Ο Βουλευτής Αιτωλοακαρνανίας και Τομεάρχης Υποδομών & Μεταφορών του ΣΥΡΙΖΑ Γ. Βαρεμένος, κατέθεσε στην Βουλή Επίκαιρη Ερώτηση προς τον υπουργό Υποδομών & Μεταφορών Κ. Καραμανλή σχετικά με την τύχη του οδικού έργου Άκτιο-Αμβρακία.
Ο Γ. Βαρεμένος επισημαίνει τον ορατό πλέον κίνδυνο να εμπλακεί το έργο σε νέα αδιέξοδα με τις καταστροφικές επιλογές της κυβέρνησης και του αρμόδιου υπουργού. Επίσης, ζητά ενημέρωση και για τις προθέσεις του υπουργού σχετικά με το έργο σύνδεσης της Ιονίας Οδού με την Πρέβεζα.
Αναλυτικά η Επίκαιρη ερώτηση:
Θέμα: «Ανησυχητικά ορατός πλέον ο κίνδυνος μη ολοκλήρωσης του οδικού έργου Άκτιο-Αμβρακία και απώλειας των ευρωπαϊκών πόρων του ΕΣΠΑ»
Το οδικό έργο Άκτιο-Αμβρακία, ζωτικής σημασίας για την οδική ασφάλεια της Δυτικής Ελλάδας αλλά και για την ανάπτυξη της περιοχής, μπαίνει και πάλι σε μια περιδίνηση με άδηλο τέλος. Υπενθυμίζουμε ότι:
Η πρώτη δημοπράτηση του έργου έγινε το 2009, επί υπουργίας Γ. Σουφλιά, υποδιαιρεμένο σε 4 εργολαβίες. Η κατασκευή των 4 εργολαβιών ξεκίνησε στις 16 Μαρτίου 2010, με διάρκεια των συμβάσεων 36 μήνες, δηλ. τα έργα έπρεπε να είχαν παραδοθεί το 2013!
Όταν ανέλαβε την διακυβέρνηση ο ΣΥΡΙΖΑ, το έργο ήταν τελματωμένο και με σωρεία μελετητικών και τεχνικών προβλημάτων. Η συνολική πρόοδος δεν ξεπερνούσε το 50%, με τις εργολαβίες να είναι καθηλωμένες.
Σε εκείνη τη χρονική στιγμή, και με δεδομένη την αδυναμία του τότε εγκατεστημένου εργολάβου, να ολοκληρώσει τις εργασίες σε 3 από τις 4 εργολαβίες, προστέθηκε άλλη κατασκευαστική εταιρεία, σε μια ύστατη προσπάθεια να διασωθεί το έργο και να μπορέσει να ολοκληρωθεί.
Τελικά αποφασίζεται οριστικά να γίνει μία συνολική εργολαβία-σκούπα, η οποία και προκηρύχθηκε τον Μάιο του 2018. Στις 26 Ιουνίου 2018, αναδεικνύεται η μειοδότρια κοινοπραξία και το αποτέλεσμα του διαγωνισμού εγκρίνεται στις 15 Οκτωβρίου 2018.
Αλλά οι περιπέτειες του πολύπαθου έργου συνεχίσθηκαν:
Η δεύτερη μειοδότρια εταιρεία κατέθεσε αίτηση ακύρωσης της απόφασης του υπουργείου για κατακύρωση του διαγωνισμού στην μειοδότρια κοινοπραξία.
Το ζήτημα που τέθηκε ήταν κατά πόσον οι δύο κοινοπρακτούσες κατασκευαστικές εταιρείας που μειοδότησαν, έλαβαν ουσιαστικά μέτρα αυτοκάθαρσης, μετά την αμετάκλητη απόφαση της Επιτροπής Ανταγωνισμού με την οποία καταδικάστηκαν για τη συμμετοχή τους σε «καρτέλ» για τα δημόσια έργα.
Και ενώ βρισκόμασταν ακόμη εν αναμονή της απόφασης του ΣτΕ επί της αίτησης ακύρωσης, το Υπουργείο ανακοινώνει στις 13 Ιανουαρίου 2020 την ματαίωση του διαγωνισμού και την πρόθεση επαναδημοπράτησης του έργου.
Πέραν όμως της τύχης του έργου Άκτιο-Αμβρακία, υπάρχουν ερωτηματικά και για την υλοποίηση του έργου της παράκαμψης Φιλιππιάδας, που θα αποτελέσει ένα κομμάτι της σύνδεσης της Ιόνιας με την Πρέβεζα.
Το συγκεκριμένο έργο, ήδη από τον Μάιο του 2019, έχει δεσμευμένους πόρους μέσω του Επιχειρησιακού Προγράμματος της Περιφέρειας Ηπείρου «Ήπειρος 2014-2020», ύψους 35 εκ.ευρώ.
Ωστόσο, υπάρχουν αντικρουόμενες πληροφορίες και «διαρροές» ως προς τις προθέσεις του ΥΠΥΜΕ για την υλοποίηση του εν λόγω έργου.
Κατόπιν των ανωτέρω, ερωτάται ο κ. υπουργός:
• Πώς εγγυάται ότι, με την εξαγγελθείσα από τον ίδιο επαναδημοπράτηση του έργου Άκτιο-Αμβρακία δεν θα ανοίξει νέος κύκλος προδικαστικών και δικαστικών προσφυγών επί του νέου διαγωνισμού, δεδομένου ότι, τηρουμένων των ευρωπαϊκών κανόνων ίσης μεταχείρισης, διαφάνειας και μη-νόθευσης του ανταγωνισμού, τίποτε δεν αποκλείει μειοδότης του νέου διαγωνισμού να αναδειχθεί κατασκευαστική εταιρεία μη αρεστή στον ίδιον και την κυβέρνηση; Δηλαδή, τελικά, πως διασφαλίζεται η μη απώλεια των ευρωπαϊκών πόρων, χωρίς τους οποίους η ολοκλήρωση του έργου θα παραπεμφθεί στις ελληνικές καλένδες ή στη τσέπη του Έλληνα φορολογούμενου;
• Ποιό είναι το ακριβές χρονοδιάγραμμα δημοπράτησης και υλοποίησης του έργου της σύνδεσης της Ιόνιας Οδού με τον Νομό Πρέβεζας στο ύψος της Φιλιππιάδας;
Ο Ερωτών βουλευτής
Γεώργιος Βαρεμένος
agriniopress
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου