φόρος εισοδήματος – έμμεση φορολογία – ΕΝΦΙΑ – τέλος αλληλεγγύης –
ανταποδοτικά τέλη μέσα από τους Δήμους.
Άρα αυτός
που συνεισφέρει κατά 93% στα φορολογικά έσοδα του κράτους, ξαναπληρώνει για ότι
κάνει στο Δήμο που κατοικεί, επειδή το κράτος διαχρονικά στερεί έσοδα από τους
Δήμους.
Η Λαϊκή
Συσπείρωση παλεύει ώστε το κράτος να έχει την αποκλειστική χρηματοδότηση των
Δήμων και την ευθύνη της μισθοδοσίας των εργαζομένων σ’ αυτούς και
αυτό μπορεί να γίνει μόνο αν φορολογηθεί το μεγάλο κεφάλαιο. Αυτό απαιτεί
λοιπόν να ανατραπεί η σημερινή σχέση που το μεγάλο κεφάλαιο συνεισφέρει μόνο το
7% των φορολογικών βαρών και μάλιστα για το 2020 προβλέπεται να μειωθούν τα
φορολογικά έσοδα του Κράτους από τις επιχειρήσεις κατά 446 εκ όταν αντίστοιχα
προβλέπεται να αυξηθούν τα έσοδα από τη φορολογία των φυσικών προσώπων κατά 423
εκ.
Η δική
μας πρόταση ξεκινά με αφετηρία την ικανοποίηση των λαϊκών αναγκών και την
φορολογική ελάφρυνση του λαού, άρα η δική μας πρόταση
πατά στην φορολόγηση του μεγάλου κεφαλαίου, το οποίο μάλιστα μέσα από τους
Δήμους με όλες τις θεσμικές αλλαγές διαχρονικά των κυβερνήσεων, βρίσκει και νέο
πεδίο κερδοφορίας (ΣΔΙΤ για σχολεία, διαχείριση απορριμμάτων, ανακύκλωση,
πρόγραμμα Φιλόδημος, αξιοποίηση ελεύθερων χώρων, Ευρωπαϊκά επενδυτικά
προγράμματα, κ.α.).
Είναι
ανώφελο να συζητάμε τον Π/Υ του Δήμου αποστεωμένα εντός των τειχών της αίθουσας
του Δημοτικού Συμβούλιο ή απλά σε μια μικροκλίμακα εντός των ορίων της πόλης
μας.
Εμείς
δεν θα μπούμε στη διαδικασία κατάθεσης δικής μας «εναλλακτικής
πρότασης» για τον προϋπολογισμό κομμένης και ραμμένης στο ασφυκτικό
πλαίσιο της ανεπαρκούς κρατικής χρηματοδότησης, όπως προβλέπεται από τον
πρόσφατο νόμο της ΝΔ με βάση τον οποίο επιδιώκεται να μην αμφισβητηθεί
ούτε στο ελάχιστο το αντιλαϊκό δημοσιονομικό πλαίσιο, να προχωρήσουν
χωρίς κωλύματα και αντιστάσεις οι αντιδραστικές αναδιαρθρώσεις, η
επιχειρηματική δραστηριότητα με τη συνδρομή και τη στήριξη της τοπικής και
περιφερειακής διοίκησης.
πρότασης» για τον προϋπολογισμό κομμένης και ραμμένης στο ασφυκτικό
πλαίσιο της ανεπαρκούς κρατικής χρηματοδότησης, όπως προβλέπεται από τον
πρόσφατο νόμο της ΝΔ με βάση τον οποίο επιδιώκεται να μην αμφισβητηθεί
ούτε στο ελάχιστο το αντιλαϊκό δημοσιονομικό πλαίσιο, να προχωρήσουν
χωρίς κωλύματα και αντιστάσεις οι αντιδραστικές αναδιαρθρώσεις, η
επιχειρηματική δραστηριότητα με τη συνδρομή και τη στήριξη της τοπικής και
περιφερειακής διοίκησης.
Αντίθετα
καταθέτουμε στο λαό μέσα και έξω από το Δημοτικό
Συμβούλιο, ένα σχέδιο αντεπίθεσης, για να έρθουν στο προσκήνιο οι
σύγχρονες κοινωνικές ανάγκες, οι δυνατότητες για την κάλυψή τους αλλά και
οι πολιτικές προϋποθέσεις για ένα άλλο ελπιδοφόρο μέλλον.
1. Για αύξηση της χρηματοδότησης και των Δήμων, η οποία θα
προέλθει από τη φορολόγηση του μεγάλου κεφαλαίου, τη φορολόγηση
της εκκλησιαστικής περιουσίας, την αύξηση του ΦΠΑ στα είδη
πολυτελείας και την πολυτελή διαβίωση, την κατάργηση των δαπανών
για το ΝΑΤΟ, την πλήρη επιστροφή των παρακρατηθέντων πόρων.
2. Την εξασφάλιση δημόσιων δωρεάν υπηρεσιών με επαρκή και άμεση στελέχωση της λειτουργίας τους με μόνιμους εργαζόμενους όλων των αναγκαίων ειδικοτήτων, τη μονιμοποίηση των συμβασιούχων χωρίς όρους και προϋποθέσεις.
3. Για αντιπλημμυρικά έργα, στο πλαίσιο ενός ολοκληρωμένου σχεδιασμού
ανά Δημοτική Ενότητα, για αντισεισμική και αντιπυρική θωράκιση και ενίσχυση των σχεδίων Πολιτικής Προστασίας, για έργα και ελέγχους για την προστασία του περιβάλλοντος, για έργα αναβάθμισης και επέκτασης των υποδομών ύδρευσης και αποχέτευσης.(βλέπε κακοτεχνίες βιολογικού Πάργας και κακή αρχή Βιολογικού Φαναρίου).
Συμβούλιο, ένα σχέδιο αντεπίθεσης, για να έρθουν στο προσκήνιο οι
σύγχρονες κοινωνικές ανάγκες, οι δυνατότητες για την κάλυψή τους αλλά και
οι πολιτικές προϋποθέσεις για ένα άλλο ελπιδοφόρο μέλλον.
1. Για αύξηση της χρηματοδότησης και των Δήμων, η οποία θα
προέλθει από τη φορολόγηση του μεγάλου κεφαλαίου, τη φορολόγηση
της εκκλησιαστικής περιουσίας, την αύξηση του ΦΠΑ στα είδη
πολυτελείας και την πολυτελή διαβίωση, την κατάργηση των δαπανών
για το ΝΑΤΟ, την πλήρη επιστροφή των παρακρατηθέντων πόρων.
2. Την εξασφάλιση δημόσιων δωρεάν υπηρεσιών με επαρκή και άμεση στελέχωση της λειτουργίας τους με μόνιμους εργαζόμενους όλων των αναγκαίων ειδικοτήτων, τη μονιμοποίηση των συμβασιούχων χωρίς όρους και προϋποθέσεις.
3. Για αντιπλημμυρικά έργα, στο πλαίσιο ενός ολοκληρωμένου σχεδιασμού
ανά Δημοτική Ενότητα, για αντισεισμική και αντιπυρική θωράκιση και ενίσχυση των σχεδίων Πολιτικής Προστασίας, για έργα και ελέγχους για την προστασία του περιβάλλοντος, για έργα αναβάθμισης και επέκτασης των υποδομών ύδρευσης και αποχέτευσης.(βλέπε κακοτεχνίες βιολογικού Πάργας και κακή αρχή Βιολογικού Φαναρίου).
4.Την αξιοποίηση των
δημόσιων χώρων, χωρίς καμία επιχειρηματική-εμπορευματική δράση, με γενναία
κρατική χρηματοδότηση, για σχολεία, νηπιαγωγεία, παιδικούς σταθμούς, για
υποδομές αθλητισμού, πολιτισμού, για ελεύθερους χώρους.
5.Τη
λειτουργία ενός αποκλειστικά Δημόσιου Δωρεάν συστήματος στους βασικούς
κοινωνικούς τομείς (υγείας-πρόνοιας, παιδείας), που πρέπει να είναι στην ευθύνη
του κεντρικού κράτους, σταματώντας τη μεταφορά τους στην Τοπική Διοίκηση, γιατί
αυτό σημαίνει υποβάθμιση και μεταφορά του κόστους στις πλάτες του λαού.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου